Kącik posiadaczy MK4

Wymiana doświadczeń użytkowników poszczególnych modeli VW.

Moderator: VIP

lwlw
Forum Master
Forum Master
Posty: 1161
Rejestracja: ndz lis 25, 2007 13:08
Lokalizacja: ERW/WPI

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: lwlw » pt sie 18, 2017 22:04

Powiem więcej: jak będziesz np. jeździć z klimą w upalny dzień, a potem przyjdzie burza to bez klimy ciężko początkowo szyby odparować.



Awatar użytkownika
Garrison
Forum Master
Forum Master
Posty: 1461
Rejestracja: pt lut 26, 2016 18:07
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Octavia 1Z3
Silnik: BXE

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Garrison » pt sie 18, 2017 23:37

Dzień do dupy :/

Z kolegą zabraliśmy się za wymianę osłon i odbojów amortyzatorów z tyłu. Po zdjęciu kół okazało się, że klocki i tarcze są w fatalnym stanie (w sumie coś mi wczoraj zaczęło ostro trzeć), to je też od razu wymieniliśmy. Coś tam jednak wyszło z zaciskami, że trzeba było wymienić gumy, a co za tym idzie odpiąć przewody hamulcowe... I to skopało cały dzień, bo jeden odpowietrznik nie chciał odejść, nie mogliśmy odpowietrzyć i teraz nie mam hamulców :rozpacz: Oby jutro któryś z serwisów był skory do pomocy i zrozumiał człowieka... Bo ile to? 30 minut roboty? Mogłem sobie te hamulce darować i poczekać do przyszłego tygodnia.



Awatar użytkownika
BartesWZL
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 810
Rejestracja: ndz mar 29, 2015 15:25
Lokalizacja: Lubin/ dolnośląskie

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: BartesWZL » sob sie 19, 2017 01:00

Garrison pisze:Dzień do dupy :/

Z kolegą zabraliśmy się za wymianę osłon i odbojów amortyzatorów z tyłu. Po zdjęciu kół okazało się, że klocki i tarcze są w fatalnym stanie (w sumie coś mi wczoraj zaczęło ostro trzeć), to je też od razu wymieniliśmy. Coś tam jednak wyszło z zaciskami, że trzeba było wymienić gumy, a co za tym idzie odpiąć przewody hamulcowe... I to skopało cały dzień, bo jeden odpowietrznik nie chciał odejść, nie mogliśmy odpowietrzyć i teraz nie mam hamulców :rozpacz: Oby jutro któryś z serwisów był skory do pomocy i zrozumiał człowieka... Bo ile to? 30 minut roboty? Mogłem sobie te hamulce darować i poczekać do przyszłego tygodnia.
Zawsze tak jest, mi często zdarza się tak zrobić w sobotę o godzinie 14 :D


Moje MKIV 2.0 Votex/X3
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=578589" onclick="window.open(this.href);return false;

Corrado VR6 <3
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=605382" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Garrison
Forum Master
Forum Master
Posty: 1461
Rejestracja: pt lut 26, 2016 18:07
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Octavia 1Z3
Silnik: BXE

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Garrison » sob sie 19, 2017 02:34

Ja teraz się naczytałem o odpowietrzaniu i boję się, że pompa abs mogła przy okazji pójść...

Co do godziny 14 w sobotę, to wczoraj o 17:14 zobaczyliśmy, że guma na tłoczku jest pęknięta, a hurtownia robi do 18 :D Szczęśliwie dziewczyna z siostrą pojechały po buty to było do kogo dzwonić by kupiły. Tarcze i klocki też one przywiozły :kwiatek: W sumie gdyby nie zapowietrzenie, to bym napierdzielał salta z radości, a tak... Nie mogę spać i sobie wkręcam co mogło jeszcze paść :/ Oby mi to gdzieś rano ogarnęli.



lwlw
Forum Master
Forum Master
Posty: 1161
Rejestracja: ndz lis 25, 2007 13:08
Lokalizacja: ERW/WPI

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: lwlw » sob sie 19, 2017 21:54

Mobilki, taką mam dziwną sytuację.... Kiedyś było tak, że jak zapaliła mi się rezerwa to poza miastem można było te 100 km zrobić i pokazywany dystans do przejechania się z tym pokrywał. Co najmniej od kilku tankowań mam tak, że do przejechania jest teoretycznie 120 km i zapala się rezerwa. I tu zaczyna się problem, bo kilometry do przejechania zaczynają lecieć na łeb na szyję - np. ostatnio przejechałem na rezerwie 40 km, a dystans do przejechania w tym czasie zmniejszył się ze 120 km do... 20 km. Przy spokojnej jeździe, żadnego wariowania. Przez to już dwa razy pokazało mi się zero do przejechania. Rezerwa za późno się zapala czy co? Do rezerwy jest wszystko OK, te kilometry do przejechania lecą normalnie.
Wiem, że to jest tylko orientacyjnie i nie ma co na tym polegać, ale kiedyś naprawdę mogłem, zastanawia mnie co się zmieniło.



Awatar użytkownika
Garrison
Forum Master
Forum Master
Posty: 1461
Rejestracja: pt lut 26, 2016 18:07
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Octavia 1Z3
Silnik: BXE

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Garrison » ndz sie 20, 2017 01:20

Pytanie, bo trochę się martwić zaczynam... Z tyłu mam nowe tarcze, klocki i zaciski, do tego nowy płyn hamulcowy, odpowietrzone w serwisie. Sytuacja taka, że hamulec łapie w połowie, może na 2/3 jego wysokości. Kwestia pojeżdżenia i ułożenia się nowego tyłu, czy coś gorszego? Jak powinien zachowywać się zdrowy hamulec przy zgaszonym i odpalonym silniku? Przed wymianą hamulec łapał od razu i doskonale czułem siłę hamowania, która była adekwatna do głębokości wciskania pedału. Teraz niby też czuję, ale łapie od połowy, więc ten zakres jakby się zwęził :D



lwlw
Forum Master
Forum Master
Posty: 1161
Rejestracja: ndz lis 25, 2007 13:08
Lokalizacja: ERW/WPI

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: lwlw » ndz sie 20, 2017 07:53

Może słabo odpowietrzone?



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19239
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Qto » ndz sie 20, 2017 11:15

Garrison, a nie zapowietrzyles pompy? Ile płynu zeszło? Spróbuj vagiem odpowietrzyc...



Awatar użytkownika
Garrison
Forum Master
Forum Master
Posty: 1461
Rejestracja: pt lut 26, 2016 18:07
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Octavia 1Z3
Silnik: BXE

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Garrison » ndz sie 20, 2017 11:19

Płynu według faktury poszło 0,5l, ale ile z tego wykorzystali to tylko mechanik wie (i tak coś mało, ale dzień wcześniej poszło około litra nowego). Co do odpowietrzenia VAGiem to spróbuję, jak będę miał podnośnik. Rozumiem, że nic więcej nie trzeba, tylko koła oderwane od ziemi i wykonanie procedury w VAG? No i kwestia, czy pompa obsługuje komputerowe odpowietrzenie.

PS. W zasadzie dlaczego odpowietrzenie pompy ABS wymaga podniesienia auta?

#edit.
Znalazłem taki filmik - https://www.youtube.com/watch?v=-cJ1P6yrbXQ" onclick="window.open(this.href);return false; - patrzę po tym, że są "screws open" - na chłopski rozum znaczy to tyle, że trzeba odpowietrzniki odkręcać, ale w procedurze cytowanej na forum nie ma mowy o odkręcaniu ich, jeśli odpowietrzamy pompę ABS. Zagmatwane to wszystko :D
Ostatnio zmieniony ndz sie 20, 2017 15:47 przez Garrison, łącznie zmieniany 2 razy.



kewinpol
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 469
Rejestracja: czw mar 09, 2017 16:16
Lokalizacja: Opole/Katowice
Auto: Volkswagen Golf

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: kewinpol » ndz sie 20, 2017 13:41

Witam, jakie świece będą lepsze do silnika 2.0l i gaz: denso K20TT czy beru UPT2?



Awatar użytkownika
cinek2004
"
Posty: 1785
Rejestracja: pn cze 04, 2007 08:01
Lokalizacja: Warszawa - WB

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: cinek2004 » ndz sie 20, 2017 18:26

Widzieliście już nowy mod:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=mmCeF8J ... e=youtu.be[/youtube]



mass143
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 997
Rejestracja: pn kwie 01, 2013 01:44
Lokalizacja: Sandomierz

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: mass143 » ndz sie 20, 2017 19:09

Garrison, ja u siebie w poprzedniej Borze miałem to samo, niski hamulec po spuszczeniu płynu. Odpowietrzane z milion razy na różne sposoby, normalnie, ciśnieniowo, w róznych kolejnościach, pompa abs odpowietrzana, przelane płynu od cholery i nigdy aż do sprzedaży nie osiągnąłem takiego pewnego i sztywnego hamulca jak powinien być :helm: 3 mechaników robiło i nic :-) oczywiście hamulce były mocne i nigdy ich nie brakło ale nisko i pierwszy zakres pracy pedału był "pusty"
Ostatnio zmieniony ndz sie 20, 2017 19:10 przez mass143, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Garrison
Forum Master
Forum Master
Posty: 1461
Rejestracja: pt lut 26, 2016 18:07
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Octavia 1Z3
Silnik: BXE

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Garrison » ndz sie 20, 2017 19:10

Że machanie wskazówkami? Wydawało mi się, że to od dawna, ale może chodzi o 1/2 FIS.
mass143 pisze:Garrison, ja u siebie w poprzedniej Borze miałem to samo, niski hamulec po spuszczeniu płynu. Odpowietrzane z milion razy na różne sposoby, normalnie, ciśnieniowo, w róznych kolejnościach, pompa abs odpowietrzana, przelane płynu od cholery i nigdy aż do sprzedaży nie osiągnąłem takiego pewnego i sztywnego hamulca jak powinien być :helm: 3 mechaników robiło i nic :-) oczywiście hamulce były mocne i nigdy ich nie brakło ale nisko i pierwszy zakres pracy pedału był "pusty"
Dzięki za ten post. U mnie chyba się zaczynają układać nowe hamulce z tyłu, bo odbieram wrażenie, że zaczyna delikatnie łapać przy wysokim położeniu hamulca :)



Awatar użytkownika
cinek2004
"
Posty: 1785
Rejestracja: pn cze 04, 2007 08:01
Lokalizacja: Warszawa - WB

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: cinek2004 » ndz sie 20, 2017 19:13

Chodzi o to, że tylko edytując wsad. Bez dokładania żadnych modułów.
Ostatnio zmieniony ndz sie 20, 2017 19:17 przez cinek2004, łącznie zmieniany 1 raz.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Kąciki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości