Hamulce heble tarcze klocki

Forum entuzjastów Golfa R, R32

Moderatorzy: G0 Karcio, zlos, VIP

Awatar użytkownika
zlos
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3148
Rejestracja: śr kwie 28, 2010 14:00
Lokalizacja: WPR

Hamulce heble tarcze klocki

Post autor: zlos » sob lis 05, 2011 10:39

Na razie mam tryb PWP w domu. Przywieź, wywieź, pozamiataj - jesienna akcja odliszczania. W poniedziałek spokojnie się poopierniczam w robocie ;) i google pójdzie w ruch.


Gdyby R-ki były dla wszystkich, to nazywałyby się GTI.
TYM JEŻDŻĘ Taki tam sobie skromny golfik w drodze do 10.xx na 1/4 mili <KLIK>
Dawaj lajka! FB.com/GolfR32Turbo

Awatar użytkownika
MatthewG
VW Baron
VW Baron
Posty: 3091
Rejestracja: pn cze 07, 2010 15:25
Lokalizacja: Polska

Hamulce heble tarcze klocki

Post autor: MatthewG » pn lis 07, 2011 12:47

Opierniczasz się już Tomku w pracy? :grin:


2015 - ... Mocy przybywaj?
2010 - 2014 Golf .:R20

Awatar użytkownika
zlos
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3148
Rejestracja: śr kwie 28, 2010 14:00
Lokalizacja: WPR

Hamulce heble tarcze klocki

Post autor: zlos » pn lis 07, 2011 15:39

Dużo roboty. Ale spiąłem konia i:

- 2000 zł tarcze ATE 350x34, dwuczęściowe, nacinane/nawiercane wg mojego życzenia:
Obrazek
- 1500 zacisk Brembo 6 tł. (Q7,Porsche), malowany wg życzenia Michała vrs na różowo ;)
- 1000 dzwon
- 1300 klocki Carbon Lorraine

+ robocizna

Suma w okolicach dolnych 6k za komplet. Czyli połowa kosztu zestawu np. Brembo czy Taroxa.
W cenie możliwość (do sprawdzenia) wrzucenia przednich hebli seryjnych na tył. Wtedy będzie massakra (przód 350x34, tył 345x30) :D


Gdyby R-ki były dla wszystkich, to nazywałyby się GTI.
TYM JEŻDŻĘ Taki tam sobie skromny golfik w drodze do 10.xx na 1/4 mili <KLIK>
Dawaj lajka! FB.com/GolfR32Turbo

JJacek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 367
Rejestracja: sob paź 17, 2009 22:27
Lokalizacja: Warszawa

Hamulce heble tarcze klocki

Post autor: JJacek » pn lis 07, 2011 17:57

EDIT: zrobiłem większą aktualizację 8.11.2011, widać w stopce dokładną godzinę poprawki
- płyny hamulcowe
bardzo dobrym, ale dość drogim jest płyn Castrol SRF. Oczywiście wymaga też częstszej wymiany. Jest to zupełnie inna półka niż Motul RBF, ale jeśli komuś Motul starcza to nie ma sensu zmieniać.

- patrząc na klocki:
Hawk ma ofert klocków do R32 (HP+ - uliczno-torowe, HT10 i ceramiczne - bardziej torowe, katalog, wykres), sprzedaje go m.in. topendpower.pl
Ferodo ma też klocki do R32 (DS2500 - uliczno-torowe, DS1.11, DSUNO - torowe, piszą, że "not for road use", bo na zimnym nie hamują, katalog, wykres), Ferodo można dostać wszędzie
CL powinien też coś mieć, ale nic nie znalazłem, wykres, możesz się odezwać do xxlrally.pl, przedstawiciel CL na Polskę, sklep kolegi komancza z f. subaru
Warto porównać wykresy czyli zależność współczynnika tarcia od temperatury i nie chodzi mi tylko o te marki. Jest wiele innych firm Textar, Pagid, Mintex, EBC. Takie tabele powinien mieć każdy producent. Jeśli ktoś porusza się po drogach to warto by klocki miały 'initial bite' tzn. zimne dysponowały jakimikolwiek tarciem, niektóre 'hardkorowe' mieszanki nie hamują na zimnym. Część 'wyczynowych' klocków jest ciut mniejszych niż zacisk, więc stukają no i do tego piszczą. Na początku bym właśnie poeksperymentował z klockami niż od razu rzucał się na zmianę całych hamulców, dopóki eksprymenty z klockami są tańsze. Podejrzewam, że seryjne klocki VW to raczej mieszanki do spokojnej jazdy.
- patrząc na tarcze
może by tak spróbować tarcz DBA, hartowanych olejowo Brembo niestety nie ma do innych aut niż Evo i Subaru jeśli się nie mylę :-(
co do ATE zacytuje Lecha "Ferodo" Wójcika,
ATE wyłącznie KUPUJE tarcze. Kraje pochodzenia są następujące: Germany, Czech Republic, Italy a ostanio przybyło PRC czyli Ludowa Republika Chin. O ile niemieckie ATE to zakupy u Zimmermanna, to o pozostałych niewiele wiem. Na każdym pudełku ATE jest podany kraj produkcji. Warto to przeczytać

czyli można poszukać jeszcze czegoś w ofercie Zimmermana jeśli chodzi o tarcze

ps. AM Brakes w Rykach to tzw. AP Ryking z tego co pamiętam :grin:
Ostatnio zmieniony wt lis 08, 2011 13:22 przez JJacek, łącznie zmieniany 4 razy.



Awatar użytkownika
MatthewG
VW Baron
VW Baron
Posty: 3091
Rejestracja: pn cze 07, 2010 15:25
Lokalizacja: Polska

Hamulce heble tarcze klocki

Post autor: MatthewG » wt lis 08, 2011 10:55

Dokładnie tak Jacku, AP Ryking :grin: A jeśli już wrzucą do tyłu przód to jak tam jest rozwiązana kwestia ręcznego?


2015 - ... Mocy przybywaj?
2010 - 2014 Golf .:R20

Awatar użytkownika
zlos
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3148
Rejestracja: śr kwie 28, 2010 14:00
Lokalizacja: WPR

Hamulce heble tarcze klocki

Post autor: zlos » śr lis 09, 2011 11:27

MatthewG pisze:A jeśli już wrzucą do tyłu przód to jak tam jest rozwiązana kwestia ręcznego?
Ponoć, dopóki ręczny nie jest elektryczny to jakoś się da. Ale ostatecznie będzie wiadomo dopiero jak podjadę i obejrzą, bo jeszcze mk6 erki nie robili.


Gdyby R-ki były dla wszystkich, to nazywałyby się GTI.
TYM JEŻDŻĘ Taki tam sobie skromny golfik w drodze do 10.xx na 1/4 mili <KLIK>
Dawaj lajka! FB.com/GolfR32Turbo

Awatar użytkownika
MatthewG
VW Baron
VW Baron
Posty: 3091
Rejestracja: pn cze 07, 2010 15:25
Lokalizacja: Polska

Hamulce heble tarcze klocki

Post autor: MatthewG » śr lis 09, 2011 15:46

A wybierasz się? Czy istnieje możliwość przejechania się jakimś samochodem z takim układem? Najlepiej jakąś eską albo czymś podobnym do naszego. Słyszałem od jednego kolesia, który jest guru w tych sprawach, że będzię problem z jedną rzeczą przy takim zestawie, ale zobaczymy.


2015 - ... Mocy przybywaj?
2010 - 2014 Golf .:R20

Awatar użytkownika
zlos
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3148
Rejestracja: śr kwie 28, 2010 14:00
Lokalizacja: WPR

Hamulce heble tarcze klocki

Post autor: zlos » śr lis 09, 2011 21:00

MatthewG pisze:A wybierasz się?
Zastanawiam się :)
MatthewG pisze: Czy istnieje możliwość przejechania się jakimś samochodem z takim układem?
Nie znam nikogo z S3 i takimi heblami, ale jeśli Ty znasz...
MatthewG pisze:Słyszałem od jednego kolesia, który jest guru w tych sprawach, że będzię problem z jedną rzeczą przy takim zestawie, ale zobaczymy.
To jakaś duża tajemnica z czym będzie problem?


Gdyby R-ki były dla wszystkich, to nazywałyby się GTI.
TYM JEŻDŻĘ Taki tam sobie skromny golfik w drodze do 10.xx na 1/4 mili <KLIK>
Dawaj lajka! FB.com/GolfR32Turbo

Awatar użytkownika
MatthewG
VW Baron
VW Baron
Posty: 3091
Rejestracja: pn cze 07, 2010 15:25
Lokalizacja: Polska

Hamulce heble tarcze klocki

Post autor: MatthewG » czw lis 10, 2011 10:20

Z czuciem pedału hamulca. Ale jak z nimi będziesz gadał to jestem ciekaw czy poruszą ten temat.


2015 - ... Mocy przybywaj?
2010 - 2014 Golf .:R20

JJacek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 367
Rejestracja: sob paź 17, 2009 22:27
Lokalizacja: Warszawa

Hamulce heble tarcze klocki

Post autor: JJacek » czw lis 10, 2011 12:16

Będziesz jeszcze coś kombinował z tarczami i klockami w serii czy od razu przechodzisz na ten zestaw 350mm o ile podpasuje?



Awatar użytkownika
zlos
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3148
Rejestracja: śr kwie 28, 2010 14:00
Lokalizacja: WPR

Hamulce heble tarcze klocki

Post autor: zlos » czw lis 10, 2011 14:51

MatthewG pisze:Z czuciem pedału hamulca. Ale jak z nimi będziesz gadał to jestem ciekaw czy poruszą ten temat.
Zwrócę na to uwagę, dzięki na hinta :)
JJacek pisze:Będziesz jeszcze coś kombinował z tarczami i klockami w serii czy od razu przechodzisz na ten zestaw 350mm o ile podpasuje?
Tarcze taroxa to jakieś 2-2,5 koła.
Cały zestaw z zaciskami, klockami i przeróbką to 6k.

Jeśli będę coś robić, to raczej komplecik...


Gdyby R-ki były dla wszystkich, to nazywałyby się GTI.
TYM JEŻDŻĘ Taki tam sobie skromny golfik w drodze do 10.xx na 1/4 mili <KLIK>
Dawaj lajka! FB.com/GolfR32Turbo

JJacek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 367
Rejestracja: sob paź 17, 2009 22:27
Lokalizacja: Warszawa

Hamulce heble tarcze klocki

Post autor: JJacek » czw lis 10, 2011 16:26

Jeśli chodzi o tarcze to możesz jeszcze spróbować:
Ate Power Disc (czyli ATE nacinane, ciut lepsze niż standard) - 24.0330-0115.1, z tego co widzę chodzą po jakieś 150eur sztuka, w Polsce pewnie nie do dostania od ręki bo nawet google ich nie może znaleźć, ale może w http://www.lewian.pl/ pomogą; ATE kupowałem w Warszawie w http://uniparts.pl/ i w jeszcze jednym miejscu na Parowcowej, ale już ich nie mogę znaleźć na allegro;
DBA Street Series lub Street Series Slotted - odpowiednio DBA2808 lub DBA2808S, ich przedstawicielem jest http://www.4turbo.pl/, http://www.brakes.pl/, a główny magazyn w Europie jest w Toruniu http://www.ozparts.eu, cena w necie za zwykłe SS to około 125$ AUD czyli około 400 zł, pytanie ile biorą za nie w Polsce, no i jak ich nie będą mieć na miejscu to niestety trzeba czekać pewnie z 2 msc :-( strona http://www.dba.com.au/
Brembo Sport niestety nic nie ma :( to dziwne, bo mają do zwykłych Alf, Skody, Forestera itd a do R32 i do R20 nie ma nic, jedyna tarcza 345mm jest do starego Audi S8, ale ma inną 'wysokość' i otwór centralny, może ktoś z dystrybutorów Brembo będzie coś wiedział o tarczach do R32/R20 z oferty Brembo Sport (są FD i FS czyli odpowiednio drilled i slotted), ja sprawdzałem tutaj http://www.brembo.com/en/car/Racing/Str ... Discs.aspx
O klockach lepszych już pisałem, nie powinno być z tym większych problemów.

Szybko Ci się pogięły te tarcze oryginalne?



Awatar użytkownika
zlos
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3148
Rejestracja: śr kwie 28, 2010 14:00
Lokalizacja: WPR

Hamulce heble tarcze klocki

Post autor: zlos » pt lis 11, 2011 01:20

JJacek pisze:Szybko Ci się pogięły te tarcze oryginalne?
Jacek, na wstępie wielkie dzięki za piękny przegląd :) Fajna piguła do czytania.

Tarcze (nowe!) są już pięknego fioletowo-tęczowego koloru a klocki zaczęły piszczeć. Na razie proste, bo chwilowo problem ze znalezieniem kałuży jest dość spory.
Fading identyczny, więc spory przy dużych prędkościach, przy średnich ładnie trzymają i ładnie się świecą w ciemności...

Pomysł upgrade'u wziął się dokładnie z powyższych powodów, seria nie chodzi do końca dobrze bo:
- tarcze są miekkie, szybko łapią wyżłobienia
- klocki piszczą po pierwszym przegrzaniu, miękną niestety bez zmiany skuteczności działania
- fading cholernie wyraźny przy wyższych prędkościach, musiałem się nauczyć dohamowywania silnikiem, bo bez tego nie przeżyłyby długo

AP Ryking nacina i nawierca tarcze wg preferencji. Moje polegają na wyżłobieniu tarcz bez ich przewiercania na wylot (mocniejsza mechanika tarcz) oraz kilku nawiertach. Prawdopodobnie będzie to ATE, ale zadecyduję jak doczytam i się wyedukuję.


Gdyby R-ki były dla wszystkich, to nazywałyby się GTI.
TYM JEŻDŻĘ Taki tam sobie skromny golfik w drodze do 10.xx na 1/4 mili <KLIK>
Dawaj lajka! FB.com/GolfR32Turbo

Rokoś
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 132
Rejestracja: ndz gru 26, 2004 17:43
Lokalizacja: uk

Hamulce heble tarcze klocki

Post autor: Rokoś » ndz lis 13, 2011 14:50

zlos, żebyś tylko rogówke z przedniej szyby odkleił :grin:


tylko .: R32

ODPOWIEDZ

Wróć do „Golf R”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 30 gości