Kącik posiadaczy MK4

Wymiana doświadczeń użytkowników poszczególnych modeli VW.

Moderator: VIP

Awatar użytkownika
majster heniek
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2134
Rejestracja: ndz kwie 09, 2006 11:04
Lokalizacja: Głuchołazy
Auto: Jest
Silnik: też

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: majster heniek » pn paź 02, 2017 09:24

Qto pisze:edit: rano zobaczyłem na telefonie :kac: Dzięki :pub:
no tak , nie napisałem , że na tela poszło :banghead:


Obrazek

Awatar użytkownika
marcinnxtdi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 276
Rejestracja: ndz sty 11, 2009 13:16
Lokalizacja: Czeladź

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: marcinnxtdi » śr paź 04, 2017 11:16

Ktoś chętny na Ramiona AERO ?


Obrazek

Awatar użytkownika
hayperekpo
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2719
Rejestracja: sob kwie 07, 2007 13:41
Lokalizacja: Kraków/GOP

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: hayperekpo » śr paź 04, 2017 16:44

Qto, paka dotarła? :chytry:


Obrazek
Zanim zapytasz na PW, skorzystaj z forumowej szukajki, FAQ i wujaszka Google

Awatar użytkownika
sebekgolf
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2220
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: sebekgolf » śr paź 04, 2017 17:25

G0 Karcio pisze:Pany, czy 3B1837015A to numer centralnego zamka od strony kierowcy Golf IV 5 furtek 1998 1.9TDI 110KM? Poprawione zimne luty, wymieniony mikrowłącznik i nic. Kupię nówke i po kłopocie tylko czy to ten numer?
Najpierw napisz co ci się dzieje, bo może szukasz nie tam gdzie trzeba.
dany_47 pisze:
G0 Karcio pisze:Dwa rodzaje? Jakieś różnice? Są jakieś lepsze i gorsze?
Ktoś o tym pisał tutaj na forum...
Być może bujda na resorach i wprowadzam zamieszanie.
Trzeba by żeby ktoś mądry się wypowiedział :)

to nie bujda. Kiedyś o tym pisalem, dawno dawno temu. Różnią się tym, że przy tych lepszych, słychać podwójne uderzenie. Dzieje się tak dlatego, ze zębatka napędzająca jest luźno osadzona na ośce silnika. Na tej samej ośce jest bieżnia w której siedzi kulka łożyskowa. Silniczek zaczyna się obracać i siłą odśrodkową w pewnym momencie kulka wysuwa się na zewnątrz, łapiąc za występ w zębatce i zaczyna ciągnąć. Te gorsze silniczki mają zębatkę bezpośrednio na ośce silnika. Krócej żyją.

Inną sprawą jest to, że czasem nie są winne zimne luty, a silniczek. I wcale nie trzeba go wymieniać, tylko trzeba trochę przy nim podłubać.

Kolega opisze co się dzieje, to może będzie dało się pomóc.


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

lwlw
Forum Master
Forum Master
Posty: 1171
Rejestracja: ndz lis 25, 2007 13:08
Lokalizacja: ERW/WPI

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: lwlw » śr paź 04, 2017 19:45

Ja mam właśnie to podwójne uderzenie i zamek kierowcy jest teraz już na takim etapie, że po otwarciu drzwi nic się nie świeci ani nie ma brzęczyka zapalonych świateł. Jedyne co dobre to zawsze prawidłowo się zamyka i otwiera.
Wcześniej czasami działało oświetlenie wnętrza itd.



Awatar użytkownika
G0 Karcio
..::VWGolfExclusiveEdition::..
..::VWGolfExclusiveEdition::..
Posty: 1665
Rejestracja: wt lip 21, 2009 17:32
Lokalizacja: Gdynia/Elbląg
Auto: Volkswagen Golf IV GTI TDI Exclusive
Silnik: AHF

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: G0 Karcio » śr paź 04, 2017 21:00

sebekgolf, podaj kolego numery zamka z pojedyńczym i z podwójnym uderzeniem, bardzo bym prosił to porównam jaki mam choć i tak kupię ten lepszy. A dzieje się to:
https://m.youtube.com/watch?v=iJ8LuCrN8ps" onclick="window.open(this.href);return false;



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Qto » śr paź 04, 2017 21:50

hayperekpo, dotarła ale jeszcze nie otworzyłem...czasu nie ma :panna: Przerabiam u siebie instalację...ori wiązki komfortu i grzania dup - wcześniej miałem jakieś sztukowane...plus multifunkcja, PDC, zmiana ABS mark20 na mark60, PDC, ksenon, poduchy 1C i pewnie jeszcze parę innych gadżetów. I jak już tak grzebię to przy okazji dorzucam szósty bieg :hmm: Generalnie masakra...porwałem się z motyką na słońce.

sebekgolf, jakieś fotki jednego i drugiego? Rozbierałem dziesiątki zamków i nigdy na to nie zwracałem uwagi...ale dałbym se rękę uciąć że wszystkie co rozbierałem były takie same (poza liczbą mikrostyków).



Awatar użytkownika
sebekgolf
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2220
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: sebekgolf » czw paź 05, 2017 07:29

G0 Karcio pisze:sebekgolf, podaj kolego numery zamka z pojedyńczym i z podwójnym uderzeniem, bardzo bym prosił to porównam jaki mam choć i tak kupię ten lepszy. A dzieje się to:
https://m.youtube.com/watch?v=iJ8LuCrN8ps" onclick="window.open(this.href);return false;

Numerów nie pamiętam. Rozbierałem moje drzwi chyba ze 4 lata do tyłu ostatnim razem ( kiedy musiałem wyjmować zamek). Natomiast z filmiku mam wrażenie że masz ten z podwójnym uderzeniem ( konstrukcja z kulką). Te bez kulki pracują sporo ciszej.

Rozumiem, że chodzi ci o to, że nie ryglują sie drzwi ? Wcześniej problem też występował, czy teraz po poskładaniu (po naprawie mikrostyków) ? Podejrzewam że tu powodem nie jest sam silniczek/mikrostyki ( problem z ryglowanem), tylko błędnie złożony zamek po naprawie. Zamek składa się z dwóch zasadniczych części. Jedna "połowa" to elementy mechaniczne ( ramiona takie metalowe + zapadki i inne duperele) oraz część z silniczkiem oraz mikrostykami. Obie są składane tak jakby pod kątem prostym. Podczas składania tego do kupy, musisz zwrócić ogromną uwagę na takie metalowe widełki. W nie ( czyli pomiędzy widełki) musi wejść taki gruby płaskownik ( taki jakby jęzor) z drugiej części. Najprawdopodobniej nie trafiłeś z tym i jęzor znajduje się poza widełkami. To bym obstawiał jeśli chodzi o ryglowanie.

Jeśli chodzi o mikrostyki, brak brzęczka itd, to czy wymieniałeś ten jeden osobny mikrostyk, który jest dwoma kabelkami dolutowany do płytki w zamku ? To on odpowiada za to co Ci nie działa, a nie styki w środku zamka. Ten mikrostyk się dość szybko wyciera ( szybciej niż te przy silniczku). Da się kupić taki nowy na allegro za chyba 4 czy 5 zł.
Qto pisze:hayperekpo, dotarła ale jeszcze nie otworzyłem...czasu nie ma :panna: Przerabiam u siebie instalację...ori wiązki komfortu i grzania dup - wcześniej miałem jakieś sztukowane...plus multifunkcja, PDC, zmiana ABS mark20 na mark60, PDC, ksenon, poduchy 1C i pewnie jeszcze parę innych gadżetów. I jak już tak grzebię to przy okazji dorzucam szósty bieg :hmm: Generalnie masakra...porwałem się z motyką na słońce.

sebekgolf, jakieś fotki jednego i drugiego? Rozbierałem dziesiątki zamków i nigdy na to nie zwracałem uwagi...ale dałbym se rękę uciąć że wszystkie co rozbierałem były takie same (poza liczbą mikrostyków).
Niestety nie mam zdjęcia. Też mnie czeka wyjmowanie zamka, bo też mi kopertówka nie świeci, oświetlenie kabiny itd. Ale póki co nie ruszam bo nie ma kiedy i nie mam pojęcia kiedy to będzie bo mam za dużo na głowie. Nawet nie ma kiedy na forum wchodzić bo albo praca, albo walka z audi, żeby je doprowadzić do stanu jaki mnie usatysfakcjonuje.


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Awatar użytkownika
G0 Karcio
..::VWGolfExclusiveEdition::..
..::VWGolfExclusiveEdition::..
Posty: 1665
Rejestracja: wt lip 21, 2009 17:32
Lokalizacja: Gdynia/Elbląg
Auto: Volkswagen Golf IV GTI TDI Exclusive
Silnik: AHF

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: G0 Karcio » czw paź 05, 2017 07:51

sebekgolf, to konstrukcję zamka idzie rozpoznać jedynie po tym jak głośno zamyka? Nie idzie tego inaczej rozpoznać? Chciałbym właśnie taki zakupić a bez numeru słabo.

Ten filmik sam kręciłem i wygląda to tak, gdy zamykam auto z pilota to rygiel kierowcy nie chowa się, pozostałe się chowają, nacisne go jeszcze raz z pilota to rygiel kierowcy sie chowa a reszta rygli się nie chowa. W skrócie ten od kierowcy rygiel zawsze jest w innym położeniu od pozostałych.
Jak kupiłem auto to jakiś czas było dobrze, po 2-3 latach coś się spiepszyło i jest tak jak napisałem wyżej (wariactwo rygli).
Póki działało to nic nie grzebałem w zamku, dopiero jak sie popsuło zacząłem sìę tym bawić więc winy z mojej strony nie ma, że zaczął się taki cyrk.
Styki zostały poprawione, ten mikrostyk z kabelkami wymieniony, zero poprawy. Mogę dodać od siebie, że wszystko poza tym zamkiem u mnie działa (jest oświetlenie w kabinie i w bagażniku, brzęczyk jest). Aha...jak otwieram auto to kierunki mignom a jak otwieram to nie...albo odwrotnie.



dany_47
Forum Master
Forum Master
Posty: 1026
Rejestracja: sob mar 14, 2015 17:24
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: dany_47 » czw paź 05, 2017 08:13

Ja z tym ryglem w drzwiach kierowcy mam tak samo. Tzn ze się nie chowa ale olewam temat bo normalnie zamyka i otwiera auto z pilota :)
Przy zamknięciu kierunki też mi nie migają, dopiero jak zamknę i wcisne jeszcze raz zamknięcie to mignie. Jakby się coś dodatkowo aktywowalo. Ale wszystko działa i nawet niechcący się dowiedziałem że mam alarm.


Było: MK4 1.8 BIG TURBO 370KM i 470Nm

Obrazek

Jest: Passat B5.5 R32 TURBO 740KM i 790Nm

Awatar użytkownika
sebekgolf
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2220
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: sebekgolf » czw paź 05, 2017 11:26

G0 Karcio pisze:sebekgolf, to konstrukcję zamka idzie rozpoznać jedynie po tym jak głośno zamyka? Nie idzie tego inaczej rozpoznać? Chciałbym właśnie taki zakupić a bez numeru słabo.

Ten filmik sam kręciłem i wygląda to tak, gdy zamykam auto z pilota to rygiel kierowcy nie chowa się, pozostałe się chowają, nacisne go jeszcze raz z pilota to rygiel kierowcy sie chowa a reszta rygli się nie chowa. W skrócie ten od kierowcy rygiel zawsze jest w innym położeniu od pozostałych.
Jak kupiłem auto to jakiś czas było dobrze, po 2-3 latach coś się spiepszyło i jest tak jak napisałem wyżej (wariactwo rygli).
Póki działało to nic nie grzebałem w zamku, dopiero jak sie popsuło zacząłem sìę tym bawić więc winy z mojej strony nie ma, że zaczął się taki cyrk.
Styki zostały poprawione, ten mikrostyk z kabelkami wymieniony, zero poprawy. Mogę dodać od siebie, że wszystko poza tym zamkiem u mnie działa (jest oświetlenie w kabinie i w bagażniku, brzęczyk jest). Aha...jak otwieram auto to kierunki mignom a jak otwieram to nie...albo odwrotnie.
Po numerze zamka pewnie też dojdziesz, tylko że nie wiem jaki numer mają te co mam w aucie a nie będę specjalnie drzwi rozbierał żeby to sprawdzić.

Co do rygla to jeszcze raz:

masz otwarte auto-> zamykasz z pilota i wszystkie drzwi się ryglują poza drzwiami kierowcy -> klikasz drugi raz na pilocie ryglowanie to domknie się rygiel kierowcy a pozostałe są nadal zamknięte tak jak były po pierwszym kliknięciu. Tak Ci to działa ?
dany_47 pisze:Ja z tym ryglem w drzwiach kierowcy mam tak samo. Tzn ze się nie chowa ale olewam temat bo normalnie zamyka i otwiera auto z pilota :)
Przy zamknięciu kierunki też mi nie migają, dopiero jak zamknę i wcisne jeszcze raz zamknięcie to mignie. Jakby się coś dodatkowo aktywowalo. Ale wszystko działa i nawet niechcący się dowiedziałem że mam alarm.
Zaczekajmy co odpisze przedmówca na moje pytanie, bo chyba już wiem co jest nie tak, tylko wolę się upewnić.


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Awatar użytkownika
G0 Karcio
..::VWGolfExclusiveEdition::..
..::VWGolfExclusiveEdition::..
Posty: 1665
Rejestracja: wt lip 21, 2009 17:32
Lokalizacja: Gdynia/Elbląg
Auto: Volkswagen Golf IV GTI TDI Exclusive
Silnik: AHF

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: G0 Karcio » czw paź 05, 2017 12:56

sebekgolf, yyy...to jest tak...
-zamykanie samochodu z pilota - wciskam zamykanie - rygiel kierowcy nie chowa się (te drzwi można otworzyć, nie miga dioda rygla) a pozostałe rygle się chowają (tych drzwi nie można otworzyć).
-otwieranie samochodu z pilota - wciskam otwieranie - rygiel kierowcy chowa się (tych drzwi nie można otworzyć, miga dioda rygla) a pozostałe rygle się nie chowają (te drzwi można otworzyć). Wszystko jest na filmiku mojego autorstwa:
https://m.youtube.com/watch?v=iJ8LuCrN8ps" onclick="window.open(this.href);return false;
Chyba temu zamku od kierowcy sie coś p_*#cenzura#* bo otwiera rygiel kiedy zamykam auto i zamyka rygiel kiedy otwieram auto. Tak wszystko sprawne tj.oświetlenie itd...aaa...poza kierunkami...nie włączają się przy zamykaniu....albo otwieraniu (nie pamiętam).



kewinpol
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 709
Rejestracja: czw mar 09, 2017 16:16
Lokalizacja: Katowice/Zabrze
Auto: Volkswagen Golf

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: kewinpol » czw paź 05, 2017 13:03

Czy prawe lusterko w golfiku również jest podgrzewane czy VW coś pokombinowało jak z jego wielkością i nie jest podgrzewane? Jak włączam podgrzewanie szyby i lusterek, to lewe lusterko szybko odparowuje krople wody, które na nim są, natomiast prawe nic. Coś się zepsuło czy ten typ tak ma?



Awatar użytkownika
Paclawek
Kapitan Palniczek
Kapitan Palniczek
Posty: 141
Rejestracja: czw sty 15, 2009 13:07
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Paclawek » czw paź 05, 2017 13:26

Prawe i lewe jeśli jest wszystko sprawne powinno odparować wodę tak samo.


Obrazek
TURBODIESEL INTERCOOLER POLSKA NIEMCY STEFAN MOLLER!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Kąciki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 57 gości