Strona 1081 z 1093

Re: Kącik posiadaczy MK4

: śr lis 02, 2022 00:13
autor: Vwolf86
Qto pisze:
wt lis 01, 2022 14:54
Pin 7 do bezpiecznika nr 5.
Pin 9 do komfortu Pin 1 większej wtyczki. Istniejący tam kabelek odłączasz.
Najwieksza wtyczka to T23 w module. I to nie ważne czy 1j0 i 1c0?

Re: Kącik posiadaczy MK4

: śr lis 02, 2022 00:22
autor: Vwolf86
[URL=http://www.fotem.pl/show/full/d8160a8e3 ... 1896a38d16][IMG]http://www.fotem.pl/data/mini/male_d816 ... a38d16.jpg[/IMG][/URL]

A czy istnieje jakiś moduł, którym zczytam wartości wciskanych klawiszy z can bus i przypisze je na sygnał rezystencjalny?

Re: Kącik posiadaczy MK4

: śr lis 02, 2022 09:27
autor: maj0nez
vwarek pisze:
wt lis 01, 2022 23:32
maj0nez pisze:
wt lis 01, 2022 20:40
Szukam zacisku hamulcowego tylnego, pewnie były montowane w GTI
Nie wiem jak jest w GTI ale niektór.............../5f687b0a98bdb3c7med.png[/IMG][/URL]

Co ci nie działa w tym zacisku?
Ruda zjadła ośkę co jest w samoregulatorze i przez nią cieknie:


Obrazek
Zamówiłem ten samoregulator zobaczę czy będzie pasował.
Szukałem też chińskiego zacisku ale nie wiem który wybrać, przez to ciągle mam hamulec zapowietrzony.

Re: Kącik posiadaczy MK4

: czw lis 03, 2022 00:44
autor: vwarek
Odwieczny problem z ośkami.. ;)
Kiedyś to w pastuchu wymieniałem i pasował bez problemu. Daj tam pod gumkę osłaniającą ośkę, pasty montażowej albo wazeliny technicznej.
Obrazek

Re: Kącik posiadaczy MK4

: czw lis 03, 2022 23:12
autor: sebekgolf
maj0nez pisze:
wt lis 01, 2022 20:40
Witajcie
Szukam zacisku hamulcowego tylnego, pewnie były montowane w GTI do swojej Skody Octavia RS.
Chodzi o zacisk na tarczę hamulcową wentylowana 254mm z tłoczkiem 38. Napis na zacisku Lucas 38.
Ewentualnie czy do tego zacisku da się dokupić samoregulator ?
Pozdrawiam
Na allegro jest gościu co handluje wszystkimi typami części do zacisków grupy VW. Ja takie zaciski o których piszesz, regenerowałem jakieś 6-7 lat temu na częściach od niego. Działa wszystko do dziś. Samoregulatory też wymieniałem bo ośki były skorodowane jak u ciebie.

Re: Kącik posiadaczy MK4

: sob lis 05, 2022 12:42
autor: maj0nez
Wczoraj wymieniałem ten samoregulator niby jest podobny ale trzeba było szlifować te listki bo w zwykłym zacisku są mniejsze.

Re: Kącik posiadaczy MK4

: ndz lis 13, 2022 14:53
autor: mat06
Panowie, głupie pytanie :)

Wczoraj podczas wymiany kół spróbowałem wkręcić śrubę w piastę palcami, bez założonej felgi. Śruba wkręciła się mniej więcej do połowy i zaczęła stawiać opór. Wyczyściłem śrubę, próbuję wkręcać, to samo. Przełożyłem ją do otworu obok i tam wkręciła się już praktycznie cała. Wziąłem inną śrubę, spróbowałem wkręcić tam, gdzie poprzednia śruba wkręciła się do połowy no i się zdziwiłem - wkręca się praktycznie cała.
Nie wiem od jak dawna coś takiego występuje, bo nigdy wcześniej tego w ten sposób nie próbowałem robić. Nie wiem też jak sytuacja wygląda w innych piastach, spróbowałem tylko w jednej.
Podczas dokręcania koła tak jak zawsze wszystkie śruby ciasno się dokręciły, bez żadnych objawów towarzyszących zerwanemu gwintowi etc. Wszystko ładnie trzyma.
O co chodzi? To normalne, czy np. jakiś zdolny mechanik poprzeciągał gwinty pneumatem i stąd te rozbieżności? Można z tym normalnie jeździć? Nie obserwowałem żadnego luzowania się kół, wszystko było w porządku.

Re: Kącik posiadaczy MK4

: ndz lis 13, 2022 15:04
autor: kewinpol
Panowie wywala mi od jakiegoś czasu błąd czujnika g62 jak i ma on dziwne odczyty. W etce znalazłem, że czujnik ten ma numer: 059-919-501 i taki też zamówiłem w ASO. Wczoraj zabrałem się za wymianę tego czujnika, a tu problem nowy czujnik jest inny, jest niższy i ma kwadratową kostkę, a mój stary czujnik jest wyższy i ma kostkę: kwadratowo-półokrągłą. Występowały dwa typy tego czujnika czy źle spisałem numer czujnika?

Re: Kącik posiadaczy MK4

: ndz lis 13, 2022 15:12
autor: mat06
kewinpol pisze:
ndz lis 13, 2022 15:04
Panowie wywala mi od jakiegoś czasu błąd czujnika g62 jak i ma on dziwne odczyty. W etce znalazłem, że czujnik ten ma numer: 059-919-501 i taki też zamówiłem w ASO. Wczoraj zabrałem się za wymianę tego czujnika, a tu problem nowy czujnik jest inny, jest niższy i ma kwadratową kostkę, a mój stary czujnik jest wyższy i ma kostkę: kwadratowo-półokrągłą. Występowały dwa typy tego czujnika czy źle spisałem numer czujnika?
A nie powinien być 059919501A? Taki był w AZD.
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=625255

Re: Kącik posiadaczy MK4

: pn lis 14, 2022 00:36
autor: kewinpol
mat06 pisze:
ndz lis 13, 2022 15:12
kewinpol pisze:
ndz lis 13, 2022 15:04
Panowie wywala mi od jakiegoś czasu błąd czujnika g62 jak i ma on dziwne odczyty. W etce znalazłem, że czujnik ten ma numer: 059-919-501 i taki też zamówiłem w ASO. Wczoraj zabrałem się za wymianę tego czujnika, a tu problem nowy czujnik jest inny, jest niższy i ma kwadratową kostkę, a mój stary czujnik jest wyższy i ma kostkę: kwadratowo-półokrągłą. Występowały dwa typy tego czujnika czy źle spisałem numer czujnika?
A nie powinien być 059919501A? Taki był w AZD.
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=625255
No i tu mnie masz, najpewniej ta literka "A" zrobiła taką różnicę :rozpacz: Jakby ktoś potrzebował to sprzedam za dobre pieniądze czujnik G62 o numerze: 059-919-501, bo Mi nie jest potrzebny, zakupiony w ASO, mam dowód zakupu.

Re: Kącik posiadaczy MK4

: pn lis 14, 2022 17:43
autor: marcin7x5
mat06 pisze:
ndz lis 13, 2022 14:53
Panowie, głupie pytanie :)

Wczoraj podczas wymiany kół spróbowałem wkręcić śrubę w piastę palcami, bez założonej felgi. Śruba wkręciła się mniej więcej do połowy i zaczęła stawiać opór. Wyczyściłem śrubę, próbuję wkręcać, to samo. Przełożyłem ją do otworu obok i tam wkręciła się już praktycznie cała. Wziąłem inną śrubę, spróbowałem wkręcić tam, gdzie poprzednia śruba wkręciła się do połowy no i się zdziwiłem - wkręca się praktycznie cała.
Nie wiem od jak dawna coś takiego występuje, bo nigdy wcześniej tego w ten sposób nie próbowałem robić. Nie wiem też jak sytuacja wygląda w innych piastach, spróbowałem tylko w jednej.
Podczas dokręcania koła tak jak zawsze wszystkie śruby ciasno się dokręciły, bez żadnych objawów towarzyszących zerwanemu gwintowi etc. Wszystko ładnie trzyma.
O co chodzi? To normalne, czy np. jakiś zdolny mechanik poprzeciągał gwinty pneumatem i stąd te rozbieżności? Można z tym normalnie jeździć? Nie obserwowałem żadnego luzowania się kół, wszystko było w porządku.
Tak jak napisałeś . Przeciągnięty gwint na śrubie został.

Re: Kącik posiadaczy MK4

: pn lis 14, 2022 23:07
autor: mat06
marcin7x5 pisze:
pn lis 14, 2022 17:43
mat06 pisze:
ndz lis 13, 2022 14:53
Panowie, głupie pytanie :)

Wczoraj podczas wymiany kół spróbowałem wkręcić śrubę w piastę palcami, bez założonej felgi. Śruba wkręciła się mniej więcej do połowy i zaczęła stawiać opór. Wyczyściłem śrubę, próbuję wkręcać, to samo. Przełożyłem ją do otworu obok i tam wkręciła się już praktycznie cała. Wziąłem inną śrubę, spróbowałem wkręcić tam, gdzie poprzednia śruba wkręciła się do połowy no i się zdziwiłem - wkręca się praktycznie cała.
Nie wiem od jak dawna coś takiego występuje, bo nigdy wcześniej tego w ten sposób nie próbowałem robić. Nie wiem też jak sytuacja wygląda w innych piastach, spróbowałem tylko w jednej.
Podczas dokręcania koła tak jak zawsze wszystkie śruby ciasno się dokręciły, bez żadnych objawów towarzyszących zerwanemu gwintowi etc. Wszystko ładnie trzyma.
O co chodzi? To normalne, czy np. jakiś zdolny mechanik poprzeciągał gwinty pneumatem i stąd te rozbieżności? Można z tym normalnie jeździć? Nie obserwowałem żadnego luzowania się kół, wszystko było w porządku.
Tak jak napisałeś . Przeciągnięty gwint na śrubie został.
Tak myślałem... Wcześniej w ogóle nie zwróciłem na to uwagi, bo wkręcając je kluczem przy założonej feldze nie czuć większej różnicy, więc nawet nie wiem od kiedy tak jest. Kupię nowe, to za jakiś czas znów ktoś je przeciągnie. Podejrzewam, że pewnie w większości samochodów tak jest, tylko nikt tego w ten sposób nie sprawdza. Ehh, najlepiej to byłoby samemu wszystko robić i mieć nad wszystkim kontrole, ale niestety nie zawsze się da... Śruby normalnie trzymają i nic się nie luzowało, więc po prostu będę jeździł i kontrolował sytuacje.

Re: Kącik posiadaczy MK4

: wt lis 15, 2022 15:05
autor: marcin7x5
Pytanie ile razy jeszcze zostanie dokręcone z siłą większą niż trzeba. Kluczem pneumatycznym to z reguły do oporu i tyle. Stara szkoła mówi o kluczu dynamometrycznym....

Re: Kącik posiadaczy MK4

: śr lis 16, 2022 10:24
autor: sebekgolf
mat06 pisze:
pn lis 14, 2022 23:07
marcin7x5 pisze:
pn lis 14, 2022 17:43
mat06 pisze:
ndz lis 13, 2022 14:53
Panowie, głupie pytanie :)

Wczoraj podczas wymiany kół spróbowałem wkręcić śrubę w piastę palcami, bez założonej felgi. Śruba wkręciła się mniej więcej do połowy i zaczęła stawiać opór. Wyczyściłem śrubę, próbuję wkręcać, to samo. Przełożyłem ją do otworu obok i tam wkręciła się już praktycznie cała. Wziąłem inną śrubę, spróbowałem wkręcić tam, gdzie poprzednia śruba wkręciła się do połowy no i się zdziwiłem - wkręca się praktycznie cała.
Nie wiem od jak dawna coś takiego występuje, bo nigdy wcześniej tego w ten sposób nie próbowałem robić. Nie wiem też jak sytuacja wygląda w innych piastach, spróbowałem tylko w jednej.
Podczas dokręcania koła tak jak zawsze wszystkie śruby ciasno się dokręciły, bez żadnych objawów towarzyszących zerwanemu gwintowi etc. Wszystko ładnie trzyma.
O co chodzi? To normalne, czy np. jakiś zdolny mechanik poprzeciągał gwinty pneumatem i stąd te rozbieżności? Można z tym normalnie jeździć? Nie obserwowałem żadnego luzowania się kół, wszystko było w porządku.
Tak jak napisałeś . Przeciągnięty gwint na śrubie został.
Tak myślałem... Wcześniej w ogóle nie zwróciłem na to uwagi, bo wkręcając je kluczem przy założonej feldze nie czuć większej różnicy, więc nawet nie wiem od kiedy tak jest. Kupię nowe, to za jakiś czas znów ktoś je przeciągnie. Podejrzewam, że pewnie w większości samochodów tak jest, tylko nikt tego w ten sposób nie sprawdza. Ehh, najlepiej to byłoby samemu wszystko robić i mieć nad wszystkim kontrole, ale niestety nie zawsze się da... Śruby normalnie trzymają i nic się nie luzowało, więc po prostu będę jeździł i kontrolował sytuacje.
Chwila chwila, nie koniecznie przeciągnięty gwint jest. Skoro wkręcał śrubę bez założonej felgi, to wkręci ją głębiej. Najprawdopodobniej czoło śruby doszło do czegoś za piastą (nie wiem, koronka ABS, zwrotnica czy coś innego). Śruby kół nie trzymają koła NIGDY na pełnej długości gwintu. Zazwyczaj po przykręceniu koła, za piastę wystaje około 1,5-2 zwoje gwintu. A czy gwint przeciągnięty to prosto sprawdzi, wystarczy że popatrzy czy na całej długości śruby gwint ma taki sam skok. Jak nie ma pewności, niech weźmie inna i przystawi je gwintami do siebie tak, żeby zarysy gwintów weszły na siebie. Jak któraś będzie przeciągnięta, to nie będzie dolegało idealnie na całej długości.