Przeróbka na SDI czy nowe turbo?

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TD.Turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy

Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

fsowaf
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: pt paź 23, 2015 05:44

Przeróbka na SDI czy nowe turbo?

Post autor: fsowaf » czw gru 17, 2015 09:41

Witam, mam problem w swoim volfie, mianowicie turbo już dawno przestało działać, obecnie pali mi ok. 7l ropy na mieście, kolega ma wolnossącego hatchbacka 1.9 na mechanicznej pompie i pali ok 4,5-5l na mieście. Stąd problem, czy lepiej przerobić mojego TD na wolnossący czy zrobić turbo, co z tym spalaniem, ile pali takie kombi zazwyczaj? Dodatkowo pracuje tym autem, wożę pizzę więc zależy mi na niższym spalaniu.
Przy turbo musialbym turbo timer mieć żeby nie zniszczyć turbo. A jeśli chodzi o zwykłego D to zauwazylem że tam są różnice w elektryce, ja mam mnóstwo kostek przy bezpiecznikach a wolnossący tylko że 3.
Prosze o pomoc, chce zrobić to jak należy i jak najbardziej z głową ale nie za drogo ;)



drakula500
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 296
Rejestracja: czw sty 31, 2013 22:58

Przeróbka na SDI czy nowe turbo?

Post autor: drakula500 » czw gru 17, 2015 19:37

bez zbędnego pisania, bo wątek nie powinien się tu w ogóle znaleźc bo to jest dział speed a nie techniczny, poza tym nie piszesz jaki masz silnik, zero danych, pewnie moderator to przeniesie. Kup sprawne używane turbo, załóż i jeździj, tak wyjdzie najszybciej i najtaniej.



fsowaf
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: pt paź 23, 2015 05:44

Przeróbka na SDI czy nowe turbo?

Post autor: fsowaf » pt gru 18, 2015 00:25

Dzięki za odpowiedź, przepraszam za zły dział ale jeszcze nie do końca się orientuje co i jak :p
A jeśli o silnik chodzi to wspomnialem że TD



drakula500
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 296
Rejestracja: czw sty 31, 2013 22:58

Przeróbka na SDI czy nowe turbo?

Post autor: drakula500 » pt gru 18, 2015 08:59

a no właśnie, bo z TD nie zrobisz SDI, ale łatwiej zrobić wolnossący. Musiałbyć zmienić kolektor wydechowy i ssący na ten bez turba, skręcić dawkę śrubą regulacji na pompie wtryskowej, a lda i tak nie będzie działać i jeździć. Ale ja bym założył turbinę i jeździł, auto będzie spalać mniej i będzie taniej. Zależnie od tego co Ci się stało i jakie turbo masz naprawę można zamknąć w okolicy 150 - 250 zł, można jeszcze dać lepsze turbo jeśli masz starego typu to podmienić na troszkę lepsze przy okazji, i to wyjdzie najtaniej. Mało tego nawet jeśli masz TUrbo to możesz zmniejszać dawkę jeżdżąc w mieście i w jakimś tam stopniu przepał jeszcze zaniżysz.



Havan
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 293
Rejestracja: sob kwie 05, 2014 16:10

Przeróbka na SDI czy nowe turbo?

Post autor: Havan » pt gru 18, 2015 11:31

Ponadto w TD w pompie jest tłoczek 9mm a w wolnossącym dieslu jest 8mm. Jak miałem na podwórku 2 mk3 z 1Y i AAZ każde seryjne to w 1Y spalanie było 4.0-4.8L średnio tak wychodziło 4.5L a w AAZ 5.3-6.5 z czego średnio tak 5.6-.5.7L. Oba auta były użytkowane identycznie i stan techniczny był b.dobry z czego 1Y moim zdaniem o wiele łatwiej znaleść w dobrym stanie.

Tak jak forowicz drakula500 napisał. Turbo wcale nie powoduje większego spalania tylko pozwala lepiej rozbujać auto i w porównaniu do suchego D nie operujesz pedałem gazu 0-1 co przyznam w trochę większym mieście jak warszawa bywa kłopotliwe.


Tuning D/TD/MTDI? Pisz PW.

drakula500
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 296
Rejestracja: czw sty 31, 2013 22:58

Przeróbka na SDI czy nowe turbo?

Post autor: drakula500 » pt gru 18, 2015 15:01

Zapomniałeś havan dodać że 1y ma wtryskiwacze 135bar i dlatego tłoczek jedynie 8mm, nawet jeśli by robić z TD wolnossącego to ze względu na rozpylacze raczej musi zostać tam 9mm bo zapewni to lepsze rozpylenie nawet jeśli dawkę miałbyś "skręcić śrubą"



fsowaf
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: pt paź 23, 2015 05:44

Przeróbka na SDI czy nowe turbo?

Post autor: fsowaf » śr gru 23, 2015 09:48

Dzięki, za pomoc, to zbieram na turbo, za 500 znalazłem regenerowane z gwarancją a znowu używane od 100 zł są, jak będzie lepiej? Regenerowane czy trochę częściej używane? I jak z żywotnością turbo jeśli jezdze tylko krótkie odcinki? 2-15km (rozwoze pizzę)
I czy jest ktoś w stanie powiedzieć czy boost pin to naprawdę coś fajnego i nie zwiększa spalania tylko moc?



Havan
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 293
Rejestracja: sob kwie 05, 2014 16:10

Przeróbka na SDI czy nowe turbo?

Post autor: Havan » śr gru 23, 2015 15:05

zależy od tego jakiego turba potrzebujesz. Regeneracja nie daje pewności a używka no z tym też różnie bywa. Ja oddałem Swoje do regeneracji utopiłem kasy że bym miał z 3 używki. a teraz "regenerowane turbo" służy mi za przycisk do papieru.
Jedni chwalą inni będą Ci odradzać zależy po prostu od farta na co trafisz.
Inna historia.. Żona ma AAZ i facet regenerował w niej k14 i miało to podobno około 40-50tyś najechane i luzy były spore i brało olej więc zmieniłem na T2 którą miałem ori w swoim mk2 i jak ręką odjął i auto ożyło i oleju nie bierze a turbo ori i ma 25 lat i nie zanosi się na to aby szybko się skończyło... Co do krótkich przebiegów to najlepsza jest benzyna ale wracając do tematu za każdym razem jak wyłączasz samochód daj turbinie odetchnąć i niech minutę pochodzi przed zgaszeniem pojazdu a będzie żyło.
Zmiana boostpina moim zdaniem to same plusy i on nie "zwiększa" mocy tylko tak naprawdę przywraca część tego z czego ori AAZ został okrojony. Jak najbardziej polecam zmianę ori kołka na boostpin z 1.6 TD


Tuning D/TD/MTDI? Pisz PW.

drakula500
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 296
Rejestracja: czw sty 31, 2013 22:58

Przeróbka na SDI czy nowe turbo?

Post autor: drakula500 » śr gru 23, 2015 18:52

Zrób tą regeneracje sam, rozbierz turbinę, zweryfikuj stan elementów, kup odpowiednie części, zestaw naprawczy i śmigaj. Ja już zrobiłem dwie dla swoich aut i nie narzekam, wiem co mam i jeżdżę, a jak się wysypie to też 150 zł nie szkoda. Na pewno pochodzi dłużej niż używka.



fsowaf
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: pt paź 23, 2015 05:44

Przeróbka na SDI czy nowe turbo?

Post autor: fsowaf » śr gru 23, 2015 21:39

To z takim zestawem to wystarczy wyjąć stare części wsadzic nowe czy trzeba coś skomplikowanego robić?



drakula500
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 296
Rejestracja: czw sty 31, 2013 22:58

Przeróbka na SDI czy nowe turbo?

Post autor: drakula500 » śr gru 23, 2015 22:23

No jak to rozbierzesz to trzeba mieć oko, bo ostatnio tu z kolegą regenerowaliśmy turbinę, niby dobra niby dobra, poszedł zestaw naprawczy a ona dalej żyga olejem. Okazało się że ośka wirnika mimo, że wyglądała bardzo dobrze to okazała się zużyta :grin: . Wszystko zależy jak turbina Ci się popsuła, czy miałeś kolizję łopatek itp.



fsowaf
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: pt paź 23, 2015 05:44

Przeróbka na SDI czy nowe turbo?

Post autor: fsowaf » czw gru 24, 2015 19:18

http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=5109795922" onclick="window.open(this.href);return false;

A może po prostu kupie ta?

Boje się że rozbiore i uziemie auto a jest mi potrzebne, wolalbym kupić, wymienić i mieć z głowy



fsowaf
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: pt paź 23, 2015 05:44

Przeróbka na SDI czy nowe turbo?

Post autor: fsowaf » wt lut 02, 2016 21:51

Po małej stluczce wracam do tematu turbo, pojechalem nawet kupić ale gość powiedział że to nie wina turbo tylko całego osprzętu dookoła, kazał wymienić węże podciśnienia i filtr powietrza, zmienilem i nic, chyba actuator, takie mam wrażenie bo nie rusza się jak dodaje gazu. Nie ma może ktoś takiego sprawnego na zbyciu?



drakula500
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 296
Rejestracja: czw sty 31, 2013 22:58

Przeróbka na SDI czy nowe turbo?

Post autor: drakula500 » wt lut 02, 2016 23:20

na jałowym biegu WG ci nie załapie, za mało spalin...



ODPOWIEDZ

Wróć do „TD”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 43 gości