Kącik posiadaczy MK4

Wymiana doświadczeń użytkowników poszczególnych modeli VW.

Moderator: VIP

dany_47
Forum Master
Forum Master
Posty: 1026
Rejestracja: sob mar 14, 2015 17:24
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: dany_47 » śr sie 02, 2017 23:37

Qto pisze:mat06, wywalić tą gąbkę co jest pod błotnikiem i będzie ok

Stosuje ktoś płyn hamulcowy dot 5.1? Można w mk4? Warto?
nie stosuje się.
producent zaleca dla bezpieczeństwa Twojego wlewać dot 4.
Zastosuj taki własnie płyn o podwyższonej temperaturze wrzenia.
z motula np RBF660.
inny DOT niż 4 może uszkodzić przewody hamulcowe lub pompę.
Poza tym im wyższy DOT tym bardziej płyn jest higroskopijny i często trzeba go zmieniać


Było: MK4 1.8 BIG TURBO 370KM i 470Nm

Obrazek

Jest: Passat B5.5 R32 TURBO 740KM i 790Nm

Awatar użytkownika
Garrison
Forum Master
Forum Master
Posty: 1450
Rejestracja: pt lut 26, 2016 18:07
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Leon 5F Xperience
Silnik: CZCA

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Garrison » czw sie 03, 2017 01:09

A ja dalej czekam na odpowiedź - otwierając bagażnik w kombi zapalać ma się tylko jego lampka, czy całe wnętrze? :D



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Qto » czw sie 03, 2017 13:20

dany_47, dzięki. Obecnie mam ATE ESP (jakoś tak)...porownam z innymi u coś wybiorę.

Będę zmieniał belkę z tyłu...i myślę czy wrzucić poli (pewnie wrzucę)...pytanie tylko czy dam radę posiadając jedynie imadło (solidne...prawie 30kg wagi)? Belkę będę miał ściągniętą więc manewrować mogę do woli...



Awatar użytkownika
krazorek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 458
Rejestracja: pt gru 25, 2009 18:17
Lokalizacja: centralna PL

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: krazorek » czw sie 03, 2017 17:29

@Qto Z Sebkiem rozmawiałem na temat płynów hamulcowych i mówił, że te 5.1 są lepsze, ale żeby nich był użytek to musisz wymieniać płyn średnio co 3 miesiące bo jest tak silnie higroskopijny...



dany_47
Forum Master
Forum Master
Posty: 1026
Rejestracja: sob mar 14, 2015 17:24
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: dany_47 » czw sie 03, 2017 18:29

krazorek pisze:@Qto Z Sebkiem rozmawiałem na temat płynów hamulcowych i mówił, że te 5.1 są lepsze, ale żeby nich był użytek to musisz wymieniać płyn średnio co 3 miesiące bo jest tak silnie higroskopijny...
... w teorii- bo mają wyższą temperaturę wrzenia z samego tego że są 5.1..
wszyscy o tym wiedzą że lepszy ale nikt nie mówi jak płyny o wysokich dotach żrą przewody, uszczelnienia :D
no i jeśli komuś frajda wymieniać płyn co miesiąc lub co trzy miesiące to już Twoja wola Panie :D
zawsze stosuje się dot4 [lub inny jeśli zaleca producent] żeby uniknąć wyżarcia układu przez sam płyn.


Było: MK4 1.8 BIG TURBO 370KM i 470Nm

Obrazek

Jest: Passat B5.5 R32 TURBO 740KM i 790Nm

Awatar użytkownika
majster heniek
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2133
Rejestracja: ndz kwie 09, 2006 11:04
Lokalizacja: Głuchołazy
Auto: Jest
Silnik: też

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: majster heniek » czw sie 03, 2017 19:48

Garrison pisze:A ja dalej czekam na odpowiedź - otwierając bagażnik w kombi zapalać ma się tylko jego lampka, czy całe wnętrze? :D
tylko bagażnik :D
zresztą za chwilę sprawdzę :okej:
sprawdzone - tylko lampka bagażnika świeci po otwarciu klapy - w Variancie i HB tak jest


Obrazek

Awatar użytkownika
sebekgolf
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2220
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: sebekgolf » czw sie 03, 2017 20:24

Qto pisze:mat06, wywalić tą gąbkę co jest pod błotnikiem i będzie ok

Stosuje ktoś płyn hamulcowy dot 5.1? Można w mk4? Warto?

5.1 wytrzymuje większe temperatury, natomiast jak napisał wyżej krazorek, jest mocno higroskopijny. Nie ma sensu do jazdy na co dzień. Jak chcesz upalać po torze, to warto wymienić.
dany_47 pisze:
Qto pisze:mat06, wywalić tą gąbkę co jest pod błotnikiem i będzie ok

Stosuje ktoś płyn hamulcowy dot 5.1? Można w mk4? Warto?
nie stosuje się.
producent zaleca dla bezpieczeństwa Twojego wlewać dot 4.
Zastosuj taki własnie płyn o podwyższonej temperaturze wrzenia.
z motula np RBF660.
inny DOT niż 4 może uszkodzić przewody hamulcowe lub pompę.
Poza tym im wyższy DOT tym bardziej płyn jest higroskopijny i często trzeba go zmieniać
Co do uszkodzenia przewodów to gównie chodzi o bazę na jakiej jest zrobiony płyn a nie o sam w sobie indeks.

Po za tym występuje też DOT 5.0 (rzadko spotykany, ale jest i warto na to zwrócić uwagę).
Qto pisze:dany_47, dzięki. Obecnie mam ATE ESP (jakoś tak)...porownam z innymi u coś wybiorę.

Będę zmieniał belkę z tyłu...i myślę czy wrzucić poli (pewnie wrzucę)...pytanie tylko czy dam radę posiadając jedynie imadło (solidne...prawie 30kg wagi)? Belkę będę miał ściągniętą więc manewrować mogę do woli...
Wrzuć zwykłe. Przecież nie siadają co chwilę. No poli będzie twardo, tym bardziej że z tyłu jest belka.


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

Awatar użytkownika
Garrison
Forum Master
Forum Master
Posty: 1450
Rejestracja: pt lut 26, 2016 18:07
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Leon 5F Xperience
Silnik: CZCA

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Garrison » pt sie 04, 2017 15:13

majster heniek pisze:
Garrison pisze:A ja dalej czekam na odpowiedź - otwierając bagażnik w kombi zapalać ma się tylko jego lampka, czy całe wnętrze? :D
tylko bagażnik :D
zresztą za chwilę sprawdzę :okej:
sprawdzone - tylko lampka bagażnika świeci po otwarciu klapy - w Variancie i HB tak jest
Dziękuję :pub:



daniel23584
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 463
Rejestracja: sob sie 06, 2011 11:38

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: daniel23584 » sob sie 05, 2017 12:50

Montował ktoś u siebie lub miał styczność z zamiennikami błotników do mk4? Zasięgnąłem opini dwóch lakierników i jeden twierdzi że jest problem ze spasowaniem, drugi zaś że montował już kilka zamienników i pasowały bez problemu. Obaj twierdzą że blacha nie wytrzyma tyle co ori ale zabezpieczyć od środka i min 2-3 lata powinien być spokój.


ALH -> 205 -> soft

Awatar użytkownika
Garrison
Forum Master
Forum Master
Posty: 1450
Rejestracja: pt lut 26, 2016 18:07
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Leon 5F Xperience
Silnik: CZCA

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Garrison » sob sie 05, 2017 13:25

daniel23584 pisze:Montował ktoś u siebie lub miał styczność z zamiennikami błotników do mk4? Zasięgnąłem opini dwóch lakierników i jeden twierdzi że jest problem ze spasowaniem, drugi zaś że montował już kilka zamienników i pasowały bez problemu. Obaj twierdzą że blacha nie wytrzyma tyle co ori ale zabezpieczyć od środka i min 2-3 lata powinien być spokój.
Była już dyskusja na ten temat, gdzie polecano kupować u allegrowicza zderzakiwkolorze. Według tamtych użytkowników, to wpasowują się bardzo dobrze.



Awatar użytkownika
sebekgolf
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2220
Rejestracja: sob wrz 25, 2010 09:48
Lokalizacja: Goteborg/Oberschlesien
Auto: Volvo S60 T6 R-Design, MK4 GT TDI i inne takie

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: sebekgolf » sob sie 05, 2017 20:11

Jak chcesz na długo, a masz zamiar iść w zamiennik, to ocynkuj. Wyjdzie to jakieś śmieszne pieniądze, a warstwa antykorozyjna lepsza niż fabrycznie.


Tarpan 1,5 OHV -> Swap 1,4 dohc R.I.P -> Swap 1,6 DOHC R.I.P -> Swap 1,4 DOHC R.I.P ->Swap 1,8 DOHC R.I.P -> Swap 1,8+ DOHC -> Swap 1,8T +++ DOHC in progresssss

Pomagamy Domom Dziecka -> ZŁOMBOL '11/'12 /'14/'15/'16

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

mass143
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 996
Rejestracja: pn kwie 01, 2013 01:44
Lokalizacja: Sandomierz

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: mass143 » sob sie 05, 2017 23:03

Ja miałem obydwa nowe błotniki i nie odbiegały spasowaniem od Ori. Wiadomo kwestia też tego kto jak to zamontuje ;)



kewinpol
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 709
Rejestracja: czw mar 09, 2017 16:16
Lokalizacja: Katowice/Zabrze
Auto: Volkswagen Golf

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: kewinpol » pn sie 07, 2017 18:24

Jakie kable zapłonowe polecacie do golfika 2.0 w gazie?



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Qto » pn sie 07, 2017 21:56

Będę przekładał PDC z Bory sedan do mojego mk4 - hatchback. Dokładka wiadomo musi być inna...i czaję się na dokładkę V6. Patrzę teraz w Etce i ta mówi że lewy czujnik oraz jego uchwyt są inne :grrr: Sprawdzał to ktoś w praktyce...czy nie da się zamontować? jeszcze ze 150 ojro kosztów by doszło :grrr:
Same uchwyty czujniki w sedanie i hb też są inne (pomijając ten jeden w V6) - da radę to spasować czy trzeba nowe kupić?

edit: uchwyt nie v6 na pewno da się dociąć aby spasować do dokładki V6...tyle że będzie się trzymał na trzech zgrzewach a nie czterech. Jeżeli jednak nie da się spasować uchwytów z Bory do Golfa, to nie ma to znaczenia bo jak kupować nowe uchwyty to pasujące. Pozostaje problem czujnika :grrr:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Kąciki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości