Kącik posiadaczy MK4

Wymiana doświadczeń użytkowników poszczególnych modeli VW.

Moderator: VIP

Awatar użytkownika
Vwolf86
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 228
Rejestracja: sob maja 30, 2020 15:38
Lokalizacja: Olkusz
Auto: Golf IV 1.9 TDI alh 3D 2001r.
Silnik: 1.9
Kontakt:

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Vwolf86 » sob mar 19, 2022 14:19

Ma tu kto opis pinów do modułu airbag? 1C0 909 605 A


Golf 4 1.9tdi ALH 2002r
Samochód stale doposażany przeze mnie w różne OEM graty.
-------> Poszukuje informacji związane z niemieckim systemem TELEMATIK. :D

kewinpol
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 709
Rejestracja: czw mar 09, 2017 16:16
Lokalizacja: Katowice/Zabrze
Auto: Volkswagen Golf

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: kewinpol » sob mar 19, 2022 19:08

Vwolf86 pisze:
sob mar 19, 2022 14:18
Moduł telefonu musisz miec
Zastanawiam się w sumie nad głośnomówiącym w aucie, ale rozumiem, że moduł telefonu to ten: 1J0035729B? I jak z takim modułem i mikrofonem w lampce podsufitki odbiera się telefon, poprzez podłączenie wszystkiego do radia czy za pomocą tych starych telefonów noki, co były mocowane do schowka pasażera? Podejrzewam, że nie da się tego jakoś połączyć z nowoczesnym smartfonem i odbierać z niego połączeń?



Awatar użytkownika
Vwolf86
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 228
Rejestracja: sob maja 30, 2020 15:38
Lokalizacja: Olkusz
Auto: Golf IV 1.9 TDI alh 3D 2001r.
Silnik: 1.9
Kontakt:

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Vwolf86 » sob mar 19, 2022 23:05

kewinpol pisze:
sob mar 19, 2022 19:08
Vwolf86 pisze:
sob mar 19, 2022 14:18
Moduł telefonu musisz miec
Zastanawiam się w sumie nad głośnomówiącym w aucie, ale rozumiem, że moduł telefonu to ten: 1J0035729B? I jak z takim modułem i mikrofonem w lampce podsufitki odbiera się telefon, poprzez podłączenie wszystkiego do radia czy za pomocą tych starych telefonów noki, co były mocowane do schowka pasażera? Podejrzewam, że nie da się tego jakoś połączyć z nowoczesnym smartfonem i odbierać z niego połączeń?
Szkoda zachodu. Raczej że smartfonem nie zadziała. Ewentualnie dołożyć firmowke zestaw głośnomówiący na bluetooth. Np BURY.


Golf 4 1.9tdi ALH 2002r
Samochód stale doposażany przeze mnie w różne OEM graty.
-------> Poszukuje informacji związane z niemieckim systemem TELEMATIK. :D

Awatar użytkownika
Vwolf86
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 228
Rejestracja: sob maja 30, 2020 15:38
Lokalizacja: Olkusz
Auto: Golf IV 1.9 TDI alh 3D 2001r.
Silnik: 1.9
Kontakt:

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Vwolf86 » sob mar 19, 2022 23:20

Pany. Problem mam. Licznik nie przyjmuje dwóch ostatnich cyfer kodowania. Nie mogę włączyć czujnika poziomu oleju oraz liczba dystansow.
Miałem wcześniej fabrycznie licznik z motometra 1/2fis immo3 z kodowaniem 01112
Teraz jest vdo fulfis z kodowaniem 21100
211x0 działa tylko 0 i 3, 1 i 2 za chiny nie da rady włączyć
2110x tylko 0 działa
W Silniku oraz liczniku przywracalem ustawienia fabryczne, odswiezalem gatewaya, logowalem sue do zegarów pinem licznika- świeci się kontrolka zalogowania, kodowania dalej nie przyjmuje.
Miał ktoś tak? Co może być z tym? Bo ja już nie wiem co z tym robić


Golf 4 1.9tdi ALH 2002r
Samochód stale doposażany przeze mnie w różne OEM graty.
-------> Poszukuje informacji związane z niemieckim systemem TELEMATIK. :D

Awatar użytkownika
mat06
Storm Beige
Storm Beige
Posty: 1049
Rejestracja: pn maja 18, 2009 21:08
Auto: Golf IV
Silnik: AZD

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: mat06 » sob mar 19, 2022 23:48

Vwolf86 pisze:
sob mar 19, 2022 23:20
Pany. Problem mam. Licznik nie przyjmuje dwóch ostatnich cyfer kodowania. Nie mogę włączyć czujnika poziomu oleju oraz liczba dystansow.
Miałem wcześniej fabrycznie licznik z motometra 1/2fis immo3 z kodowaniem 01112
Teraz jest vdo fulfis z kodowaniem 21100
211x0 działa tylko 0 i 3, 1 i 2 za chiny nie da rady włączyć
2110x tylko 0 działa
W Silniku oraz liczniku przywracalem ustawienia fabryczne, odswiezalem gatewaya, logowalem sue do zegarów pinem licznika- świeci się kontrolka zalogowania, kodowania dalej nie przyjmuje.
Miał ktoś tak? Co może być z tym? Bo ja już nie wiem co z tym robić
Jaki jest numer poprzedniego i aktualnego licznika? Nie jest przypadkiem kombinowany z Passata? Nie ma żadnych zapisanych błędów?


Obrazek

kewinpol
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 709
Rejestracja: czw mar 09, 2017 16:16
Lokalizacja: Katowice/Zabrze
Auto: Volkswagen Golf

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: kewinpol » pn mar 21, 2022 23:44

Panowie, przy okazji wymiany lampki podsufitki, w końcu zabrałem się za montaż diód z lampki z audi, by zrobić coś na wzór lampki z passata w8. Przewody z jednej i drugiej diody ciągnę podsufitką do słupka A i potem chce się wpiac nimi w regulator natężenia oświetlenia. Chyba, że można wpiac minus z diody w którąś z blaszek, które są w lampce? Jak to wygląda, ponieważ w jednym z poradników, jest napisane, żeby minus z diody wpiac w jedną z blaszek, które znajdują się w lampce?

Edit. Lampka przerobiona, diody już na swoich miejscach, przeciągnąłem przewody do regulatora oświetlanie, wlutowałem je, diody ładnie świecą tak jak powinny od cupholdera do okolicy ręcznego. Szczęśliwy pojechałem do sklepu, wchodzę do auta normlanie zaświeca się oświetlenie podsufitki, wyciągam kluczyk ze stacyjki też się włącza, ale jak chce już ręcznie włączyć przyciskiem oświetlenie to nie działa, z tyłu, z przodu i tak samo nie ma światła od słoneczników, a po otwarciu drzwi oświeca się wszystko normalnie. O co chodzi?



Awatar użytkownika
jmw
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 251
Rejestracja: wt sie 18, 2015 17:40
Lokalizacja: Śląskie
Silnik: BCB

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: jmw » śr mar 23, 2022 20:56

Panowie, prośba o podpowiedź, gdzie może być przyczyna zapocenia, jak widać na zdjęciach.
Miska od dołu w trzech ujęciach i osłona dolna (pasuje z Octavii I).
Golf IV, 1,6 BCB, przebieg 210 tys. rocznik 2004.

ObrazekObrazekObrazekObrazek



kewinpol
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 709
Rejestracja: czw mar 09, 2017 16:16
Lokalizacja: Katowice/Zabrze
Auto: Volkswagen Golf

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: kewinpol » śr mar 23, 2022 20:58

kewinpol pisze:
pn mar 21, 2022 23:44
Panowie, przy okazji wymiany lampki podsufitki, w końcu zabrałem się za montaż diód z lampki z audi, by zrobić coś na wzór lampki z passata w8. Przewody z jednej i drugiej diody ciągnę podsufitką do słupka A i potem chce się wpiac nimi w regulator natężenia oświetlenia. Chyba, że można wpiac minus z diody w którąś z blaszek, które są w lampce? Jak to wygląda, ponieważ w jednym z poradników, jest napisane, żeby minus z diody wpiac w jedną z blaszek, które znajdują się w lampce?

Edit. Lampka przerobiona, diody już na swoich miejscach, przeciągnąłem przewody do regulatora oświetlanie, wlutowałem je, diody ładnie świecą tak jak powinny od cupholdera do okolicy ręcznego. Szczęśliwy pojechałem do sklepu, wchodzę do auta normlanie zaświeca się oświetlenie podsufitki, wyciągam kluczyk ze stacyjki też się włącza, ale jak chce już ręcznie włączyć przyciskiem oświetlenie to nie działa, z tyłu, z przodu i tak samo nie ma światła od słoneczników, a po otwarciu drzwi oświeca się wszystko normalnie. O co chodzi?
Dzisiaj jeszcze raz na spokojnie przelutowalem przewody przy regulatorze oswietlenia i wszystko działa 😁



Awatar użytkownika
mat06
Storm Beige
Storm Beige
Posty: 1049
Rejestracja: pn maja 18, 2009 21:08
Auto: Golf IV
Silnik: AZD

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: mat06 » śr mar 23, 2022 21:29

jmw pisze:
śr mar 23, 2022 20:56
Panowie, prośba o podpowiedź, gdzie może być przyczyna zapocenia, jak widać na zdjęciach.
Miska od dołu w trzech ujęciach i osłona dolna (pasuje z Octavii I).
Golf IV, 1,6 BCB, przebieg 210 tys. rocznik 2004.

ObrazekObrazekObrazekObrazek
Nie nazwałbym tego zapoceniem, tylko konkretnym wyciekiem. Najprościej będzie chyba wszystko porządnie umyć i wtedy zaobserwować skąd cieknie...

Co do osłony, to jeśli jest plastikowa, to jej montaż w benzynie to bardzo słaby pomysł. Wydech jest blisko niej, a gdy się mocno nagrzeje, to mogą zdarzyć się różne nieprzewidziane sytuacje.


Obrazek

Awatar użytkownika
jmw
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 251
Rejestracja: wt sie 18, 2015 17:40
Lokalizacja: Śląskie
Silnik: BCB

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: jmw » śr mar 23, 2022 22:02

Dziękuję :bigok:. Dziś podniosłem auto, zdjąłem koła zimowe i spuściłem olej. Jutro, w ciągu dnia, ze względu na ilość światła, będzie umyty tył i dół silnika, i zobaczymy. Przy okazji wymiana klocków hamulcowych.
A co do tej osłony, to masz rację. Oryginalnie jest tam, taka mniej więcej długa na 30 cm. Tak, że wydech jest odkryty. Skrócę tą którą już mam, do odpowiedniego rozmiaru.



Awatar użytkownika
mat06
Storm Beige
Storm Beige
Posty: 1049
Rejestracja: pn maja 18, 2009 21:08
Auto: Golf IV
Silnik: AZD

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: mat06 » śr mar 23, 2022 22:27

jmw pisze:
śr mar 23, 2022 22:02
Dziękuję :bigok:. Dziś podniosłem auto, zdjąłem koła zimowe i spuściłem olej. Jutro, w ciągu dnia, ze względu na ilość światła, będzie umyty tył i dół silnika, i zobaczymy. Przy okazji wymiana klocków hamulcowych.
A co do tej osłony, to masz rację. Oryginalnie jest tam, taka mniej więcej długa na 30 cm. Tak, że wydech jest odkryty. Skrócę tą którą już mam, do odpowiedniego rozmiaru.
Tak, oryginalnie jest 1J0825237R.


Obrazek

Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8813
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: marcin7x5 » czw mar 24, 2022 13:48

W tych silnikach wycieki pojawiają się spod odmy silnika oraz korka spustowego oleju. Nieraz też cieknie na uszczelniaczu wału korbowego i spływa potem w okolicach korka....osłonę koniecznie skróć bo będzie pożar.



Awatar użytkownika
jmw
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 251
Rejestracja: wt sie 18, 2015 17:40
Lokalizacja: Śląskie
Silnik: BCB

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: jmw » pt mar 25, 2022 11:24

Osłona skrócona i w miejscu gdzie jest plecionka z układu wydechowego, wycięte podłużnie wokół niej.
Zakręcony nowy korek z uszczelką. Tu nie ma zapocenia.
Zrobione 20 km, a będzie dziś jeszcze dłuższa trasa, celem m.in. dotarcia nowych klocków hamulcowych.

Zajrzałem pod auto, zapocenie jest od góry. Kusi mnie rozebrać tą odmę, wyczyścić i wymienić uszczelki. Czy nie ma tam jakichś niespodzianek, bo wygląda na nieskomplikowaną operację:



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8813
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: marcin7x5 » pt mar 25, 2022 21:05

Na ogół wymiana oringów wystarcza. Jeżeli nie miałeś kłopotów zimą z wyrzuconym olejem wskutek zamarznięcia odmy to wiele tam nie wyczyścisz....



ODPOWIEDZ

Wróć do „Kąciki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości