We wrześniu 2008 temu wypatrzyłem na allegro takiego oto golfa. Wyglądał na zdrowego więc chcąc nie chcąc wsiadłem w auto i pojechałem pod Olsztyn po niego
Zdjęcia z ogłoszenia:
![Obrazek](http://img682.imageshack.us/img682/3665/11cb81243228ee0fm.jpg)
![Obrazek](http://img26.imageshack.us/img26/5352/847b61bbcc1c66b3y.jpg)
![Obrazek](http://img697.imageshack.us/img697/4003/b9c10a036bf4c886.jpg)
![Obrazek](http://img697.imageshack.us/img697/9589/b493f60e3461b4bb.jpg)
![Obrazek](http://img405.imageshack.us/img405/4756/ebfbfa745da9609e.jpg)
Niestety po przyjezdzie na miejsce okazalo się, że jego stan pozostawia wiele do zyczenia - lakier malowany wałkiem, fachowo ucięte spręzyny fleksą i tym podobne niespodzianki
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Na początek pojawiły się zaciski z mk1 gti + tarcza went ATE PD+klocki ATE+nowe przewody hamulcowe i płyn - teraz nie bałem się juz hamować
![bajer :bajer:](./images/smilies/bajer.gif)
Po gruntowanym przeglądzie auta wiedziałem juz mniej więcej na czym stoję - do wymiany kolejno poszły obydwa drążki kierownicze, tuleje tylnej belki, sworznie wahaczy, komplet łożysk do kół, łożyska amortyzatorów i mnóstwo innych elementów. Czas też nadszedł na zawias - postawiłem na TA Technix i mimo podzielonych opinii, nie żałuję..
![Obrazek](http://img524.imageshack.us/img524/9017/gwint.jpg)
Silnik wciaż bez zmian, nie jezdzi na benzynie, na LPG też za bardzo nie chce.
Golf wylądował u blacharza - wstawiono nowe progi, przednie błotniki, reperaturki tylnych nadkoli i zakonserwowano podłogę
![Obrazek](http://img687.imageshack.us/img687/1123/blacharka1.jpg)
Ze środka wyleciały wszystkie niepotrzebne rzeczy - Fotele i boczki w cudownej biało-pomarańczowej skórze hehe
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Obrazek](http://img405.imageshack.us/img405/9341/srodekpusty.jpg)
W miedzyczasie zmieniała sie koncepcja najważniejszego elementu auta - początkowo miał być KR lub 9A, poźniej ABF i ABF + Eaton.
Wybór padł na 1.8T AUQ 180KM pochodzący z Octavii RS zakupiony od duetu wyjątkowo nieuczciwych sprzedających
![ass :ass:](./images/smilies/ass.gif)
Golf wylądował w Genowefie, czyli ogólnopolskim centrum swapów nieciekawych
Rupieć out
![Obrazek](http://img697.imageshack.us/img697/1706/59022578.jpg)
Kielichy obspawane, komora pomalowana
![Obrazek](http://img8.imageshack.us/img8/1111/44080914.jpg)
1.8T in
![Obrazek](http://img510.imageshack.us/img510/9319/80552823.jpg)
W miedzyczasie powstał wydech - nierdzewka: downpipe 3", reszta 2,75", 2 sondy, końcowy tłumik przelotowy by mtech
![Obrazek](http://img8.imageshack.us/img8/7997/68233686.jpg)
![Obrazek](http://img59.imageshack.us/img59/8421/21512532.jpg)
Osadzenie drugiej sondy
![Obrazek](http://img59.imageshack.us/img59/5663/89517746.jpg)
Wstępna wersja jeszcze ze zle zamontowanym czujnikiem temp., starą chłodnicą etc.
![Obrazek](http://img697.imageshack.us/img697/4828/92295375.jpg)
Pierwsze testy po włożeniu 1,8T wypadły pozytywnie - jakoś jezdzi.. ze startem już niestety gorzej ->
[youtube][/youtube]
ale i na to znajdzie się sposób
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Gtech pokazał 6,5s 0-96 (na trójce i słabych gumach)
Po miesiącu zrobiło się zbyt wolno.. :niewiem:
Nastepnie została pocerowana oraz polakierowana podłoga,
zawitały fotele BBS z Mercedesa, które z uwagi na słaby żołądek jednej pani trzeba było obszyć
![wink :wink:](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
a Luigi wystrugał TIP 3"
![Obrazek](http://img510.imageshack.us/img510/1793/tipw.jpg)
do którego została dołożona przepływka w obudowie pochodzącej z Golfa 3 VR6.
Ponadto zregenerowana pompa hamulcowa z serwem z mk2 gti
zaciski przód Omega B 2.016V + tarcza 280mm Mikoda nawiercana i nacinana + Ferodo Premier, tył jeszcze seryjny bęben ale to już kwestia dni.. (teraz też jest seryjny tylko cały nowy
![wink :wink:](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Wydajniejsza nowa większa chłodnica pochodząca z Golfa 2 1.8 16V, rozpórki, stabilizator i kilka innych pierdół.
Któregoś pięknego popołudnia zmiana softu
![wink :wink:](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
![Obrazek](http://img338.imageshack.us/img338/285/mk11.jpg)
Auto jakby odżyło hehe
Ponieważ najważniejsze już zrobione, czas na wygląd i przeniesienie napędu ale o tym w następnych odcinkach
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Na dzień dzisiejszy (lato 2009) auto straszy na opolskich ulicach i wygląda mniej więcej tak:
![Obrazek](http://img17.imageshack.us/img17/132/dsc4341.jpg)
![Obrazek](http://img156.imageshack.us/img156/2447/dsc4360.jpg)
![Obrazek](http://img26.imageshack.us/img26/7743/dsc4364.jpg)
Siostry
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Obrazek](http://img156.imageshack.us/img156/259/dsc4444.jpg)
Nadszedł czas na lakier
![Obrazek](http://img220.imageshack.us/img220/309/dsc03775o.jpg)
![Obrazek](http://img254.imageshack.us/img254/9568/dsc03780gq.jpg)
Wyszło tak
![Obrazek](http://img163.imageshack.us/img163/7383/dsc03807u.jpg)
W miedzyczasie doszedł z USA nowy diwajs - szpera helikalna Quaife
![Obrazek](http://img20.imageshack.us/img20/8254/067gfx.jpg)
Uploaded with ImageShack.us
Przy okazji zdjęcia skrzynki została wykonana jej rewizja, wymiana koła dwumasowego na jednomas (G60) oraz montaż sprzęgła Sachs (G60). W ramach walki z brakiem trakcji zmieniono przełożenie główne na CYP (TDI), dzięki czemu teoretyczna prędkość obliczeniowa na 5tym biegu wynosi 290 km/h
![wink :wink:](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Pojechało się kilka razy na ćwiartkę..
![Obrazek](http://img230.imageshack.us/img230/2526/dsc0031zoct.jpg)
![Obrazek](http://img406.imageshack.us/img406/8936/dsc0438ky.jpg)
Z całkiem niezłymi efektami
![wink :wink:](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
![Obrazek](http://img413.imageshack.us/img413/8951/dsc0537c.jpg)
Odrestaurowane felgi BBS RS 001
![Obrazek](http://img535.imageshack.us/img535/4046/2gotowe.jpg)
![Obrazek](http://img59.imageshack.us/img59/4246/3gotowet.jpg)
Stage 1: (2008-2010): 236KM/333Nm
Model: VW Golf mk1 '79 1.8T AUQ (180KM), bazowo 1,1 z LPG
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![wink :wink:](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Silnik:
odświeżona seria, Mobil 1 5W50
Układ dolotowy: :
Orurowanie z nierdzewki
FMIC Saab 2.0T,
Turbo Intake Pipe 3" by Lui,
Przepływomierz w obudowie VR6,
Filtr ITG,
Mocniejszy DV z silnika BAM
Układ wydechowy:
Całość z nierdzewki,
Downpipe 3", reszta 2,75"
Przelotowy wydech Mtecha
Seryjne K03s
Układ paliwowy:
2xpompa paliwa z Golfa 1 cabrio 1,8,
seryjne wtryski 320-tki,
seryjny regulator 3bar
Układ chłodzenia:
Chłodnica VW Golf 2 1,816V
Elektronika
Strojenie by Mumin na seryjnym kompie
Układ napędowy:
Skrzynia 1,8T 5b EHA - zmienione przełożenie główne na TDI 3.158 (CYP), komplet nowych łożysk, szpera helikalna Quaife
![wink :wink:](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Sprzęgło Sachs G60, konwersja na jednomas
Półosie Scirocco 1,8, przeguby wewn. 100-tki, zewn 90-tki
Zawieszenie i układ jezdny:
Gwint TA Technix,
Rozpórka przednia górna, tylna górna
Stabilizator tył Scirocco 16V
Układ hamulcowy:
Zregenerowana wydajniejsza pompa ham. z Golfa 2 16V
Wymienione wszystkie przewody, płyn DOT4
Przód:
Zaciski Omega B 2.0 16V
Tarcze went. 280mm Mikoda nacinane i nawiercane
Klocki Ferodo Premier
Tył:
Seryjny nowy bęben
![wink :wink:](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Felgi:
BBS RS 001 7x15" by Enzo
Środek i car-audio
Nie stwierdzono
Opony Toyo R888 195/50/15
Masa: 850 kg z ~15litrami paliwa
Osiągi:
1/4mili (długie przełożenie): 13.58s
0-100: poniżej 6s
Pazdziernik 2009
![Obrazek](http://img338.imageshack.us/img338/285/mk11.jpg)
Stage 2 - wiosna 2011: 336KM/390Nm
Setup jak wyżej +
Turbo TD05HR-16G6-9T (Evo 4)
Kolektor wydechowy Twin-Scroll nierdzewka, po wyżarzaniu
Downpipe 3" + screamer pipe
Duży FMIC i nowe orurowanie
Wtryski 630 cc Siemens
Pompa paliwa zewnętrzna GSL392 255l/h
Wałki ADR (wolnossące 1.8 20V)
Zestaw autogałganów: boost, temp. oleju, EGT, szerokopasmowe AFR
Strojenie by http://www.facebook.com/ctrtuning
Osiągi:
1/8mili: 8.448s / 149 km/h
1/4 mili: 12.631s / 185km/h
0-100: nie zmierzone
Sierpień 2011
![Obrazek](http://img607.imageshack.us/img607/3857/burrywaki.jpg)
Stage 3 - coming soon: XXXKM/XXXNm
Aktualne fotki:
![Obrazek](http://img683.imageshack.us/img683/6357/dsc5782q.jpg)
![Obrazek](http://img820.imageshack.us/img820/8361/dsc5895.jpg)
http://www.facebook.com/ctrtuning
cdn
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)