Jak przestawić korektor siły hamowania na tylne koła w MK2?

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
MISZA-NFT
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 55
Rejestracja: sob maja 27, 2006 14:32
Lokalizacja: Chojnice
Kontakt:

Jak przestawić korektor siły hamowania na tylne koła w MK2?

Post autor: MISZA-NFT » śr wrz 27, 2006 16:16

Obniżyłem golfa i teraz trzeba przestawić korektor siły hamowania, bo to jest podobno ważne.
Jak to zrobić?

Z góry dzięki!

[ Dodano: 03 Paź 2006 14:05 ]
Chyba nikt nie bardzo wie o co chodzi.

[ Dodano: 12 Paź 2006 19:06 ]
To może ja naswietle troche dokładniej temat.
Jak coś pomyle to proszę poprawiac ale z tego co wiem jest taki sprytny mechanizm,który reguluje siłę hamowania(korektor siły hamowania) w zależności tego jak obciażony jest samochód z tyłu. Wiadomo im wiekszy cieżar z tyłu tym auto bardziej siądzie i wtedy hamowanie na tył bedzie mocniejsze.
Po wstawieniu niższego zawieszenia ten korektor jest jakby "oszukiwany" bo auto nie jest obciązone ale jest niżej i przez to hamowanie jest tak silne jak w przypadku obciażonego auta.
Tak na marginesie niemieckie gazety pisały o wielu wypadkach, w których zginelo wielu młodych ludzi ponieważ właśnie przez to przy dużej prędkości i ostrym hamowaniu zblokowała sie tylna oś co wiadomo czym sie skończyło.


Pewne starochińskie przysłowie mówi
"Więcej wypijesz dalej zajdziesz"

Boosterpl
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: czw paź 27, 2005 00:52
Lokalizacja: Jelenia Gora
Kontakt:

Post autor: Boosterpl » ndz lis 26, 2006 18:11

hm z tego co wiem golf II nie posiada korektora z czujnikiem tylko regulacje na pompie hamulcowej tej przy serwo



Awatar użytkownika
Borys
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3319
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
Lokalizacja: KOLONIA
Auto: VR6T
Kontakt:

Post autor: Borys » ndz lis 26, 2006 21:21

Boosterpl pisze:hm z tego co wiem golf II nie posiada korektora z czujnikiem tylko regulacje na pompie hamulcowej tej przy serwo
jak nie posiada jak posiada, :) masz zle info, do jednego konca sprezyny jest przykrecony korektor a drugi koniec jest przykrecony do belki, i tam własnie sie reguluje prace korektora, przesuwając punkt mocowania spręzyny nizej lub wyzej


www.vrservice.pl

Boosterpl
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: czw paź 27, 2005 00:52
Lokalizacja: Jelenia Gora
Kontakt:

Post autor: Boosterpl » ndz lis 26, 2006 21:38

hm no coz robilem cale tylne zawieszenie ale u siebie czegos takego nie widzialem. Widocznie nie ta wersja



Awatar użytkownika
gulba
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 133
Rejestracja: sob sty 07, 2006 23:04
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: gulba » pn lis 27, 2006 20:15

Borys pisze:
Boosterpl pisze:hm z tego co wiem golf II nie posiada korektora z czujnikiem tylko regulacje na pompie hamulcowej tej przy serwo
jak nie posiada jak posiada, :) masz zle info, do jednego konca sprezyny jest przykrecony korektor a drugi koniec jest przykrecony do belki, i tam własnie sie reguluje prace korektora, przesuwając punkt mocowania spręzyny nizej lub wyzej
prawde pisze ;-)

ja u siebie wymieniłem korektor na nowy 220 zł (ATE) stary korektor wystrzelił przy okazji testowania hamulców , wyłamała się balszka która steruje korektorem, zużyła się. Niechciałem myśleć co by było gdyby wystrzelił na zakręcie.
Jak ktoś pije ciepłą herbatke i jeżdzi 30 km\h na zakrętach może spokojnie wywalić korektor.


PROSTE SĄ DLA TWARDZIELI ZAKRĘTY DLA MYŚLĄCYCH

Awatar użytkownika
Krzylu
Germanista
Posty: 2105
Rejestracja: czw lis 11, 2004 16:55
Lokalizacja: Stettin
Kontakt:

Post autor: Krzylu » wt lis 28, 2006 02:44

a korektor sily hamowania nie wystepuje tylko w belce z tarczami??



Awatar użytkownika
Trochim
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 517
Rejestracja: wt sie 17, 2004 13:22
Lokalizacja: betonów
Kontakt:

Post autor: Trochim » wt lis 28, 2006 11:01

korektor jest po to aby przy odciążonym tyle samochodu redukować siłę hamowania a co za tym idzie zapobiega zablokowaniu tylnych kół np. podczas hamowania na zakręcie :)

mkII to raczej wszystkie to maja i nieważne czy tarcze czy bębny.

jak kiedys była debata nad korektorami to padło stwierdzenie ze przy obizeniu auta -40 nie jest wymagane przestawianie fabrycznego ustawienia.

a jedynie to na rolkach można ustwić ale nic dokładniej niestety nie wiem.


Nissan Patrol K160

Awatar użytkownika
Krzylu
Germanista
Posty: 2105
Rejestracja: czw lis 11, 2004 16:55
Lokalizacja: Stettin
Kontakt:

Post autor: Krzylu » śr lis 29, 2006 01:01

jak mialem belke z bebnami niemialem korektora sily hamowania



Awatar użytkownika
gulba
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 133
Rejestracja: sob sty 07, 2006 23:04
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: gulba » śr lis 29, 2006 09:40

nie wszystkie golf-y mają korektory siły hamowania, z tych co naprawiałem miały je tylko wersje GTi i GTD zarówno z hamulcami tarczowymi jak i bębnowymi, wersje 1.3 i 1.6 niemiały tego urządzenia. Podobnie jest w golfach III generacji.


PROSTE SĄ DLA TWARDZIELI ZAKRĘTY DLA MYŚLĄCYCH

Awatar użytkownika
vw_vandal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1818
Rejestracja: sob mar 18, 2006 14:45
Lokalizacja: Świerzno
Kontakt:

Post autor: vw_vandal » śr lis 29, 2006 16:58

chłopaki ja kiedyś słyszałem, że korektor jest we wszystkich golfikach oprócz wersji C.


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DvkPN1Buok0&feature=autoplay&list=FLdQqUeMMZKpjqZ72OdcA6cQ&lf=mh_lolz&playnext=1[/youtube]

Awatar użytkownika
Krzylu
Germanista
Posty: 2105
Rejestracja: czw lis 11, 2004 16:55
Lokalizacja: Stettin
Kontakt:

Post autor: Krzylu » śr lis 29, 2006 19:55

ja mam CL
tzn mialem ;)



Awatar użytkownika
gulba
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 133
Rejestracja: sob sty 07, 2006 23:04
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: gulba » śr lis 29, 2006 20:12

kolega ma II 91 rok. 1600 poj. wersja GL i niema korektora


PROSTE SĄ DLA TWARDZIELI ZAKRĘTY DLA MYŚLĄCYCH

Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » śr lis 29, 2006 21:01

Korektor można sobie wyjąć i zmontować heble bez niego. Ktoś jak mu on nawala to nie wydaje ponad 100zł na nowy tylko kupuje przewód hamulcowy za 20zł i heja.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 29 gości