Golf mk2 wg. Michała - ARL 315KM/615Nm + CLIMATRONIC i inne wodotryski.

Moderator: G0 Karcio

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14085
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Golf drugi Michała-1,9 GTD/AAZ-191PSów i 325Niutonów

Post autor: Michał_1977 » pn sie 03, 2015 20:58

Jak już informowałem,pomysł z faltdachem był pomysłem na hurrra i powoli odchodzi w niepamięć.
Rusza akcja- CLIMATRONIC :bigok:
Odwiedziłem dziś zaprzyjaźniony auto-szrocik i wypatroszyłem mk4 :food:

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

I to co Michałek "lubi" najbardziej- kabelki,kilometry kabelków.... :panna:

Obrazek Obrazek

Nie wiem na które święta to rozsupłam,ale dam radę,bo kto jak nie ja :okej:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
piotrekgal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1407
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 15:32
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

Golf drugi Michała-1,9 GTD/AAZ-191PSów i 325Niutonów

Post autor: piotrekgal » wt sie 04, 2015 07:21

Michał_1977 pisze:I to co Michałek "lubi" najbardziej- kabelki,kilometry kabelków....

ja tych kabli bym nawet nie rozplątał a co dopiero właściwie podłączył .. :helm:



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Golf drugi Michała-1,9 GTD/AAZ-191PSów i 325Niutonów

Post autor: Qto » sob sie 08, 2015 17:33

Michał_1977 pisze:I to co Michałek "lubi" najbardziej- kabelki,kilometry kabelków.... :panna:
bierzesz i podłączasz - ot cała filozofia :bigok:



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14085
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Golf drugi Michała-1,9 GTD/AAZ-191PSów i 325Niutonów

Post autor: Michał_1977 » sob sie 08, 2015 21:09

Qto pisze:bierzesz i podłączasz - ot cała filozofia :bigok:
Taaa,tylko jeszcze trzeba wiedzieć gdzie podłączyć,bo ja to najwyżej mogę w kupę skręcić i pod aku podpiąć :helm:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14085
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Golf drugi Michała-1,9 GTD/AAZ-191PSów i 325Niutonów

Post autor: Michał_1977 » ndz sie 23, 2015 10:32

Trochę wody w Wiśle upłynęło,więc napiszę co nastąpiło :bajer:
Nie ukrywam,że cały ten zabieg trochę mnie przerażał i długo się stroiłem psychicznie :los2:
W międzyczasie wyplątałem potrzebną część wiązki i zmajstrowałem sobie tablicę informacyjną,która zawiśnie na ścianie,żeby było łatwo podglądnąć co z czym jeść :-)

Obrazek Obrazek

Za schematy i dodatkowe informacje,pragnę podziękować kolegom Qto i grg474 :pub:

Parę dni temu,rękami moimi,mojego siostrzeńca i slawko333,Golf został rozgrzebany i zaczął się montaż :bajer:
Tutaj też muszę podziękować grg474 za podsunięcie pomysłu z szablonem z tektury :pub:

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Później kątówka i cięcie otworu na zawór rozprężny :food:

Obrazek Obrazek Obrazek

Następnie przymiarki kombajnu do grodzi,czyli zakładanie-zdejmowanie,zakładanie-zdejmowanie... i tak do zaj***ania :grin:

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Koniec końców,kombajn siadł na stałe przy grodzi :bigok:

Obrazek Obrazek

Później podpięliśmy "+" , "-" ,panel i kombajn zagadał :satan:

Obrazek

Teraz co nie co pod maską. Wydawało mi się,że już mam wszystko do tej układanki,a tu lipa... :-(
Po zamontowaniu kompresora,okazało się że chłodnica cieczy będzie do zmiany. Dolny jej króciec wyszedł mi 3mm od kompresora i fizycznie nie dałoby się zamontować węża :banghead:

Prawie nowa chłodnica Magneti Marelli jakby ktoś potrzebował.Największa z największych w mk2 :-)

Obrazek

Zrobiłem ze 100km po szrotach,ale opłaciło się i wczoraj przytargałem lewą chłodnicę. Na fotkach już zespolona ze skraplaczem.
Szkoda tylko,że krótsza o 5cm... :?
Jednak nie ma tego złego,co na dobre by nie wyszło. Przy lewej podłużnica zrobiła się dzięki temu większa szczelina i tamtędy pościłem rurkę od skraplacza :bigok:

Obrazek Obrazek Obrazek

Prace stanęły na etapie podłączania rurek. Tutaj też wpadłem na diabelski pomysł :satan:
Otóż jutro powywalam znaczną ilość rurek metalowych i przekuję to w giętkie,ciśnieniowe do klimy.To mi znacznie ułatwi ich montaż wzdłuż podłużnicy :food:

Cdn. :wink:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

drakula500
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 296
Rejestracja: czw sty 31, 2013 22:58

Golf drugi Michała-1,9 GTD/AAZ-191PSów i 325Niutonów

Post autor: drakula500 » pn sie 24, 2015 08:05

Zawór rozprężny ma specjalną obudowę z pianką która zapobiega przechodzeniu temperatury z grodzi - powinieneś ją mieć. Na tym etapie dopilnuj drugiego czujnika temperaturowego - biały 4 piny. Włącza on 3ci bieg wentylatora na sterowniku oraz wyłącza klimę w przypadku gdy temperatura głowicy podniesie się powyżej 105 stopni. Co można jeszcze zrobić przy okazji takiej przeróbki. Masz AAZ więc możesz pokusić się o założenie mini komputera, który będzie sterował rozłączaniem klimy podczas obciązenia - to jest ten J314 na schemacie. Jeśli masz zamiar wrzucić kiedyś TDI to już zerknij na schemat i ogarnij ile kabli więcej będzie Ci potrzebne do klimy, a będzie Ci potrzebne 2 od sterownika wentylatorów. Jeden wysyła do ECU impuls że klima pracuje, drugim ECU steruje i rozłącza klimę w razie obciążenia silnika i za wysokich obrotów. Są to piny na sterowniku T10/8 i T10/3. Na schematach są błędy bo w tym wypadku pokazują sterownik J246 lub J248, w rzeczywistości rozłączaniem klimy zajmuje się zwykły przekaźnik 53, później można to ogarnąć dając na przewód od sprzęgła kompresora przekaźnik do rozłączania ale skoro masz teraz do tego dostęp to możesz juz trzymać taki przewód w zapasie bo czemu nie...



Awatar użytkownika
KamilP
DieseL PoweR
DieseL PoweR
Posty: 2270
Rejestracja: ndz lis 28, 2010 22:24
Lokalizacja: Okolice Radzynia Podlaskiego/Lublin

Golf drugi Michała-1,9 GTD/AAZ-191PSów i 325Niutonów

Post autor: KamilP » czw sie 27, 2015 15:51

Jak tam, dłubiesz coś przy klimie? Jak się uda to może jeszcze w te powracające upały zdążysz się schłodzić :D I jeszcze wypowiem się na temat tej osłony silnika, ja może taki zboczeniec w tej kwestii jestem, ale mi się podoba jak wszystko w silniku jest na widoku, bo i to moim zdaniem fajnie wygląda ii w razie jakiejś awarii wszystko od razu widać, aale to już wiadomo, są różne gusta :pub: :pub:

Pozdro przy pracy :food: :pub:



drakula500
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 296
Rejestracja: czw sty 31, 2013 22:58

Golf drugi Michała-1,9 GTD/AAZ-191PSów i 325Niutonów

Post autor: drakula500 » pt sie 28, 2015 08:06

Ja jak bym już miał rozwaloną deske to bym wywalił ten silnik w pierony i wstawił TDI na elektronice.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14085
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Golf drugi Michała-1,9 GTD/AAZ-191PSów i 325Niutonów

Post autor: Michał_1977 » pt sie 28, 2015 11:25

KamilP pisze:Jak tam, dłubiesz coś przy klimie?
Coś się dłubie.
Rurki poprzerabiane i układ nabity czynnikiem.
Co do osłony,to ona ma pełnić funkcję wygłuszenia w połączeniu z gąbką perforowaną,a nie estetyczną.To drugie,to przy okazji :jezor:
drakula500 pisze: bym wywalił ten silnik w pierony i wstawił TDI na elektronice
A ja na razie nie chcę :wink:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Q_mac
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 730
Rejestracja: czw wrz 17, 2009 10:14
Lokalizacja: Myślenice
Kontakt:

Golf drugi Michała-1,9 GTD/AAZ-191PSów i 325Niutonów

Post autor: Q_mac » pt sie 28, 2015 16:02

Przyjdzie czas ;) okaże się że 190 koni w TDI, robi zdecydowanie lepsze czasy, mniej pali i w dodatku chodzi ciszej i o wiele przyjemniej..



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14085
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Golf drugi Michała-1,9 GTD/AAZ-191PSów i 325Niutonów

Post autor: Michał_1977 » sob sie 29, 2015 14:46

Q_mac pisze:okaże się że 190 koni w TDI, robi zdecydowanie lepsze czasy, mniej pali
Można by polemizować co do spalania. Lecąc do Wawy,miejscami po 2 paki na blacie,dużo w korkach itd.czyli cykl mieszany i wyszło mi 5,06l/100km,więc wcale nie narzekam.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
DzigiGTI
Special Edition
Special Edition
Posty: 3325
Rejestracja: wt gru 07, 2010 09:54
Lokalizacja: KRA Ków
Kontakt:

Golf drugi Michała-1,9 GTD/AAZ-191PSów i 325Niutonów

Post autor: DzigiGTI » sob sie 29, 2015 16:18

TDI i jego możliwosći swoją drogą
Ale patrząc na MK II większy szacunek wygrzebać moc z klekota..bo z TDI to żadna sztuka ;)

jeśli chodzi o doładowane benzyny...tez nie sztuką jest wsadzić1.8 T..ale chyba większy fun i cult wsadzić G60,alb uturbić VR6 :bigok:

Każdy ma swoje auto..i niech robi po swojemu i inaczej..jakby wszystkie były takie same to co to za frajda :satan:


Powered by GTI
Mój Golfik
Obrazek

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14085
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Golf drugi Michała-1,9 GTD/AAZ-191PSów i 325Niutonów

Post autor: Michał_1977 » sob sie 29, 2015 21:09

DzigiGTI, pięknie to ująłeś i myślę,że nie ma co się rozwodzić nad kwestią silnika w tej chwili :bigok:
Teraz mam do skończenia Climatronic i nic poza tym mnie nie interesuje :bajer:
Dziś pobawiłem się troszkę kabelkami i polutowałem część instalacji od kombajny do sterownika wentylatorów,do presostatu,włącznika świateł i takich tam. Przede mną fragment z wentylatorami i termowłącznikiem. Nie żebym nie dał rady,ale czuję,że będzie bardziej pod górkę :helm:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Golf drugi Michała-1,9 GTD/AAZ-191PSów i 325Niutonów

Post autor: Qto » sob sie 29, 2015 21:11

Michał_1977 pisze:pragnę podziękować kolegom Qto
nie ma problemu...jak ja byłem w potrzebie, to też mi pomogłeś :pub:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Nasze auta - Projekty”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości