M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TD.Turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy

Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
Orzeł_01
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 299
Rejestracja: sob sie 07, 2010 11:12
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: Orzeł_01 » pn mar 17, 2014 20:09

maniacteam, Spróbuj ustawić statyczny kąt wtrysku na 1,75mm. Kiedyś wyczytałem w necie, że taka powinna być wartość dla pompy LT 2.8
maniacteam pisze:wtryski od ALH 220/300
Ciśnienie 220 może być nie odpowiednie dla m-tdi. Z tego co mi wiadomo m-tdi lepiej pracuje na ciśnieniu 190/300.


Golf mk2 "PANZERWAGEN" Off-Road Swap SYNCRO - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 3#p6148733" onclick="window.open(this.href);return false;.
Audi 80 B4 1,9 M-TDI 1Z

Awatar użytkownika
maniacteam
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: wt paź 06, 2009 18:48
Lokalizacja: Skibno
Kontakt:

Re: M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: maniacteam » pn mar 17, 2014 21:11

arwam pisze:przedewszystkim zastosuj pompę nie 12mm z LT tylko inną, nawet z land rowera
Wiesz, skoro się na nią zdecydowałem a do tanich nie należała, to niech na razie będzie, z czasem pomyślę o innej.
arwam pisze:efekt szarpnięcia po puszczeniu gazu to za mały wydatek resztkowy.
Ustawiłem, ustało, dzięki. Zauważyłem że M-TDI musi mieć nieco wyższe obroty niż zwykłe TDI, inaczej rzuca silnikiem. Podkręciłem też nieco dawkę paliwa, turbo ożyło. Teraz dół jest dobry, środkowy zakres obrotów mizerny, jakby coś hamowało silnikiem i góra nawet w miarę.
Orzeł_01 pisze: Spróbuj ustawić statyczny kąt wtrysku na 1,75mm. Kiedyś wyczytałem w necie, że taka powinna być wartość dla pompy LT 2.8
Cenna uwaga, dziękuję. Nie zaszkodzi spróbować.
Orzeł_01 pisze:Ciśnienie 220 może być nie odpowiednie dla m-tdi. Z tego co mi wiadomo m-tdi lepiej pracuje na ciśnieniu 190/300.
Mam jeszcze Polo SDI w obwodzie. Wyciagnę z niej wtryski i włożę do siebie z samej ciekawości. Zobaczymy co to da.


Obrazek

Awatar użytkownika
Orzeł_01
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 299
Rejestracja: sob sie 07, 2010 11:12
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: Orzeł_01 » pn mar 17, 2014 22:50

maniacteam pisze:Mam jeszcze Polo SDI w obwodzie. Wyciagnę z niej wtryski i włożę do siebie z samej ciekawości. Zobaczymy co to da.
Na wtryskach z SDI będzie słaby, bo mają mniejsze otworki od wtryskiwaczy z 1Z.


Golf mk2 "PANZERWAGEN" Off-Road Swap SYNCRO - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 3#p6148733" onclick="window.open(this.href);return false;.
Audi 80 B4 1,9 M-TDI 1Z

Awatar użytkownika
maniacteam
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: wt paź 06, 2009 18:48
Lokalizacja: Skibno
Kontakt:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: maniacteam » pn mar 17, 2014 23:16

Rozumiem, rozejrzę się za tymi wtryskami.
W tej chwili tak to chodzi:
" onclick="window.open(this.href);return false;


Obrazek

barto125
Powered by MTDI
Powered by MTDI
Posty: 1493
Rejestracja: śr kwie 27, 2011 14:12

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: barto125 » pn mar 17, 2014 23:17

maniacteam pisze: środkowy zakres obrotów mizerny
turbodziura?



Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: marcinas1983 » pn mar 17, 2014 23:21

Może być tak, że... LTek ma znacznie większe wtryski i mocniej pod nie wyprzedza kąt wtrysku. Montując małe wtryskiwacze mamy efekt głośniejszego klepania bo kąt wtrysku robi się za wczesny. Będzie ciężko to ogarnąć może zamontowanie większych poprawi pracę silnika, lub lekkie opóźnienie kąta wtrysku.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

Awatar użytkownika
maniacteam
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: wt paź 06, 2009 18:48
Lokalizacja: Skibno
Kontakt:

Re: M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: maniacteam » czw mar 20, 2014 19:53

marcinas1983 pisze:Może być tak, że... LTek ma znacznie większe wtryski i mocniej pod nie wyprzedza kąt wtrysku. Montując małe wtryskiwacze mamy efekt głośniejszego klepania bo kąt wtrysku robi się za wczesny.
Czy ja wiem? Nie wydają się aż takie wielkie, wyglądają tak, jakby ktoś nie wiedział:

Obrazek

Znalazłem parę danych o tych wtryskach:
Korpus wtryskiwacza
BOSCH 0 432 193 731
BOSCH Uchwyt dyszy VW LT 28-46 2,8TDI(mot.AGK,ATA)
Ciśnienie otwarcia [bar]: 221
Od ciśnienia początkowego [bar]: 221
Do ciśnienia początkowego [bar]: 231
od roku prod.: 1997.07

Założyłem te wtryskiwacze:
Korpus wtryskiwacza
BOSCH 0 432 193 579
Wtryskiwacz z czujnikiem ruchu iglicy Seat Leon 1.9 TDI 1999.03-2004.07; Skoda Octavia 1.9 TDI 2000-; VW Golf 1.9 TDI 1997.10-2006.06;
Od ciśnienia początkowego [bar]: 221
Do ciśnienia początkowego [bar]: 231
wtryskiwacz 2-sprężynowy
z czujnikiem położenia iglicy
Kod silnika: ALH
od roku prod.: 2002.05

Niby wszystko to samo, jeśli chodzi o ciśnienia.
marcinas1983 pisze:Będzie ciężko to ogarnąć może zamontowanie większych poprawi pracę silnika, lub lekkie opóźnienie kąta wtrysku.
Jak pisałem wcześniej, już skończyła mi się regulacja na fasolkach, po prostu przestawię koło z 2 zęby i będę dalej walczył.
barto125 pisze:turbodziura?
Tak.

No nic panowie, w weekend będę walczył dalej, zdam relację jak mi poszło.


Obrazek

Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: marcinas1983 » czw mar 20, 2014 20:22

maniacteam pisze:Znalazłem parę danych o tych wtryskach:
faktycznie parę danych, które nic nie wnoszą do tematu prócz tego, że pierwsze ciśnienie otwarcia to 220 barów a jakie drugie tego nikt nie wie... no prócz ALH, które wynosi 300 barów...
A ja poszukałem i znalazłem więcej danych... końcówki dla tego LT są to... DSLA145P 631 -> 5x0.21x145° a dla ALH DSLA150P 706 -> 5x0,175x150° . I teraz będziesz widział jaka jest różnica. Tak jak pisałem... LTek ma większe wtryski niż ALH, może mocniej wyprzedzać kąt wtrysku, lub... przez za małe wtryski od ALH ciśnienie w pompie się podniosło ( większa dawka wraca przez kanał powrotny w tłoczku ) i przez to mocniej wyprzedza kąt wtrysku :helm: .


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

Awatar użytkownika
maniacteam
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: wt paź 06, 2009 18:48
Lokalizacja: Skibno
Kontakt:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: maniacteam » czw mar 20, 2014 20:42

Widzę różnicę, dzięki. Nie ma co dumać tylko zwalać pasek i przestawić koło o 2, 3 zęby. Już na maxa opóźniłem , na ile pozwalały mi fasolki ale jeszcze się da.


Obrazek

Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: marcinas1983 » czw mar 20, 2014 20:52

maniacteam, ogólnie zabawa kątem wtrysku kończy się na tym, że... albo będzie jechać lepiej górą albo dołem... wolałbym zmienić wtryski na jakieś większe niż bawić się w kombinacje z kółkiem pompy wtryskowej, ale przestaw pasek i napisz czy coś się zmieniło...


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

biznes88
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 281
Rejestracja: ndz sie 05, 2012 13:23
Lokalizacja: Bochnia

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: biznes88 » czw mar 20, 2014 20:53

koledzy co myslicie o tym mtdi? pacjent to passat b4

" onclick="window.open(this.href);return false;

aha jak nagrywalem to byl spory wiatr ktory utrudnial moze nawet spowalnial ;/



mlody0905
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: śr sty 14, 2009 19:50
Lokalizacja: Gdańsk

Re: M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: mlody0905 » ndz mar 23, 2014 16:21

witam
założyłem słupek od 1.9 tdi AFN do T4 i jest totalny mól pompa została od 1.9 td co mogę zrobić żeby go ożywić tej mocy co była na 1.9 TD bo jedzie dużo gorzej?



barto125
Powered by MTDI
Powered by MTDI
Posty: 1493
Rejestracja: śr kwie 27, 2011 14:12

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: barto125 » ndz mar 23, 2014 17:34

Kąt wtrysku, dawka paliwa, turbo podkręcić, boost pin z mk2.



mlody0905
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: śr sty 14, 2009 19:50
Lokalizacja: Gdańsk

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: mlody0905 » ndz mar 23, 2014 21:02

dawkę zwiększałem ale to zbytnio nic nie daje
jak ustawić kat wtrysku i na ile podkręcić turbo jaki boost pin



ODPOWIEDZ

Wróć do „TD”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości