Jaka skrzynia,do czego i od czego (temat zbiorczy)

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Linuexx23
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: ndz mar 04, 2018 19:38
Auto: Volkswagen Golf

Re: Jaka skrzynia,do czego i od czego (temat zbiorczy)

Post autor: Linuexx23 » pn paź 07, 2019 22:50

Witam pytanie odnośnie swapu skrzyni do 2.3 v5 AQN według vin moja obecna skrzynia to FBK, Chciałbym wrzucić P&P z 6 biegiem ponieważ robię dłuższe trasy rzędu 200 km dziennie autostradami (mieszkam poza PL) Czy możecie coś doradzić? Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
sebekgolf
Forum Master
Forum Master
Posty: 1854
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien

Re: Jaka skrzynia,do czego i od czego (temat zbiorczy)

Post autor: sebekgolf » wt paź 08, 2019 12:26

wsadź skrzynie z dizla


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Awatar użytkownika
Linuexx23
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: ndz mar 04, 2018 19:38
Auto: Volkswagen Golf

Re: Jaka skrzynia,do czego i od czego (temat zbiorczy)

Post autor: Linuexx23 » wt paź 08, 2019 20:50

sebekgolf pisze:
wt paź 08, 2019 12:26
wsadź skrzynie z dizla
Jakieś konkrety ? Chodzi o to żeby uniknąć wszelkich przeróbek czyli wyjąć moja 5 biegowa i wrzucić inną 6 biegowa.
Robiłeś taki manewr u siebie lub u kogoś innego ?



Awatar użytkownika
sebekgolf
Forum Master
Forum Master
Posty: 1854
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien

Re: Jaka skrzynia,do czego i od czego (temat zbiorczy)

Post autor: sebekgolf » śr paź 09, 2019 08:23

Nie robiłem takiej przeróbki w MK4. Myślalem że już masz 6B. Jak chcesz przejść z 5B na 6B to raczej nie będzie plug&play. Sprawdź boltpattern z twojego silnika i porównaj go z silnikiem dizla. Jeśli będzie taki sam, to możesz mieszać skrzyniami z dizla jak chcesz. Jeśli będzie inny to trzeba by porównać czy nie da się zamienić dzwonów sprzęgłowych. W dizlu masz ten sam boltpattern na śrubach łączących silnik z dzwonem sprzęgłowym w 5B i 6B więc jeśli w twoim silniku jest taki sam, to najprawdopodobniej będą cię czekały te same przeróbki co przy zmianie 5B na 6B w dizlu ( czyli większe koło zamachowe choć może u ciebie jest 240mm -> może tu się ktoś wypowie bo nie wiem jaki zamach jest w twoim silniku), wymiana przegubów na większe ( choć może dałoby się przełożyć flansze z twojej obecnej skrzyni ale tego nie wiem bo nie próbowałem takiej kombinacji). Nie wiadomo jak półosie długościowo spasują. Ogólnie na twoim miejscu poszukałbym takich informacji na forach typu streetracing itp.

Natomiast jeśli nie podejdzie P&P to zawsze możesz zrobić płytę redukcyjną np. 5-10 mm między silnik a skrzynię. Wtedy przykręcasz płytę na stałe do silnika a do płyty kręcisz skrzynię. Jest wtedy trochę kombinacji ale połączyć da się wszystko ze sobą. Pytanie na jakie kompromisy się godzisz. Osobiście widziałem już customowe dzwony sprzęgłowe, dzwony spawane z dwóch różnych w całość, płyty redukcyjne itd itd. I to wszystko jeździ, ale to już rzeźba. Nie chcę ani zniechęcać ani pisać optymistycznie, bo wiem ile takie przerobki potrafią nerwów kosztować i czasu. O kasie nie wspominając ( w zależności jak mocno nie pasują do siebie graty)...


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ Napędowy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość