Strona 1 z 129

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

: czw sie 09, 2007 17:44
autor: marcinmaja
Witam
Zrobiłem SWAP silnika z 1,9TD na 1,9TDI (tylko bez elektroniki tzw.M-TDI)
Na początek zastosowałem pompę wtryskową z 1,9TD (9mm-auto bardzo ekonomiczne,jednak brak należytej mocy) ale mam zamiar ją zmodernizować wykorzystując podzespoły z pompy 1,9TDI (10mm)
Niestety kolega TROCHIM przebywa chwilowo poza granicami kraju (NIEMCY) i nie jest w stanie w najbliższym czasie zbudować dla mnie pompy.
W związku z tym postanowiłem zmodernizować pompę u znajomego "pompiarza" tylko potrzebuję Waszych cennych wskazówek i informacji
Z góry dzięki za pomoc

Pozdrawiam ;-)

: czw sie 09, 2007 18:21
autor: eldorado84
- większy intercooler
- gov mod
- grzybek od pompy golfa II 1.6TD (Boost pin)
- no i tak jak napisałeś przerobić pompe na 10mm

- większe turbo (chociaż nie wiem czy w zupełności tobie by nie straczyło takie jakie masz)
- może wtryski na większe

[ Dodano: Czw Sie 09, 2007 18:22 ]
jeszcze układ wydechowy 2cale

: czw sie 09, 2007 19:07
autor: wojtaz83
a ja chcialem zapytac ile kosztowala cie przemianka silnika bo ja tez mam golfa 3 w AAZ i czaje sie na AFN zastanawiam sie tylko jak to cenowo wyglada no i kwestia np lap pod silnik itp napisz czy wlasnie np lapy wymieniales pod silnikiem czy pasowaly stare no i czy poloski tez wymieniales :) a co do pompy to z tego co wyczytalem to jedyne z czym moze byc problem przy przerobce to z fala bo nie kazda poasuje tak pisal Trochim bo fala zostaje chyba z TD ale ponoc byly rozne w TD i dlatego sa problemy lepiej pogadaj z Trochimem jak wroci :)

: czw sie 09, 2007 19:08
autor: marcinmaja
Wielkie dzięki za podpowiedż
Najbardziej potrzebuje informacji na temat przeróbki pompy wtryskowej
(co i jak wymienić ???-głowiczkę z tłoczkiem na 10mm,fale z TDI itp.)
Proszę o pomoc
Z góry dzięki

: czw sie 09, 2007 19:10
autor: euglen
Podstawa to falę wsadzić tą z tdi, jakiś "tjuningowy" boost pin (od 1,6td lub inny), gov mod. To na początek. Oczywiście o tłoczku 10mm to nawet nie wspominam....

: czw sie 09, 2007 19:26
autor: marcinmaja
Co do silnika to SWAP wykonałem sam.
Skrzynia została oryginalna z 1,9TD wraz z półośkami,zaś w silniku zmieniłem
(oprócz pompy wtryskowej ;-) )
koło zamachowe wraz ze sprzęgłem zostało od 1,9TD
wszystkie łapy i poduszki zostały oryginalne od 1,9TD
Trochę roboty było ale na VW manie dojechał
(swap skończony kilka godzin przed wyjazdem)
Ogólnie warto było
Teraz myślę o modach pompy

: czw sie 09, 2007 19:38
autor: souler
marcinmaja pisze:Skrzynia została oryginalna z 1,9TD
koło zamachowe wraz ze sprzęgłem zostało od 1,9TD
blad. narazie wystarcza, potem sie potniesz. zwlaszcza jesli masz sprzeglo z golfa td

: czw sie 09, 2007 19:48
autor: marcinmaja
Sprzęgło wraz z kołem zamachowym musiałem założyć oryginalne (1,9TD ) gdyż skrzynia została od 1,9TD (sprzęgło i koło w TDI ma większą średnicę) - po prostu nie mieści się w obudowę skrzyni od TD

: czw sie 09, 2007 23:54
autor: zaprzal
Trochim jest juz w Polsce, tylko teraz przebywa na podlasiu ;) jak cos to poczekaj jeszcze chwile i Ci zapewni profesjonalna pomoc

jak juz wspomniano wczesniej fala z tdi to podstawa, jak nei planujesz duzej mocy to od biedy 9mm moze na razie zostac

: pt sie 10, 2007 09:48
autor: Trochim
cośby się znalazło mam głowiczki od tdi oczywiście i mam też głowiczke 9mm pod fale od tdi.

a jak chcesz sam to potrzebna pompa od tdi i poprzekładanie elementów z jednej do drugiej zresztą jak Tobie mówiłem na dobrej pompie od td m-tdi też pojedzie bez żadnych przeróbek

: pt sie 10, 2007 17:12
autor: djozi21
marcinmaja, a jakie oznaczenie ma ten silniczek który włożyłeś bo tez sie przymierzam do tdi z mechaniczną pompą a w przyszłości to może i założyć normalna z tdi ale nie wiem czy każdy silnik podejdzie a dokładniej AFN, może ktoś wie ?

: pt sie 10, 2007 18:11
autor: Dario84
djozi21 pisze:marcinmaja, a jakie oznaczenie ma ten silniczek tdi bo tez sie przymierzam do tdi z mechaniczną pompą a w przyszłości to może i założyć normalna z tdi ale nie wiem czy każdy silnik podejdzie a dokładniej AFN, może ktoś wie ?
Ale zamieszales tdi sa rozne silniki: 1z, alh, ahu, afn, asv...

Kolega zrobil swap, tylko szkoda ze skrzynia zostala stara, ale jesli nie planujesz duzych mocy to moze byc. Wadami tej skrzyni jest to ze maja krotkie przelozenia i fakt ze nie zalozysz tam wiekszego sprzegla, a standardowe wystarcza do ok110 KM.

: pt sie 10, 2007 18:51
autor: mikan
z tego co wiem to td ma krotsze przelozenia i bedzie zapierdzielal lepiej niz ze skrzynka z dluzszymi przelozeniami,nie wiem jak tam wytrzymalosc

: pt sie 10, 2007 18:59
autor: djozi21
interesuje mnie to czy którys z silników tdi montowanych w mk3 jest bardziej odpowiedni do założenia mechanicznej pompy czy niema różnicy ( czy np w 110 konnym sa jakies mocniejsze korby niz w 90 konnym) bo nie zamierzam raczej pozostawac przy małych mocach.