Strona 4 z 6

Ciśnienie doładowania garrett t3, t2, k14

: pn lip 30, 2012 22:38
autor: arwam
ciepek, ja teraz mam sporo ponad 220KM i i nie powiem żeby to był przerost formy nad treścią, jak się uda to jeszcze trochę dorzucę do pieca, jak silnik nie pokaże kopyt to będzie kolejny wykres

Re: Ciśnienie doładowania garrett t3, t2, k14

: śr sie 01, 2012 11:18
autor: ciepek
0

Ciśnienie doładowania garrett t3, t2, k14

: śr sie 01, 2012 13:22
autor: arwam
ciepek pisze: Potem wyjedzasz dajesz do pieca i słuchasz czy juz cos jebło czy dopiero za 2 dni

no tak bo mnie po półtora miesiącu dosłownie turbo odkręciło sie og kolektora wydechowego...
ciepek pisze:mozna zapodac jak ty gtb ale to 1000 zł mozna zadac dół od tdi ale to znowu min 500 potem doprowadzac to do stanu tip top za 1000 kolejne ,ryc i odnawiac głowice za kolejne 1000 zł walic szpilki arp za 700 pompa i wtryski 700 icek i rury 300 wydech nastepne 300 sprzegło z 1000 inne duperele z 500 i tak bez problemu do 5000 sie uzbiera do tego 1000 godzin pracy umysłowej i fizycznej zrąbane ze 2 silniki po drodze i 3 kolejne w częściach .Warsztat ze spawarkami szlifierkami wiertarkami frezami itp itd... wiem bo sam mam pewno jak i Ty tez ...nie wspomnę o zajebistym zapleczu części

co do kosztów to nie jest aż tak strasznie jesli trafisz motor w naprawdę dobrym stanie, i sporo z tego odsprzedasz, co do narzędzi to wystarczy komplet naprawdę dobrych kluczy, parę szczypiec i trochę specjalnych nasadek,, przy większych kombinacjach MIG i flex, i czego nie masz to zawsze można sobie wyprodukować,
co do zaplecza części to sie zgodzę lepiej je mieć bo inaczej zabawa zaczyna być naprawdę droga...

co do sprzęgła to przy takich momentach nie zastanawiasz się jak długo sprżęgło pożyje bo ono jest z góry skazane na śmierć, kwestia tylko tego jak długo pożyje układ przeniesienia napędu, czyli skrzynia półosie i przeguby, u mnie po ułężu i i miesiącu jazdy a właściwie dwóch mam całość do wymiany włącznie z pozrywanymi pełnymi tulejami przednich wachaczy, taka moc to już nie są przelewki i sieje spustoszenie w układzie jezdnym i przeniesienia napędu...

co do przyspieszenia na piątce to to mógłbym poprawić stosując nieco mniejszą turbinę niż tą co mam mianowicie GTB1756VK, ona wstaje już na obrotach biegu jałowego bez dotykania gazu jak zamkniesz kierownice, a góra powinna być podobna może tylko nieco gorsza, a jeśli chcesz jeździć na codzień mocnym autem to zakładaj BV43A, laga nie ma jak już masz tylko 1500rpm można na piątce pod górę spokojnie przy 1500-1800rpm wyprzedzać, jedynie tam jesli wysoko kręcisz to nie radzę pompować więcej niż 1,4-1,5bara, jak pompujesz powyżej to rczej trzeba go niżej kręcić, moment który to maleństow potrafi wyprodukować jest naprawde niezdrowy nawet dla sprżęgła VR'owskiego bo już jedno zabiłem pierwszym butem do spodu.\

tamtą turbinę miałem za psie pieniądze więc bardzo jej nieżałowałbym gdyby nie to że naprawdę świetnie się prawowała, jesli drugie auto do jazdy codziennej będzie miało 1.9 pod maską to właśnie takie turbo tam wyląduje oczywiście z moim systemikiem sterowania VNT.


co do sensu psucia, gdyby wszyscy naukowcy tak myśleli to dalej byśmy posuwali na osiołkach :jezor:

można na to spojrzeć nieco inaczej, jeśli kupujesz silinik bez głowicy tworzysz takie lepsze TD,
co do sterowania pompy nie jest wykluczone że będzie kiedyś mechaniczna ale to jak już stwierdzę że nei da się bardziej precyzyjnie wysterować pompy, i przeto ugrać jeszcze trochę, zlikwidowałoby to tez niektóre przypadłości naprawę mocnej pompy jak choćby nawet delikatnie różne obroty biegu jałowego na zimnym i gorącym oraz polepszyłaby się kultora pracy silnika

Ciśnienie doładowania garrett t3, t2, k14

: pt sie 03, 2012 21:39
autor: t0mal
Zrobienie porządnego TD wygląda mniej więcej tak:
- pompa - 600-800zł
- intercooler z rurami 300-400zł
- końcówki dn0sd 274 - 160-240zł
- kpl. chłodzienie oleju - 400-500zł
- turbosprężarka 1300-1600zł
- sprzęgło + skrzynia 02A 800-1200zł
- mbc, manomer, egt, pierdoły - 300zł

Co daje 3860 - 5040 za bezawaryjne 160-180 km. W 1.6 trzeba doliczyć remont głowicy.

Ciśnienie doładowania garrett t3, t2, k14

: pt sie 03, 2012 22:09
autor: tomogolf2
t0mal, tak wlasnie to wyglada ;) tylko ta cena turbiny to jakiej? nie pamietam zebym kiedykolweik dal za turbo wiecej niz 500 (uzywke), chyba ze chodzi co o jakas regenerowana lub hybrydke

Ciśnienie doładowania garrett t3, t2, k14

: pt sie 03, 2012 22:14
autor: SZOPENN
no.. z tym intercoolerem to troszeczkę w wersji optymistycznej, czyli IC ze szrotu + poksylina a orurowanie to chyba PCV....

należy doliczyć również (jeśli będziemy robić sami) koszt dojazdów po częsci, czas szperania po złomach i szrotach, koszt telefonów i rozmów ze szrotami... do tego.. wliczmy wpadki typu np rozpadające się coś w skrzyni która według zapewnien sprzedawcy "jeździła do końca"... i to daje sumarycznie bardziej realny wynik...

Ciśnienie doładowania garrett t3, t2, k14

: pt sie 03, 2012 22:34
autor: arwam
to jest juz każdego osobista sprawa czy podejmuje takie ryzyko czy nie, ja osobiścię je podejmuję, choć dziś mnie down pipe pokonało bo mi praca jakoś się nie kleiła, jutro kończę bo w nerwach jeszcze nic dobrego nie zrobiono...

Ciśnienie doładowania garrett t3, t2, k14

: ndz lis 22, 2015 23:25
autor: David2004
Może niepotrzebnie odświeżam, i nie ten dział ale jestem w desperacji a nic innego nei mogę znaleźć.
w 1v włożona pompa z sbka i T3. podpięty icek z trafica. wskaźnik pokazuje 0,3 bara, dopiero przy 4500obr ładuje 0,5.
dlaczego tylko tyle ? czy seryjnie nie powinno być ok 0,6 ? Czyżby za mało paliwa ? Nieszczelności na dolocie raczej brak. Help me, please.

Ciśnienie doładowania garrett t3, t2, k14

: pn lis 23, 2015 07:32
autor: Q_mac
Albo zbyt mało paliwa, albo zły kąt wtrysku (wczesny), albo turbo szrot. BTW, trzeba było k14 zostawić-100x przyjemniejsze.

Ciśnienie doładowania garrett t3, t2, k14

: pn lis 23, 2015 21:56
autor: drakula500
bosze alesz arwam ludziom wyprał umysły, 100 lat nie starczy żeby ludzie przestali wkładać sobie T3.

Ciśnienie doładowania garrett t3, t2, k14

: pt gru 25, 2015 17:59
autor: ADAM[PL]
Witam ! mam problem z turbiną garrett t3
a mianowicie nie pompuje wcale ciśnienia mam wrażenie jakbym jechał wolnossacym dieslem :(((
pomocyyy!!!!

Ciśnienie doładowania garrett t3, t2, k14

: pt gru 25, 2015 21:31
autor: Michał_1977
Sprawdź czy WG działa poprawnie.
Kolanko między kolektorem a turbiną całe?
Silnik JR,czy suszarka swapowana do innego 1,6TD?

Re: Ciśnienie doładowania garrett t3, t2, k14

: pt gru 25, 2015 22:09
autor: Kejpi
ADAM[PL] pisze:Witam ! mam problem z turbiną garrett t3
a mianowicie nie pompuje wcale ciśnienia mam wrażenie jakbym jechał wolnossacym dieslem :(((
pomocyyy!!!!
Masz wskaźnik czy patrzysz tylko na wrażenie? To duże turbo i nie wstaje gwałtownie przy seryjnym boscie nie czuć zbytnio że coś pompuje o wciskaniu w fotel tak jak ma to miejsce w np. Oplu 1.7 dti 75KM zappmnij.
Posłuchaj czy coś ci nie gwizdze pod maską i czy nie ma oleju na turbie wężu od turbo do kolektora i na samym kolektorze

Re: Ciśnienie doładowania garrett t3, t2, k14

: sob sty 02, 2016 14:05
autor: ADAM[PL]
Michał_1977 pisze:Sprawdź czy WG działa poprawnie.
Kolanko między kolektorem a turbiną całe?
Silnik JR,czy suszarka swapowana do innego 1,6TD?
ogólnie to w moim golfie był kiedyś silnik 1.6d poprzedni właściciel zmienił na td ale nie wiem jakie ma oznaczenie i pytanie jak sprawdzić Wg czy działa ?