Advance timing mod

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TD.Turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy

Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
Kejpi
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 214
Rejestracja: wt maja 29, 2012 22:20
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Advance timing mod

Post autor: Kejpi » pt wrz 28, 2012 18:09

Panowie mam dobrą wiadomość w szkole za w miarę niską cenę może mi nauczyciel zrobić takie dekielki jeszcze tego nie widział ale z wstępnych uzgodnień zrobi to bez problemu tylko teraz ile ma być oddalony dekielek w miejscu styku tłoczka od pierwotnych ustawień?


Jest: VW Golf II GTD 1.9 AAZ 75KM/150Nm@180KM/357Nm (TD04-13T-4 + Składak Arwama:11mm)
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=583227 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Było: VW Golf II TD 1.6 JR 70KM@120KM GovMod, TimingMOD, LDA*180, KKK24=1.4Bar

Awatar użytkownika
Kejpi
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 214
Rejestracja: wt maja 29, 2012 22:20
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Advance timing mod

Post autor: Kejpi » śr paź 03, 2012 16:42

o ile oddalić wieczko?


Jest: VW Golf II GTD 1.9 AAZ 75KM/150Nm@180KM/357Nm (TD04-13T-4 + Składak Arwama:11mm)
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=583227 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Było: VW Golf II TD 1.6 JR 70KM@120KM GovMod, TimingMOD, LDA*180, KKK24=1.4Bar

Awatar użytkownika
marcodado
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 127
Rejestracja: sob paź 31, 2015 23:08

Re: Advance timing mod

Post autor: marcodado » czw cze 16, 2016 19:01

Witam, przepraszam za odkop ale mam pytanie odnośnie 1.9 TD i timing moda, a nie chcę zaśmiecać nowymi tematami. Mianowicie tak, silnik 1.6 modziłem lecz okazał się totalnym trupem po rozbiórce, więc założyłem sobie 1.9 TD AAZ, wtryski z SB-ka, boost pin 1.6 TD oraz doładowanie 1.4 bar. Silniczek ciągnie pięknie od samego dołu gdzieś do 3.5 i w sumie więcej nie trzeba dopóki się biegi nie skończą, ale powyżej tych 3.5 to jest nieciekawie. Dlatego chciałbym zrobić governor moda i timing moda, ale.. Jest jedno pytanie, gdyż ponieważ pompa z 1.9 TD w moim motorze ma dekielek od dynamicznego kąta wtrysku z zaworkiem (elektrozaworem) którego w sumie nie używam bo nie znam jego zasady działania i rurką, która idzie na wierzch pompy między zasilanie a zaworek regulacyjny ciśnienia wewnętrznego. Tutaj moje pytanie, czy mogę zaślepić tą rurkę, wywalić dekielek z zaworkiem i wstawić dekielek z podtoczeniem? Z góry dzięki za odpowiedzi :)



Awatar użytkownika
marcodado
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 127
Rejestracja: sob paź 31, 2015 23:08

Re: Advance timing mod

Post autor: marcodado » pt cze 17, 2016 16:20

Panowie, już wszystko jasne, rozczarowanie spore. Mianowicie dekielek w tej pompie z zaworkiem ma już podtoczenie.. Na dodatek tłoczek jest podwójny (to samo co miałem w LT 2.4D). Wytłumaczy mi ktoś jak działa ten mały tłoczek w tym większym podstawowym? I teraz kolejne pytanie, czy robiąc governor moda ma to jakikolwiek sens, skoro nie da się już zrobić timing moda?



Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

Advance timing mod

Post autor: marcinas1983 » sob cze 18, 2016 17:55

marcodado, zostaw ten timing w spokoju... pytanie jest inne... czy auto po przekroczeniu 3.5 tys obr/min dymi...?? Jeśli nie to timingiem głowy bym sobie nie zaprzątał. Gov moda nie musisz robić otwierając pompę, wykręć śrubę ogranicznika dźwigni gazu i zobacz czy będzie się wyżej kręcił. Ten zaworek na deklu timingu on z tego co pamiętam działa przy pewnych obrotach lub od pewnych obrotów ( 2.7 tys obr/min ) podłącz go na krótko do + aku i się przejedź i zobacz czy coś się poprawiło.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

Awatar użytkownika
marcodado
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 127
Rejestracja: sob paź 31, 2015 23:08

Re: Advance timing mod

Post autor: marcodado » ndz cze 19, 2016 08:07

Zrobiłem wczoraj governor moda. Pierwsze spostrzeżenie jest takie, że sprężynka ta najdłuższa ma mniej zwoji niż w 1.6 przez co jest słabsza. Po modzie kręci się wyżej i jest żwawszy, jedynie czasami minimalnie odczuwam falowanie na biegu jałowym i szarpanie przy zduszeniu jak się daje mało gazu (identyczne objawy miałem w 1.6 po modzie). Nie będę ruszał tego timmingu, drugi tłoczek tam jest i się jeszcze coś poknoci. Też właśnie myślałem, że ten zaworek będzie działał z obrotomierzem. Nie mam pojęcia jak to zrobić w dwójce.. Ale zobaczę czy on w ogóle coś daje.



ODPOWIEDZ

Wróć do „TD”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości