Kącik posiadaczy MK4

Wymiana doświadczeń użytkowników poszczególnych modeli VW.

Moderator: VIP

lwlw
Forum Master
Forum Master
Posty: 1171
Rejestracja: ndz lis 25, 2007 13:08
Lokalizacja: ERW/WPI

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: lwlw » pn sty 08, 2018 21:38

Mierzyłem. Od końca do końca jest nawet ponad 353mm - chyba jakoś 358-360 było. Trzeba tylko pozbyć się tej wystającej części zaznaczonej na czerwono no i trochę szlifnąć rogi z tyłu (żółty kolor), bo tam jest taki nadlew i sama podstawka trochę się zaokrągla ku środkowi. No i oczywiście wtedy nie zakładamy tej bocznej osłony ani górnej.
A z tych 315 co polecasz? Bo się zastanawiam czy nie zapodać 315 bez kombinacji (ale wybór nieduży w porównaniu z 278mm, a jeśli już to są te niższe) zamiast większego, ale odkąd zamontowałem webasto chciałbym żeby pojemności nie zabrakło :) Zwłaszcza jak się czyta, że często rzeczywista pojemność akumulatorów jest mniejsza niż deklarowana.

Obrazek



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Qto » pn sty 08, 2018 22:31

lwlw pisze:Od końca do końca jest nawet ponad 353mm - chyba jakoś 358-360 było
ale jeszcze fizycznie trzeba by sprawdzić czy się zmieści bo aku nie postawisz gdzie popadnie...on ma swoje miejsce na podstawie aby był poprawnie przykręcony i porządnie siedział...no chyba żeby się wypiąć na to
lwlw pisze:A z tych 315 co polecasz?
Ostatnio mam Duracell 80Ah 315x175mm, póki co jestem zadowolony...gwarancja 5 lat :kac: Miał być AGM Optima ale już drugi raz z rzędu aku padł mi w trasie i trzeba było wziąć co było :banghead:



Awatar użytkownika
BartesWZL
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 782
Rejestracja: ndz mar 29, 2015 15:25
Lokalizacja: Lubin/ dolnośląskie

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: BartesWZL » pn sty 08, 2018 22:43

Pany mieszka ktoś w okolicach Przemyśla i ma chwile żeby podjechać obejrzeć auto? Mam 600km i wolalbym jechac po sprawdzone.. Stawiam :pub:


Moje MKIV 2.0 Votex/X3
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=578589" onclick="window.open(this.href);return false;

Corrado VR6 <3
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=605382" onclick="window.open(this.href);return false;

lwlw
Forum Master
Forum Master
Posty: 1171
Rejestracja: ndz lis 25, 2007 13:08
Lokalizacja: ERW/WPI

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: lwlw » pn sty 08, 2018 23:51

Qto, właśnie po opisanych przeze mnie wyżej zabiegach powinien wejść w swoje miejsce i przykręcić normalnie się da. Oczywiście zostaje jeszcze kwestia obciążalności tej półki no i fakt, że ta podstawa nie ma swoich śrub mocujących na środku tylko gdzieś tak w 1/3 długości, przez co aku byłby z tej drugiej strony niejako trochę w powietrzu - heh dziwnie to brzmi ale chyba jasne o co chodzi - patrz zdjęcie - dolna część na zdjęciu :) Ale to chyba nie taki problem.



Awatar użytkownika
sebekgolf
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2220
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: sebekgolf » wt sty 09, 2018 00:03

deskjet pisze:riccardoa, czyli jak kupię tuleje o nr 8N0407181B to będą pasować do obecnych wahaczy?
Wejdzie, tylko jaki sens dawać sztywniejsze tuleje jak sam wahacz będzie pracował.


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Qto » wt sty 09, 2018 00:05

lwlw pisze:zostaje jeszcze kwestia obciążalności tej półki
myślę że można pominąć
lwlw pisze:i fakt, że ta podstawa nie ma swoich śrub mocujących na środku tylko gdzieś tak w 1/3 długości, przez co aku byłby z tej drugiej strony niejako trochę w powietrzu
na tej najmniejszej podstawie miałem zawsze aku przesunięty na maksa w stronę silnika...między aku a błotnikiem jeszcze olej trzymałem :los2: nic się nie stało przez 10lat. Wcześniej miałem mniejsze akusy...na chwilę tylko przymierzałem większe niż 278.



lwlw
Forum Master
Forum Master
Posty: 1171
Rejestracja: ndz lis 25, 2007 13:08
Lokalizacja: ERW/WPI

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: lwlw » wt sty 09, 2018 00:41

O, fajne miejsce na olej :bigok:



deskjet
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 553
Rejestracja: czw sie 25, 2011 20:37
Auto: Golf IV
Silnik: ALH+

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: deskjet » wt sty 09, 2018 00:45

sebekgolf pisze:
deskjet pisze:riccardoa, czyli jak kupię tuleje o nr 8N0407181B to będą pasować do obecnych wahaczy?
Wejdzie, tylko jaki sens dawać sztywniejsze tuleje jak sam wahacz będzie pracował.
Akurat na sztywności mi nie zależy, bardziej na trwałości a tu raczej trwalsze będą pełne tuleje... no i czy zwykłe czy pełne to cena praktycznie taka sama. W zmianę wahaczy nie będę się bawił.
Ostatnio zmieniony wt sty 09, 2018 00:47 przez deskjet, łącznie zmieniany 1 raz.


ALH + 205 + CHIP 140KM/318Nm :bigok:

Awatar użytkownika
krazorek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 458
Rejestracja: pt gru 25, 2009 18:17
Lokalizacja: centralna PL

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: krazorek » wt sty 09, 2018 00:46

Panowie, ktoś z Warszawy (Bielan), okolic podjął by się po koleżeńsku wymiany klocków na tyle. Bo mam teraz trochę zapierdziel i nie wiem kiedy zjadę do domu żebym mógł to ogarnąć a sqrczybyk zaczął mi trzeć...?

Ewentualnie polecić kogoś kto po 17 by wziął auto na warsztat :los2:



riccardoa
Forum Master
Forum Master
Posty: 1381
Rejestracja: czw mar 22, 2012 09:50
Lokalizacja: WOT
Auto: Bora
Silnik: ARL

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: riccardoa » wt sty 09, 2018 06:58

sebekgolf pisze:Wejdzie, tylko jaki sens dawać sztywniejsze tuleje jak sam wahacz będzie pracował.
Tzn.co będzie się wyginał,czy jak sobie wyobrażasz jego pracę?



Awatar użytkownika
sebekgolf
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2220
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: sebekgolf » wt sty 09, 2018 09:53

Nie ma tej sztywności. Trochę pracuje jak to blacha tłoczona. Różnicę poczujesz jak wsadzisz pełne tuleje w ten wahacz a potem podmienisz wahacz na S3 i odpowiednio przelecisz po mocno nie równej drodze (i odpowiednie ciśnienie w oponach-konkretnie to odpowiednio wysokie). Lepsza precyzja prowadzenia po prostu. U mnie dochodzi jeszcze cała reszta zawieszenia z ustawionymi maksymalnymi negatywami jakie da się ustawić w tym zawieszeniu jeśli chodzi o przód. Obecnie największy problem sprawują mi opony zimowe bo jak ustawię w nich ciśnienie jakie potrzebowałbym na autostradzie, to źle się jeździ na innych drogach, a że dziennie jeżdżę i jednymi i drugimi to mam przy oponach 195/65/15 przód władowane 2,4 bara a z tyłu 195/55(albo 60 nie pamiętam) /16 2,2 bara.

Nie jest tragicznie na zwykłych drogach, na autostradach powyżej 170 ma tendencję do pływania po łukach. Na letnich 225/45/18 i 2,5 bar przód i 2,4 bar tył jedzie jak po szynach.


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Awatar użytkownika
marcinnxtdi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 276
Rejestracja: ndz sty 11, 2009 13:16
Lokalizacja: Czeladź

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: marcinnxtdi » wt sty 09, 2018 19:34

Panowie opłaca się za 600 zł poliftowe fotele elektryczne z pamięcią ?


Obrazek

Awatar użytkownika
Chrzanek`
Forum Master
Forum Master
Posty: 1643
Rejestracja: pt lis 21, 2014 01:56
Lokalizacja: Ostrołęka
Kontakt:

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Chrzanek` » śr sty 10, 2018 00:59

Panie i Panowie. Chcę zająć się przedzczepem lamp. Na myśli mam m.in. taką operację: posiadam (kupiłem) lampy xenon. Jest to trochę skladak. Ponieważ wnętrze jest oem, tylko obudowa lampy jest to co innego DEPO, (kupiłem świadomie). I teraz jest czas, żebym mógł coś z tym zrobić. Pomyślałem nad poszukaniem oem obudowy od xenona. Wiem, że to nie latwe, a już na pewno wersje EU, stąd też mój pomysł, aby poszukać obudowy UK. Ale potrzebuje podpowiedzi i ewentualnego wyprowadzenia z błędu. Sama obudowa chyba nie różni się między EU a UK, hmm? Z góry dziękuję za sugestie i odpowiedzi. :)


__________________________________________
Kliknij, a zostaniesz przeniesiony do mojego tematu
Obrazek
1.8t 4motion - R32 body - 213HP - oem+

http://bit.ly/sklep-fm_world
:gora: Mój sklep internetowy :gora:

Awatar użytkownika
Garrison
Forum Master
Forum Master
Posty: 1450
Rejestracja: pt lut 26, 2016 18:07
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Leon 5F Xperience
Silnik: CZCA

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Garrison » śr sty 10, 2018 20:06

Pany, sprawa jest. Czy ramiona wycieraczek aero konstrukcyjnie są lepiej zaplanowane od tych z końcówką w kształcie litery "U"? Nowe wycieraczki, a zbiera tak samo słabo albo i gorzej. Myślę nad zakupem poliftowych, czyli "aero", ale jak to nie rozwiązuje problemu to szkoda pieniędzy.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Kąciki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości