VW Passat B5FL 1.9 TDI LA6W Fresco Green - Pełny Detailing
Moderatorzy: Moderatorzy, VIP
- KeepeR
- Ma gadane
- Posty: 175
- Rejestracja: śr wrz 09, 2009 13:42
- Lokalizacja: Rzeszów
- Auto: VW Golf IV
- Silnik: ALH
- Kontakt:
VW Passat B5FL 1.9 TDI LA6W Fresco Green - Pełny Detailing
Witam serdecznie,
Przedstawiam moja prace nad Passatem B5FL, auto dostało praktycznie pełny pakiet detailingu:
- Czyszczenie wnętrza
- Oczyszczone oraz zabezpieczone nadkola i felgi
- Mycie silnika
- Mycie oraz zabepzpieczenie szyb
- Oczyszczanie lakieru
- Korekta lakieru
- Zabezpieczenie elementów plastikowych w środku i na zewnątrz
- Zabezpiecznie lakieru
Krótki opis auta:
Marka: Volkswagen
Model: Passat B5FL
Rodzaj nadwozia: Sedan
Silnik: 1.9 TDI
Kolor: LA6W Fresco Green
Rok produkcji: 2001
Aktualny przebieg: 231 060 km
Środki użyte do detailingu:
1. Mycie wstępne:
- ValetPRO pH Neutral Snow+APC
- Pianownica ręczna Marolex Master 1500 plus
- Surfex HD +Pędzelek do zakamarków
2. Mycie właściwe:
- Dwa wiadra + grit guard
- Rekawica CarPro
- Szampon Rise And Shine Big Apple
3. Przygotowanie powierzchni lakieru:
- VP Tar & Glue Remover na suche auto
- IronX na suche auto
- Glinka Bilt Hamber Auto Clay + woda z odrobiną szamponu jako "poślizg"
4. Korekta lakieru
- Lare EPL-11 PLUS
- BP Flexipads 125mm i 75 mm soft
- Menzerna FG500, IP2000, FF3000
- Pady Urban & Flexi (cutting/polishing/finishing)
- Futro Flexi
- IPA 1:1
- Taśmy maskujące 3M i Delfin
- Duża ilość mikrofibr
- Halogen 500W
5. LSP:
- Cleaner R222 na DualAction + Czarny karbowany finish Urban'a
- Chemical Guys Petes 53
- Aplikator Megsa
- Mikrofibra Chemical Guys MAX
6. Opony i felgi
- BH Surfex HD
- VP Blue Gel
- Autoglym Instant Tyre Dressing
7. Szyby
- Meguiar's NXT
- AutoGlym CGP
- IPA
- 4Nano Premium Vision
8. Wewnątrz:
- Dokładne Odkurzanie
- Oczyszczanie elementów plastikowych Surfex HD 1:10 + Pędzelki
- PB Natural Look na plastiki
9. Silnik:
- Aktywna Piana + APC
- APC 1:4 + Pędzelkowanie
- Autoglym Vinyl and Rubber Care
10. Elementy plastikowe zewnatrz, gumy i uszczelki:
- Autoglym Bumper Care
- Autoglym Vinyl and Rubber Care
11. Nadkola:
- Aktywna Piana + APC
- APC 1:4 + Pędzelkowanie
- VP Tar & Glue Remover
- Autoglym Bumper Care
Inne:
- Kercher K5.55
- VP Large Blue Fluffer do osuszania
- Pędzelki
- Mnóstwo chęci !
Czas pracy: ok.48h, 7 dni czyszczenia.
Wnętrze:
Na początek postanowiłem zająć się wnętrzem, jak widać na zjęciach głównym problemem była spora ilość kurzu i błota. Pokrowce zostały ściagnięte, wszystko zostało dokładnie odkurzone, elementy plastikowe wyczyszczone APC 1:10, na koniec plastiki zabezpieczone PB NL. Prania nie było bo nie mam jeszcze do tego sprzętu (pracuje nad tym) mimo wszystko fotele były w dobrym stanie.
W zakamarki też zaglądamy
Uśmiecha się bo jeszcze nie wie co go czeka
Tańczące pendzelki
Tutaj po dodkładnym odkurzaniu i myciu APC, jeszcze bez PB NL.
Natural Look 50/50 :-]
Z zewnątrz:
Tak prezentowało się auto w momencie kiedy trafiło w moje ręce.
Na początek mycie wstępne, opłukanie i pędzelkowanie wszystkich zakamarków tak żeby lepiej pracowało się wokół auta
Po myciu wstępnym zabrałem się za nadkola, felgi i kołpaki.
Pianowanie, później APC 1:4 i pędzelkowanie...
Felgi i kołpaki też oberwały
Tutaj był mały szok troche zabawy z VP Tar & Glue było ale jakoś się udało...
Nadkola zabezpieczone AG Bumper Care
Przyszedł czas na wnęki i różne tego typu zakamarki :-] troche brudu się tam nazbierało...
Znowu pędzelki
Po wyczyszczeniu
Mycie silnika
Zdjęce osłony, piana aktywna, opłukanie pod małym ciśnieniem i pędzelkowanie APC w stężeniu 1:4.Na koniec zabezpieczenie plasików za pomocą Autoglym Vinyl and Rubber Care.
Gąbeczke wyciągamy i czyścimy osobno.
Silnik wyczyszczony i zabezpieczony Vinyl & Rubber Care
Mycie właściwe i oczyszczanie lakieru
Przyszedł czas na dwa wiadra, usuwanie smoły, zanieczyszczeń metaliczny itp.
Grit Guard własnej produkcji :-] może nie robi szału ale spełnia swoje zadanie :good:
żeby glinka miała mniej roboty usuwamy smołe...
... IronX też ma co robić nie tylko na felgach
Glinkowanie
Tutaj też czyścimy
Jak widać glince nie oberwało się zbyt mocno
Jeden fluffer sobie poradził :good:
Po dokładnym osuszeniu wjazd do garażu i oklejenie auta.
Inspekcja lakieru
Tutaj komentarz jest zbędny... wszystko widoczne na zdjęciach jednak do światła dziennego wiekszość rys całkowicie niewidoczna, przez co i po korekcie nie ma wielkiego szału
Korekta lakieru 50/50
Pewnie da się lepie ale myśle że jak na pierwszy kontakt z rotacja wyszło w miarę przyzwoicie Pierwsze wrażenie = lakier twardy jak cholera :wallbash: szybka zmiana twardego Urbana na futro +FG500 po kilka przejazdów i było coraz lepiej, później FG500 na cuttingu, miejscami IP2000 i jako finish FF3000. Zdjęcia po oczyszczaniu wypełniaczy za pomocą IPA 1:1.
Po korekcie dokładne umycie auta w celu usunięcia resztek pasty, pyłu i tak po prostu dla samej przyjemności mycia rekawicą CarPro :good:
Jak widać Marolex też daje rade
Zwierzak w akcji z szamponem Big Apple.
Auto po umyciu i osuszeniu, myślę że wygląda już całkiem nieźle :song:
Wracamy do garażu gdzie czekał DAS6, karbowany czarny Urban i Cleaner R222.
Oczyszczanie oraz zabezpieczenie szyb
Po przygotowaniu lakieru pod LSP zabrałem się za dokładne oczyszczenie szyb za pomocą płynu megsa, AG CGP oraz IPA. Na koniec szyby zabezpieczone preparatem 4Nano Premium Vision :good:
Przednia szyba otrzymała podwójną warstwę, reszta oberwała tylko raz.
Woskowanie
Przyszedł czas na LSP, wosk nakładany aplikatorem Megs'a, następie spolerowany, odstawiony do "wypocenia się" niestety w średnio ciepłej temp i ponownie spolerowany.
Główny bohater CG Pete's 53 wraz z puszystym pomocnikiem CG MAX.
Efekty po nawoskowaniu
Niestety kolor mało efekciarski w garażu wyglądało to całkiem fajnie po wyjechaniu nie było już tak kolorowo. Mimo wszystko autko odżyło i wygląda całkiem inaczej
Komentarze mile widziane
Przedstawiam moja prace nad Passatem B5FL, auto dostało praktycznie pełny pakiet detailingu:
- Czyszczenie wnętrza
- Oczyszczone oraz zabezpieczone nadkola i felgi
- Mycie silnika
- Mycie oraz zabepzpieczenie szyb
- Oczyszczanie lakieru
- Korekta lakieru
- Zabezpieczenie elementów plastikowych w środku i na zewnątrz
- Zabezpiecznie lakieru
Krótki opis auta:
Marka: Volkswagen
Model: Passat B5FL
Rodzaj nadwozia: Sedan
Silnik: 1.9 TDI
Kolor: LA6W Fresco Green
Rok produkcji: 2001
Aktualny przebieg: 231 060 km
Środki użyte do detailingu:
1. Mycie wstępne:
- ValetPRO pH Neutral Snow+APC
- Pianownica ręczna Marolex Master 1500 plus
- Surfex HD +Pędzelek do zakamarków
2. Mycie właściwe:
- Dwa wiadra + grit guard
- Rekawica CarPro
- Szampon Rise And Shine Big Apple
3. Przygotowanie powierzchni lakieru:
- VP Tar & Glue Remover na suche auto
- IronX na suche auto
- Glinka Bilt Hamber Auto Clay + woda z odrobiną szamponu jako "poślizg"
4. Korekta lakieru
- Lare EPL-11 PLUS
- BP Flexipads 125mm i 75 mm soft
- Menzerna FG500, IP2000, FF3000
- Pady Urban & Flexi (cutting/polishing/finishing)
- Futro Flexi
- IPA 1:1
- Taśmy maskujące 3M i Delfin
- Duża ilość mikrofibr
- Halogen 500W
5. LSP:
- Cleaner R222 na DualAction + Czarny karbowany finish Urban'a
- Chemical Guys Petes 53
- Aplikator Megsa
- Mikrofibra Chemical Guys MAX
6. Opony i felgi
- BH Surfex HD
- VP Blue Gel
- Autoglym Instant Tyre Dressing
7. Szyby
- Meguiar's NXT
- AutoGlym CGP
- IPA
- 4Nano Premium Vision
8. Wewnątrz:
- Dokładne Odkurzanie
- Oczyszczanie elementów plastikowych Surfex HD 1:10 + Pędzelki
- PB Natural Look na plastiki
9. Silnik:
- Aktywna Piana + APC
- APC 1:4 + Pędzelkowanie
- Autoglym Vinyl and Rubber Care
10. Elementy plastikowe zewnatrz, gumy i uszczelki:
- Autoglym Bumper Care
- Autoglym Vinyl and Rubber Care
11. Nadkola:
- Aktywna Piana + APC
- APC 1:4 + Pędzelkowanie
- VP Tar & Glue Remover
- Autoglym Bumper Care
Inne:
- Kercher K5.55
- VP Large Blue Fluffer do osuszania
- Pędzelki
- Mnóstwo chęci !
Czas pracy: ok.48h, 7 dni czyszczenia.
Wnętrze:
Na początek postanowiłem zająć się wnętrzem, jak widać na zjęciach głównym problemem była spora ilość kurzu i błota. Pokrowce zostały ściagnięte, wszystko zostało dokładnie odkurzone, elementy plastikowe wyczyszczone APC 1:10, na koniec plastiki zabezpieczone PB NL. Prania nie było bo nie mam jeszcze do tego sprzętu (pracuje nad tym) mimo wszystko fotele były w dobrym stanie.
W zakamarki też zaglądamy
Uśmiecha się bo jeszcze nie wie co go czeka
Tańczące pendzelki
Tutaj po dodkładnym odkurzaniu i myciu APC, jeszcze bez PB NL.
Natural Look 50/50 :-]
Z zewnątrz:
Tak prezentowało się auto w momencie kiedy trafiło w moje ręce.
Na początek mycie wstępne, opłukanie i pędzelkowanie wszystkich zakamarków tak żeby lepiej pracowało się wokół auta
Po myciu wstępnym zabrałem się za nadkola, felgi i kołpaki.
Pianowanie, później APC 1:4 i pędzelkowanie...
Felgi i kołpaki też oberwały
Tutaj był mały szok troche zabawy z VP Tar & Glue było ale jakoś się udało...
Nadkola zabezpieczone AG Bumper Care
Przyszedł czas na wnęki i różne tego typu zakamarki :-] troche brudu się tam nazbierało...
Znowu pędzelki
Po wyczyszczeniu
Mycie silnika
Zdjęce osłony, piana aktywna, opłukanie pod małym ciśnieniem i pędzelkowanie APC w stężeniu 1:4.Na koniec zabezpieczenie plasików za pomocą Autoglym Vinyl and Rubber Care.
Gąbeczke wyciągamy i czyścimy osobno.
Silnik wyczyszczony i zabezpieczony Vinyl & Rubber Care
Mycie właściwe i oczyszczanie lakieru
Przyszedł czas na dwa wiadra, usuwanie smoły, zanieczyszczeń metaliczny itp.
Grit Guard własnej produkcji :-] może nie robi szału ale spełnia swoje zadanie :good:
żeby glinka miała mniej roboty usuwamy smołe...
... IronX też ma co robić nie tylko na felgach
Glinkowanie
Tutaj też czyścimy
Jak widać glince nie oberwało się zbyt mocno
Jeden fluffer sobie poradził :good:
Po dokładnym osuszeniu wjazd do garażu i oklejenie auta.
Inspekcja lakieru
Tutaj komentarz jest zbędny... wszystko widoczne na zdjęciach jednak do światła dziennego wiekszość rys całkowicie niewidoczna, przez co i po korekcie nie ma wielkiego szału
Korekta lakieru 50/50
Pewnie da się lepie ale myśle że jak na pierwszy kontakt z rotacja wyszło w miarę przyzwoicie Pierwsze wrażenie = lakier twardy jak cholera :wallbash: szybka zmiana twardego Urbana na futro +FG500 po kilka przejazdów i było coraz lepiej, później FG500 na cuttingu, miejscami IP2000 i jako finish FF3000. Zdjęcia po oczyszczaniu wypełniaczy za pomocą IPA 1:1.
Po korekcie dokładne umycie auta w celu usunięcia resztek pasty, pyłu i tak po prostu dla samej przyjemności mycia rekawicą CarPro :good:
Jak widać Marolex też daje rade
Zwierzak w akcji z szamponem Big Apple.
Auto po umyciu i osuszeniu, myślę że wygląda już całkiem nieźle :song:
Wracamy do garażu gdzie czekał DAS6, karbowany czarny Urban i Cleaner R222.
Oczyszczanie oraz zabezpieczenie szyb
Po przygotowaniu lakieru pod LSP zabrałem się za dokładne oczyszczenie szyb za pomocą płynu megsa, AG CGP oraz IPA. Na koniec szyby zabezpieczone preparatem 4Nano Premium Vision :good:
Przednia szyba otrzymała podwójną warstwę, reszta oberwała tylko raz.
Woskowanie
Przyszedł czas na LSP, wosk nakładany aplikatorem Megs'a, następie spolerowany, odstawiony do "wypocenia się" niestety w średnio ciepłej temp i ponownie spolerowany.
Główny bohater CG Pete's 53 wraz z puszystym pomocnikiem CG MAX.
Efekty po nawoskowaniu
Niestety kolor mało efekciarski w garażu wyglądało to całkiem fajnie po wyjechaniu nie było już tak kolorowo. Mimo wszystko autko odżyło i wygląda całkiem inaczej
Komentarze mile widziane
VW Passat B5FL 1.9 TDI LA6W Fresco Green - Pełny Detailing
Bardzo kompetentna relacja Dobra robota! Ten przerobiony Marolex dobrze się sprawuje? Sam zastanawiam się nad przerobieniem mojego..
2015 - ... Mocy przybywaj?
2010 - 2014 Golf .:R20
2010 - 2014 Golf .:R20
- KeepeR
- Ma gadane
- Posty: 175
- Rejestracja: śr wrz 09, 2009 13:42
- Lokalizacja: Rzeszów
- Auto: VW Golf IV
- Silnik: ALH
- Kontakt:
VW Passat B5FL 1.9 TDI LA6W Fresco Green - Pełny Detailing
MatthewG, dzieki
Marolex spełnia swoje zadanie, odpowiednia konfiguracja filców, przeróbki które zapewne już znasz i pianka leci ładna
Przerabiaj i się nie zastanawiaj, w razie pytań pisz.
Marolex spełnia swoje zadanie, odpowiednia konfiguracja filców, przeróbki które zapewne już znasz i pianka leci ładna
Przerabiaj i się nie zastanawiaj, w razie pytań pisz.
VW Passat B5FL 1.9 TDI LA6W Fresco Green - Pełny Detailing
Ile kosztował cię zestaw do takiego mycia auta?
Sprzedam fabrycznie nowe wyświetlacze full fis do liczników z MK4
Wymiana za dopłatą.
Kontakt: 513680655 lub PW
Wymiana za dopłatą.
Kontakt: 513680655 lub PW
VW Passat B5FL 1.9 TDI LA6W Fresco Green - Pełny Detailing
KeepeR, Naprawdę nieźle ! Chyba pierwsza poważna relacja na forum
eden1992, Z tego co widzę to nie licząc myjki i rotacji, około 1.8k.
eden1992, Z tego co widzę to nie licząc myjki i rotacji, około 1.8k.
Szukasz porady n/t detailingu czy profesjonalnych kosmetyków ? Napisz w nowym dziale
http://forum.vwgolf.pl/viewforum.php?f=175
- KeepeR
- Ma gadane
- Posty: 175
- Rejestracja: śr wrz 09, 2009 13:42
- Lokalizacja: Rzeszów
- Auto: VW Golf IV
- Silnik: ALH
- Kontakt:
VW Passat B5FL 1.9 TDI LA6W Fresco Green - Pełny Detailing
eden1992, jeśli koniecznie chcesz wiedzieć to wystarczy wpisać nazwy użytych środków i ceny napewno znajdziesz z resztą Bio i tak już mnie podliczył
Bio, dzieki za opinie ! jeden gość też konkretnie zrobił passata
Relacja pierwsza i nie ostatnia
Bio, dzieki za opinie ! jeden gość też konkretnie zrobił passata
Relacja pierwsza i nie ostatnia
Re: VW Passat B5FL 1.9 TDI LA6W Fresco Green - Pełny Detaili
Jak przyjdzie mi coś do głowy to napiszęKeepeR pisze:Przerabiaj i się nie zastanawiaj, w razie pytań pisz.
2015 - ... Mocy przybywaj?
2010 - 2014 Golf .:R20
2010 - 2014 Golf .:R20
- Paviarotti
- Lord GTI
- Posty: 3931
- Rejestracja: wt paź 18, 2011 22:39
- Lokalizacja: Jędrzejów
VW Passat B5FL 1.9 TDI LA6W Fresco Green - Pełny Detailing
Robiłeś też korektę lamp?
Jak sprawdza się AG CGP? warto?
I co do Megsa - warto za niego tyle płacić? czy można coś tańszego spokojnie wziąć?
Sorry za takie pytania laika, ale do szyb stosuję jak na razie tylko zwykłe mycie płynem i nałożenie Rain-X Pewnie będę to musiał zmienić, bo efekt średni
Jak sprawdza się AG CGP? warto?
I co do Megsa - warto za niego tyle płacić? czy można coś tańszego spokojnie wziąć?
Sorry za takie pytania laika, ale do szyb stosuję jak na razie tylko zwykłe mycie płynem i nałożenie Rain-X Pewnie będę to musiał zmienić, bo efekt średni
VW Passat B5FL 1.9 TDI LA6W Fresco Green - Pełny Detailing
Paviarotti, ja mialem megsa NXT raz i dalem sobie spokoj, teraz wystarcza mi Megsowy Glass Cleaner + woda destylowana i naprawde daje rade
- Paviarotti
- Lord GTI
- Posty: 3931
- Rejestracja: wt paź 18, 2011 22:39
- Lokalizacja: Jędrzejów
VW Passat B5FL 1.9 TDI LA6W Fresco Green - Pełny Detailing
matgym Widzę, że jest dostępny, ale w dosyć dużym opakowaniu, są jakieś mniejsze? jaki brałeś?
VW Passat B5FL 1.9 TDI LA6W Fresco Green - Pełny Detailing
Ja kupowalem ten duzy galonowy i wydaje mi sie ze mniejszych opakowan nie ma.
- KeepeR
- Ma gadane
- Posty: 175
- Rejestracja: śr wrz 09, 2009 13:42
- Lokalizacja: Rzeszów
- Auto: VW Golf IV
- Silnik: ALH
- Kontakt:
Re: VW Passat B5FL 1.9 TDI LA6W Fresco Green - Pełny Detaili
Megsa kupiłem bo taki akurat był w skepie, myśle że każdy markowy płyn do czyszczenia szyb będzie dobry możesz spokojnie brać coś tanszego.Paviarotti pisze:Robiłeś też korektę lamp?
Jak sprawdza się AG CGP? warto?
I co do Megsa - warto za niego tyle płacić? czy można coś tańszego spokojnie wziąć?
Sorry za takie pytania laika, ale do szyb stosuję jak na razie tylko zwykłe mycie płynem i nałożenie Rain-X Pewnie będę to musiał zmienić, bo efekt średni
AG CGP czyści o wiele lepiej niż zwykły płyn do szyb, napewno warto go kupić.
Przed nałożeniem Rain-X'a zastosuj IPA powinno się lepiej trzymać.
- Paviarotti
- Lord GTI
- Posty: 3931
- Rejestracja: wt paź 18, 2011 22:39
- Lokalizacja: Jędrzejów
VW Passat B5FL 1.9 TDI LA6W Fresco Green - Pełny Detailing
Ok, dzięki za odpowiedź!
Będę inwestował, czyste szyby to podstawa komfortu podróżowania i bezpieczeństwa
A ostatnio jak zaaplikowałem Rain-Xa po myciu zwykłym płynem to trzyma się zaskakująco długo. Chociaż nie wiem ile powinien normalnie wytrzymać
Będę inwestował, czyste szyby to podstawa komfortu podróżowania i bezpieczeństwa
A ostatnio jak zaaplikowałem Rain-Xa po myciu zwykłym płynem to trzyma się zaskakująco długo. Chociaż nie wiem ile powinien normalnie wytrzymać
- KeepeR
- Ma gadane
- Posty: 175
- Rejestracja: śr wrz 09, 2009 13:42
- Lokalizacja: Rzeszów
- Auto: VW Golf IV
- Silnik: ALH
- Kontakt:
VW Passat B5FL 1.9 TDI LA6W Fresco Green - Pełny Detailing
A jeszcze zapomniałem odpisać w sprawie lamp
Lamy z tyłu zrobione na zero, niestety tak mnie pochłoneło że zapomniałem cyknąć fotki
Lampy przód przepolerowane ale do dobrego stanu im daleko, trzeba działać papierkiem a na to niestety brakło już czasu w wolnej chwili napewno się tym zajme.
Czyste szyby to podstawa
Lamy z tyłu zrobione na zero, niestety tak mnie pochłoneło że zapomniałem cyknąć fotki
Lampy przód przepolerowane ale do dobrego stanu im daleko, trzeba działać papierkiem a na to niestety brakło już czasu w wolnej chwili napewno się tym zajme.
Czyste szyby to podstawa
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości