Strona 1 z 6

Szpera

: pn lut 26, 2007 21:16
autor: GROJSON
Chcialem sie dowiedziec ktore skrzynie w jakich modelach posiadaly szpere. Jakies oznaczenia skrzyni biegow bym prosil. Zdajsie to byly golfy II 1.8 16V GTI ale wlasnie nie jestem pewien...

: pn lut 26, 2007 21:37
autor: olozwirski
Seryjnie nie bylo szper w golfach

: wt lut 27, 2007 19:50
autor: gulba
tylko sportowe, kiedyś była na sprzedaż bodajże na "RAJDY.HOGA" sportowa skrzynia z krótkimi przełożeniami i szperą chyba płytkową do II GTI 16v za 2500 zł :bigok:

: wt lut 27, 2007 20:07
autor: gt2
a ja sie nie zgodze z kolegami miałem gx-a na krutkiej skrzyni i posiadał on szpere na 100% jurto zobacze jakie ona miała oznaczenia

: wt lut 27, 2007 21:03
autor: gulba
czekamy na oznaczenia ale możliwe że ktoś sobie założył, bo tak jak napisał
olozwirski pisze:Seryjnie nie bylo szper w golfach

: wt lut 27, 2007 21:05
autor: Krzyś 16v
eheheh z tego co wiem kazda ma 15%

[ Dodano: Wto Lut 27, 2007 8:06 pm ]
evo mi tak powiedzial bo tez myslalem ze nie ma....

: wt lut 27, 2007 21:21
autor: gt2
jak evo tak powiedział to musi być prawda :bigok:

: śr lut 28, 2007 03:21
autor: Borys
Krzyś 16v pisze:eheheh z tego co wiem kazda ma 15%

[ Dodano: Wto Lut 27, 2007 8:06 pm ]
evo mi tak powiedzial bo tez myslalem ze nie ma....
15% to nie szpera

proponuje zgłębic ETKE tam wszystko jak na dłoni. szper nie ma w skrzyniach vw, troche tego rozebrałlismy w warsztacie i zadna nie miała nic co przypominało by szpere,

: śr lut 28, 2007 12:19
autor: Berni
z tego co ja sie orientuje to szper nie bylo w golfach seryjnie...

a te 2500 za skrzynke ze szpera to nie jest drogo...

: pt mar 02, 2007 00:58
autor: kkk13
gulba pisze:tylko sportowe, kiedyś była na sprzedaż bodajże na "RAJDY.HOGA" sportowa skrzynia z krótkimi przełożeniami i szperą chyba płytkową do II GTI 16v za 2500 zł :bigok:
Ponoć jest w skrzyniach 16kach, prosty mechanizm który imituje szpere w 15%, nie wiem jednak jak z tym jest w rzeczywistości.. A co do tej skrzynki na hodze, jesli była za takie pieniądze skrzynia z poskracanymi przełożeniami (nie tylko główne) i szperą płytkową, to cena jak darmo.. Ktoś chyba nie był śwaidom tego co ma.. Szukałem takiej skrzynki i wiem ile trzeba wydać.. :cry:

: pt mar 02, 2007 17:01
autor: sas_gti
seryjnie nie bylo, nóweczka quaife do mk2 kosztuje 4026 zł, mozna tez zrobic u Pana Kałuzy
Borys pisze:15% to nie szpera
szpera 15% to szpera 15% :)
jesli mowa prawdziwych szperach to juz ponad 50-60%
szpere 100% robią drifciarze po porstu spawajac na sztywno ale jak to chodzi to nie wiem, wiem ze normlanie zakrętu nie pojedizesz :)

[ Dodano: Pią Mar 02, 2007 16:03 ]
http://www.tomson.com.pl/x_C_Dz__PD_202 ... PL2_0.html

: ndz mar 11, 2007 10:33
autor: evolution
blokada mechanizmu w 15 procentach to tez szpera, w kazdej starej falwejowskiej byla, fakt jest taki ze szybko sie konczy... ale jest , nowe pierscienie po 30 pare zlociszy w serwisie, na 20 kilo km starcza... lekka modyfikacja i robi sie okolo 45 na jakis 1 tys km

: ndz mar 11, 2007 15:37
autor: sas_gti
evolution pisze:lekka modyfikacja i robi sie okolo 45 na jakis 1 tys km
czy moglbys rozwinąc?

: ndz mar 11, 2007 17:59
autor: kkk13
sas_gti pisze:
evolution pisze:lekka modyfikacja i robi sie okolo 45 na jakis 1 tys km
czy moglbys rozwinąc?
Jakiś czas wstecz, jakies 2 miesiące temu widziałem w ebayu niemieckim pierścienie chyba podobne do tych, o jakich pisze evo, kosztowało to niewiele stosunkowo, sprzedający pisał właśnie że można dzięki nim podnieść sperrung do 40% w WVowskiej skrzynce,tylko nie napisał na jak długo :grin: Kosztowało to naprawde niewiele, co wzbudziło moje podejrzenie że za kilkadziesiąt ojro można mieć efekt 'differential-sperre' :? Może coś w tym jednak jest sensownego..
Co do szpery samej w aucie przednionapędowym - ma to sens jak dla mnie, tylko w aucie do zabawy, to jest rajdy (szczególnie luźna nawierzchnia), dobre KJSy lub do mocnego auta (ośki) jeżdżącego na ćwiare, na co dzień kłopotliwe troszke, przynajmniej szpera płytkowa..