Kącik posiadaczy MK4

Wymiana doświadczeń użytkowników poszczególnych modeli VW.

Moderator: VIP

bolo9823
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 171
Rejestracja: czw kwie 19, 2018 14:29
Auto: Volkswagen Golf 4 1.9 TDI ALH

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: bolo9823 » ndz maja 17, 2020 20:42

Kurde mam taki nie typowy problem, wskazówka od licznika pokazuje zawyzone predkosci np. jade 50km/h a na liczniku mam 80 km/h wgrałem na nowo eeprom, bo myślałem ze w tym tkwi problem, ale nic to nie dało. Nagle naszła mnie myśl, zeby zobaczyć w vagu i tu moje zdziwienie pokazywało zawyżoną prędkość, ale strasznie skakała np. 50 km/h prawdziwe pokazywało od 80-100 km/h i cały czas skakało gdy odpaliłem tempomat to czywiscie komputer głupiał i cały czas zwalniał i dodawał gazu. Zobaczyłem tez prędkość w ABS i tu wszystko w normie (tak btw. gdy połączyłem sie z ABS to komputer wyłączył predkość z impulsatora i auto oczywiscie szarpało oraz wyskoczył błąd ze przerwanie z impulsatorem) I teraz jak myślicie ze te nie poprawne wskazanie są spowodowane uszkodzonym impulsatorem czy mogło cos w skrzynie nawalić ?



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Qto » pn maja 18, 2020 09:15

awaria impulsatora zwykle ma wpływ na działanie wskaźnika paliwa...nie wiem jak to wygląda w przypadku awarii mechanicznej w samej skrzyni

Ma ktoś A6 C5 po lifcie? Walczyłem wczoraj z ustawianiem wskazówek licznika...i mam problem ze wskaźnikiem temperatury oleju. Jeżeli ustawię wskazówkę tak aby podczas testy VCDS zatrzymywała się na środku, to podczas jazdy pokazuje temperaturę sporo niższą niż widać w blokach pomiarowych...podobnie podczas testu wskazówka nie idzie do końca skali jak pozostałe wskazówki. Teraz mam ustawioną tak, że pod czas testu idzie do końca skali...ale na powrocie zatrzymuje się dużo dalej niż środek jednak podczas jazdy wydaje się, że wskazania są ok...przynajmniej jest to samo co w blokach pomiarowych. Gdyby ktoś miał dostęp do takiego auta i mógł sprawdzić VAG/VCDS test wskazówek :pub:



lwlw
Forum Master
Forum Master
Posty: 1171
Rejestracja: ndz lis 25, 2007 13:08
Lokalizacja: ERW/WPI

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: lwlw » pn maja 18, 2020 18:06

Mam znajomego z A6 C5, ale na razie stoi to auto... Jeśli temat będzie aktualny za jakiś czas to powinno się udać sprawdzić :)
A jeśli teraz Ci się zgadza to ja bym tak zostawił :)



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Qto » pn maja 18, 2020 18:50

Zostawię...jednak wierci mi to dziurę w bani. Inne wskazówki mają punkt w którym powinny się zatrzymać- zdaje się nawet że jest to element procedury kalibrowania wskazówek. Jak będziesz mógł, to sprawdź :pub:



lwlw
Forum Master
Forum Master
Posty: 1171
Rejestracja: ndz lis 25, 2007 13:08
Lokalizacja: ERW/WPI

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: lwlw » pn maja 18, 2020 22:17

W ogóle wskaźnik temp. oleju fajna sprawa, każde auto powinno go mieć.



Awatar użytkownika
jmw
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 251
Rejestracja: wt sie 18, 2015 17:40
Lokalizacja: Śląskie
Silnik: BCB

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: jmw » wt maja 19, 2020 07:30

lwlw pisze:
pn maja 18, 2020 22:17
W ogóle wskaźnik temp. oleju fajna sprawa, każde auto powinno go mieć.
Też tak uważam. Do tego chciałbym jeszcze pomiar ciśnienia powietrza doładowującego w przypadku turbosprężarki lub kompresora oraz wskaźnik napięcia ładowania aku. Było to wszystko w amerykańskich krążownikach lub muscle cars.

Jednak auta produkuje się, żeby je sprzedawać, a z moich znajomych, a i Waszych też na pewno, 99% te rzeczy kompletnie nie interesują. Teraz ma być multimedialny tablet na środku i dużo świecidełek. Mało kto wie ile Nm ma jego auto i jakie ma świece czy olej. Przemysł samochodowy to biznes jak każdy inny.



lwlw
Forum Master
Forum Master
Posty: 1171
Rejestracja: ndz lis 25, 2007 13:08
Lokalizacja: ERW/WPI

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: lwlw » wt maja 19, 2020 23:56

Teraz to tańsze auta nie mają nawet wskaźnika temperatury chłodziwa :panna: :banghead:



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Qto » śr maja 20, 2020 08:45

Nie tylko tańsze...już 15lat temu BMW serii 5 nie miało tego bajeru. Dzisiaj w większości aut kontrolka temperatury świeci się na niebiesko kiedy silnik jest zimny...Ale szybko gaśnie i "można" pałować



Awatar użytkownika
sebekgolf
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2220
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: sebekgolf » śr maja 20, 2020 11:21

A się przejmujecie. Bierze się nowe w leasing, dwa lata upala i oddaje. Tylko następny będzie miał problem :los2:

A tak na serio. Trzeba sobie kupić starego Saaba, dużo wskazówek, czyli to co lubię :grin:


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Protazy2
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 65
Rejestracja: śr lut 12, 2020 14:11

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Protazy2 » śr maja 20, 2020 13:21

Szkoda że producenci od tego odchodzą.



Awatar użytkownika
sebekgolf
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2220
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: sebekgolf » śr maja 20, 2020 13:51

Mnie najbardziej żal analogowych wskazówek. Teraz praktycznie wszystko ma wyświetlacze. Mistrzostwo jeśli chodzi o wyświetlacze analogowe to Lexus LS400. Ostatnio miałem okazję jechać. Te wskazówki neonowe i sposób wyświetlania kontrolek... no po prostu mistrzostwo jak dla mnie.


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

bolo9823
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 171
Rejestracja: czw kwie 19, 2018 14:29
Auto: Volkswagen Golf 4 1.9 TDI ALH

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: bolo9823 » pt maja 22, 2020 13:51

Ostatnio was pytałem o impulsator w skrzyni poniewaz strasznie szalał i pokazywał dziwne wartości prędkości, udało mi sie dojść do problemu moze dla kogos ta wiedza sie przyda, mam licznik z passata 849 ten z nową strukturą wgrywałem sobie test wskazówek z ledami takie coś :
Po tym wszystkim własnie miałem złe wskazania predkosciomierza na liczniku oraz w ecu, pierwsze co to własnie impulsator w skrzyni zacząłem go wyciagać czyscic i dalej to samo, chciałem juz kupić nowy impulsator. Nagle musiałem pojechać do sklepu i zapomniałem podpiąć wtyczki od impulsatora i tu ździwienie bo licznik pokazywał predkosć a drugie ździwienie ze w ecu była pokazywana predkosc (błędna ale jednak) wtedy oświeciło mnie ze chyba licznik bierze predkosć z abs a ecu z licznika (tak mi sie wydaje) wtedy wiedziałem ze problem tkwi w liczniku albo w sieci can, wgrałem na nowo cały czysty eeprom i udało sie wszystko było oki. Wgrałem sobie ten test wskazówek na nowo z innymi modami i wszystko gra elegencko. Gdyby ktoś chciał ten test wskazówek to udostepniam moj eeprom, tylko mówie ze działa to wyłącznie na liczniku 849 z passata nie próbujcie wgrywac do innych liczników, ponoć autor pisał ze jest problem i nie pali sie kontrolka swiec zarowych ale u mnie wszystko jest oki nawet zrobiłem sobie specjalnie błąd pompy wtryskowej i kontrolka mrugała.



Awatar użytkownika
sebekgolf
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2220
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: sebekgolf » pt maja 22, 2020 14:28

to info dobrze byłoby przypiąć w dziale z modyfikacjami


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

deskjet
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 553
Rejestracja: czw sie 25, 2011 20:37
Auto: Golf IV
Silnik: ALH+

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: deskjet » sob maja 23, 2020 23:29

Cześć Panowie. Czeka mnie wymiana łącznika elastycznego w moim TDIku więc muszę zakupić taki łącznik i pytanie do Was czy wiecie albo macie wgląd do jakiejś serwisowki jaki wymiar ma ten łącznik? Wiem że najłatwiej zmierzyć stary, ale w tej chwili nie mam dostępu do auta. W jednym sklepie mi zaproponowali niby pasujące o długości 200mm na rurę 50mm.


ALH + 205 + CHIP 140KM/318Nm :bigok:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Kąciki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości