Kącik posiadaczy MK4

Wymiana doświadczeń użytkowników poszczególnych modeli VW.

Moderator: VIP

Awatar użytkownika
Peran
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 325
Rejestracja: sob gru 20, 2014 14:05
Lokalizacja: LBL

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Peran » pt gru 08, 2017 15:24

Ja śruby potraktowalem brzeszczotem i puściły.



kewinpol
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 709
Rejestracja: czw mar 09, 2017 16:16
Lokalizacja: Katowice/Zabrze
Auto: Volkswagen Golf

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: kewinpol » pt gru 08, 2017 15:31

Jednak zdecydowałem się zakupić nowy przepływomierz z Boscha, tak jak zalecaliście. Jak przyjdzie to napiszę czy pomogło.



logiac
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: śr gru 06, 2017 19:35

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: logiac » pt gru 08, 2017 15:39

Ok chłopaki, ale nie mam 100% pewności czy mój bębenek jest ok, skoro kluczyk jest taki luźny w stacyjce. A jak wygląda sprawa z immobilizerem, gdzie on się znajduje? Jeśli będę miał nową stacyjkę z moim starym bębenkiem to wtedy nie mam problemu z immobilizerem?



Awatar użytkownika
Peran
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 325
Rejestracja: sob gru 20, 2014 14:05
Lokalizacja: LBL

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Peran » pt gru 08, 2017 15:45

logiac pisze:Ok chłopaki, ale nie mam 100% pewności czy mój bębenek jest ok, skoro kluczyk jest taki luźny w stacyjce. A jak wygląda sprawa z immobilizerem, gdzie on się znajduje? Jeśli będę miał nową stacyjkę z moim starym bębenkiem to wtedy nie mam problemu z immobilizerem?
Immobiliser jest w liczniku. A pastylki immo w kluczu. Jeśli zdecydujesz się na nowy klucz to przekładasz pastylek że starego i nie bawisz się w programowanie.



logiac
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: śr gru 06, 2017 19:35

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: logiac » pt gru 08, 2017 17:19

Peran pisze:
logiac pisze:Ok chłopaki, ale nie mam 100% pewności czy mój bębenek jest ok, skoro kluczyk jest taki luźny w stacyjce. A jak wygląda sprawa z immobilizerem, gdzie on się znajduje? Jeśli będę miał nową stacyjkę z moim starym bębenkiem to wtedy nie mam problemu z immobilizerem?
Immobiliser jest w liczniku. A pastylki immo w kluczu. Jeśli zdecydujesz się na nowy klucz to przekładasz pastylek że starego i nie bawisz się w programowanie.
Dzięki za konkretną odpowiedź. Jutro zabiorę się za to, ale już wiem, że zdjęcie airbaga trochę mi zajmie czasu :grin:



Awatar użytkownika
joseph82
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 1477
Rejestracja: pn sty 09, 2012 21:09
Lokalizacja: CTU

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: joseph82 » sob gru 09, 2017 02:20

logiac pisze:
Peran pisze:
logiac pisze:Ok chłopaki, ale nie mam 100% pewności czy mój bębenek jest ok, skoro kluczyk jest taki luźny w stacyjce. A jak wygląda sprawa z immobilizerem, gdzie on się znajduje? Jeśli będę miał nową stacyjkę z moim starym bębenkiem to wtedy nie mam problemu z immobilizerem?
Immobiliser jest w liczniku. A pastylki immo w kluczu. Jeśli zdecydujesz się na nowy klucz to przekładasz pastylek że starego i nie bawisz się w programowanie.
Dzięki za konkretną odpowiedź. Jutro zabiorę się za to, ale już wiem, że zdjęcie airbaga trochę mi zajmie czasu :grin:
NIEKONIECZNIE. Byle by pamiętać jeśli nie odłączysz aku, by nie przekręcać kluczyka w pozycję zapłon... Podważasz od spodu by wyskoczyła z zatrzasków i odłączasz poduchę od kiery. Ot i cała historyja


meine Golf LW5Z 3D AJM http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=442730" onclick="window.open(this.href);return false;

logiac
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: śr gru 06, 2017 19:35

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: logiac » sob gru 09, 2017 18:24

Poduszka z kierownicą już demontowane, ale zabrałem się za to zbyt późno i jutro muszę skończyć demontaż stacyjki. Jest możliwość po zdjęciach sprawdzenie ile ma przelatana stacyjka km, żeby nie kupić używki na 6 miesięcy i znowu się zepsuje?



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Qto » ndz gru 10, 2017 00:04

logiac pisze:Jest możliwość po zdjęciach sprawdzenie ile ma przelatana stacyjka km
hehe
a co jak stacyjka jest z auta które ma 500 000km ale była przekręcana 2x dziennie...a druga jest z auta z przebiegiem 180 000km ale była przekręcana 20x dziennie :chytry: Tak samo kierownica...mogę Ci pokazać kierownicę nadającą się na śmietnik a przelatane ma 150kkm...i drugą wyglądającą na nową a przelatane ma 2x więcej :bajer:



logiac
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: śr gru 06, 2017 19:35

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: logiac » ndz gru 10, 2017 01:24

Bardziej mi chodziło o jej zużycie czyli ile razy była przekręcana niż przebieg auta w km, w którym była :grin: Czyli za bardzo wizualnie niema sposobu, żeby określić zużycie stacyjki?
Edit.
Udało się zdemontować stacyjkę :)
Obrazek
Edit.
Jeśli się nie mylę to uszkodził się wałek stacyjki, który widać, że lata po zdjęciu kostki.
Obrazek
Lepiej jest wymienić sam wałek i zostawić swoją stacyjkę czy kupić kompletną stacyjkę i zamienić bębenki? Trochę boję się, że ten zamiennik wałka będzie bublem i szybko się rozpadnie: http://allegro.pl/vw-golf-iv-4-t5-bora- ... 53865.html" onclick="window.open(this.href);return false;. Kupował ktoś z was taki wałek do stacyjki?



Awatar użytkownika
Garrison
Forum Master
Forum Master
Posty: 1450
Rejestracja: pt lut 26, 2016 18:07
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Leon 5F Xperience
Silnik: CZCA

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Garrison » ndz gru 10, 2017 21:18

Może być tak, że jak kończą mi się klocki, to w końcowej fazie dłuższego, mocnego hamowania, trzęsie całym przodem? :D

Swoją drogą czy każdy Golf IV ma z przodu klocki ze stykiem zużycia? Bo patrzę za klockami i wszystkie są z takowym. Z kolei mam wrażenie, że kończą mi się hamulce z przodu i komputer nic nie wyświetla.



dany_47
Forum Master
Forum Master
Posty: 1026
Rejestracja: sob mar 14, 2015 17:24
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: dany_47 » pn gru 11, 2017 04:46

Czujnik może być nie podpięty.
A jak klocki się kończą to faktycznie może delikatnie trzęść i huczy specyficznie. Wkrótce potem zacznie się pisk bo blacha o tarcze będzie drzec. Zmierz jeszcze grubość tarczy dla świętego spokoju jak już klocki będziesz zmieniał.


Było: MK4 1.8 BIG TURBO 370KM i 470Nm

Obrazek

Jest: Passat B5.5 R32 TURBO 740KM i 790Nm

Maggot
M & K
M & K
Posty: 2053
Rejestracja: czw lip 08, 2010 22:45

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Maggot » pn gru 11, 2017 21:42

dany_47, jak czujnik jest NIE podpięty, to właśnie wyrzuca kontrolkę :)
Tutaj pewnie są zwarte oba przewody co symuluje "dobre" klocki .

Garrison, Ściągnij koło przednie od kierowcy i zobacz czy w ogóle z klocków idą jakieś kable,
a także gdzie ew. są wpięte - ogólnie obejrzyj to, co tam się dzieje .



Awatar użytkownika
krazorek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 458
Rejestracja: pt gru 25, 2009 18:17
Lokalizacja: centralna PL

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: krazorek » wt gru 12, 2017 12:08

Maggot, a nie odwrotnie? Bo jak ja raz na początku myślałem, że nie mam czujnika i kupiłem klocki bez to po prostu nie podpiąłem wtyczki i było OK.
Te czujniki chyba działają na zwarcie dwóch kabli za pomocą tarczy i wtedy Ci wywala zużycie klocków - ewentualnie Ty możesz mieć inaczej, bo też słyszałem choć nie spotkałem się z czujnikiem działającym na zasadzie przerwania obwodu.



Maggot
M & K
M & K
Posty: 2053
Rejestracja: czw lip 08, 2010 22:45

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Maggot » wt gru 12, 2017 13:31

krazorek, aktualnie mam a4 b8, ale wydaje mi się, że kiedyś w mk4 też tak miałem hmmm...
To na pewno nie działa tak, że gdy klocek zbyt mocno się zetrze, to te kabelki się "urywają" od klocka i dlatego kontrolka wybija ?

Jeśli się mylę jednak to sorry za zamieszanie ale byłem w 99% pewien :pub:

Niemniej jednak Kolega tak czy siak musi w/w koło ściągnąć i obadać temat w pierwszej kolejności :)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Kąciki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości