Kącik posiadaczy MK4

Wymiana doświadczeń użytkowników poszczególnych modeli VW.

Moderator: VIP

Awatar użytkownika
Adek99
_
_
Posty: 991
Rejestracja: czw wrz 27, 2007 14:26
Lokalizacja: Lubelskie
Kontakt:

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Adek99 » ndz sty 24, 2021 16:55

Hej, ma ktoś namiary na Tomnika i jego ledy? Nie mogę namierzyć

Wysłane z mojego Redmi Note 8T przy użyciu Tapatalka




Awatar użytkownika
mat06
Storm Beige
Storm Beige
Posty: 1049
Rejestracja: pn maja 18, 2009 21:08
Auto: Golf IV
Silnik: AZD

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: mat06 » ndz sty 24, 2021 17:04

Adek99 pisze:
ndz sty 24, 2021 16:55
Hej, ma ktoś namiary na Tomnika i jego ledy? Nie mogę namierzyć

Wysłane z mojego Redmi Note 8T przy użyciu Tapatalka
Niedawno o tym pisaliśmy, sprawdź 1013 stronę :)


Obrazek

Awatar użytkownika
Chrzanek`
Forum Master
Forum Master
Posty: 1643
Rejestracja: pt lis 21, 2014 01:56
Lokalizacja: Ostrołęka
Kontakt:

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Chrzanek` » pn sty 25, 2021 12:49

Adek99 pisze:
ndz sty 24, 2021 16:55
Hej, ma ktoś namiary na Tomnika i jego ledy? Nie mogę namierzyć

Wysłane z mojego Redmi Note 8T przy użyciu Tapatalka
Chrzanek` pisze:
ndz lis 29, 2020 16:53
Skrzak pisze:
ndz lis 29, 2020 16:41
Hej. Przypomniał by mi ktoś jak się nazywał ten kolega co robił moduły led do oświetlenia wnętrz i czy jeszcze je robi?
Tomnik :)

prolumo@yahoo.com

Tomasz Zajączkowski
Nr tel. 510 719 221


__________________________________________
Kliknij, a zostaniesz przeniesiony do mojego tematu
Obrazek
1.8t 4motion - R32 body - 213HP - oem+

http://bit.ly/sklep-fm_world
:gora: Mój sklep internetowy :gora:

kewinpol
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 709
Rejestracja: czw mar 09, 2017 16:16
Lokalizacja: Katowice/Zabrze
Auto: Volkswagen Golf

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: kewinpol » pt sty 29, 2021 00:10

Hej, jest tu ktoś co zna się na lakierowaniu? Lakieruje dokładki z ABS-u i trochę źle wyliczyłem ilość bazy potrzebnej do tych dokładek. Skończył mi się lakier po nałożeniu drugiej warstwy i dopiero jutro z rana pojadę po kolejną puszkę. Czy kolejną 3 warstwę bazy mogę tak nałożyć po około 12 godzinach czy muszę ją zmatowić jakimś papierem wodnym i dopiero wtedy dać 3 warstwę bazy?



mariusz33
Forum Master
Forum Master
Posty: 1201
Rejestracja: śr gru 02, 2009 16:19
Lokalizacja: Borzychy

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: mariusz33 » pt sty 29, 2021 01:44

Siema a jakie masz dokladki.


Mariusz

Awatar użytkownika
Freddy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 492
Rejestracja: wt sty 13, 2009 17:17
Lokalizacja: WWL

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Freddy » pt sty 29, 2021 10:33

Będzie przesuszona musisz zmatowić, położyć kolejną warstwę i jeśli masz odpowiednią temperaturę po godzinie maluj bezbarwnym im dłużej odczekasz tym gorzej dla przyczepności klaru. A takie pytanie jakiś środek zwiększający przyczepność dałeś na goły ABS lub czy chociaż go przeszlifowales przed podkładem?? I jeszcze jedno pytanie rozcieńczałeś baze??

Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka





kewinpol
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 709
Rejestracja: czw mar 09, 2017 16:16
Lokalizacja: Katowice/Zabrze
Auto: Volkswagen Golf

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: kewinpol » pt sty 29, 2021 10:34

Lakieruje dokładki progów fake r32. Jakim papierem to zmatowić wodnym p2000? Zapomniałem dodać, że lakieruje typowo amatorsko lakierami z puszki. Jeśli chodzi o przygotowanie abs-u, to najpierw zmatowiłem go papierem ściernym potem dałem podkład do plastiku w celu lepszej przyczepności, następnie 3 warstwy podkładu akrylowego, które zostały przeszlifowane papierem wodnym p800 i na to baza.



Awatar użytkownika
sebekgolf
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2220
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: sebekgolf » pt sty 29, 2021 15:50

Ale co chcesz zmatowić? Bazę? Bazy się nie matuje.

Podkład dajesz do pełnego wyschnięcia, matujesz go. Papier 1500 może być (nie może robić grubszych rys, grubość papieru dobierasz też pod konkretny podkład, jedne są twardsze, inne miękkie). Często płucz papier, nie możesz doprowadzić do jego zapchania startym lakierem. Jak się zaczyna zapychać, to nowy kawałek. Całość na koniec porządnie zmyj wodą a potem zostaw do porządnego wyschnięcia. Następnie przed lakierowaniem bazą, odtłuść benzyną ekstrakcyjną, daj jej porządnie odparować. Następnie lecisz bazą. Jak położysz bazę to czekasz, aż wstępnie odparuje. Patrzysz pod światło czy robi się już matowa (gubi połysk jak odparowuje rozpuszczalnik). Jak całość odparuje (w sensie jak zrobi się matowa, nie będzie wilgotnych plam) to kładziesz klar od razu. W przeciwnym razie, jeśli przeschnie ci baza za mocno, to klar zacznie odpadać łatami po pewnym czasie.

I jeszcze jedna uwaga. Jak już lakierujesz puszkami, to przed malowaniem je podgrzej. Bierzesz opalarkę i grzejesz, ale mieszaj cały czas, żeby nie przegrzać farby w środku. Puszka niech ma te 40-45 stopni. Niestety wydatek lakieru, który będziesz musiał położyć w krótkim czasie, będzie powodował, że spadać będzie temperatura puszki i skończyć się to może tym, że zacznie pluć kroplami zamiast rozpylać lakier. Tego już potem nie wyratujesz. Zostanie albo matowienie od początku, baza i klar na nowo, albo jeśli to się stanie z klarem, to szlifowanie punktowe i potem polerowanie.


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Qto » sob sty 30, 2021 19:49

1500 do podkładu może okazać się za dużo...ja bliżej 1000 szlifuje...nawet 800. Jak będzie za drobną rysa, to nie będzie się trzymać.
Klar jak chcesz wyprowadzić to można delikatnie 2000, później 2500 i nawet 3000 przed polerowaniem pastami.



Awatar użytkownika
G0 Karcio
..::VWGolfExclusiveEdition::..
..::VWGolfExclusiveEdition::..
Posty: 1665
Rejestracja: wt lip 21, 2009 17:32
Lokalizacja: Gdynia/Elbląg
Auto: Volkswagen Golf IV GTI TDI Exclusive
Silnik: AHF

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: G0 Karcio » ndz sty 31, 2021 18:11

Ludu mój...czy montując pasy MK4 z 3D do 5D trzeba przerabiać tył? Zawsze mi się wydawało, że prócz przodu tyłu się nie przerabia a kolega jednak musiał przekładać pasy z jahre do swoich uchwytów 5D bo są pod innym kątem rzekomo.



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Qto » ndz sty 31, 2021 19:25

Jeśli są inne numery, to pewnie tak będzie. Do swojego 5d założyłem pasy że swojej Bory bo były 6lat młodsze i w idealnym stanie...no i niestety pasy nie działały.



Awatar użytkownika
G0 Karcio
..::VWGolfExclusiveEdition::..
..::VWGolfExclusiveEdition::..
Posty: 1665
Rejestracja: wt lip 21, 2009 17:32
Lokalizacja: Gdynia/Elbląg
Auto: Volkswagen Golf IV GTI TDI Exclusive
Silnik: AHF

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: G0 Karcio » ndz sty 31, 2021 21:22

Co masz na myśli, że przestały działać? Nie rozwijały się? Pasy tylne mimo że montowałeś z Bory do 5D zależą od rocznika czy będą pasowały bez przeróbki? Były 2 rodzaje mocowań? A może Bora ma inne mocowanie czytaj kąt uchwytu i dlatego nie pasowały u Cb bez przeróbki. Ja mam 5D a pasy z 3D



Awatar użytkownika
mat06
Storm Beige
Storm Beige
Posty: 1049
Rejestracja: pn maja 18, 2009 21:08
Auto: Golf IV
Silnik: AZD

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: mat06 » pn lut 01, 2021 10:27

Cześć Panowie.
Wczoraj rano zaraz po odpaleniu silnika zaskoczyła mnie kontrolka akumulatora i komunikat "Alternator Workshop" na FISie, po chwili wszystko zgasło. Podpiąłem VCDSa, ale nie było żadnych błędów. Ładowanie sprawdzone VCDS też jest w normie. Czyżby regulator napięcia albo szczotki się powoli kończyły? Jaki regulator założyć do alternatora VALEO 70/90A?
I jeszcze jedno pytanie, w ETCE są rozróżnialne alternatory dla wersji z klimą/bez, a mają ten sam prąd ładowania. Czym się one różnią? Czy można montować zamiennie alternatory Bosch/Valeo?


Obrazek

Awatar użytkownika
sebekgolf
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2220
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: sebekgolf » pn lut 01, 2021 11:25

G0 Karcio pisze:
ndz sty 31, 2021 21:22
Co masz na myśli, że przestały działać? Nie rozwijały się? Pasy tylne mimo że montowałeś z Bory do 5D zależą od rocznika czy będą pasowały bez przeróbki? Były 2 rodzaje mocowań? A może Bora ma inne mocowanie czytaj kąt uchwytu i dlatego nie pasowały u Cb bez przeróbki. Ja mam 5D a pasy z 3D
Bezwładnościówka będzie się blokowała. Jej działanie zależy od kąta pochylenia całej obudowy mechanizmu pasa.
mat06 pisze:
pn lut 01, 2021 10:27
Cześć Panowie.
Wczoraj rano zaraz po odpaleniu silnika zaskoczyła mnie kontrolka akumulatora i komunikat "Alternator Workshop" na FISie, po chwili wszystko zgasło. Podpiąłem VCDSa, ale nie było żadnych błędów. Ładowanie sprawdzone VCDS też jest w normie. Czyżby regulator napięcia albo szczotki się powoli kończyły? Jaki regulator założyć do alternatora VALEO 70/90A?
I jeszcze jedno pytanie, w ETCE są rozróżnialne alternatory dla wersji z klimą/bez, a mają ten sam prąd ładowania. Czym się one różnią? Czy można montować zamiennie alternatory Bosch/Valeo?
Interesuje cię wydajność alternatora (ile A jest w stanie wyprodukować). Możesz wsadzić mocniejszy, byle nie słabszy.

Natomiast co do powyższego problemu, to bym się najpierw zainteresował stanem akumulatora.


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

ODPOWIEDZ

Wróć do „Kąciki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości