Golf mk2 wg. Michała - ARL 315KM/615Nm + CLIMATRONIC i inne wodotryski.

Moderator: G0 Karcio

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14089
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Golf drugi Michała-1,9 GTD/AAZ-191PSów i 325Niutonów

Post autor: Michał_1977 » ndz cze 14, 2015 15:07

drakula500 pisze: wentylator który ma 500w i leci na bezpiecznikach 30amper... sam pierwszy bieg ciągnie ze 200W
Spisałem nr Bosch z wentylatora,w google zamieniłem na nr OEM 357 959 455 K,ciocia ETKA zamieniła mi to na 357 959 455 L i wychodzi,że moc silnika to:
1 bieg 80W
2 bieg 250W
3 bieg 450W :shock:

Spisałem także nr.OEM ze zdemontowanego wentylatora firmy AEG- 191 959 455 Q, ETKA zamieniła na 165 959 455 T i ten ma moc:
1 bieg 120W
2 bieg 200W

W tej chwili mam podpięty 1 i 3 bieg więc nie dziwne,że te 450W pali bezpiecznik.
Nie pozostaje mi nic innego,niż na początek spróbować podpiąć 2 bieg,zamiast 3 i sprawdzić,czy bezpiecznik się shajcuje.
Jak się zjara,to montuję przekaźnik,jak będzie hulał,to sprawa załatwiona :satan:

Rozważam też takie rozwiązanie:
drakula500 pisze: można sobie dać spokój z oryginalnym sterownikiem wentylatorów i założyć na poszczególne biegi przekaźniki 100 amperowe
Zobaczymy :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

drakula500
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 296
Rejestracja: czw sty 31, 2013 22:58

Golf drugi Michała-1,9 GTD/AAZ-191PSów i 325Niutonów

Post autor: drakula500 » ndz cze 14, 2015 15:33

Etka podaje prądy pracy, przy rozruchu zawsze będzie pobór 2 razy większy, tak jak to z silnikami elekrycznymi bywa. Opornik na drugi bieg należy dobrać "do całości mocy wentylatora", więc wkalkuluj to w całokształt.



Awatar użytkownika
wili18
TDicos
TDicos
Posty: 460
Rejestracja: wt cze 26, 2007 16:17
Lokalizacja: VWlkp PGS
Kontakt:

Golf drugi Michała-1,9 GTD/AAZ-191PSów i 325Niutonów

Post autor: wili18 » ndz cze 14, 2015 15:34

Tak wygląda natężenie przy podanej mocy:
1 bieg 80W to 7A
2 bieg 250W to 21A
3 bieg 450W to 38A

1 bieg 120W to 10A
2 bieg 200W to 17A


Obrazek
mk2 1.3 CL ==>1.9TD GTD viewtopic.php?f=87&t=297867

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14089
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Golf drugi Michała-1,9 GTD/AAZ-191PSów i 325Niutonów

Post autor: Michał_1977 » ndz cze 14, 2015 15:43

wili18 pisze:Tak wygląda natężenie przy podanej mocy:
1 bieg 80W to 7A
2 bieg 250W to 21A
3 bieg 450W to 38A
wili18, a skąd Ty takie mądrości wytrzasnąłeś? :-)


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
KamilP
DieseL PoweR
DieseL PoweR
Posty: 2270
Rejestracja: ndz lis 28, 2010 22:24
Lokalizacja: Okolice Radzynia Podlaskiego/Lublin

Golf drugi Michała-1,9 GTD/AAZ-191PSów i 325Niutonów

Post autor: KamilP » ndz cze 14, 2015 17:45

Michał_1977, P = U * I :) Czyli moc to napięcie razy natężenie :pub: I to mniej więcej tak wychodzi :)



drakula500
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 296
Rejestracja: czw sty 31, 2013 22:58

Golf drugi Michała-1,9 GTD/AAZ-191PSów i 325Niutonów

Post autor: drakula500 » ndz cze 14, 2015 18:47

on ma rację, i jeszcze do tego dochodzi start silnika i to liczysz praktycznie x2. O ile mnie pamięć nie myli w sterowniku wentylatora na 3 biegi siedzi bezpiecznik 50 amper na samej górze pod plastikową osłonką -> http://skodexim.pl/allegro/zdjecia/SK1325_2.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Właśnie do tego miałem bić... że ty chcesz zrobić tak... żeby zachować czujnik z mk2, czyli taki który ma powiedzmy 120W na Iwszym biegu.... to da ci prędkość wentylatora szybszą niż jego wartość wyjściowa dla 80W jak założyłą sobie fabryka. Tylko, że zobacz bieg nr 2 chcesz załączyć wtedy przez przekaźnik, a wtedy dasz całą rurę na wentylator i raczej nic mądrego znowu nie zrobisz bo będziesz miał "szok termiczny". Czyli najpierw będzie wolna jedyneczka a później JEB i cała na przód i dwie sekundy chłodnica zimna a to też jest źle...

I zwróć uwagę jeszcze na jedno, termowłącznik z mk2 to sam w sobie rezystor, tylko ze je się dobiera biorąc pod uwagę pobór prądu pdbiornika + jakiś tam zapas, (jeśli się nie mylę), w tym wypadku całkowita wytrzymałość termowłącznika mk2 to z zapasem może być 250W (jeśli drugi bieg faktycznie pobiera 200W), tylko, że Twój wentyl ma 450W czyli nawet jeśli będzie pracował przy 120W na jedynce to będzie powoli "dobijał" dwubiegowy termowłącznik.

Co jeszcze jest bardzo złe w mk2, a no to że wentylator z tego co pamiętam jest zasilany w głupi sposób, czyli przez skrzynkę bezpieczników, a na pewno pierwszy bieg jest tak zasilany bo ja to u siebie przerabiałem.

Ja bym zrobił tak, kupił termowłącznik z mk3 czy tam b4 czy toledo na 3 biegi, kupił nowy trójnik do głowicy z dodatkowym czujnikiem. Podłączył sobie oryginalny sterownik wentylatorów tak jak ma być, załatwił kawałek tej wiązki, cała jest w komorze silnika nawet nie idzie do skrzynki bezpieczników, zrobiłbym jak fabryka i nie kombinowałbym



Awatar użytkownika
Stalu
_
_
Posty: 3904
Rejestracja: pn lut 18, 2008 16:45
Lokalizacja: Pacanów
Kontakt:

Golf drugi Michała-1,9 GTD/AAZ-191PSów i 325Niutonów

Post autor: Stalu » ndz cze 14, 2015 19:52

jeszcze trochę i braknie mocy z aku na te wartości, po za tym to już się tu zrobił techniczny a nie temat auta :jezor:


„Nie umiera ten, kto trwa w sercach i pamięci naszej”

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Golf drugi Michała-1,9 GTD/AAZ-191PSów i 325Niutonów

Post autor: t0mal » pn cze 15, 2015 03:59

Ja też szczerze polecam przełożyć całą wiązkę.
Przy instalacji od wiatraków lepiej się nie bawić. Z zasady kabli w których płynie duży prąd się nie lutuje - istnieje ryzyko, że połączenie może się grzać, lut może pęknąć itp.
PS
Wiem wiem, powtarzam się ale..
W pasku był podwójny wiatrak z wentylatorem dwubiegowym, z pasującą kostką, który idealnie nadawał się pod instalacje golfa.
W moim śmiga to już od przeszło dwóch lat razem z paskową chłodnicą, wciąż bezawaryjnie (od niedawna po Warszawie już u nowego właściciela) - jak narazie bez pożaru :hmm:



Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

Golf drugi Michała-1,9 GTD/AAZ-191PSów i 325Niutonów

Post autor: marcinas1983 » pn cze 15, 2015 08:12

u siebie mam blachę od toledo 2.0 16V właśnie z silnikiem wentylatora takim na wzór golfowskiego i to wszystko na ori instalacji. Chodzi to już 3-4 lata bez problemu. Ostatnio tylko zmieniałem kostkę pod akumulatorem na taką hermetyczną bo ta ori to żal. Jak ją rozpiąłem to było w środku zielono :helm: .


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14089
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Golf drugi Michała-1,9 GTD/AAZ-191PSów i 325Niutonów

Post autor: Michał_1977 » wt cze 30, 2015 22:12

Modów ciąg dalszy :food:

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

tomek08
Forum Master
Forum Master
Posty: 1556
Rejestracja: czw mar 19, 2009 16:43
Lokalizacja: okolice Częstochowy

Golf drugi Michała-1,9 GTD/AAZ-191PSów i 325Niutonów

Post autor: tomek08 » wt cze 30, 2015 23:48

Witam, fajowo, to wygląda, pod maską i jeszcze ten Heineken. :pub: :bigok:
Pozdrawiam.


Tomek

Awatar użytkownika
Stalu
_
_
Posty: 3904
Rejestracja: pn lut 18, 2008 16:45
Lokalizacja: Pacanów
Kontakt:

Golf drugi Michała-1,9 GTD/AAZ-191PSów i 325Niutonów

Post autor: Stalu » śr lip 01, 2015 13:07

Ładnie pan ogarnął kanalizację, będziesz hamował aktualny setup ?


„Nie umiera ten, kto trwa w sercach i pamięci naszej”

Awatar użytkownika
DzigiGTI
Special Edition
Special Edition
Posty: 3325
Rejestracja: wt gru 07, 2010 09:54
Lokalizacja: KRA Ków
Kontakt:

Golf drugi Michała-1,9 GTD/AAZ-191PSów i 325Niutonów

Post autor: DzigiGTI » śr lip 01, 2015 14:03

Ładna rułka :jezor:


Powered by GTI
Mój Golfik
Obrazek

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14089
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Golf drugi Michała-1,9 GTD/AAZ-191PSów i 325Niutonów

Post autor: Michał_1977 » śr lip 01, 2015 14:11

Stalu pisze:ędziesz hamował aktualny setup ?
Bedzie :-) ,ale najpierw wtryski i sprzęgło do wymiany :crazy:
tomek08 pisze:fajowo, to wygląda
DzigiGTI pisze:Ładna rułka :jezor:
:bigok: :pub:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nasze auta - Projekty”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości