[mk7] Szybkie zużywanie się łożyska dociskowego sprzęgła
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
[mk7] Szybkie zużywanie się łożyska dociskowego sprzęgła
Od nowości w moim TSI 1,4/150 były trudności ze zmianą biegów, szczególnie przy redukcji. Szlajałem się po serwisach, nikt nie wiedział co to może być i spławiali mnie. W międzyczasie wymieniono pompkę sprzęgła, wysprzęglik, tuleję i łożysko dociskowe sprzęgła oraz jakiś przewód. Przy ok. 45 tys. km przebiegu i po wymianie tego co wymieniłem sytuacja się jako tako ustabilizowała. Jednak ostatnio - a teraz jest 54 tys. km przebiegu, czyli po niecałych 10 tys. km od wymiany łożyska oporowego i tulei znowu słychać skrzypienie spod maski przy naciskaniu i zwalnianiu sprzęgła. Co może być przyczyną przyspieszonego zużycia tych elementów? Nie jeżdżę ostro, a wręcz przeciwnie - tzn. jeżdżę ekonomicznie, nigdy nie strzelałem ze sprzęgła, ani żadnych szaleństw.
[mk7] Re: Szybkie zużywanie się łożyska dociskowego sprzęgła
Mam dokładnie to samo 1.4 TSI 140KM 2015 rok produkcji. Wymieniłem całe kompletne sprzęgło razem z łapą, tuleją prowadzącą łożysko i czopem kulistym łapy. Odgłosy trzeszczenia i skrzypienia podczas pracy docisku ustały ( mam nadzieję że już na stałe ), ale za to jak auto jest zimne to jest wszystko cacy.... jak przejadę jakiś dłuższy odcinek i wszystko dobrze się rozgrzeje to podczas wciskania pedału sprzęgła czuję że nie idzie on płynnie tylko jakby "schodkuje" przeskakuje delikatnie. Co to może być, wysprzęglik, pompa sprzęgła , czy może to sprzęgło tak po prostu ma działać ?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości