MKII swap z 1.6 benzyna na 1.6TD

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TD.Turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy

Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Kwiecinb5
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: ndz mar 28, 2010 11:46
Lokalizacja: dolnośląskie

MKII swap z 1.6 benzyna na 1.6TD

Post autor: Kwiecinb5 » pt gru 27, 2013 15:53

a ja ma taki problem po swapie na 1,6td z 1,6b ze nie pokazuje temperatury na liczniku co to morze być ?



Awatar użytkownika
EnejVW
Diesel Master
Diesel Master
Posty: 746
Rejestracja: czw cze 30, 2011 14:49
Lokalizacja: SCI

MKII swap z 1.6 benzyna na 1.6TD

Post autor: EnejVW » pt gru 27, 2013 18:55

nie podpięty czujnik, ew inny typ czujnika spróbuj przełożyć z benzyny



Kwiecinb5
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: ndz mar 28, 2010 11:46
Lokalizacja: dolnośląskie

MKII swap z 1.6 benzyna na 1.6TD

Post autor: Kwiecinb5 » sob gru 28, 2013 11:47

aha zobaczę i dam znac



sados26
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: śr paź 29, 2014 23:07

Re: MKII swap z 1.6 benzyna na 1.6TD

Post autor: sados26 » ndz gru 07, 2014 21:36

Witam, jestem po swapie z 1.6 PN na 1.6 JK (to samo co JP tyle ze z Audi), silnik pracuje bardzo ładnie, samochód jeździ, odpala. Pytanie moje tyczy się czujnika temp. wody, mianowicie zachowuje on się troche jak mechaniczny czujnik cisnienia oleju, tzn na niskich obrotach temperatura jest 0, a po dodaniu gazu wskazówka wędruje od razu na maks, po puszczeniu gazu wskazówka opada (czujnik jest z silnika benzynowego, na wtyczkę 2 pinową, są jeszcze 2 inne czujniki na wsuwki, jeden do swiec, a drugi nie wiem do czego i niebieski kabel, który nie wiem do czego podłączyc)po dodaniu gazu miga rowniez czujnik poziomu plynu w ukl. chlodzenia, drugie pytanie dotyczy czujnika cisnienia oleju, mianowicie po włączeniu stacyjki kontrolka na chwilę zapala się i gaśnie, a powinna migac, czy oznacza to uszkodzony jeden z czujników? (są dwa, jeden w głowicy, drugi w podstawce filtra oleju), trzecie pytanie dotyczy braku reakcji na ruch dzwigni kąta przyspieszenia wtrysku, czy "ssanie" jest włączone czy nie, nie zmienia to charakterystyki pracy silnika. Czwarte pytanie dotyczy adaptacji przedniej instalacji elektrycznej od golfa z roku 91 (moj jest 87), posiadam licznik na 2 wtyczki, czy po przelozeniu instalacji elektrycznej z golfa '91, licznik z golfa '91 będzie pasował bez problemu (jest na jedną wtyczkę)? czy wymagane są jakieś inne przeróbki?



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 13557
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

MKII swap z 1.6 benzyna na 1.6TD

Post autor: Michał_1977 » wt gru 09, 2014 13:58

sados26 pisze:zachowuje on się troche jak mechaniczny czujnik cisnienia oleju
Gdzie on się znajduje? Jakie ma kolory?
sados26 pisze:powinna migac, czy oznacza to uszkodzony jeden z czujników?
Może tak być,ale sprawdź jeszcze czy kabli nie zamieniłeś.
sados26 pisze:czy "ssanie" jest włączone czy nie, nie zmienia to charakterystyki pracy silnika
Linka źle ustawiona lub zapieczony tłoczek timingu w pompie. Długo silnik stał nie odpalany? Miałeś problemy z pierwszym odpaleniem i wprowadzeniem go na obroty?
sados26 pisze:po przelozeniu instalacji elektrycznej z golfa '91, licznik z golfa '91 będzie pasował bez problemu
Przednią wiązkę musisz przełożyć.
Poszukaj,jest trochę tematów o tym na forum.


:arrow: Zielony GTD - ARL 240PS/480Nm :satan: + CLIMATRONIC :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek
:arrow: Służę pomocą na forum,ale nie udzielam informacji technicznych w PW! Proszę to uszanować.

sados26
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: śr paź 29, 2014 23:07

MKII swap z 1.6 benzyna na 1.6TD

Post autor: sados26 » czw sty 08, 2015 23:04

zachowuje on się troche jak mechaniczny czujnik cisnienia oleju
Moja wina. Wpiąłem się kablem od czujnika temperatury w czujnik ciśnienia oleju w podstawce :D
powinna migac, czy oznacza to uszkodzony jeden z czujników?
To też ogarnąłem, wymieniłem czujnik, podłączyłem odpowiedni kabel i działa :)
czy "ssanie" jest włączone czy nie, nie zmienia to charakterystyki pracy silnika
Mam pompę starego typu ( nie zwiększa obrotów, a jedynie "twardość" pracy silnika) :D

Czy ktoś z kolegów mógłby wysłać mi zdjęcie "dziury" w komorze silnika przez którą przechodzi linka ssania? :) oraz zdjęcie miejsca w którym kończy się linka i sposób w jaki jest podpięta (przy pompie).
Linka źle ustawiona lub zapieczony tłoczek timingu w pompie. Długo silnik stał nie odpalany? Miałeś problemy z pierwszym odpaleniem i wprowadzeniem go na obroty?
Kolego układ paliwowy odpowietrzyłem zalewając filtr paliwa olejem, popuściłem króciec na pompie i dmuchałem delikatnie sprężarką w bak, jak poszło paliwo króćcem to skręciłem to wszystko do kupy (robiłem to na przezroczystych przewodach, paliwo nie cofa się), świece podgrzałem kablem rozruchowym i kręciłem, za 3 obrotem wału zaczął łapać ale nie odpalil, jeszcze raz podgrzałem świece i zaskoczył (bez przyspieszacza), jak odpalił to troche się trząsł pare razy przerywał i już chodził, żadnych problemów z wprowadzaniem na obroty nie było. Póki co grzanie świec mam zrobione na guzik, ale przekaźnik juz zamówiony :)



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 13557
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

MKII swap z 1.6 benzyna na 1.6TD

Post autor: Michał_1977 » ndz sty 11, 2015 11:31

sados26 pisze:jak odpalił to troche się trząsł pare razy przerywał
Przerywał bo
sados26 pisze:grzanie świec mam zrobione na guzik
i bez przekaźnika nie ma dogrzewania komory wirowej po odpaleniu.


:arrow: Zielony GTD - ARL 240PS/480Nm :satan: + CLIMATRONIC :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek
:arrow: Służę pomocą na forum,ale nie udzielam informacji technicznych w PW! Proszę to uszanować.

David2004
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 185
Rejestracja: wt kwie 24, 2012 19:28
Lokalizacja: Łasin

MKII swap z 1.6 benzyna na 1.6TD

Post autor: David2004 » pt cze 26, 2015 11:54

a ja mam pytanie odnośnie baku paliwa. Musze też przekładać ? ew. jak rozwiązać tą sprawę ? bo w pb chyba wlew jest węższy



Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3410
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

MKII swap z 1.6 benzyna na 1.6TD

Post autor: marcinas1983 » pt cze 26, 2015 14:12

David2004 pisze:a ja mam pytanie odnośnie baku paliwa. Musze też przekładać ? ew. jak rozwiązać tą sprawę ? bo w pb chyba wlew jest węższy
można je przekładać... można też z benzynowca wyciąć/wyciągnąć zwężkę i też będzie dobrze.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

David2004
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 185
Rejestracja: wt kwie 24, 2012 19:28
Lokalizacja: Łasin

MKII swap z 1.6 benzyna na 1.6TD

Post autor: David2004 » pn lip 06, 2015 00:32

a jeszcze jedno pytanie: czy instalacja silnika td starego typu różni się czymś od nowego typu ?



Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3410
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

MKII swap z 1.6 benzyna na 1.6TD

Post autor: marcinas1983 » pn lip 06, 2015 07:40

David2004 pisze:a jeszcze jedno pytanie: czy instalacja silnika td starego typu różni się czymś od nowego typu ?
tak... kostkami do skrzynki bezpieczników, oraz kostkami przy silniku do czujników.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

David2004
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 185
Rejestracja: wt kwie 24, 2012 19:28
Lokalizacja: Łasin

MKII swap z 1.6 benzyna na 1.6TD

Post autor: David2004 » wt lis 03, 2015 13:23

Właśnie jestem na końcowym etapie swapa. Obecnie mam problem z lewarkiem, albo piatym biegiem. Poprzednio w benzynie miałem skrzynię 4biegową.
Diesla wkładałem kompletnego, razem ze skrzynią. Wszystko gra, tylko nie można wrzucić piątego biegu. Lewarek nie chce odejsć w prawo tak by włączyć piątkę. Jest tak samo jak było przy skrzyni 4biegowej- lewarka w prawo się nei dało bo coś blokowało.
Podpowie ktoś coś ?
W "Sam naprawiam" jest coś o regulacji śruby blokady piątego biegu. To o to chodzi ?



ODPOWIEDZ

Wróć do „TD”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości