Kącik posiadaczy MK4

Wymiana doświadczeń użytkowników poszczególnych modeli VW.

Moderator: VIP

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Qto » śr sie 28, 2019 14:20

nie



Koniu15
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 64
Rejestracja: sob kwie 07, 2018 08:15
Auto: Volkswagen Golf

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Koniu15 » śr sie 28, 2019 15:11

A jest jakaś rozpiska w jakich licznikach to można zrobić i ile taka impreza kosztuje ?.
Łatwo się przerabia wskazówki licznika?. Przemalowal bym je na niebieskie tak jak b6 b7 to można zrobić.
Samochód zostaje raczej długo że mną i chce troszkę po robić przy nim .oczywiście w granicach rozsądku pieniężnego:D



Awatar użytkownika
mat06
Storm Beige
Storm Beige
Posty: 1049
Rejestracja: pn maja 18, 2009 21:08
Auto: Golf IV
Silnik: AZD

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: mat06 » śr sie 28, 2019 18:20

Prościej będzie jak zrobisz zdjęcie nalepki pod licznikiem. Najlepiej byłoby i tak kupić licznik 1J5 920 846, Full FIS SE, topowa wersja licznika, w nim możesz już aktywować wszystko no i ma konkretny wygląd.


Obrazek

kewinpol
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 709
Rejestracja: czw mar 09, 2017 16:16
Lokalizacja: Katowice/Zabrze
Auto: Volkswagen Golf

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: kewinpol » śr sie 28, 2019 19:32

Hej, od jakiegoś czasu w moim golfie występuje specyficzny dźwięk z okolic paska alternatora, taki jakby zacinający się. Napinacz się kończy czy coś innego? Na filmiku słychać ten dźwięk i nie chodzi mi o filtr węglowy.https://www.youtube.com/watch?v=dJRgxUeKjUw



riccardoa
Forum Master
Forum Master
Posty: 1381
Rejestracja: czw mar 22, 2012 09:50
Lokalizacja: WOT
Auto: Bora
Silnik: ARL

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: riccardoa » śr sie 28, 2019 20:35

Koniu15 pisze:
śr sie 28, 2019 15:11
A jest jakaś rozpiska w jakich licznikach to można zrobić i ile taka impreza kosztuje ?.
Łatwo się przerabia wskazówki licznika?. Przemalowal bym je na niebieskie tak jak b6 b7 to można zrobić.
Samochód zostaje raczej długo że mną i chce troszkę po robić przy nim .oczywiście w granicach rozsądku pieniężnego:D
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=621433



dany_47
Forum Master
Forum Master
Posty: 1026
Rejestracja: sob mar 14, 2015 17:24
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: dany_47 » czw sie 29, 2019 07:36

kewinpol pisze:
śr sie 28, 2019 19:32
Hej, od jakiegoś czasu w moim golfie występuje specyficzny dźwięk z okolic paska alternatora, taki jakby zacinający się. Napinacz się kończy czy coś innego? Na filmiku słychać ten dźwięk i nie chodzi mi o filtr węglowy.https://www.youtube.com/watch?v=dJRgxUeKjUw
Któraś rolka wpada w wibracje na swojej ośce.


Było: MK4 1.8 BIG TURBO 370KM i 470Nm

Obrazek

Jest: Passat B5.5 R32 TURBO 740KM i 790Nm

Awatar użytkownika
sebekgolf
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2220
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: sebekgolf » czw sie 29, 2019 11:12

Najprędzej na napinaczu


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

kewinpol
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 709
Rejestracja: czw mar 09, 2017 16:16
Lokalizacja: Katowice/Zabrze
Auto: Volkswagen Golf

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: kewinpol » pt sie 30, 2019 00:18

Czyli co napinacz do wymiany? Bo mechanik mówił, że już łożysko na kompresorze powoli kończy swój żywot.



Koniu15
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 64
Rejestracja: sob kwie 07, 2018 08:15
Auto: Volkswagen Golf

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Koniu15 » pt sie 30, 2019 14:50

Ja mam jedno pytanie odnośnie czujnika położenia walka korbowego czy jest możliwe że kupując używany mógł być również uszkodzony ?. I jeszcze 1 pytanie A w zasadzie 2 .
Jakim cudem wracając po wymianie czujników rozrządu (nowy) i walka korbowego na( używany )i powrocie do starego seta auto jeździć normalnie do puki się nie rozgrzeje .A wcześniej to miałem błąd stały. No i pytanie za 1000 punktow czy zamieniki moga miec inaczej pinologie ustawiona ?. Zdecydowałem się na zakup czujnika z valeo i teraz ciekawy jestem czy tam nie jest pinologia pomylona



Awatar użytkownika
sebekgolf
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2220
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: sebekgolf » pt sie 30, 2019 18:25

kewinpol pisze:
pt sie 30, 2019 00:18
Czyli co napinacz do wymiany? Bo mechanik mówił, że już łożysko na kompresorze powoli kończy swój żywot.
Rolka jest wymienna i kosztuje może z 50zł na łożysku SKF-a. Zwróć tylko uwagę w którą stronę jest gwint na tej śrubie która ją trzyma bo nie wiem czy nie był lewy (musisz popatrzeć bo nie mam pewności, w którymś z aut które robiłem był lewy gwint i nie jestem pewien czy to było w Golfie czy w innym z moich aut).
Łożysko sprężarki klimy też może być. Odpal klimę i będziesz widział, jak dźwięk się pojawia kiedy wyłącza się sprężarka klimy to łożysko na sprężarce, jeśli dźwięk jest cały czas to raczej na napinaczu. Ewentualnie jeszcze może być w alternatorze. Ewentualnie zrzuć pasek i zakręć palcem, może się pojawi nietypowy dźwięk ( ale to by łożysko musiało być już mocniej wyjechane).
Koniu15 pisze:
pt sie 30, 2019 14:50
Ja mam jedno pytanie odnośnie czujnika położenia walka korbowego czy jest możliwe że kupując używany mógł być również uszkodzony ?. I jeszcze 1 pytanie A w zasadzie 2 .
Jakim cudem wracając po wymianie czujników rozrządu (nowy) i walka korbowego na( używany )i powrocie do starego seta auto jeździć normalnie do puki się nie rozgrzeje .A wcześniej to miałem błąd stały. No i pytanie za 1000 punktow czy zamieniki moga miec inaczej pinologie ustawiona ?. Zdecydowałem się na zakup czujnika z valeo i teraz ciekawy jestem czy tam nie jest pinologia pomylona
Dziwne pytania czasem zadajesz. Jaką masz gwarancję że używany czujnik nie jest sprzedany właśnie z powodu takiego, że komuś przerywał silnik, wymienił połowę osprzętu aż w końcu zaczęło działać, a teraz to co zostało puszcza na allegro żeby część kasy mu się zwróciła ? No i jaką masz gwarancję, że fabryczny czujnik nie jest uwalony ? Takie rzeczy się zdarzają. Znajomy mechanik swego czasu wymieniał kilkanaście razy ten sam czujnik pod rząd ( za każdym razem z intercars) i cały czas było to samo. Kupił gdzie indziej i temat rozwiązany. Po prostu wadliwa partia trafiła na magazyny i tyle. Ja miałem taką przygodę z paskiem alternatora i reszty gratów w audi. Kupiłem nowy z Continentala i zerwał się po 1500km robią trochę bigosu pod maską ( uszkodził parę osłon plastikowych). Fart że było to na wolnych obrotach. Powkręcały się osnowy w ośki alternatora, klimy i koła pasowego na wale ( dobrze że nie podeszło pod rozrząd). I co się okazało ? Continental przyznał się że poszła wadliwa seria, ale z magazynów ich nie cofnięto. Życie. Tylko ty w razie rozwalenia silnika z powodu takiego paska musisz się potem kopać z nimi jak z koniem.


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Koniu15
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 64
Rejestracja: sob kwie 07, 2018 08:15
Auto: Volkswagen Golf

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Koniu15 » pt sie 30, 2019 20:54

Ja wiem że głupie. No nic zamówiłem czujnik obrotu wału nowy .Zobaczymy co tym razem się wydarzy .nie wiem co zrobić z tym nowym czujnikiem rozrządu z inter carsu .Ale dziękuję za wypowiedź. Dam znać jakie banda rezultaty .
Ja niby zdaje sobie sprawę że to tylko elektronika Ale kurczę aż tak mogło się komputerowi przestawić dziwne trochę. No nie ważne zobaczymy



Awatar użytkownika
sebekgolf
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2220
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: sebekgolf » ndz wrz 01, 2019 14:45

Pytania nie są głupie, po prostu czasem trzeba się trochę zastanowić i często odpowiadasz sobie sam na pytanie. Ogólnie jeśli chodzi o szukanie tego typu usterek, to albo ma się dojście do oscyloskopu ( najlepiej takiego co ma baterię żeby dało się wziąć w trasę do samochodu i patrzeć na przebiegi na żywca), albo mieć kogoś z podobnym autem i podmieniać czujniki. Niestety to czasem jest jak szukanie igły w stogu siana.

Ja od pół roku usiłuję dojść do ładu z Roverem. Auto generalnie znam na wylot, ale elektronika daje mi popalić. Czasem wypadają zapłony do tego stopnia, że raz mi klin na wale ścięło i o mało rozrząd nie przeskoczył. Czasem idzie żyleta i nawet się nie zająknie. Niestety nie mam czasu obecnie siedzieć godzinami w garażu i przeglądać instalację bo obstawiam że gdzieś coś nie styka.


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Koniu15
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 64
Rejestracja: sob kwie 07, 2018 08:15
Auto: Volkswagen Golf

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Koniu15 » śr wrz 04, 2019 13:25

Zagadka czujnika G28 rozwiązana .przegrzana wiązka samego czujnika nie instalacji .naj gorsze jej to że mechanik kupę kasy wziol i nie znalazł przyczyny .A trzeba było tylko odpalić na rozgrzanym silniku i poruszać wiązka. I usterka sama się znalazła A pytałem mechanika sprawdzałaś instalacje?. "Tak sprawdzałem " i wymienia czujniki położenia rozrządu. Nie potrzebnie wydana kasa .Nie ważne .Dla mnie ważne że auto jeździ normalnie i wiem teraz jedno że trzeba mechanika pilnować bo w chu A tna niektórzy.



dany_47
Forum Master
Forum Master
Posty: 1026
Rejestracja: sob mar 14, 2015 17:24
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: dany_47 » śr wrz 04, 2019 14:28

no to jedź do niego. poproś o rachunek za naprawę to raz a dwa, że złóż reklamacje za poniesione koszty na części, które wymieniał nie sprawdzając podstawowej rzeczy czyli instalacji.


Było: MK4 1.8 BIG TURBO 370KM i 470Nm

Obrazek

Jest: Passat B5.5 R32 TURBO 740KM i 790Nm

ODPOWIEDZ

Wróć do „Kąciki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości