Advance timing mod

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TD.Turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy

Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » czw sty 03, 2008 00:28

kiedys Trochim tlumaczyl, ze zabierajac podkladke mozna skaszanic tez ustawienie statycznego kata wtrysku...

a co do dawania innych sprezyn na chybil trafil to ja bym tego nie polecal... ten uklad ma jakos w miare precyzyjnie dzialac, przyspieszac kat wtrysku wraz ze wzrostem obrotow/cisnienia w pompie.... dobrze by bylo miec mozliwosc mierzenia przyspieszenia z pompa na stole a nie "na oko"
Ostatnio zmieniony czw sty 03, 2008 00:29 przez zaprzal, łącznie zmieniany 1 raz.


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » czw sty 03, 2008 00:34

zaprzal pisze:dobrze by bylo miec mozliwosc mierzenia przyspieszenia z pompa na stole a nie "na oko"
no to ktoś musie swoją pompe wziąść na stół zmieniać podkładki i sprawdzać a potem podać optymalną ich grubość .....

co do spręzynki to sam nie wiem bo o ile dobrze pamiętam to nie wszyscy na vwdiesel.net byli za ... musze to jeszcze raz dokładnie poczytać ;P



Awatar użytkownika
vw_vandal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1818
Rejestracja: sob mar 18, 2006 14:45
Lokalizacja: Świerzno
Kontakt:

Post autor: vw_vandal » czw sty 03, 2008 08:38

To_mas, a nie lepiej dać pompe komus kto sie zna na tym :) Rozumiem obrócenie membrany w LDA, rozumiem zwiększyć ciśnienie w turbo ale żeby grzebać w pompie i nie mieć o tym bladego pojecia to nie rozumiem !!


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DvkPN1Buok0&feature=autoplay&list=FLdQqUeMMZKpjqZ72OdcA6cQ&lf=mh_lolz&playnext=1[/youtube]

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » czw sty 03, 2008 14:10

vw_vandal, a rozumiesz ze niektórzy nie lubią oddawać swojego auta zeby zrobić coś co mogą DOBRZE wykonać sami a przy okazji sie czegoś nauczyć :P

grzebanie w pompie = gov mod :P robiłem sam

Pozatym chce sie tez czegoś dowiedzieć !!
Bardzo lubie zbierać wszelkie info o moim TD :D i mieć konkretne pojęcie :)

a i zeby nie było !! Jak nie wiem wystarczając duzo i nie mam pewności co robie !!!!! to nie robie :P nie jestem głupi



arwam

Post autor: arwam » czw sty 03, 2008 18:38

Powyższy mod nie ma nic wspólnego z ilością podawanego paliwa a tylko zwiększa zakres regulacji konta wtrysku.
Jak przestawicie kąt wtrysku to zmienia się ilość podawanego paliwa?
Jeśli wtrysk nie nastąpi w odpowiednim momencie to przy tej samej ilości paliwa uzyskujemy mniejszą moc.
I podobnie jest w tym przypadku ten mod ma umożliwić nastawienie odpowiedniego kąta wtrysku przy podwyższonych obrotach.
Nie zmienia on absolutnie ilości paliwa chyba że przy składaniu pompy przestawimy dawkę paliwa.



Awatar użytkownika
vw_vandal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1818
Rejestracja: sob mar 18, 2006 14:45
Lokalizacja: Świerzno
Kontakt:

Post autor: vw_vandal » czw sty 03, 2008 20:46

To_mas, mi się wydaje, że grzebanie przy pomie to lepiej robic na stole do tego przystosowanym, więc jak ja bede modził w pomie to pójdzie do odpowiedniej osoby lub odkupie od pewnej osoby jak sie wkońcu zdecyduje :p


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DvkPN1Buok0&feature=autoplay&list=FLdQqUeMMZKpjqZ72OdcA6cQ&lf=mh_lolz&playnext=1[/youtube]

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » czw sty 03, 2008 22:56

vw_vandal pisze:więc jak ja bede modził w pomie to pójdzie do odpowiedniej osoby lub odkupie od pewnej osoby jak sie wkońcu zdecyduje :p
nie kazdego na wszystko stać :P i niektórzy wolą robić sami :)
ale nie ma co sie dogadywać
jak coś to ja Ci gov moda zrobie za pół z tego co Ci zawołają pompiarze :P



Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » czw sty 03, 2008 23:15

jak coś to ja Ci gov moda zrobie za pół z tego co Ci zawołają pompiarze
to zrob mi profesjonalnie advance timing moda... mialbys wielu chetnych, i nie musi byc za 1/2 ceny, moze byc za 3/4


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Awatar użytkownika
ventil
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: śr kwie 12, 2006 22:01
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Post autor: ventil » czw sty 03, 2008 23:39

Z tym modem jest troche inaczej niz z pozostałymi. Robiac gov mod mamy z góry założone że pompa ma nie zmniejszać dawki przy wyższych obrotach - można całkiem zlikwidować jedna sprężynke i mod będzie równiez wykonany prawidlowo - jednak do kontroli tego moda mamy "oczy i obrotomierz" - jeżdżąc rozsądnie nie kręcimy silnika powyzej pewnych obrotów... Zwiększając cisnienie turbo też kontrolujemy go zegarem - zakładamy jakies tam cisnienie i ustawiamy... Zwiększając dawke możemy założyć zegar EGT - i też kontrolowaćmperature spalin. Przy adv timing modzie jest gorzej bo tu przydała by sie sprawdzona metoda, taka sprężyna ma byc zamieniona na taka lub taka podkładka na taką. Efekty tej zamiany można jedynie sprawdzic na stole u pompiarza lub na hamowni. Ponizej zdjęcie logu z tdi 1Z jak pompa przestawia kat pod pełnym obciążeniem - widać że przy 4000 obr jest maksymalnie wyprzedzony (choć ta pompa jest juz "słaba" bo powinno byc około 17'). Wydaje mi sie że przróbka zwiekszająca wyprzedzenie do 20' przy 4500 obr nie jest jakaś hardcorowa i śmiało mozna tak pompe przerobić - sprawdzic to niestety mozemy tylko na stole u pompiarza



Awatar użytkownika
tomogolf2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1172
Rejestracja: wt maja 30, 2006 07:12
Lokalizacja: Mrągowo
Kontakt:

Post autor: tomogolf2 » pt sty 04, 2008 00:04

czyli kto by sie tego podjoł??


Moj Fire & Ice TDI

KUPIE TYLNA ŁAPE SILNIKA SYNCRO MK3 PASSAT B4!!

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » pt sty 04, 2008 00:49

zaprzal pisze:to zrob mi profesjonalnie advance timing moda...
jakbym go umiał to bym juz dawno sobie zrobił :PP a twój zadymiacz by sie chował :P
nie no zart :P troche mi daleko do twojego :/
A wracając do tematu a nie głupich dogadywanek sie
ventil pisze:taka sprężyna ma byc zamieniona na taka lub taka podkładka na taką.
o tym właśnie mówie ze jakby dostać takie info SPRAWDZONE to mozna by sie pokusić :)
tylko jest jeden problem

[ Dodano: Czw Sty 03, 2008 23:52 ]
ventil pisze:prawdzic to niestety mozemy tylko na stole u pompiarza
i szczerze mówiąc wątpie zeby sie znalazł jakiś odważny co zaryzykuje jak dla mnie sporą kasą zeby to sparawdząc od tak se.
Ostatnio zmieniony pt sty 04, 2008 00:51 przez To_mas, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Krzylu
Germanista
Posty: 2105
Rejestracja: czw lis 11, 2004 16:55
Lokalizacja: Stettin
Kontakt:

Post autor: Krzylu » pt sty 04, 2008 01:06

zrzute zrobic kupic wszystkie pompy z allegro wyslac Trochimowi niech kombinuje ;)



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » pt sty 04, 2008 01:33

Krzylu pisze:wyslac Trochimowi niech kombinuje ;)
heh no chyba jedyna osoba która by to mogła jakoś sensownie poskładać i sprawdzić :)



Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » pt sty 04, 2008 01:36

w nim ostatnia nadzieja :lol: ;)


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

ODPOWIEDZ

Wróć do „TD”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 46 gości