Wybór skrzyni biegów

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

soko841
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: ndz paź 10, 2010 14:42

Wybór skrzyni biegów

Post autor: soko841 » wt paź 12, 2010 12:11

Witam, panowie w moi Golfie 1.4 z roku 01 padła skrzynia podpowiedzcie jakie skrzynie podpasują do mojego modelu na waszym forum znalazłem temat gdzie gościu napisał coś takiego-"Przede wszystkim skrzynie o oznaczeniach DUU, DUS, DUW, DUV, ERT trapil podobno problem z zaslabymi nitami."



Awatar użytkownika
Kajor
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 267
Rejestracja: ndz lis 08, 2009 23:56
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Wybór skrzyni biegów

Post autor: Kajor » śr paź 13, 2010 00:37

DUU i DUV na 100%, bo w moim 1.6 wymieniłem DUV na DUU, a w tych silnikach są takie same skrzynie.
Choć mam wrażenie, że DUU jest ociupineczkę krótsza, ale to może być tylko złudzenie.
DUW chyba też podejdzie, a ERT jest chyba od diesla - pasować pasuje, ale jest długa i przy 1.4 zapomnij o zwinności przy ruszaniu, za to pojedzie szybko po rozpędzeniu.


"Kocham ku*wy i chleb ze smalcem!"

Awatar użytkownika
Jazz_Blue
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 875
Rejestracja: pt lis 07, 2008 21:01
Lokalizacja: BB
Kontakt:

Re: Wybór skrzyni biegów

Post autor: Jazz_Blue » śr paź 13, 2010 02:37

DLP też będzie pasować, ja mam fabrycznie taką w swoim AKL'u -> 1.6 8V
Podane skrzynie wraz z moją mają mechanizm różnicowy na nitach, które lubią się czasem zerwać co skutkuje uszkodzeniem skrzyni, zestaw naprawczy kosztuje ok. 500zł oryginalny, słyszałem, że są też tańsze zamienniki śrub, ale nie mam konkretnego namiaru, ja przy wymianie zainteresowałbym się czy skrzynia ma zamienione nity na śruby, bo kupując używkę może się w niedługim czasie znowu posypać...

Możesz zajrzeć: -> http://www.btinternet.com/~a_hutton/VW_ ... ailure.htm" onclick="window.open(this.href);return false;



soko841
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: ndz paź 10, 2010 14:42

Wybór skrzyni biegów

Post autor: soko841 » śr paź 13, 2010 14:32

Panowie wielkie dzięki za info przyda się bo szczerze to laik jestem w tych sprawach. Cały czas zastanawiam się czy nie dało by się namierzyć skrzyni gdzie ten problem z tymi cholernymi nitami został przez Volkswagena naprawiony w sieci natknąłem się na taki pościk-
"Problem dotyczy krótkiej serii samochodów, więc nie jest to problem typowy. W ASO po numerach seryjnych doskonale wiedzieli, w której skrzyni użyto wadliwych nitów, które trzeba wymienić. Co lepsi mechanicy również o tym wiedzieli... więc do kogo pretensje? Gorzej jak ktoś serwisował w ASO a "specom" nie chciało się sprawdzić numerów seryjnych oddanego do przeglądu auta. A mało kto ma złudzenia jak działają autoryzowane serwisy w Polsce.
Co myślicie??



Awatar użytkownika
Kajor
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 267
Rejestracja: ndz lis 08, 2009 23:56
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Wybór skrzyni biegów

Post autor: Kajor » śr paź 13, 2010 21:53

Nie wiem - u mnie w AKL-u padła skrzynia przy 120 tys. km (i tak długo pociągnęła), ojcu w AKL-u w Toledo poszła po 65 tys. (auto z salonu) więc to loteria, kiedy się popsuje...
Skrzynie w 1.4 16V i 1.6 SR są takie same, mogą się tylko minimalnie różnić przełożeniami. We wszystkich były chyba montowane różnicówki na nitach, ale podobno najcześciej padają DUU (może ich było po prostu najwięcej, bo u mnie zdechła DUV).
Naprawa nie wchodzi praktycznie w grę, a koszt regenerowanej skrzyni to ok 1500-2000zł (ja zapłaciłem 1550 za DUU od dobrego fachowca, który zaśrubował ją i jeszcze dołożył nakrętki - wg mechanika teraz skrzynia powinna przeżyć auto).


"Kocham ku*wy i chleb ze smalcem!"

soko841
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: ndz paź 10, 2010 14:42

Wybór skrzyni biegów

Post autor: soko841 » śr paź 13, 2010 22:22

Kajor z twojej odpowiedzi to najrozsądniej było by kupić używaną skrzynie zatargać do sprawdzonego mechanik i wymienić nity na śruby. Ja jak napisałem już wcześniej cały czas liczyłem na to że będzie opcja dorwania po oznaczeniach i numerach skrzyni takiej gdzie wada fabryczna została usunięta. Z tego jednak co piszesz to się przeliczyłem, pozdrawiam serdecznie.



Awatar użytkownika
Kajor
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 267
Rejestracja: ndz lis 08, 2009 23:56
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Wybór skrzyni biegów

Post autor: Kajor » śr paź 13, 2010 23:38

Na Allegro jest multum skrzyń do AKL/AKQ, bo problem z różnicówką jest bardzo częsty. Wpisz frazę "DUU", "DUV" lub"DUW" to coś na pewno znajdziesz.
99% to regenerowane, zaśrubowane egzemplarze, ale z krótką gwarancją, więc lepiej dać 200 zł więcej i móc w razie czego złożyć reklamację, gdyby coś jeszcze było nie w porządku.
Koszta takiej skrzyni to ok 1500 pln, mechanik za założenie nowej skrzyni może wziąć ok 300 pln -> w 2000,- spokojnie się zamkniesz.


"Kocham ku*wy i chleb ze smalcem!"

gutowski.p
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: pn wrz 27, 2010 20:46

Wybór skrzyni biegów

Post autor: gutowski.p » śr paź 13, 2010 23:45

Witam podłącze się pod temat skrzyni, jak mogę sprawdzić czy mój golf posiada oryginalną skrzynie czy była już zmieniana. Czy w ogóle istnieje taka możliwość?



greg

Wybór skrzyni biegów

Post autor: greg » czw paź 14, 2010 14:19

gutowski.p pisze:Witam podłącze się pod temat skrzyni, jak mogę sprawdzić czy mój golf posiada oryginalną skrzynie czy była już zmieniana. Czy w ogóle istnieje taka możliwość?
wejść pod auto odczytać kod skrzyni i numer któy jest datą



soko841
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: ndz paź 10, 2010 14:42

Wybór skrzyni biegów

Post autor: soko841 » czw paź 14, 2010 20:21

Panowie jeszcze jedno pytanie czy wymiana tych nitów jest technicznie trudna i trzeba rozkręcać skrzynie bo szczerze mówiąc tu gdzie mieszkam to ciężko o dobrego mechanika.



gutowski.p
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: pn wrz 27, 2010 20:46

Wybór skrzyni biegów

Post autor: gutowski.p » czw paź 14, 2010 21:17

Kolego greg a czy mógłbyś dać jakąś instrukcje jak odczytać ten kod konkretnie ktore liczby są datą bo ten weekend chce spędzić z golfem to bym sobie sprawdził. Mam jeszcze jedno pytanie ostatnio odchyliłem osłonę paska rozrządu i zobaczyłem że mam oryginalny pasek VW Audi czy to może być potwierdzenie oryginalnego przebiegu 54 000 mil ? Mam książkę serwisową i zniej wynika że rozrząd jeszcze nie był robiony...



greg

Wybór skrzyni biegów

Post autor: greg » pt paź 15, 2010 08:44

gutowski.p pisze:jak odczytać ten kod konkretnie ktore liczby są datą
DRW 14019 to 14 stycznia 1999 skrzynia DRW



Awatar użytkownika
woytas81
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 72
Rejestracja: wt maja 29, 2007 22:41
Lokalizacja: Opole

Wybór skrzyni biegów

Post autor: woytas81 » sob paź 16, 2010 14:13

Panowie skrzynie warto regenerować bo jak się kupi używkę z alledrogo to różnie to może być. Moja DUU padła przy przebiegu 150000 km (ścięte dwa nity satelit). Pęknięta obudowa była w 2 miejscach. Skrzynie regenerowałem we Wrocławiu i wymiana nitów plus spawanie skrzyni to koszt 900 zł. Autko po wymianie śmiga dalej zrobiłem już 10 tyś km i jest ok. Jak ktoś chce namiary na mechanika to PW. :bigok:


Nie cierpię o krok wyprzedzać innych. Pozycja o krok przed innymi jest w sam raz żeby cię ktoś kopnął w dupę...

soko841
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: ndz paź 10, 2010 14:42

Wybór skrzyni biegów

Post autor: soko841 » sob paź 16, 2010 15:21

Panowie znalazłem na allegro taką skrzynie biegów http://allegro.pl/show_item.php?item=1254955179" onclick="window.open(this.href);return false;
Pytanie czy podejdzie oznaczenie jak już się dowiedziałem to 4s ?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ Napędowy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości