Mk2 pytanie odnośnie skrzyni biegów w 1.6TD

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TD.Turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy

Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

Mk2 pytanie odnośnie skrzyni biegów w 1.6TD

Post autor: marcinas1983 » ndz mar 16, 2014 19:19

coleman, coś modzone przy kole zamachowym??


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

Awatar użytkownika
coleman
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 239
Rejestracja: sob mar 29, 2008 13:31
Lokalizacja: warszawa / BS Suwałki

Mk2 pytanie odnośnie skrzyni biegów w 1.6TD

Post autor: coleman » ndz mar 16, 2014 23:27

koło zamachowe miało bicie, przetoczyła mi firma tym się zajmująca, zebrała trochę metalu, nie wiem ile dokładnie, i wyważyła.
na sprzęgło nałożone nowe okładziny , z dociskiem nie pamiętam co robili. wysprzęglik od skrzyni tej z którą jeździł , a pompka sprzęgła i pedały passat b3 , czyli dwa odpowietrzniki mam.


moje bejbe http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=400916

Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

Mk2 pytanie odnośnie skrzyni biegów w 1.6TD

Post autor: marcinas1983 » ndz mar 16, 2014 23:30

coleman, bardziej mnie interesuje to czy koło zamachowe nie było toczone w miejscu pracy z tarczą sprzęgła... bo jeśli tak to może być tego przyczyna. Osobiście mam zamach, który był "wyrównany" gdzie tarcz pracuje i... mam sprzęgło przy podłodze, a tarcz i docisk nowe zakładałem.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

Awatar użytkownika
coleman
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 239
Rejestracja: sob mar 29, 2008 13:31
Lokalizacja: warszawa / BS Suwałki

Mk2 pytanie odnośnie skrzyni biegów w 1.6TD

Post autor: coleman » ndz mar 16, 2014 23:39

na czerwono zaznaczyłem tą część która się błyszczała i była zdarta o ileś tam żeby wyważyć zamach
Obrazek


z kolei nasuwa mi się kolejna myśl, niektórzy specjalnie odelżają zamach staczając zaznaczoną przeze mnie część koła. Jak sobie radzą potem z wysprzęglaniem?


moje bejbe http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=400916

Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

Mk2 pytanie odnośnie skrzyni biegów w 1.6TD

Post autor: marcinas1983 » pn mar 17, 2014 00:26

coleman, koło zamachowe toczy się między silnikiem a skrzynią biegów... to co zaznaczyłeś to jest właśnie miejsce gdzie tarcz sprzęgła styka się z kołem zamachowym... a koło toczy się po drugiej stronie gdzie są wybite numery seryjne, później się je wyważa i nie ma żadnego problemu z nim.
coleman pisze:na czerwono zaznaczyłem tą część która się błyszczała i była zdarta o ileś tam żeby wyważyć zamach
według książki "sam naprawiam vw passat b3" miejsce gdzie pracuje tarcz sprzęgła po zamachu można zebrać o max 1mm, jeśli masz zjechane więcej to już znasz odpowiedź dlaczego nie ma sprzęgła :helm: .


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

Awatar użytkownika
coleman
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 239
Rejestracja: sob mar 29, 2008 13:31
Lokalizacja: warszawa / BS Suwałki

Mk2 pytanie odnośnie skrzyni biegów w 1.6TD

Post autor: coleman » pn mar 17, 2014 00:30

masz jakiś pomysł? naspawać coś na ten wysprzęglik czy szukać nowego zamachu? ewentualnie wziąć ze sklepu żeby nie było już problemów?


moje bejbe http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=400916

arwam

Mk2 pytanie odnośnie skrzyni biegów w 1.6TD

Post autor: arwam » pn mar 17, 2014 08:59

podciągnąć linkę mocniej, a jeśli masz linkę z samoregulatorem to jąwyrzuć i załóż zwykłą, przy okacji zauważysz że sprzęgło zacznie trochę więcej wytrzymywać



Awatar użytkownika
coleman
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 239
Rejestracja: sob mar 29, 2008 13:31
Lokalizacja: warszawa / BS Suwałki

Mk2 pytanie odnośnie skrzyni biegów w 1.6TD

Post autor: coleman » pn mar 17, 2014 09:17

ale mam hydraulicznie sterowane, bo cały komplet jest od skrzyni ASD,
skrzynia, sprzęgło, wysprzęglik, pompka sprzęgła, wybierak na linki z golfa 3


moje bejbe http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=400916

Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

Mk2 pytanie odnośnie skrzyni biegów w 1.6TD

Post autor: marcinas1983 » pn mar 17, 2014 09:33

coleman pisze:naspawać coś na ten wysprzęglik
możesz spróbować uciąć jakiś drut ( podobnej średnicy ) trochę dłuższy niż ten ori włożyć i sprawdzić czy sprzęgło się pojawi.
coleman pisze:szukać nowego zamachu?
ja kupiłem nowy zamach... bo tak jak Ty wymieniłem wysprzęglik na nowy, nowa pompka sprzęgła, nowa tarcz i docisk a sprzęgło bierze na samym dole. Odpowietrzenie go nie od razu przyniosło efekty dopiero po jakimś czasie całkowicie się odpowietrzyło. Szczególnie rano jak wsiadałem do auta to czuć było że jest w nim powietrze, później jak pojeździłem to się odpowietrzało i tak kilka razy i samo się odpowietrzyło. Na nowej pompce odpowietrzenie poszło szybciej.

coleman, przed założeniem skrzyni trzeba było sprawdzić jeszcze łapę ( czy nie jest krzywa ) i dolną śrubę łapy czy nie ma łebka za mocno zjechanego.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

arwam

Mk2 pytanie odnośnie skrzyni biegów w 1.6TD

Post autor: arwam » pn mar 17, 2014 09:48

coleman pisze:ale mam hydraulicznie sterowane, bo cały komplet jest od skrzyni ASD,

dobrze odpowietrz, najlepiej daj dłuższy wężyk, jeden koniec na odpowietrznik, a drugi do zbiorniczka na pompie hamulcowej,
odkręć odpowietrznik i zostaw tak na 10-20min, po tym czasie zakręć odpowietrznik, i sprzęgło ma być, jeszcze lepiej odpowietrza się za pomocą podciśnienia, ale juz taki sposób jest skuteczny,, jeśli nadal sprzęgło nie będzie działać jak należy sprawdź najpierw siłownik na skrzynce biegów, a jak tu jest wszystko w porządku to sprawdź pompkę sprzęgła,

marcinas1983, zrób sobie przyrząd do odpowietrzania podciśnieniem, i nie będziesz chciał już korzystać z innych sposobów, no może jeszcze po za ciśnieniowym, nie wymaga pomocnika, praktycznie obsługa sprowadza się do podpięcia do źródła podciśnienia, i założenia wężyka na odpowietrznik i odkręcenia go, po za tym tylko pilnować żeby nie brakło płynu.
kompletnie pusty układ hamulcowy z ABS po 15min jest gotowy do pracy, jedynie jak mamy ABS to trzeba się przejechać i zachamować tak aby ABS zadziałał i powtórzyć odpowietrzenie, bo nie ma innej możliwości odpowietrzenia.



BrowArt
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: śr paź 17, 2012 14:53

Mk2 pytanie odnośnie skrzyni biegów w 1.6TD

Post autor: BrowArt » wt lis 22, 2016 23:56

Od razu wytłumaczę, że czytałem i to od paru lat, ale swap'a robię z zagranicy. Konkretnie mój przyjaciel mechanik robi swap z Passat 1.9 TD, silnik AAZ + skrzynia CHA do Golf Mk2 1.6 D (oryginalnie 1.8 B) skrzynia jakaś czwórka i twierdzi, że nie może zamontować skrzyni bez przerabiania sanek, bo nie pasuje mocowanie.

1) Czego mu brakuje? Według wszelkich źródeł, oprócz Toledo Mk1, to chyba najlepszy dawca? Może ktoś posłuży jakąś fotografią konkretnej łapy?


Z góry dziękuję za pomoc!



Awatar użytkownika
grzesiek1524
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 364
Rejestracja: śr mar 03, 2010 00:26
Lokalizacja: cieloszka
Kontakt:

Mk2 pytanie odnośnie skrzyni biegów w 1.6TD

Post autor: grzesiek1524 » ndz sty 22, 2017 18:43

Witam wszystkich :-) ja z takim pytaniem :-) czy jest wielka różnica w długości biegów miedzy skrzyniami 4s a 4t? Bo czytam wszedzie i kazdy ma różne wypowiedzi, wymieniłem ostatnio tę skrzynie na 4t i nie czuje chyba zadnej roznicy no moze tam z 5 albo gora 10 km jest szybszy :-) powiedzmy ze na skrzyni 4s przy 3 tys obrotów na 5 biegu miałem jakies 115 a teraz mam 120 a jak jest u was?


viewtopic.php?f=87&t=382112&start=14" onclick="window.open(this.href);return false;

Q_mac
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 730
Rejestracja: czw wrz 17, 2009 10:14
Lokalizacja: Myślenice
Kontakt:

Mk2 pytanie odnośnie skrzyni biegów w 1.6TD

Post autor: Q_mac » pn sty 23, 2017 17:10

Tak jest, bo ta skrzynia jest tylko ciut dłuższa.



Awatar użytkownika
grzesiek1524
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 364
Rejestracja: śr mar 03, 2010 00:26
Lokalizacja: cieloszka
Kontakt:

Mk2 pytanie odnośnie skrzyni biegów w 1.6TD

Post autor: grzesiek1524 » pn sty 23, 2017 18:35

No bo wszyscy pisza ze jest duża rożnica :-) a ja akurat tego nie odczułem, a pytam dlatego bo chyba ktos zaglądał do tej skrzyni u mnie bo uszczelki wystawaly, a w oryginale tego nie widać i myslalem ze moze wcale ktos środki włoźył od 4s. A czy ktoś wie ile obrotow jest na skrzyni 4t przy 160 km/h? Bo u mnie gdzieś tak z 4200


viewtopic.php?f=87&t=382112&start=14" onclick="window.open(this.href);return false;

ODPOWIEDZ

Wróć do „TD”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości