Wydajniejsze turbo do... TD :D

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TD.Turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy

Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

cherokeexj
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: wt maja 13, 2014 08:49

Wydajniejsze turbo do... TD :D

Post autor: cherokeexj » wt gru 08, 2015 16:44

z przełożeniami się nie zgodzę. obecnie mam 4.11 zmienione z 3.55 i jest dużo lepiej ale to nie istotne. Swap na 3.3 tanio nie wyjdzie. Ogólne żadnego silnika który montowany był w jeepie nie założę bo nie będzie pasował. I nie mówię tutaj o łapach silnika instalacji itp tylko o mostach. Jeep ma gruszkę odwrotnie jak wszystkie pozostałe terenówki. Do tego reduktor siedzi na skrzyni nie jest zewnętrzny a taki jest potrzebny przy swapie jednostki ze skrzynią. Tak więc problem jest bardziej złożony :) Najchętniej włożyłbym 1.9 vw ale brakuje mi człowieka który połączy mi skrzynię z 2.1 z silnikiem 1.9td lub tdi więc muszę modzić to co mam.


P.S.

Po podkręceniu pompy auto nie kopci i nie bardzo jedzie. Czy to może być znak że pompa nie ma swojego nawet oryginalnego wydatku?


po długotrwałych poszukiwaniach udało mi się znaleźć nr pompy spisałem wszystko co tam było więc numery jakie znalazłem to:

0460494326
423-2
547598
011 (w kółku)365
1954

Domyślam się że najistotniejszy jest numer pierwszy
Ostatnio zmieniony wt gru 08, 2015 19:12 przez palio, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie pisz posta pod postem. Edytuj je.



drakula500
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 296
Rejestracja: czw sty 31, 2013 22:58

Wydajniejsze turbo do... TD :D

Post autor: drakula500 » wt gru 08, 2015 16:49

no więc to jest 9tka.. tyle wiemy, z jaką falą ta 9tka lata tego nie wiemy, czy pompa nie ma w środku ograniczków dozownika tego też nie wiemy, wiemy zaś tyle że 9tka nie jest zbytnio wydajna... ot tak może z 8gram na stole wydusi :bajer:



cherokeexj
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: wt maja 13, 2014 08:49

Wydajniejsze turbo do... TD :D

Post autor: cherokeexj » wt gru 08, 2015 17:06

a jaki może być potencjał tej pompy zakładając że jest zdrowa? bo tutaj mam pewne obiekcje. Dziwi mnie że mimo kręcenia pompy auto nie dymi.... Tak jak by paliwa nadal było zbyt mało?



drakula500
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 296
Rejestracja: czw sty 31, 2013 22:58

Wydajniejsze turbo do... TD :D

Post autor: drakula500 » wt gru 08, 2015 19:24

tak bo generalnie możesz zawsze zmusić pompę to pchania paliwa nawet 9tkę, ale objętość paliwa wpłynie na jakość rozpylania i będzie wtedy tylko dym, ale nie będzie mocy. Jęśli wkręcasz śrubę dawki a silnik nie dymi, to znaczy że do danego doładowania, która masz przepala Ci wszystko, eko dizel :cool:



cherokeexj
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: wt maja 13, 2014 08:49

Wydajniejsze turbo do... TD :D

Post autor: cherokeexj » wt gru 08, 2015 21:08

na wolnych podkapca ale to pewnie przez kąt a przy pełnym bucie zadymienie jest takie jak przed kręceniem dawką
Co rozumiesz przez eko diesel i zasadniczo co z tym fantem zrobić?

P.S.

A czy nie posowałaby pompa od jakiegoś 1.9td lub 1.6td? Może ktoś tutaj ma zmodzoną pompę i chce się jej pozbyć za rozsądne pieniądze to zamiast płacić za tuning swojej kupił bym sprawną pewną forumową pompę. Tylko czy pasuje i jakiej szukać?



Havan
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 293
Rejestracja: sob kwie 05, 2014 16:10

Wydajniejsze turbo do... TD :D

Post autor: Havan » wt gru 08, 2015 23:53

ja bym najpierw przyjrzał się kątowi wtrysku i spróbował go opóźnić.


Tuning D/TD/MTDI? Pisz PW.

drakula500
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 296
Rejestracja: czw sty 31, 2013 22:58

Wydajniejsze turbo do... TD :D

Post autor: drakula500 » śr gru 09, 2015 09:12

cherokeexj pisze:A czy nie posowałaby pompa od jakiegoś 1.9td lub 1.6td? Może ktoś tutaj ma zmodzoną pompę i chce się jej pozbyć za rozsądne pieniądze to zamiast płacić za tuning swojej kupił bym sprawną pewną forumową pompę. Tylko czy pasuje i jakiej szukać?
powiem CI jedno, nie czytasz co się do Ciebie pisze.



cherokeexj
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: wt maja 13, 2014 08:49

Re: Wydajniejsze turbo do... TD :D

Post autor: cherokeexj » śr gru 09, 2015 13:55

drakula500 pisze:
cherokeexj pisze:A czy nie posowałaby pompa od jakiegoś 1.9td lub 1.6td? Może ktoś tutaj ma zmodzoną pompę i chce się jej pozbyć za rozsądne pieniądze to zamiast płacić za tuning swojej kupił bym sprawną pewną forumową pompę. Tylko czy pasuje i jakiej szukać?
powiem CI jedno, nie czytasz co się do Ciebie pisze.

nie przypominam sobie żebyś coś wspominał na temat zamiennika pompa mojej :)

I ostatnie pytanie. Czy na forum jest jakiś "magik" który regeneruje i tuninguje pompy mechaniczne? Może bym mu podesłał swoją bo mam dwie pompy do tego silnika. Nie mam natomiast pewności jaki nr ma druga pompa. Moje auto ma wkręcane wtryski w głowicę a pompa w dawcy na wtryski dociskane "blaszkami". No i na koniec... czy pompę mechaniczną z auta x można zaadoptować do auta y zakładając że pasuje na mocowanie i jej koło na pasek jest identyczne?



P.S.
Przepraszam że tak męczę ale świat mechanicznych pomp jest mi zupełnie obcy a nikt w mojej okolicy nie posiada starych aut z mechaniczną pompą a już tym bardziej ich nie modyfikuje



drakula500
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 296
Rejestracja: czw sty 31, 2013 22:58

Wydajniejsze turbo do... TD :D

Post autor: drakula500 » śr gru 09, 2015 19:08

cherokeexj pisze:nie przypominam sobie żebyś coś wspominał na temat zamiennika pompa mojej
cherokeexj pisze:I ostatnie pytanie. Czy na forum jest jakiś "magik" który regeneruje i tuninguje pompy mechaniczne? Może bym mu podesłał swoją bo mam dwie pompy do tego silnika. Nie mam natomiast pewności jaki nr ma druga pompa. Moje auto ma wkręcane wtryski w głowicę a pompa w dawcy na wtryski dociskane "blaszkami". No i na koniec... czy pompę mechaniczną z auta x można zaadoptować do auta y zakładając że pasuje na mocowanie i jej koło na pasek jest identyczne?



więc powtórzę, nie przeczytałeś tego co napisałem



cherokeexj
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: wt maja 13, 2014 08:49

Wydajniejsze turbo do... TD :D

Post autor: cherokeexj » czw gru 10, 2015 08:22

No to ja jestem zbyt tępy żeby wyłapać gdzie napisałeś o pompie wtryskowej z innego auta (o przeszczepie takiej pompy). Było mówione jedynie o przeszczepie tłoczka fali itp do mojej pompy że może być różnie i że nie koniecznie musi to zagrać. I to się zgodzę ale nic więcej nie widzę. :/



drakula500
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 296
Rejestracja: czw sty 31, 2013 22:58

Wydajniejsze turbo do... TD :D

Post autor: drakula500 » czw gru 10, 2015 08:59

Ostatni raz wypowiem się w Twoim temacie... i powtórzę to co już napisałem:

1. Po gotowe rozwiązanie na temat działającej pompy uderz do ludzi, którzy przerobili ten silnik - tak będzie najbezpieczniej - pisałem prawda? ty dalej swoje.

2. Napisałem również, że w Twoim przypadku potrzeba Ci pompy 11mm, po co więc pytasz się czy z golfa będzie pasować skoro są to 9tki, takie same jak i Twoja pompa??

3. POdałem Ci człowieka do którego ewentualnie możesz się zgłosić, oraz pompę, którą mogę zasugerować jako działającą na vw, tu cytat, który nie dawno napisałem:
Gdybym miał teraz robić tłokorozdzielacz do TD, to uderzyłbym do kolegi sagon, on nagrywa tłokorozdzielacze na zamówienie w reparcie. Robi to uczciwie więc możesz mu pompę wysłać, on tłoczek pomierzy i zleci firmie zrobienie takiego samego tylko o większej średnicy. Jest to koszt ok 500 za samą sekcje, gwarancji jak to będzie chodzić i czy nie będzie tarabanić nie masz. Sekcji z innej pompy nigdy bym nie wkładał, jeśli ktoś nie włoży w to serca to zawsze są problemy z dograniem dozownika i ze zgraniem tego, ryzykowałbym ewentualnie założenie kompletnej pompy z innego auta. Oczywiście ty będziesz miał problem ze znalezieniem pompy bo u Ciebie z tego co widać pompa nie pracuje na pasku zębatym? Więc może Ciebie czekać przełożenie całej innej pompy do Twojej obudowy. Z tego co można zaobserwować, dobrze spisuje się pompa którą ma na aucie Michaś (tutejszy moderator), ale jak ona zadziała na sinliku reno to trudno wywróżyć.
4. Przekładanie pompy nie różni się z grubsza od szczepiania czy modyfikowania pompy. CZYTAJ CO NAPISAŁEM - wszystko do silnika jest dobrane modułowo. Nowa pompa to nowy tłokorozdzielacz, nowa fala - nie wiadomo jak to zadziała - najlepiej pytać tych co ten silnik przerobili. Zaletą włożenia pompy całej jest to, że na pewno dozownik powinien być dograny do sekcji, ale są różnie rozwiązania pod różne silniki - tego nikt nie jest w stanie ogarnąć czy np tłokorozdzielacz z jakiegoś ducato mimo, że ma tłoczek 11mm to np. nie daje mniej paliwa niż inna 10tka ze względu na konstrukcje wewnętrzną pompy - wychył dozownika i ograniczniki, mechanizm odśrodkowy, lub czy zmienia kąt wyprzedzenia w taki sposób, że silnikowi reno się to nie spodoba. (o samym mocowaniu pompy do silnika nie wspominając - to są rzeczy oczywiste)

5. Uważaj na hurraoptymistyczne opisy na tym forum, żebyś nie skończył jak kolejna przykładowa ofiara, której wydawało się, że zrobi "tak jak na forum pisali" a później od marca zero odpowiedzi, wypowiedź na samym dole - kolega ministerq, takich pytań po modyfikacjach pomp jest tu statystycznie więcej niż udanych tuningów.
viewtopic.php?f=176&t=117921&p=6737641#p6737641" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=176&t=586298" onclick="window.open(this.href);return false;
itp.

Życzę Ci powodzenia w dobraniu sekcji do swojego silnika - nie ważne czy zmienisz pompę czy będziesz swoją modyfikował - to jest nie istotne.



Awatar użytkownika
arwam
Tdiesel Power Driver
Tdiesel Power Driver
Posty: 9109
Rejestracja: śr mar 01, 2006 20:23
Lokalizacja: Zurawica
Kontakt:

Wydajniejsze turbo do... TD :D

Post autor: arwam » sob gru 19, 2015 19:43

dlatego się dostraja na silniku i jest po problemie.
a właścicielowi poradzę że jak sie czuje na siłach rozłożyć i złożyć poprawnie pompę to może sam ją przerobić, a potem dostroić na silniku,



cherokeexj
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: wt maja 13, 2014 08:49

Wydajniejsze turbo do... TD :D

Post autor: cherokeexj » śr gru 23, 2015 19:00

no więc kręciłem dawkę znowu i... pojawił się dym.... jedzie jakoś na 2-3 biegach później słabo (ale dużo lepiej). po nowym roku pojadę do pompiarza na regulacje kąta i zobaczymy jak wygląda sprawa tuningu tej pompy wtryskowej...


Panowie powiedzcie mi czy turbo z mercedesa 2.7cdi o nr seryjnych - A6120960599 będzie u mnie pasować? (pomijając dopasowanie do kolektora i węże). Chodzi mi o jego sterowanie czy jest tak samo jak u mnie sterowane westgate czy coś jest inaczej? Gdzieś wyszperałem info że wrzucili takie turbo do auta takie jak moje i na kołach tej samej wielkości idzie jak zły (podobno). Te turbo nie jest drogie więc może i ja bym poszedł tym tropem....
Ostatnio zmieniony śr gru 23, 2015 19:21 przez palio, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie piszemy posta pod postem. Używamy opcji edytuj.



ODPOWIEDZ

Wróć do „TD”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości