Kącik posiadaczy MK4

Wymiana doświadczeń użytkowników poszczególnych modeli VW.

Moderator: VIP

Awatar użytkownika
Garrison
Forum Master
Forum Master
Posty: 1450
Rejestracja: pt lut 26, 2016 18:07
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Leon 5F Xperience
Silnik: CZCA

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Garrison » śr lip 25, 2018 21:09

lwlw pisze:
śr lip 25, 2018 17:54
No fakt, ale panewek też bym nie wykluczał.
Przy wymianie oleju postaram się tam zajrzeć, jak nie będzie za późno :D
sebekgolf pisze:
śr lip 25, 2018 20:03
Pierwsze pytanie, to czy przy ruszaniu wtrysków doginałeś blaszki na stykach wchodzących na cewki ? Jeśli nie, to zrzucaj dekiel i to zrób, jeśli tak, to sprawdzenie jeszcze raz nie zaszkodzi, najtańsza opcja naprawy i dosłownie 3 minuty żeby zrzucić dekiel.
Druga sprawa, jak już zrzucisz dekiel, to sprawdź czy krzywki nie są podtarte na wzniosie ( to miejsce którym naciska zawory do otwarcia) Nie powinno być widocznych żadnych przełamań pod światło ( jak są podtarte, to to tak widać pod światło, jakbyś miał przełamaną karoserię).
Kiedy wymieniano wtrysk, to auto jeszcze nie było moje, ale biorę styki i wałek pod uwagę. Mam do wymiany uszczelkę pod deklem, więc skorzystam z okazji i sprawdzę naokoło co jest grane. Jedynie mnie nurtuje sprawa, czy faktycznie wtryski nie są zamienne wszystkie ze wszystkimi i trzeba będzie szukać pod konkretnym numerem.



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Qto » czw lip 26, 2018 00:23

lg1984 pisze:
śr lip 25, 2018 08:49
Panowie z jakiego powodu mogło mi tak podtopić ten plastik przy bezpieczniku? Coś nie łączyło? Nawet Nóżka od bezpiecznika zrobiła się ciemna. Podgiąłem trochę to wejście żeby bezpiecznik ściślej siedział i założyłem nowy bezpiecznik, ale obawiam się żeby sytuacja się nie powtórzyła, bo w piątek ruszam w trasę a przy tych temperaturach klima potrzebna.
Obrazek
klima jak klima...ale wentylatory na chłodnicy nie działają bez tego bezpiecznika.
Mi spaliło mocniej...z miesiąc temu, kumplowi chwilę wcześniej. Przyczyną jest wada fabryczna tych skrzynek...chyba od 2001 zostało one poprawione.



lg1984
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 372
Rejestracja: czw kwie 05, 2012 20:16

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: lg1984 » czw lip 26, 2018 00:37

No masz rację co tam klima jak w korku bez wentylatorów może być lipa. A co tam w tej skrzynce może być wadliwe? Jeżdżę 7 lat tym autem i dopiero teraz taki zonk. Jutro ten styk w miarę możliwośći porządnie przeczyszczę papierem ściernym, może jakimś kontaktem?



boris_kafarrow
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 753
Rejestracja: ndz gru 02, 2012 18:11

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: boris_kafarrow » czw lip 26, 2018 21:11

Może ktoś miał podobny przypadek. Otóż wymieniane były hamulce i zawieszenie. Po pewnym czasie pojawiło się podczas jazdy, nasilające się przy zakręcie w prawą stronę takie jakby ocieranie, lekkie głuche stukanie. Raz rytmicznie, raz nie, wraz ze wzrostem szybkości trochę szybciej jest to słychać, ale nie tak szybko jak kręci się kolo, ok 1 na pół sekundy. Czy na biegu, czy na luzie, czy z hamulcem wciśniętym cały czas słychać. Myślałem, że plastikowe nadkole ociera gdzies o oponę, ale nie. Ma ktoś jakiś pomysł?



wutzger
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: pt maja 08, 2015 17:29

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: wutzger » czw lip 26, 2018 22:01

raz dziala raz nie centralny w tylnych prawych drzwiach (jak nie dziala to tez opuszczanie szyby nie działa), ktos juz sie z tym zmagał i może podpowiedzieć czego szukać?



Awatar użytkownika
Garrison
Forum Master
Forum Master
Posty: 1450
Rejestracja: pt lut 26, 2016 18:07
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Leon 5F Xperience
Silnik: CZCA

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Garrison » czw lip 26, 2018 22:23

boris_kafarrow pisze:
czw lip 26, 2018 21:11
Może ktoś miał podobny przypadek. Otóż wymieniane były hamulce i zawieszenie. Po pewnym czasie pojawiło się podczas jazdy, nasilające się przy zakręcie w prawą stronę takie jakby ocieranie, lekkie głuche stukanie. Raz rytmicznie, raz nie, wraz ze wzrostem szybkości trochę szybciej jest to słychać, ale nie tak szybko jak kręci się kolo, ok 1 na pół sekundy. Czy na biegu, czy na luzie, czy z hamulcem wciśniętym cały czas słychać. Myślałem, że plastikowe nadkole ociera gdzies o oponę, ale nie. Ma ktoś jakiś pomysł?
Ta blaszana osłona za tarczą może gdzieś jest wygięta?



Awatar użytkownika
sebekgolf
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2220
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: sebekgolf » pt lip 27, 2018 09:01

Garrison pisze:
śr lip 25, 2018 21:09
lwlw pisze:
śr lip 25, 2018 17:54
No fakt, ale panewek też bym nie wykluczał.
Przy wymianie oleju postaram się tam zajrzeć, jak nie będzie za późno :D
sebekgolf pisze:
śr lip 25, 2018 20:03
Pierwsze pytanie, to czy przy ruszaniu wtrysków doginałeś blaszki na stykach wchodzących na cewki ? Jeśli nie, to zrzucaj dekiel i to zrób, jeśli tak, to sprawdzenie jeszcze raz nie zaszkodzi, najtańsza opcja naprawy i dosłownie 3 minuty żeby zrzucić dekiel.
Druga sprawa, jak już zrzucisz dekiel, to sprawdź czy krzywki nie są podtarte na wzniosie ( to miejsce którym naciska zawory do otwarcia) Nie powinno być widocznych żadnych przełamań pod światło ( jak są podtarte, to to tak widać pod światło, jakbyś miał przełamaną karoserię).
Kiedy wymieniano wtrysk, to auto jeszcze nie było moje, ale biorę styki i wałek pod uwagę. Mam do wymiany uszczelkę pod deklem, więc skorzystam z okazji i sprawdzę naokoło co jest grane. Jedynie mnie nurtuje sprawa, czy faktycznie wtryski nie są zamienne wszystkie ze wszystkimi i trzeba będzie szukać pod konkretnym numerem.
Nie rozumiem o co z tą zamiennością wtrysków Ci chodzi. Wtrysk to wtrysk, czy go wsadzisz w pierwszy cylinder czy w ostatni działać będzie. Masz mieć wsadzone 4 takie same ( to samo oznaczenie, lub inne oznaczenie ale te same parametry wtryskiwacza/końcówki rozpylającej - w różnych latach te same wtryski mogły mieć różne oznaczenie bo np. jeden typ zastępował jakiś inny stary).
boris_kafarrow pisze:
czw lip 26, 2018 21:11
Może ktoś miał podobny przypadek. Otóż wymieniane były hamulce i zawieszenie. Po pewnym czasie pojawiło się podczas jazdy, nasilające się przy zakręcie w prawą stronę takie jakby ocieranie, lekkie głuche stukanie. Raz rytmicznie, raz nie, wraz ze wzrostem szybkości trochę szybciej jest to słychać, ale nie tak szybko jak kręci się kolo, ok 1 na pół sekundy. Czy na biegu, czy na luzie, czy z hamulcem wciśniętym cały czas słychać. Myślałem, że plastikowe nadkole ociera gdzies o oponę, ale nie. Ma ktoś jakiś pomysł?
SPrawdź czy nie zapomniałeś tych metalowych nierdzewnych płytek które trzymają klocek żeby nie miał luzu. Może klocek w zakręcie się przesuwa i dotyka tarczy. Ojciec takie coś kiedyś w Seju miał.
wutzger pisze:
czw lip 26, 2018 22:01
raz dziala raz nie centralny w tylnych prawych drzwiach (jak nie dziala to tez opuszczanie szyby nie działa), ktos juz sie z tym zmagał i może podpowiedzieć czego szukać?
Pewnie styk się na łączeniu przy słupku gubi ( na słupku przy progu jest montowana kostka od wewnętrznej strony jak mnie pamięć nie myli) albo kable przełamane w przelotce.


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

dany_47
Forum Master
Forum Master
Posty: 1026
Rejestracja: sob mar 14, 2015 17:24
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: dany_47 » pt lip 27, 2018 13:42

z tymi drzwiami to miałem w mamuśki octavii podobną historię. przewód masowy zaśniedział i się przełamał w przelotce


Było: MK4 1.8 BIG TURBO 370KM i 470Nm

Obrazek

Jest: Passat B5.5 R32 TURBO 740KM i 790Nm

lwlw
Forum Master
Forum Master
Posty: 1171
Rejestracja: ndz lis 25, 2007 13:08
Lokalizacja: ERW/WPI

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: lwlw » pt lip 27, 2018 15:22

Czy może ktoś przypomnieć jakie switche idą do zamków drzwi?
Założyłem nowy zamek kierowcy i nawet działa, ale chciałbym reanimować ten stary oryginał, który normalnie działał oprócz tego, że nie dawał sygnału otwarcia drzwi (brak oświetlenia wnętrza, kopertówki i brzęczyka świateł).



Tygrysq
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 377
Rejestracja: pn paź 19, 2015 15:24
Lokalizacja: Bytów
Auto: Golf mk4
Silnik: ALH
Kontakt:

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Tygrysq » pt lip 27, 2018 17:41

Za oświetlenie kopertówkę przypomnienie o włączonych światłach i obrazek na fis odpowiada zewnętrzna krańcówka jedyna na dwa przewody niebieski i czerwony



boris_kafarrow
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 753
Rejestracja: ndz gru 02, 2012 18:11

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: boris_kafarrow » pt lip 27, 2018 18:56

Osłona jest cała, a co tych blaszek, to mówisz o tych montowanych na klockach, które są na stałe, czy tych montowanych na jarzmo?



Awatar użytkownika
Garrison
Forum Master
Forum Master
Posty: 1450
Rejestracja: pt lut 26, 2016 18:07
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Leon 5F Xperience
Silnik: CZCA

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Garrison » pt lip 27, 2018 19:20

sebekgolf pisze:
pt lip 27, 2018 09:01
Nie rozumiem o co z tą zamiennością wtrysków Ci chodzi. Wtrysk to wtrysk, czy go wsadzisz w pierwszy cylinder czy w ostatni działać będzie. Masz mieć wsadzone 4 takie same ( to samo oznaczenie, lub inne oznaczenie ale te same parametry wtryskiwacza/końcówki rozpylającej - w różnych latach te same wtryski mogły mieć różne oznaczenie bo np. jeden typ zastępował jakiś inny stary).
Właśnie o taką odpowiedź mi chodziło. Dowiedziałem się teraz czego więcej i wychodzi na to, że to coś konkretnie w miejscu drugiego wtryskiwacza jest nie tak, bo podmieniali miejscami, wkładali dwa inne o podobnych numerach i auto co jakiś czas lekko grymasi. Niebawem postaram się ogarnąć temat.
boris_kafarrow pisze:
pt lip 27, 2018 18:56
Osłona jest cała, a co tych blaszek, to mówisz o tych montowanych na klockach, które są na stałe, czy tych montowanych na jarzmo?
Raczej te na jarzmo :D



lwlw
Forum Master
Forum Master
Posty: 1171
Rejestracja: ndz lis 25, 2007 13:08
Lokalizacja: ERW/WPI

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: lwlw » pt lip 27, 2018 20:19

Tygrysq pisze:
pt lip 27, 2018 17:41
Za oświetlenie kopertówkę przypomnienie o włączonych światłach i obrazek na fis odpowiada zewnętrzna krańcówka jedyna na dwa przewody niebieski i czerwony
Wiem, tylko pytanie jaki switch kupić? Kiedyś ktoś tu nawet chyba link wklejał...



boris_kafarrow
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 753
Rejestracja: ndz gru 02, 2012 18:11

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: boris_kafarrow » pt lip 27, 2018 21:13

Garrison pisze:
pt lip 27, 2018 19:20
Raczej te na jarzmo :D
W sumie racja, jutro dokłądnie zbadam co i jak, ale wstępnie postawiłem na łożysko koła, bo po jeździe odcinka 20km, jak się dotknie śruby mocyjącej piastę z prawej strony to jest ciepła, a z lewej już nie



ODPOWIEDZ

Wróć do „Kąciki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości