Ciśnienie doładowania garrett t3, t2, k14

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TD.Turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy

Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
ADAM[PL]
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: sob wrz 05, 2015 18:33

Re: Ciśnienie doładowania garrett t3, t2, k14

Post autor: ADAM[PL] » sob sty 02, 2016 14:11

Masz wskaźnik czy patrzysz tylko na wrażenie? To duże turbo i nie wstaje gwałtownie przy seryjnym boscie nie czuć zbytnio że coś pompuje o wciskaniu w fotel tak jak ma to miejsce w np. Oplu 1.7 dti 75KM zappmnij.
Posłuchaj czy coś ci nie gwizdze pod maską i czy nie ma oleju na turbie wężu od turbo do kolektora i na samym kolektorze[/quote]

nie mam wskaźnika. wnioskuje to z odczuć za kierownicą, a turbina ma zjedzony wirnik.... mam drugą turbinę garrett t2 są jakieś problemy z z zamontowaniem jej?



Awatar użytkownika
Kejpi
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 214
Rejestracja: wt maja 29, 2012 22:20
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Ciśnienie doładowania garrett t3, t2, k14

Post autor: Kejpi » czw sty 14, 2016 17:36

problemow jako takich nie będziesz miał ale t2 to małe turbo będziesz siedział przy serii czy chcesz wyjść ponad 100KM?


Jest: VW Golf II GTD 1.9 AAZ 75KM/150Nm@180KM/357Nm (TD04-13T-4 + Składak Arwama:11mm)
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=583227 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Było: VW Golf II TD 1.6 JR 70KM@120KM GovMod, TimingMOD, LDA*180, KKK24=1.4Bar

Havan
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 293
Rejestracja: sob kwie 05, 2014 16:10

Re: Ciśnienie doładowania garrett t3, t2, k14

Post autor: Havan » pt sty 15, 2016 18:22

Kejpi pisze:problemow jako takich nie będziesz miał ale t2 to małe turbo będziesz siedział przy serii czy chcesz wyjść ponad 100KM?
T2 spokojnie starcza na więcej jak 100 koni


Tuning D/TD/MTDI? Pisz PW.

Awatar użytkownika
ADAM[PL]
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: sob wrz 05, 2015 18:33

Ciśnienie doładowania garrett t3, t2, k14

Post autor: ADAM[PL] » pn sty 25, 2016 21:50

chciałbym ponad 100 km myslalem do 110 :)
zamówiłem ic i bede dłubał:P Pytanie mam jakie ciśnienie oryginalne ma garrett t3 ?
AAA i kupiłem manometr, pokazuje 0.9 bara jest wstawiony "prowizoryczny" zworek w wężyk :)



Awatar użytkownika
ADAM[PL]
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: sob wrz 05, 2015 18:33

Ciśnienie doładowania garrett t3, t2, k14

Post autor: ADAM[PL] » pn kwie 18, 2016 15:18

mam pytanie czy turbo t2 ma takie same mocowania jak t3 ? bo chcę się przesiąść na t2 w moim t3 łopatki się kończą:(



Awatar użytkownika
ADAM[PL]
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: sob wrz 05, 2015 18:33

Ciśnienie doładowania garrett t3, t2, k14

Post autor: ADAM[PL] » czw cze 30, 2016 11:54

mam pytanie czy kolektor wydechowy jest taki sam w t3 jak w t2?



Havan
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 293
Rejestracja: sob kwie 05, 2014 16:10

Ciśnienie doładowania garrett t3, t2, k14

Post autor: Havan » czw cze 30, 2016 16:13

raczej to samo


Tuning D/TD/MTDI? Pisz PW.

drakula500
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 296
Rejestracja: czw sty 31, 2013 22:58

Ciśnienie doładowania garrett t3, t2, k14

Post autor: drakula500 » czw cze 30, 2016 16:29

jak coś to mam kolektor wydechowy do T2 wyspawany, ładny z nowym łacznikiem... mocowanie na 4 śruby kwadrat (Vw oczywiście), bezpośrednio do turbiny. Złączka dopiero pod autem.



MateuszDDZ
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: wt lip 26, 2016 21:51

Ciśnienie doładowania garrett t3, t2, k14

Post autor: MateuszDDZ » pt wrz 16, 2016 17:52

Ostatnio kręciłem swojego golfa 1,6 JR i całkiem przyjemnie mi się nim jeździło, dopóki nie zacząłem grzebać w silniku kolegi 1,6 SB. U mnie dobrze się kręci dopiero koło 2,5-3 tys. aż do samej góry i można go fajnie pociągnąć, u niego góra jest trochę słabsza, ale za to dół u mnie nie ma najmniejszego porównania do SBka. W SB na luzie pompuje już 0,6 gdy u mnie daje max 0,2, na dwójce u mnie jest max 0,7 u niego już 1, na trójce już oba idą do ustawionego 1,2 bara, ale w SBku jazda jest o wiele przyjemniejsza. Elegancko idzie od dołu i nie trzeba nawet za bardzo redukować i przeciągać na biegach, żeby wyprzedzić. O jeździe w mieście już nawet nie ma co gadać, bo elastyczność tego silnika jest nieporównywalnie lepsza niż u mnie. Kończąc ten przydługawy wstęp, chciałem się zapytać o sens zaaplikowania mniejszego turbo (myślałem o KKK K14), tylko zastanawiam się jak będzie z trwałością mojego silnika. Ma przejechane już 275 tys. km i nie chciałbym go zabić, bo jest na prawdę zadbany. Wysokie ciśnienie i moment od dołu, może być za duży przy ciśnieniu rzędu 1,2-1,4 bara, czy tu jeszcze nie będzie tragedii? Może aż tak duża różnica wynika nie tylko z innych turbin, ale i innych kątów wtrysku, skoro jego lepiej się kręci z dołu, ale słabiej u góry, to możliwe że ma lekko późniejszy niż u mnie, co o tym myślicie?
Ogólnie chciałbym, osiągnąć jakiś kompromis między osiągami, spalaniem i wytrzymałością. Jeśli mniejsze turbo szybciej mi wykończy silnik, to wolę sobie odpuścić, ale jeśli może być to bez szkody dla silnika, to skory byłbym do wymiany turbiny, żeby poprawić komfort jazdy. Auto nie służy mi do wyścigów, bo raczej nie jest do tego stworzone, lecz głównie do jazdy po mieście i czasem jakieś trasy, więc nie musi się kręcić do 5 tys. i niewiadomo jak wymiatać.



Q_mac
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 730
Rejestracja: czw wrz 17, 2009 10:14
Lokalizacja: Myślenice
Kontakt:

Ciśnienie doładowania garrett t3, t2, k14

Post autor: Q_mac » ndz wrz 18, 2016 16:11

k14 to nie jest poteżne turbo, jeśli silnik masz zadbany to spokojnie pakuj. Osobiście wolałbym jednak t2 i to zdecydowanie.



MateuszDDZ
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: wt lip 26, 2016 21:51

Ciśnienie doładowania garrett t3, t2, k14

Post autor: MateuszDDZ » pn wrz 19, 2016 13:05

A występowały T2 bez chłodzenia wodnego, czy po prostu mogę go nie podpinać, bo z tym to raczej za dużo zabawy?



Awatar użytkownika
wronek1
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 788
Rejestracja: wt lut 24, 2009 20:25
Lokalizacja: Żary

Ciśnienie doładowania garrett t3, t2, k14

Post autor: wronek1 » pn wrz 19, 2016 22:36

występowały bez płaszcza wodnego i te właśnie są lepsze bo szybciej się budzą do życia.


Mazda 5 2.0 pb 155km 187nm

Andrzej 1976
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: ndz cze 12, 2016 14:23

Re: Ciśnienie doładowania gg iarrett t3, t2, k14

Post autor: Andrzej 1976 » śr wrz 21, 2016 12:49

Witam .Mam problem i proszę o pomoc.Mam 1,6 ,1V.Wstawiłem pompę 9mm z grzybkiem.Turbina k14 .Podnioslem dawkę paliwa i zabrałem się za podniesienie ciśnienia turbiny.Popuscilem nakretke na klucz 10 i wkrecalem srobe na imbus.Nie podobała mi się ta jazda i chciałem wrócić do tego co bylo.Popuscilem nakretke i wykrecalem srobe do miejsca które naznaczylem.Problem w tym,ze nie mogę jej wkrecic.Nakretke na 10 kl.krece i nic.Nie mogę dojść do oporu.Srobe na imbus też krece i nic do przodu.Auto odpala i ładuje turbo,ale sroba jest luzna.Co może się stać.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14608
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Ciśnienie doładowania garrett t3, t2, k14

Post autor: Michał_1977 » czw wrz 22, 2016 08:18

Andrzej 1976 pisze:Auto odpala i ładuje turbo,ale sroba jest luzna.
Uwaliłeś śrubę lub gwint. Nie wiem co mogło się stać,bo wróżką nie jestem,ale spróbuj ją wykręcić całkiem i obejrzyj.
W najgorszym przypadku,gruszka będzie do wymiany.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „TD”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości