Kącik posiadaczy MK4

Wymiana doświadczeń użytkowników poszczególnych modeli VW.

Moderator: VIP

Awatar użytkownika
mat06
Storm Beige
Storm Beige
Posty: 1049
Rejestracja: pn maja 18, 2009 21:08
Auto: Golf IV
Silnik: AZD

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: mat06 » śr wrz 06, 2023 10:45

Może to być zerwany gwint. Też miałem taki przypadek i wahacz był wymieniony na nowy, bo któryś gwint się zerwał. Z tego co kojarzę, to chyba właśnie ten łącznika stabilizatora.


Obrazek

kewinpol
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 709
Rejestracja: czw mar 09, 2017 16:16
Lokalizacja: Katowice/Zabrze
Auto: Volkswagen Golf

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: kewinpol » śr wrz 06, 2023 11:35

mat06 pisze:
śr wrz 06, 2023 10:45
Może to być zerwany gwint. Też miałem taki przypadek i wahacz był wymieniony na nowy, bo któryś gwint się zerwał. Z tego co kojarzę, to chyba właśnie ten łącznika stabilizatora.
Można tak jeździć z takimi poluzowanymi łącznikami stabilizatora, dopóki nie oddam auta do mechanika?



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8813
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: marcin7x5 » śr wrz 06, 2023 16:48

Wykręć śrubę i zobacz czy gwint na całej długości jest tak samo nacięty czy też pod koniec jest zużyty. Jeśli na początku jest ok to daj 1 lub 2 podkladki i dokręć



piotrek233
Forum Master
Forum Master
Posty: 1175
Rejestracja: wt wrz 11, 2007 19:09
Lokalizacja: Bielsko

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: piotrek233 » wt wrz 12, 2023 09:56

Szybkie pytanie czy wahacz od s3 żeliwny podejdzie pod zwykłą zwrotnice? zmianą się katy pochylenia ? (wiadomo w s3 jest inna zwrotnica )



certew
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: ndz lut 28, 2010 20:43
Lokalizacja: PL

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: certew » pt lis 10, 2023 13:52

sebekgolf pisze:
czw mar 04, 2021 23:58
mariusz33 pisze:
czw mar 04, 2021 13:30
W kazdym sa.
Zależy gdzie auto wyprodukowane albo jak się operator nakładający klej postarał (w tych autach było to ręcznie nakładane). W moim (produkcja Belgia) odpływy były od nowości zalane sealingiem. Blacha miała otworki, rozwiercić trzeba było w uszczelnieniu. Jak tego nie zrobiłeś, to potem klapy dołem gniją.
U mnie też auto z Belgii i przechodziłem ostatnio przez to samo, ale długo nie wiedziałem, co z tym zrobić. Jechałem tam i stamtąd tak - https://www.belgia.busy.travel/busy_do_polski
Nie było problemów z połączeniem. Pod względem organizacyjnym wszystko super.



mk4tdi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 475
Rejestracja: czw sie 22, 2013 09:56

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: mk4tdi » śr sty 17, 2024 15:57

Hejka zagląda ktoś tu jeszcze?Obrazek Mam taki problem ponieważ w moim TDIku gdzieś pompa wtryskowa puszcza ON i dzieje się to tylko podczas mrozów. Już zeszłej zimy zauważyłem że pompa się poci, ale zima się skończyła, wiosna, lato, jesień było sucho. Tej zimy temperatury spadły poniżej 0 i ponownie puszcza ON. Wydaje mi się że to w miejscu zaznaczonym na fotce, ale pewny nie jestem bo ciężko to dostrzec. Ale Jeśli tak to samemu da radę wymienić to uszczelnienie czy to już grubsza robota?ObrazekObrazek


ALH + 216 + turbo ARL + FMIC + soft -> 162,5KM/344,2Nm :satan:

Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8813
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: marcin7x5 » śr sty 17, 2024 17:22

Swoje lata ma to prawo ma do przeciekania. Sam piszesz że to jezt na mrozie czyli wtedy gdy coś się delikatnie skurczy. Umyj odtłuść pompę i popatrz skąd podcieka. Pewnie uszczelka na łączeniu obudowy pompy gdzieś przepuszcza.



flatron1984
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 421
Rejestracja: ndz mar 25, 2012 17:42

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: flatron1984 » czw lut 29, 2024 12:28

Klapą gaszącą w ALH steruje zawór N239? Czy to może być jego wina że podczas wyłączania silnika klapa się nie zamyka i silnik nie gaśnie miękko tylko nim telepie. Widać że napięcie do zaworu chyba dochodzi bo dźwignia jakieś ruchy robi, ale nie zamyka się. Klapa się nie zacina, ręcznie ten siłownik razem z klapą mogę wciskać bez oporów.
https://youtube.com/shorts/FyD3c9KJUgc? ... nD_amb-TGF


ALH -> seria 98,1KM/225Nm -> soft 122,2KM/290,5Nm -> 0,205 & korekta 142,5KM/319Nm

Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8813
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: marcin7x5 » czw lut 29, 2024 17:46

Zawor to raczej steruje podciśnieniem jakie dochodzi do siłownika klapy gaszącej.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Kąciki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 26 gości