Blok 1Z do AAZ

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TD.Turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy

Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
arwam
Tdiesel Power Driver
Tdiesel Power Driver
Posty: 9109
Rejestracja: śr mar 01, 2006 20:23
Lokalizacja: Zurawica
Kontakt:

Blok 1Z do AAZ

Post autor: arwam » pn paź 05, 2015 21:04

kaczek77, wypoleruj górne powierzchnie tłoka, jednak proponowałbym nie zdejmować materiału wieej niż 1mm.
końcówki z merca są do komór wstępnych a nie wirowych.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14608
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Blok 1Z do AAZ

Post autor: Michał_1977 » wt paź 06, 2015 07:18

Kejpi pisze:Z nimi to już tak jest między innymi dlatego arwama juz nie ma na forum
arwama nie było na forum,bo sam wybrał drogę "banity". Nikt go nie wyrzucał,sam poprosił o kasację konta i miał to być swoisty rodzaj buntu,tudzież foch :chytry:
Widzę,że powrócił z "banicji",więc witam i puki co,w szczegóły nie wnikam,ale proszę o spokój :chytry:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

dybol666
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: sob lut 23, 2013 13:25

Blok 1Z do AAZ

Post autor: dybol666 » wt paź 06, 2015 10:13

Witam. Dolacze sie do tematu bo jest ciekawy. Mam jednego mk2 aaz shamowanego na 158km i 302nm ale robie drugiego mocniejszego. Wiadomo z czasem zawsze malo mocy. I pytanie takie. Zlozylem dol od aaz z walem, korbami i walkiem od 1z. Wiadomo nowe panewki, pierscienie, honowanie i szlif bloku bo niby mial minimalne doly. Do tego pompa 11, td04 i asd. Ile mocy z tego mozna wyciagnac i czy dol to wytrzyma. Bo gdzie nie czytam to korby od td wytrzymuja 320nm (czyli granica mojego aazta.) a korby od tdi niby 370nm w bloku od azz. Po tym temacie zastanawiam sie czy lepiej dol zlozyc na 1z. Co radzicie.??



Awatar użytkownika
arwam
Tdiesel Power Driver
Tdiesel Power Driver
Posty: 9109
Rejestracja: śr mar 01, 2006 20:23
Lokalizacja: Zurawica
Kontakt:

Blok 1Z do AAZ

Post autor: arwam » wt paź 06, 2015 20:32

korby AAZ wytrzymują około 360-380Nm
w tej konfiguracji słabym punktem jest TD04.
ona bardzo mocno grzeje powietrze, gdyby to miała poprawione, sprawowała by się naprawdę nie źle.
a korby od 1Z'a wytrzymują sporo ponad 400Nm
chyba że ktoś skopie dynamiczny kąt wtrysku, wtedy obciążenia korbowodów rosną drastycznie



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14608
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Blok 1Z do AAZ

Post autor: Michał_1977 » śr paź 07, 2015 07:17

arwam pisze:w tej konfiguracji słabym punktem jest TD04.
Nie prawda. TD04 bije na łeb każdą archaiczną suszarkę. Ta sprężarka,to wspaniały kompromis do jazdy po mieście i w trasie,bo ma fajny dół i góra też jest niezła. To tak w szybkim skrócie,bo nie mam czasu pisać elaboratu...
Tylko nie pisz mi tutaj o VNT,bo nie o tym mowa.
arwam pisze:bardzo mocno grzeje powietrze
A intercooler przypadkiem nie ma zadania schłodzić tego powietrza?
Nie doszukuj się problemu tam,gdzie go nie ma :chytry:

Ponadto,nie chciałbym żeby tutaj doszło do utarczek słownych,bo zaraz może dołączyć jeszcze parę osób i zrobi się młyn,jak to już wiele razy miało miejsce.
Wtedy będą wyciągane konsekwencje. To tak w ramach przestrogi.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

dybol666
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: sob lut 23, 2013 13:25

Blok 1Z do AAZ

Post autor: dybol666 » śr paź 07, 2015 09:57

Kazde turbo ma wady. Vnt nie dla mnie za duzo przerubek i kasy to kosztje. Tdo4 jest dobra opcja. Ale nie o turbo mowa. Wsadzal ktos korby i wal z tdi do td??? I jaki moment to zniesie. 350-400?



Awatar użytkownika
Kejpi
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 214
Rejestracja: wt maja 29, 2012 22:20
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Blok 1Z do AAZ

Post autor: Kejpi » śr paź 07, 2015 09:59

dybol666, Tak wsadza się korby i wał od TDI tak jak pisali dosłownie kilka postów wcześniej ;) wytrzymają ci 400Nm+ chcesz jeszcze mocniejsze korby to od 1.4 TDI


Jest: VW Golf II GTD 1.9 AAZ 75KM/150Nm@180KM/357Nm (TD04-13T-4 + Składak Arwama:11mm)
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=583227 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Było: VW Golf II TD 1.6 JR 70KM@120KM GovMod, TimingMOD, LDA*180, KKK24=1.4Bar

dybol666
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: sob lut 23, 2013 13:25

Blok 1Z do AAZ

Post autor: dybol666 » śr paź 07, 2015 10:18

Tak tylko 1.4 tdi ma 3 gary wiec trzeba 2silniki rozebrac zeby zlozyc konkretny dół. :kac:



Awatar użytkownika
Uciu
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 216
Rejestracja: wt maja 25, 2010 19:29
Lokalizacja: Sosnowiec [SO]
Kontakt:

Re: Blok 1Z do AAZ

Post autor: Uciu » śr paź 07, 2015 19:25

Kejpi pisze:Co do korb z 1.4 są one kute fabrycznie
A gną się jak harmonijki :bigok:



kaczek77
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 110
Rejestracja: pn gru 10, 2012 17:46
Lokalizacja: Podkarpacie RKL

Blok 1Z do AAZ

Post autor: kaczek77 » czw sty 07, 2016 20:39

Panowie, macie jakiś sprawdzony sposób jak wzmocnić podpory wału? Jak najlepiej wykonać to wzmocnienie podpór.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 5#p6390175" onclick="window.open(this.href);return false;

drakula500
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 296
Rejestracja: czw sty 31, 2013 22:58

Blok 1Z do AAZ

Post autor: drakula500 » czw sty 07, 2016 20:59

wykonać lepsze na cnc?



kaczek77
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 110
Rejestracja: pn gru 10, 2012 17:46
Lokalizacja: Podkarpacie RKL

Blok 1Z do AAZ

Post autor: kaczek77 » czw sty 07, 2016 21:29

kwestia tego czy były by lepsze. To już zależy od materiału. I chyba zbyt drogi i nie opłacalny był by to interes.
EDIT:
Czy ktoś z was sprawdzał takie rozwiązanie?
http://www.kotinet.com/matti.farm/Audi/ ... 23_img.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.kotinet.com/matti.farm/Audi/ ... 24_img.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.kotinet.com/matti.farm/Audi/ ... 74_img.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 5#p6390175" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Kejpi
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 214
Rejestracja: wt maja 29, 2012 22:20
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Blok 1Z do AAZ

Post autor: Kejpi » ndz sty 10, 2016 12:10

Chyba szkoda zachodu ile on tam dał tego materiału 3-4mm? Z racji wpuszczenia śrub nie sadze żeby to zrobiło jakąś znaczną różnice, dobrze zakuj wszystko i tyle. I co ta za szatana szukujesz że aż tak wzmacniać silnik chcesz


Jest: VW Golf II GTD 1.9 AAZ 75KM/150Nm@180KM/357Nm (TD04-13T-4 + Składak Arwama:11mm)
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=583227 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Było: VW Golf II TD 1.6 JR 70KM@120KM GovMod, TimingMOD, LDA*180, KKK24=1.4Bar

drakula500
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 296
Rejestracja: czw sty 31, 2013 22:58

Blok 1Z do AAZ

Post autor: drakula500 » ndz sty 10, 2016 13:21

Dla mnie głupiego robota, byłoby fajnie gdyby podpora fabryczna była cała płaska, wtedy ten bloczek miałby sens, choć nadal śruby pozostałyby słabym ogniwem w układance. Tak jak on to wymyślił to na tej poprzecznej belce powstają tylko naprężenia niepotrzebne. Gdyby miało to zdać egzamin to podpora musiałaby być obrobiona na płasko, i wtedy dopiero belka.



ODPOWIEDZ

Wróć do „TD”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości