Kącik posiadaczy MK4

Wymiana doświadczeń użytkowników poszczególnych modeli VW.

Moderator: VIP

Awatar użytkownika
sebekgolf
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2220
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: sebekgolf » czw wrz 27, 2018 23:00

kewinpol pisze:
czw wrz 27, 2018 22:18
sebekgolf pisze:
śr wrz 26, 2018 17:14
No właśnie różnie się spotkałem, przy czym w Polówkach benzynowych które są w rodzinie ( 2002, 2005, 2007) wszystkie mają od razu po otwarciu drzwi. W moim golfie IV tdi znów jest po zapłonie. Musiałby sprawdzić i jedno i drugie.
Hej, dzisiaj sprawdzałem czy słuchać pompę po odsunięciu siedziska z prawej strony i po uruchomieniu zapłonu, ale niestety cisza. Dla pewności sprawdzę jeszcze jutro rano.
Widzę masz problem z jednoznacznym stwierdzeniem czy pompa chodzi czy nie.

Masz multimetr cyfrowy ? Wiesz jak się nim posługiwać? Pytam teraz a nie że się nabijam. Jak tak, to wypnij kostkę z baku zasilającą pompę. Dwa grube kable to zasilanie pompy. Podepnij pod nie multimetr ustawiony na pomiar napięcia stałego ( zakres pomiarowy ustaw na 20V). Bez znaczenia jak się wepniesz cyfrowym ( ale tylko cyfrowym) bo najwyżej jak wepniesz się na odwrót, to wynik pojawi się ze znakiem "-". Sprawdź czy dochodzi napięcie do pompy po otwarciu drzwi ( ale zamknij je na zamek, a potem odrygluj i dopiero otwórz) oraz czy jest napięcie po przekręceniu stacyjki w pierwszą pozycję ( nie kręć rozrusznikiem). Napięcie powinno się pojawić na około 5 sekund.

Jak nie będzie napięcia to najprawdopodobniej tutaj będzie trzeba szukać przyczyny czemu są problemy z rozruchem po dłuższym postoju. Ale najpierw stwierdź jednoznacznie czy startuje pompa po przekręceniu kluczyka bądź otwarciu drzwi.

Ewentualnie jak nie masz multimetru albo nie wiesz jak się nim posługiwać, to podepnij żarówkę 12V 5W pod kable. Jak zaświeci to znaczy że dochodzi napięcie do pompy.


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Qto » pt wrz 28, 2018 09:45

Nie każde otwarcie drzwi załącza pompę...zamknac auto na godzinę (pół wystarcza ale lepiej żeby nie brakło czasu)...wsiasc prawymi drzwiami i podłączyć/włączyć miernik...Otworzyć drzwi kierowcy i badać...oczywiście przy niesprawnym mikrostyku szkoda zachodu na takie sprawdzanie bo i tak nie zadziała. Sprawdzić czy samo włączenie zapłonu załącza pompę...i jeśli tak, to po nocnym postoju włączyć zapłon z 5x i zobaczyć jak odpali.

dany_47 a Tobie AQP umarł czy po prostu stwierdziles że BAM wyjdzie lepiej/mocniej/taniej niż uturbianie V6?



dany_47
Forum Master
Forum Master
Posty: 1026
Rejestracja: sob mar 14, 2015 17:24
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: dany_47 » pt wrz 28, 2018 10:04

w AQP panewki na drugim cylindrze obróciło jak dostał wpie*dol na pomiarze głośności. ale fuszera była na sprzedaż robiona bo te co padły już nie były oryginalne. miskę kiedyś ktoś rozpruł i przyłapało... pod auto jak wszedłem to spawana miska była brakującym elementem w układance "dlaczego jebło"

a że i tak chciałem coś doładowanego więc BAM wjechał. ale po skończeniu projektu w tym roku będzie w przyszłym do sprzedania pewnie. W całości lub na części (w senie silnik oddzielnie buda oddzielnie) albo może sprzedam silnik ze skrzynią i włożę tam coś innego na sztukę żeby sprzedać, w środku jest bogata wersja więc może znajdzie kupca jeszcze.

Chodzi mi teraz po głowie MK6R albo X5 4.4 BiTurbo. MK6R już sobie pojeździłem i podpasował mi, X5 z v8 biturbo jest rzadko spotykana i jeszcze nie znalazłem człowieka z którym mógl bym sie przejechać żeby sprawdzić czy mi podpasuje.


Było: MK4 1.8 BIG TURBO 370KM i 470Nm

Obrazek

Jest: Passat B5.5 R32 TURBO 740KM i 790Nm

kewinpol
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 709
Rejestracja: czw mar 09, 2017 16:16
Lokalizacja: Katowice/Zabrze
Auto: Volkswagen Golf

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: kewinpol » pt wrz 28, 2018 21:20

sebekgolf pisze:
czw wrz 27, 2018 23:00
kewinpol pisze:
czw wrz 27, 2018 22:18
sebekgolf pisze:
śr wrz 26, 2018 17:14
No właśnie różnie się spotkałem, przy czym w Polówkach benzynowych które są w rodzinie ( 2002, 2005, 2007) wszystkie mają od razu po otwarciu drzwi. W moim golfie IV tdi znów jest po zapłonie. Musiałby sprawdzić i jedno i drugie.
Hej, dzisiaj sprawdzałem czy słuchać pompę po odsunięciu siedziska z prawej strony i po uruchomieniu zapłonu, ale niestety cisza. Dla pewności sprawdzę jeszcze jutro rano.
Widzę masz problem z jednoznacznym stwierdzeniem czy pompa chodzi czy nie.

Masz multimetr cyfrowy ? Wiesz jak się nim posługiwać? Pytam teraz a nie że się nabijam. Jak tak, to wypnij kostkę z baku zasilającą pompę. Dwa grube kable to zasilanie pompy. Podepnij pod nie multimetr ustawiony na pomiar napięcia stałego ( zakres pomiarowy ustaw na 20V). Bez znaczenia jak się wepniesz cyfrowym ( ale tylko cyfrowym) bo najwyżej jak wepniesz się na odwrót, to wynik pojawi się ze znakiem "-". Sprawdź czy dochodzi napięcie do pompy po otwarciu drzwi ( ale zamknij je na zamek, a potem odrygluj i dopiero otwórz) oraz czy jest napięcie po przekręceniu stacyjki w pierwszą pozycję ( nie kręć rozrusznikiem). Napięcie powinno się pojawić na około 5 sekund.

Jak nie będzie napięcia to najprawdopodobniej tutaj będzie trzeba szukać przyczyny czemu są problemy z rozruchem po dłuższym postoju. Ale najpierw stwierdź jednoznacznie czy startuje pompa po przekręceniu kluczyka bądź otwarciu drzwi.

Ewentualnie jak nie masz multimetru albo nie wiesz jak się nim posługiwać, to podepnij żarówkę 12V 5W pod kable. Jak zaświeci to znaczy że dochodzi napięcie do pompy.
Mam multimetr i wiem jak go obsłużyć. Z drzwiami nawet nie próbowałem, bo mam uwalony mikro styk, ale po przekręceniu zapłonu cisza jeśli chodzi o pompę pod kanapą nic nie słychać. Jutro sprawdzę ją miernikiem.



dany_47
Forum Master
Forum Master
Posty: 1026
Rejestracja: sob mar 14, 2015 17:24
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: dany_47 » pt wrz 28, 2018 21:29

Ja wam nagram moją pompę paliwa

Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka



Było: MK4 1.8 BIG TURBO 370KM i 470Nm

Obrazek

Jest: Passat B5.5 R32 TURBO 740KM i 790Nm

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Qto » pt wrz 28, 2018 21:59

Opiszę moją dzisiejszą przygodę...może komuś się przyda.
Golfa mam już ponad 12 lat...do zeszłego roku w bagażniku woziłem fabrycznie nowe koło zapasowe 14" z oponą 175/80. Po zmianie hebli w tamtym roku wrzuciłem do bagaja fabrycznie nową, stalową felgę 16" z oponą Michelin, która mięsa miała dużo (praktycznie nieużywana opona) ale rok produkcji to 2007. Dziś pojawiła się opcja zmiany opony na zapasówce na 195/55/16 zamiast oryginalnego rozmiaru 205/55/16. Pomyślałem, że może trochę mniejsza opona lepiej siądzie bo o ile z tyłu mam 225/40/18 - mniej więcej odpowiednik 205/55/16 ...to z przodu jest 205/40/18 - czyli opona mniejsza - i zawieszenie spasowane pod tą oponę. Tak więc postanowiłem wszystko sprawdzić w praktyce a nie na kalkulatorze.
Z domu wziąłem tylko żabę (aby było trochę łatwiej niż z lewarkiem) i klucz dynamometryczny (wiadomo, że nie jest konieczny ale ja używam - w trasie oczywiście poradziłbym sobie kluczem który mam w bagażniku)...i do dzieła. Zdjąłem przednie koło i pierwsza niespodzianka. Dystans, który wytoczony jest pod koło na którym jeżdżę...także trzeba dziada zdjąć bo fabryczna felga ma mniejszy otwór centralny od koła, które na co dzień jest na aucie. O ile w aucie mam komplet bitów, jakieś pokrętło i grzechotkę aby odkręcić dystans (przykręcony razem z tarczą do piasty za pomocą dłuższej niż oryginalnie śrubki)...o tyle odklejenie dystansu od piasty narzędziami dostępnymi w aucie zajęło mi 15 minut. Koło zdjęte, dystans zdjęty...a więc przymiarka zapasówki i kolejna niespodzianka - opona opiera się o nakrętkę gwintu. Na oko musiałbym podnieść gwint ze 3-4cm...klucze do gwintu w aucie mam, nakrętki chodzą praktycznie w rękach także problemu nie ma. Kręcę gwintem...przymierzam koło i...no i urwa czym je przykręcić? Na trasie wykręciłbym po dwie śruby z tylnych kół (tam nie mam dystansów)...nie wiem jak z długością ale zawsze krótsze niż te z przodu...niestety przylgnia i tak inna :grrr: Koła już nie przykręcałem...ale po tym etapie zostałoby jeszcze opuszczenie auta i sprawdzenie czy opona nigdzie nie ociera...gwint niby podniesiony ale nie wiem czy nie tarło by na zakrętach...w razie awarii oczywiście mógłbym z tym żyć ale trzeba się liczyć z późniejszą wymianą plastikowego nadkola.
Generalnie lipa :panna:
Jutro założę tą oponę 195/55/16 na drugą felgę i będę mierzył dwie opcje...może wystarczy wziąć z domu grubszy dystans który gdzieś sobie leży i dopasować śruby...jakoś trzeba temat ogarnąć aby nie było: kurła kiedyś to było...na serii się jeździło i po prostu wrzucało się zapas z bagażnika.



kewinpol
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 709
Rejestracja: czw mar 09, 2017 16:16
Lokalizacja: Katowice/Zabrze
Auto: Volkswagen Golf

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: kewinpol » sob wrz 29, 2018 18:01

Hej, dzisiaj zdemontowałem pokrywę pompy paliwa, docisnąłem wtyczkę i teraz po przekręceniu na zapłon słychać dźwięk pompy, ale auto dalej odpala trochę ciężej jak kiedyś.



Awatar użytkownika
sebekgolf
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2220
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: sebekgolf » ndz wrz 30, 2018 15:15

kewinpol pisze:
sob wrz 29, 2018 18:01
Hej, dzisiaj zdemontowałem pokrywę pompy paliwa, docisnąłem wtyczkę i teraz po przekręceniu na zapłon słychać dźwięk pompy, ale auto dalej odpala trochę ciężej jak kiedyś.
Teraz za każdym razem po przekręceniu w pozycję "zapłon" pompa startuje na kilka sekund ?
Jeśli tak to sprawdź styki na pompie. może są zaśniedziałe. Ponadto jeśli za każdym razem startuje na chwilę, a problem nie zniknął to:

Jeśli twój regulator ciśnienia paliwa ma wężyk przelewowy do baku, to spróbuj go przełamać na rozruch ( tak żeby paliwo nie mogło lecieć do baku). Potem spróbuj odpalić samochód. Jeśli to pomoże, to albo regulator ciśnienia paliwa przepuszcza przy zbyt niskim ciśnieniu, albo pompa paliwa kończy żywot.

Daj znać jaki będzie efekt.


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Qto » ndz wrz 30, 2018 21:06

Mam prośbę do kogoś z czterołapem...
Zmieniłem dziś łączniki stabilizatora na takie z 4M...podczas operacji zastanawiałem się którędy ma iść przewód hamulcowy - pomiędzy amorem a łącznikiem czy za łącznikiem. Udało się znaleźć jakieś foto gdzie widzę, że w 4M na amorze jest uchwyt który trzyma przewód. Mógłby ktoś zmierzyć średnicę amora w miejscu gdzie jest uchwyt do tegoż przewodu?
Komplet uchwytów około 100zł...głupio gdyby miały nie pasować pod mój amor :blush:

Po wymianie łączników nie ma problemu z czujnikiem samopoziomowania - wcześniej jego dźwignia haczyła o łącznik :okej:
Po zamianie opony z 205/55/16 na 195/65/16 koło zapasowe pasuje także na przód :okej:



kewinpol
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 709
Rejestracja: czw mar 09, 2017 16:16
Lokalizacja: Katowice/Zabrze
Auto: Volkswagen Golf

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: kewinpol » ndz wrz 30, 2018 21:59

sebekgolf pisze:
ndz wrz 30, 2018 15:15
kewinpol pisze:
sob wrz 29, 2018 18:01
Hej, dzisiaj zdemontowałem pokrywę pompy paliwa, docisnąłem wtyczkę i teraz po przekręceniu na zapłon słychać dźwięk pompy, ale auto dalej odpala trochę ciężej jak kiedyś.
Teraz za każdym razem po przekręceniu w pozycję "zapłon" pompa startuje na kilka sekund ?
Jeśli tak to sprawdź styki na pompie. może są zaśniedziałe. Ponadto jeśli za każdym razem startuje na chwilę, a problem nie zniknął to:

Jeśli twój regulator ciśnienia paliwa ma wężyk przelewowy do baku, to spróbuj go przełamać na rozruch ( tak żeby paliwo nie mogło lecieć do baku). Potem spróbuj odpalić samochód. Jeśli to pomoże, to albo regulator ciśnienia paliwa przepuszcza przy zbyt niskim ciśnieniu, albo pompa paliwa kończy żywot.

Daj znać jaki będzie efekt.
Jutro po pracy jeszcze zobaczę. Wczoraj nagrałem film jak auto odpala:



dany_47
Forum Master
Forum Master
Posty: 1026
Rejestracja: sob mar 14, 2015 17:24
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: dany_47 » ndz wrz 30, 2018 22:58

Zanim go odpalisz zimnego spróbuj kilka razy włączyć i wyłączyć na kilka sekund zapłon.


Było: MK4 1.8 BIG TURBO 370KM i 470Nm

Obrazek

Jest: Passat B5.5 R32 TURBO 740KM i 790Nm

Awatar użytkownika
barszczyk_84
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 65
Rejestracja: czw paź 27, 2011 17:11
Lokalizacja: Jaworzno

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: barszczyk_84 » pn paź 01, 2018 08:58

Panowie jest ktoś w okolicy Jaworzna bądź niedalekich krain żeby podpiąć pod kompa golfa 4?? Bardzo proszę pisac 604 828 799

Drugie pytanie: mam do wymiany sondę Lambda. Czy w golfie 4 1.6 16V 105KM Są dwie Sondy czy jedna. Czy któraś psuje się częściej czy nie ma to znaczenia??



Awatar użytkownika
mat06
Storm Beige
Storm Beige
Posty: 1049
Rejestracja: pn maja 18, 2009 21:08
Auto: Golf IV
Silnik: AZD

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: mat06 » pn paź 01, 2018 12:05

barszczyk_84 pisze:
pn paź 01, 2018 08:58
Drugie pytanie: mam do wymiany sondę Lambda. Czy w golfie 4 1.6 16V 105KM Są dwie Sondy czy jedna. Czy któraś psuje się częściej czy nie ma to znaczenia??
W 1.6 16v są dwie sondy. Częściej psuje się ta przed katalizatorem, nie występuje w zamienniku i produkuje ją tylko jedna firma: NTK LZA11-V4.


Obrazek

Awatar użytkownika
barszczyk_84
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 65
Rejestracja: czw paź 27, 2011 17:11
Lokalizacja: Jaworzno

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: barszczyk_84 » pn paź 01, 2018 15:57

Zerkając pod samochód będę mógł ja szybko zlokalizować czy szukać pod maska??



ODPOWIEDZ

Wróć do „Kąciki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości