M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TD.Turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy

Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

arwam

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: arwam » pt lis 08, 2013 00:30

ten tłoczek jeślidził u mnie, i nawet fajnie się jeździło na M-TDI ale przy 4000rpm auto słabło, potem powróciłem do TD i śmigałem na 11mm a 12mm wziął Kanclerz.
jeździł na TD, ale rozpiżyło dwa motory TD, i włożyliśmy TDI, ale nie stety tłoczek 12mm w tej konfiguracji z ori wtryskami nie wytrzymał. niestety nie doczekał się wtryskó 230tek
JABcok20 pisze: W m-tdi tak sobie myślę jakby miec pompe z pompką wstępną od tdi timing od tdi ale z zatkanym otworkiem i zaworek regulacji ciśnienia z bardziej miękką sprężyną czy by to wystroił.

nie wystroiłbyś tego, podstawa żeby w M-TDI dobrze działał przestawiacz szczególnie z większymi tłoczkami, to regulator obrotów który przy zwiększaniu dawki podnoś ciśnienie wewnątrz, pompy.
ja jestem zwolennikiem stosowania oryginalnego układu sprężyna-tłoczek z podkładkami- dekielek. i wtedy odpowiedni statyczny kąt wtrysku i ciśnienie wewnątrz pompy, na takiej konfiguracji uzyskiwałem najlepsze efekty



Awatar użytkownika
Orzeł_01
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 299
Rejestracja: sob sie 07, 2010 11:12
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: Orzeł_01 » pt lis 08, 2013 09:32

JABcok20 pisze:W m-tdi tak sobie myślę jakby miec pompe z pompką wstępną od tdi
Pompka wstępna w pompie z TDI jest taka sama jak w TD. Porównywałem pompki wstępne z vw 1.6TD, 1.9TDI 1Z, land rovera 2.5TDI i peugeota 1.9TD. Wszystkie wymienione pompki są takie same. Ktoś kiedyś puścił fleka, że w TDI jest wydajniejsza pompka, a to bzdura :los2:


Golf mk2 "PANZERWAGEN" Off-Road Swap SYNCRO - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 3#p6148733" onclick="window.open(this.href);return false;.
Audi 80 B4 1,9 M-TDI 1Z

Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: JABcok20 » pt lis 08, 2013 09:37

Wiem że pompka w pompie ahu nie osiągała mi takiego ciśnienia jak pompka z ASV. może to wina przebiegu?


Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426

Awatar użytkownika
Orzeł_01
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 299
Rejestracja: sob sie 07, 2010 11:12
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: Orzeł_01 » pt lis 08, 2013 12:10

Nie miałem nigdy pompki z ASV, więc nie mogę się tylko domyślać, że różnica mogła wynikać ze zużycia pompek.


Golf mk2 "PANZERWAGEN" Off-Road Swap SYNCRO - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 3#p6148733" onclick="window.open(this.href);return false;.
Audi 80 B4 1,9 M-TDI 1Z

Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: marcinas1983 » pt lis 08, 2013 14:03

JABcok20 pisze:FN na elektronice ale miałem m-tdi i nie mogłem tego ogarnąć. Tzn.na elektronice jest o niebo lepiej i łatwiej. Fajnie się jeździ jak auto sie kręci do 4500-5000 czuć że przyśpiesza ale jak na tłoczku 028 przesadziłem z dawką czyli spadło ciśnienie w pompie to auto jechało gorzej niż na niższej dawce bo paliwo wtryskiwane było dużo później co widziałem w Timingu.
masz pompę z ASV do tego masz wtryski 0.260tki z tego co pamiętam i Ty piszesz tutaj na forum, że masz problem z wysterowaniem kąta wtrysku na górze obrotów bo potrafi ciśnienie w pompie spaść... a ja Tobie napiszę na to... śruba powrotna do wymiany :helm: . Sam sprawdziłem to na aucie kumpla z ahu pod maską, 11mm tłoczek, 210tki... ciśnienie podbite na około 7.5 bara jałowe ( seria coś koło 6 barów ). Na śrubie ori do ahu podczas depnięcia i robienia logów wysterowanie n108 bardzo blisko 95%, po założeniu śruby powrotnej od afn'a wysterowanie pod pełnym obciążeniem spadło i już nie dobijało do 90%, ale najlepiej jest na śrubie przelewowej z reni 988 spadło mu dość znacznie wysterowanie n108 a tłoczek timingu ma 028. Dlatego powinieneś założyć tłoczek 032 i do tego śrubę na powrocie od 11mm i to powinno dość znacznie pomóc w wysterowaniu kąta wtrysku na górze obrotów.

P.S.

Podobno pompka wstępna od transita była wydajniejsza... mam taką pompę wstępną zdemontowaną... jak dla mnie różnic względem innych nie ma. Do tego otwór w pierścieniu jest w tym samym miejscu co pozostałe pierścienie mają.

Co do kręcenia m-tdi ponad 4 tys obr/min... mnie się udało na pompie 11mm z nurnikami od afn'a kręcić do 4.7 tys obr/min, ale... 4.7 tys obr/min i koniec nic więcej nie można było uzyskać nawet jak się mocniejszego gov'a zrobiło. Zaś na nurnikach seryjnych od pompy... 4-4/2 tys obr/min i koniec. Wydaje mi się, że w m-tdi za dużo paliwa ucieka przez śrubę przelotową. Kiedyś podbiłem ciśnienie w pompie tak, że na jałowych od 2.5 tys obr/min miałem 13 barów i wtedy udało mi się zakręcić silnik do 4.4 tys obr/min, ale nie sprawdzałem jakie ciśnienie w pompie jest podczas jazdy. Ktoś w końcu musi się spiąć i sprawdzić ciśnienie podczas jazdy, bo jeśli tego się nie sprawdzi to się nie dowiemy czy kąt wtrysku jest prawidłowo wyprzedzony czy przez zbyt duży ubytek paliwa w pompie brakuje nam ciśnienia do wysterowania dynamicznego.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: JABcok20 » pt lis 08, 2013 15:01

Zakładałempowrotne przeróżne , poza różnicami w otworku w tym wałeczku w środku i twardością sprężyny nie widziałem różnic. Jeden zaworek nawet wbijałem głębiej nie wyeliminowało to problemu, zakładałem nawet powrotną od TD to samo.
Czym różni się powrotny 11mm od 10mm.


Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426

Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: marcinas1983 » pt lis 08, 2013 17:12

JABcok20, oznaczeniem te z 10tek mają naniesiony znak 18 zaś ta z 11stki chyba 25, prócz wałeczka w środku z otworkiem jest jeszcze dodatkowa zwężka i podobną mam w pompie od SDI z AEY


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Re: M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: JABcok20 » pt lis 08, 2013 19:32

marcinas1983 pisze: Ktoś w końcu musi się spiąć i sprawdzić ciśnienie podczas jazdy, bo jeśli tego się nie sprawdzi to się nie dowiemy czy kąt wtrysku jest prawidłowo wyprzedzony
przewód do kabiny i manometr inaczej sie nie dowiesz chyba że na hamownii...Aha zapomniałem że skoro miałem powrotną od TD to dyskwalifikuje teorie o złej powrotnej.
Marcinas ja mam chyba o ile dobrze pamietam 48 lub 49mg przy 2800 obrotów gdzie mam najwyższy moment i cisne tak do 3700-3800 a Twój kolega pewnie te 210 ma na seryjnym programie a to DUŻA różnica.


Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426

arwam

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: arwam » sob lis 09, 2013 09:31

marcinas1983, mniejsza przepustowość śruby powrotnej to nie wszystko jak będzie za mała przepustowość to temperatura paliwa rośnie i wtedy paliwo staje się tak żedkie że się przeciska wszelkimi nieszczelnościami, nawet pasowaniem tłoczek przestawiacza-cylinderek, jak i również ciśnienia w paliwie nie miżna wtedy tak uzyskać jak mocno temp paliwa podskoczy,
ja próbowałem tego myku u siebie i efekty były gorsze, lepiej mi się jeździe w TDI z pełną elektroniką z bardziej miękką sprężyną przestawiacza, i śrubą przelewową od TDI, czesm lekko przebija kąt aktualny względem zadanego przy małych obciążeniach, ale auto lepiej jedzie,

jak probowałem "zatkać" odpływ i przy standardowej sprężynie od przestawiacza, to tylko tyle że kąt był bliższy zadanego, praca silnika przy małych obciążeniach nieco bardziej miękka, ale auto więcej spala, i gorzej jedzie,



biznes88
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 281
Rejestracja: ndz sie 05, 2012 13:23
Lokalizacja: Bochnia

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: biznes88 » sob lis 09, 2013 22:51

Panowie podbilem cisnienie troche, auto przy obrotach ok 2tys zaczelo bardziej klekotac - opoznilem nieco kat statyczny i troszke lepiej jedzie z dolu ale wieksze testy beda w najblizszych dniach ;)



Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Re: M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: JABcok20 » ndz lis 10, 2013 12:02

marcinas1983 pisze: te z 10tek mają naniesiony znak 18 zaś ta z 11stki chyba 25, prócz wałeczka w środku z otworkiem jest jeszcze dodatkowa zwężka i podobną mam w pompie od SDI z AEY
Nigdzie nie znalazłem oznaczenia powrotnej śruby a oglądałem dwie sztuki.


Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426

Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: marcinas1983 » ndz lis 10, 2013 12:21

JABcok20 pisze:Nigdzie nie znalazłem oznaczenia powrotnej śruby a oglądałem dwie sztuki.
te oznaczenie jest namalowane farbą więc może być tak, że go już nie znajdziesz. Z tego co pamiętam ta śruba w 11stce ma zwężkę wbitą i wałeczek bez otworu, zaś ja w SDI mam zwężkę i wałeczek z otworkiem.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: JABcok20 » ndz lis 10, 2013 16:02

Przelewową z sdimam też, wałeczek ma malutki otworek prawie niewidoczny na pewno mniejszy niz w tdi. O jakiej zwężce mówisz muszę wyjąć zabezpieczenie żeby ją zobaczyć?


Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426

Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: marcinas1983 » ndz lis 10, 2013 16:11

JABcok20 pisze:Przelewową z sdimam też, wałeczek ma malutki otworek prawie niewidoczny na pewno mniejszy niz w tdi. O jakiej zwężce mówisz muszę wyjąć zabezpieczenie żeby ją zobaczyć?
ta zwężka jest od strony nastawnika... to jest to zabezpieczenie, ale w środku się zwęża i powoduje mniejszą średnicę otwóru


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „TD”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości