7R czy 7.5 GTI?

Forum entuzjastów Golfa R, R32

Moderatorzy: G0 Karcio, zlos, VIP

paweuek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: czw mar 05, 2020 09:57

7R czy 7.5 GTI?

Post autor: paweuek » czw mar 05, 2020 10:10

Witam,

Tak jak w tytule. Co byście wybrali? Przedliftową Rkę czy poliftowego GTI? Nie ukrywam, że powodem tego wyboru są po prostu pieniądze.

Kolejna sprawa. 7R - DSG, seria, Panorama, PL salon. Jaka jest rozsądna cena?



Awatar użytkownika
navwiedzony
777
777
Posty: 680
Rejestracja: wt mar 18, 2008 13:37
Lokalizacja: Zabrze
Auto: Golf 7R
Silnik: CJXC

Re: 7R czy 7.5 GTI?

Post autor: navwiedzony » pt mar 06, 2020 08:36

Cześć!

Raczej nie będę obiektywny, ale i tak się wypowiem...
Ja wybrałem przedliftowe R (choć w moim przypadku w grę wchodziło również poliftowe R, a nie poliftowe GTI) i zrobiłbym to ponownie. Powodów jest wiele, a głównymi są obecne w 7R:
- haldex,
- 6 biegowe DSG czyli DQ 250 (które jakby nie było jest na rynku kupę lat),
- niebieskie wskazówki zegarów ;)
Poliftowego R nie chciałem ze względu na to, że w 7,5 R-Line też można było mieć Lapiz'a i ogólnie rzecz biorąc z zewnątrz niewiele się to różniło. Ponadto nie chciałem ani AID, ani skrzyni DQ 380, ani bezprzyciskowego systemu infotainment.

Co do drugiego pytania, to wszystko zależy od rocznika, nalatanych kilometrów, historii wypadkowej i ogólnego stanu auta. Nie ma jakiejś jednej uniwersalnie odpowiedniej ceny.


Były: mk3 GT Colour Concept; mk3 GTI TDI 20 Jahre; mk4 GTI TDI Exclusive; mk7 1.4 Highline z DSG

paweuek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: czw mar 05, 2020 09:57

Re: 7R czy 7.5 GTI?

Post autor: paweuek » ndz mar 08, 2020 00:48

Dzięki za odpowiedz. Skupiłem się już na poszukiwaniach wyłącznie Rki



tomaszkruszcz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: pt maja 23, 2025 09:52

Re: 7R czy 7.5 GTI?

Post autor: tomaszkruszcz » pt maja 23, 2025 09:55

Cześć! Jeśli zależy Ci głównie na osiągach i napędzie na cztery koła, to przedliftowa Golf R będzie lepszym wyborem – mimo wieku wciąż robi wrażenie dynamiką. Z kolei poliftowe GTI to świeższa konstrukcja, często z lepszym wnętrzem i niższymi kosztami eksploatacji, ale bez AWD i z mniejszym zapasem mocy. Jeśli chodzi o rozsądną cenę za 7R w wersji DSG, z panoramą i z polskiego salonu, to realnie trzeba liczyć 100–115 tys. zł – zależnie od przebiegu, rocznika i stanu. Egzemplarze zadbane, z udokumentowaną historią serwisową, potrafią być nawet droższe. GTI w podobnym stanie (polift) będzie zwykle tańszy o 15–20 tys. zł. Ostateczny wybór zależy od Twoich priorytetów: frajda z jazdy i napęd – Rka, ekonomia i świeżość – GTI.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Golf R”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości