M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TD.Turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy

Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

marcinmaja
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 156
Rejestracja: pn lis 06, 2006 16:15
Lokalizacja: Płońsk,mazowieckie
Kontakt:

Post autor: marcinmaja » pt sie 10, 2007 20:45

Witam ponownie i dzięki za wszystkie sugestie i podpowiedzi.
Trochim-napisałem do Ciebie na PW,odezwe się także na GG
(mój TDI 1Z na pompie od TD chodzi bez żadnych przeróbek ale według poprzedniego silnika TD AAZ jest dużo słabszy-TD było widać,słychać i czuć-zwłaszcza spaliny ;-)

Djozi21-mój silnik to 1Z(zwykłe 90koni) a jeśli chodzi o SWAP i konstrukcje M-TDI to myśle,że ruszy każdy model silnika TDI

Pozdrawiam Wszystkich


KUPIĘ KATALIZATORY - ATRAKCYJNE CENY.
TEL 517-034-061 GG 5136571

Tomallus
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 186
Rejestracja: ndz mar 20, 2005 16:58
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: Tomallus » śr wrz 05, 2007 09:12

Czy w takim razie do mk2/jetty podejdzie TDI (1Z, AFN) w ten sam sposób do seryjnej skrzyni? Czy tak samo łatwo można zmienić koło zamachowe z SBeka i wstawić je razem ze sprzęgłem do TDI? W końcu AAZ i SB wiele się nie różnią.
Ostatnio zmieniony śr wrz 05, 2007 09:12 przez Tomallus, łącznie zmieniany 1 raz.


Jetta A2 1.6TDic 80KM; 1,2 bara; MBC; mod z LDA; govmod była
Ford Mondeo MKII 1.8TD był
Ford Escort 1,8TD był
VW Passat B4 1,9TDI 90KM jest
Saab 9-3 2,2Tid jest
VW Bora 1,9TDI 115KM jest

Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » śr wrz 05, 2007 10:06

Tomallus pisze:Czy w takim razie do mk2/jetty podejdzie TDI (1Z, AFN) w ten sam sposób do seryjnej skrzyni? Czy tak samo łatwo można zmienić koło zamachowe z SBeka i wstawić je razem ze sprzęgłem do TDI? W końcu AAZ i SB wiele się nie różnią.
napisz to jeszcze raz bo nie da sie tego zrozumiec :)

sprzeglo z GOLFA aaz, sb jest na walek na 24 zeby
w tdi masz 28 zebow, dodatkowo w 1z masz zwykle jednomasowe kolo zamachowe jak g60 a w afn masz dwumas....


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Tomallus
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 186
Rejestracja: ndz mar 20, 2005 16:58
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: Tomallus » śr wrz 05, 2007 12:44

Jakie przeróbki trzeba zrobić, żeby zamiast SB wstawić 1Z (na pompie z SB -mTDI) do skrzyni 4T?


Jetta A2 1.6TDic 80KM; 1,2 bara; MBC; mod z LDA; govmod była
Ford Mondeo MKII 1.8TD był
Ford Escort 1,8TD był
VW Passat B4 1,9TDI 90KM jest
Saab 9-3 2,2Tid jest
VW Bora 1,9TDI 115KM jest

Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » śr wrz 05, 2007 13:09

zadne. skrzynia 4t, zamach i komplet sprzegla SB..... jest jeden problem.... to sprzegielko SB 210mm nie zawsze dobrze sobie radzi z SB, do tdi bym go nei zakladal. Skrzynia z tdi tez jest ponoc mocniejsza niz 020


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Tomallus
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 186
Rejestracja: ndz mar 20, 2005 16:58
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: Tomallus » śr wrz 05, 2007 14:29

zaprzal pisze:zadne
i o to mi chodziło. Doskonale wiem, że sprzęgło i skrzynia do tego silnika są kiepskie. Jeśli się okaże, że mój SBek będzie wymagał remontu to chyba jednak zdecyduję się na swapa.


Jetta A2 1.6TDic 80KM; 1,2 bara; MBC; mod z LDA; govmod była
Ford Mondeo MKII 1.8TD był
Ford Escort 1,8TD był
VW Passat B4 1,9TDI 90KM jest
Saab 9-3 2,2Tid jest
VW Bora 1,9TDI 115KM jest

Awatar użytkownika
kaczor4011
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2264
Rejestracja: sob maja 27, 2006 15:59
Lokalizacja: Londyn

Post autor: kaczor4011 » śr paź 10, 2007 22:39

panowie troszke zrobilem odkop ale temat jest bardzo ciekawy :bigok:
marcinmaja pisze:mój silnik to 1Z(zwykłe 90koni) a jeśli chodzi o SWAP i konstrukcje M-TDI to myśle,że ruszy każdy model silnika TDI
czyli mam rozumiec ze kupuje silnik TDI bez pompy i wkladam zwykla mechaniczna??trzeba jeszcze jakies przerobki czy tylko plug&play?? jaka moc moze miec silnik na STANDAROWEJ pompie a jakie na tym setupie
eldorado84 pisze:- większy intercooler
- gov mod
- grzybek od pompy golfa II 1.6TD (Boost pin)
- no i tak jak napisałeś przerobić pompe na 10mm
z gory dzieki za odpowiedz :pub:


golf mk3 1.8 -> 1.4 TDI http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=458986
polo 6n2 1.4 TDI http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2918729#2918729
golf mk2 1.6 TD -> 1.9D US style http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=866160#866160

Awatar użytkownika
tomogolf2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1172
Rejestracja: wt maja 30, 2006 07:12
Lokalizacja: Mrągowo
Kontakt:

Post autor: tomogolf2 » czw paź 11, 2007 00:13

Czyli ze SWAP silnika z SB na 1Z albo AFN to po prostu plug&play?? zadnych przerobek?nic nie trzeba spawac zeby silnik sie trzymyał?zadnych łap,niczego??


Moj Fire & Ice TDI

KUPIE TYLNA ŁAPE SILNIKA SYNCRO MK3 PASSAT B4!!

Awatar użytkownika
ventil
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: śr kwie 12, 2006 22:01
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Post autor: ventil » czw paź 11, 2007 07:24

tomogolf2 pisze:Czyli ze SWAP silnika z SB na 1Z albo AFN to po prostu plug&play?? zadnych przerobek?nic nie trzeba spawac zeby silnik sie trzymyał?zadnych łap,niczego??
Pod warunkiem że kupisz silnik z auta gdzie ustawiony jest poprzecznie (golf, vento) a nie wzdłużnie (passat, audi) bo i w jednych jak i w drugich występuje 1Z i AFN ale tam gdzie zamontowany jest wzdłuznie sa inne łapy i inny korpus który trzyma filtr oleju (pod skosem) a to nie bedzie pasować (jak równiez kolektor wydechowy). Poza tym p&p...



Awatar użytkownika
kaczor4011
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2264
Rejestracja: sob maja 27, 2006 15:59
Lokalizacja: Londyn

Post autor: kaczor4011 » czw paź 11, 2007 10:04

tomogolf2 pisze: Czyli ze SWAP silnika z SB na 1Z albo AFN to po prostu plug&play?? zadnych przerobek?nic nie trzeba spawac zeby silnik sie trzymyał?zadnych łap,niczego??
dokladnie p&p wkladalem silnik 1.9d do siebie i wsio pasuje!! tdi ma tak samo


golf mk3 1.8 -> 1.4 TDI http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=458986
polo 6n2 1.4 TDI http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2918729#2918729
golf mk2 1.6 TD -> 1.9D US style http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=866160#866160

Awatar użytkownika
tomogolf2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1172
Rejestracja: wt maja 30, 2006 07:12
Lokalizacja: Mrągowo
Kontakt:

Post autor: tomogolf2 » czw paź 11, 2007 11:43

kaczor4011 pisze:silnik 1.9d
1,9 D i TD to wiem ze pasuja :)
ventil pisze:Pod warunkiem że kupisz silnik z auta gdzie ustawiony jest poprzecznie
no wiadomo :grin:
Ostatnio zmieniony czw paź 11, 2007 11:44 przez tomogolf2, łącznie zmieniany 1 raz.


Moj Fire & Ice TDI

KUPIE TYLNA ŁAPE SILNIKA SYNCRO MK3 PASSAT B4!!

Tomallus
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 186
Rejestracja: ndz mar 20, 2005 16:58
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: Tomallus » czw paź 11, 2007 19:42

Bardzo łatwa się wydaje ta droga do mTDI. Niestety wszystko może się skończyć na słabym sprzęgle i skrzyni. Po za tym niżej się kręcą :helm: .

kaczor4011 zgłaszałeś zmianę pojemności? Przy zwykłym dieslu jeszcze nie widać takiej różnicy pod maską, ale już w mTDI pompa jest ustawiona w poziomie i na przeglądzie mogą się przyczepić.
Ostatnio zmieniony czw paź 11, 2007 19:46 przez Tomallus, łącznie zmieniany 1 raz.


Jetta A2 1.6TDic 80KM; 1,2 bara; MBC; mod z LDA; govmod była
Ford Mondeo MKII 1.8TD był
Ford Escort 1,8TD był
VW Passat B4 1,9TDI 90KM jest
Saab 9-3 2,2Tid jest
VW Bora 1,9TDI 115KM jest

Awatar użytkownika
kaczor4011
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2264
Rejestracja: sob maja 27, 2006 15:59
Lokalizacja: Londyn

Post autor: kaczor4011 » czw paź 11, 2007 23:16

Tomallus pisze:ale już w mTDI pompa jest ustawiona w poziomie i na przeglądzie mogą się przyczepić.
nie rozumiem :kac:
Tomallus pisze:kaczor4011 zgłaszałeś zmianę pojemności?
nic nie zglaszalem wczesiej mialem 1.6td
Ostatnio zmieniony czw paź 11, 2007 23:18 przez kaczor4011, łącznie zmieniany 1 raz.


golf mk3 1.8 -> 1.4 TDI http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=458986
polo 6n2 1.4 TDI http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2918729#2918729
golf mk2 1.6 TD -> 1.9D US style http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=866160#866160

Tomallus
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 186
Rejestracja: ndz mar 20, 2005 16:58
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: Tomallus » pt paź 12, 2007 21:08

Widziałem mTDI, w którym pompa była obrócona o 90stopni w kierunku chłodnicy, ale to chyba był jakiś odosobniony przypadek. Teraz widzę, że mTDI tak bardzo się nie różni od 1,6td.


Jetta A2 1.6TDic 80KM; 1,2 bara; MBC; mod z LDA; govmod była
Ford Mondeo MKII 1.8TD był
Ford Escort 1,8TD był
VW Passat B4 1,9TDI 90KM jest
Saab 9-3 2,2Tid jest
VW Bora 1,9TDI 115KM jest

ODPOWIEDZ

Wróć do „TD”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości