Strona 4 z 6

: sob kwie 28, 2007 11:03
autor: BENITO
...kurde, aż mnie skręca, gdybym nie miał OC na głowie to już bym nabył wskaźnik doładowania....rozsądek mówi jednak...najpierw OC bo nie pojeździsz w ogóle.

: sob kwie 28, 2007 12:07
autor: To_mas
BENITO, no niestety tak to bywa://

A ja chyba tą turbine pocisne na allegro :)) teraz z nią robiłem i luz jest jednak mały co prawda wyczówalny ale mały :)) Moze komuś sie przyda:)) a jak nie to zrobie z niej takie gadget :D

: ndz kwie 29, 2007 00:58
autor: Gluters
na starej kopcił mocniej niż na podkręconej dawce i łykał ponad 0.5L oleju na 1000km.
a co do luzów to większość turbawek je ma, ale zależy jakie mocne. Spalanie oleju zależy też od gęstości oleju (minimum 15W40), im gęstszy olej, tym mniejsze prawdopodobieństwo łykania przez turbo.
Podobno można oddać turbo do regeneracji, ale nie jest to tania zabawa.

: ndz kwie 29, 2007 01:02
autor: To_mas
Gluters pisze:Podobno można oddać turbo do regeneracji, ale nie jest to tania zabawa.
wiem :PP

No tak im gęstszy tym mnie łyka ale im gęstszy to tym gorzej chyba dla turbiny no nie ???

: ndz kwie 29, 2007 01:04
autor: Gluters
Moje nowe K14 też ma mały luz, ale spokojnie ładuje od ok 2100 obr, ciśnienie aktualnie na 0,7 bar (im mniejsze turbo tym mniejsza "turbodziura")

[ Dodano: 29 Kwi 2007 01:06 ]
mi zalecili po remoncie 15W40 i nie narzekam. Po wymianie turbo i pierścieni łyknąłmi 200ml
do wymiany :helm:

: ndz kwie 29, 2007 01:18
autor: To_mas
ja tez śmigam na 15W/40 :)) i jest fajnie :))
Moją turbinke sprzedaje na allegro :)moze ktoś kupi to bedzie kasa na MBC :D:D:D
A wtedy sie zaczną mody :)T3 + intercooler + MBC = wieksze ciśnienie + zakręcony zawór bezp = wieksza dawka = gov mod = golfik leci :PPP hehe

: ndz kwie 29, 2007 01:23
autor: Gluters
też myślę nad IC, ale najpierw laierek _przez 22 lata trochę zmatowiał :cry:

[ Dodano: 29 Kwi 2007 01:25 ]
jak ma razie pomalowałem tylną klapę i błotnik z wlotem od Sprintera

: ndz kwie 29, 2007 01:29
autor: To_mas
Ic fajna sprawa :))) zamontowałem sobie to sie ceiszyłem jak dziecko z tego :D:D i nadal Ciesze :))
Gluters pisze:wlotem od Sprintera
szukam takiego tez powolutku :PP heh
Ja ostatnio malowałem tylni pas i klape u dołu bo mi sie rdza chwytałala i nie mogłem juz na to patrzeć :PP nasępnie bedzie druga strona tylnego pasa i pod zderzaczkiem oczywiście tez :D

: ndz kwie 29, 2007 01:36
autor: Gluters
za wlot dałem 65 zł na Allegro, ale nie żałuje, za kompletny błotnik wołali od 250 zł

: śr maja 02, 2007 09:04
autor: michu
tomcio666 pisze: Pojeździłem dzisiaj trochę :satan: są zmiany na lepsze tzn auto się zaczęło zbierać już od 2000 rpm wcześniej było to 2800, wydaje mi się że zwiększenie dawki dało też więcej spalin i turbina się bardzo szybko teraz wkręca i pompuje już od około 2000rpm obojętnie na którym biegu co widać u mnie na wskaźniku i wskazówka na boostcie zapier..ala moment do 0.6 bara już przy 3000 rpm a wcześniej to go musiałem kręcić do ponad 4000 rpmów żeby 0.6 bara napompowało...
Piszesz, że przy 3000rpm turbo pompuje 0,6 bara. Wydawało mi się że jest to zalezne bardziej od obciążenia silnika a nie od obrotów. Nie wiem czy tak powinno być ale u mnie niezależnie czy na trzecim czy na piątym biegu po wciśnięciu pedału gazu turbo pompuje ok 0,8bara niezależnie czy jest 1700rpm czy 3000rpm i utrzymuje się przy stałym przyspieszaniu do obrotów max.

: sob cze 09, 2007 08:51
autor: adam16v
Mam pytanko. Jak zwiększaliście dawkę, to trzeba było regulować srubą wolne obroty i tak jakby cięgno gazu zwiększa swój zakres pracy. Czy w związku z tym zmniejszacię też srubą maksymalne wychylenie gazu? Pytam bo po pożądnym zwiększaniu dawki i ciśnienia na turbo kopci mi na czarno przy bucie w podłogę tylko.

: sob cze 09, 2007 11:17
autor: souler
adam16v pisze:Mam pytanko. Jak zwiększaliście dawkę, to trzeba było regulować srubą wolne obroty i tak jakby cięgno gazu zwiększa swój zakres pracy. Czy w związku z tym zmniejszacię też srubą maksymalne wychylenie gazu? Pytam bo po pożądnym zwiększaniu dawki i ciśnienia na turbo kopci mi na czarno przy bucie w podłogę tylko.
obroty ustaw ponizej 1000 sruba do regulacji obrotow. ustawia sie na cieplym silniku. jesli kopci ci tylko w momencie ostrego wcisnienia gazu, a potem juz raczej nie, to jest ok.

: wt lip 10, 2007 22:40
autor: adam16v
Podczas ustawiania dawki paliwa zauważyłem że przwkraczając pewną wartość ustawienia silnik wolno schodzi z obrotów!!! Co można z tym zrobić żeby przy tak dużej dawce silnik zchodził normalnie z obrotów? Na niskich obrotach jest nawet jeszcze znośnie, ale jak bardziej przygazuję na luzie to silnik trzyma się na obrotach i nawet niewiem czy czasemobroty same nie rosną i wtedy trzeba gasić stacyjkę!!! Zmniejszyłem trochę dawkę i zchodzi z obrotów normalnie, ale kopyto juz nie to.... Wie ktoś co jest nie tak?

: śr lip 11, 2007 12:18
autor: gniochu
adam16v, a mocno kopci???? bo u mnie jak lokomotywa zaczal ostatnio :( chyba trzeba wymnienic wtryski :P. A co do obrotow to poprobuj druga sruba jedna jest od obrotow, druga od obrotow na wyciagnietym przyspieszczaczu i jest tam jeszcze jedna nie pamietam jak dokladnie sie ona nazywa poszukamn obrazka na forum to Ci pokaze.... Troche zamotalem ale mysle ze zrozumiesz :P