Strona 1 z 1

MK 2 SWAP ARL? CZY AFN?

: ndz sie 26, 2018 12:19
autor: Hans-Hans
Witam jak w temacie co wybrać 150km ARL czy 110km AFN . Mam już za sobą SWAP MK2 VR6 i mniej więcej wiem o co chodzi jeśli chodzi o AFN to sprawa prosta . Ale nie ukrywam że strasznie mnie kusi na ARL tylko że tam instalacja elektryczna ma 10 razy więcej wtyczek i nie wiem czy dam sobie radę sam. Z mechaniką poradzę sobie . Zaplecze warsztatu jest ogromne ale ta elektryka w ARL ???

Re: MK 2 SWAP ARL? CZY AFN?

: ndz sie 26, 2018 12:23
autor: Hans-Hans
Macie jakieś sugestie . A może darować sobie tego ARL i zainstalować AFN szybciutko.

Re: MK 2 SWAP ARL? CZY AFN?

: ndz sie 26, 2018 13:19
autor: wesol
Ja bym pakował ASV. W razie tuningu to po kablu a nie że lutujemy kość.

Re: MK 2 SWAP ARL? CZY AFN?

: ndz sie 26, 2018 23:05
autor: Hans-Hans
O tym nie pomyślałem a co ma takiego ASV w sobie czego niema AFN . Moc ta sama 110km

Re: MK 2 SWAP ARL? CZY AFN?

: pn sie 27, 2018 09:54
autor: Hans-Hans
A czy w ASV pasują łapy silnik skszynia do mk2
Ta od strony rozrządu też pasuje ???

Re: MK 2 SWAP ARL? CZY AFN?

: pn sie 27, 2018 10:45
autor: kkkacper
idz w ARL'a.. nawet jak elektryke bedziesz musial komus zlecic to meeega wiekszy potencjal.. AFN to krok wstecz ;)

Re: MK 2 SWAP ARL? CZY AFN?

: pn sie 27, 2018 10:59
autor: wesol
Zależy właśnie w jaka moc kolega celuje. Myślałem tak by robić tak do 200 koni, realnie to że 170 i styka. Ja bym tam w tak kultowym aucie nie krzesal 300 czy 400 koni. Bardziej dla lansu, sprawnego poruszania się. ASV ma ecm że po kablu go robisz a afn ahf to niestety trzeba lutować. Może też być alh.

Re: MK 2 SWAP ARL? CZY AFN?

: pn sie 27, 2018 16:04
autor: Hans-Hans
Nie ukrywam że bardziej by mi leżał ARL może jakis chip ale nie z alegro . Na 180km i tyle i tak by była petarda jak dla mnie . Wiem napewno że czeba przełożyć .
1 Licznik
2 Stacyjka z immo
3 Skszynka bezspiecznikuw mk4 ???
4 Zbiornik paliwa od TDI
5 Skszynia bieguw 5ątka
6 ????????????????
Czy macie jakies swoje sugestie. Czy ja dobrze kombinuje .

Re: MK 2 SWAP ARL? CZY AFN?

: pn sie 27, 2018 18:22
autor: Garrison
wesol pisze:
pn sie 27, 2018 10:59
Zależy właśnie w jaka moc kolega celuje. Myślałem tak by robić tak do 200 koni, realnie to że 170 i styka. Ja bym tam w tak kultowym aucie nie krzesal 300 czy 400 koni. Bardziej dla lansu, sprawnego poruszania się. ASV ma ecm że po kablu go robisz a afn ahf to niestety trzeba lutować. Może też być alh.
Nie wszystkie AHF muszą mieć lutowane kości. Kwestia sterownika silnika. U mnie szło po kablu.

Re: MK 2 SWAP ARL? CZY AFN?

: pn sie 27, 2018 18:34
autor: wesol
Kolego zdrowy arl w serii wypluwa dobre lekko ponad 170 koni. Tyle że zdrowego arl powiedzmy 12 letniego hoho to chyba już nie ma. Tak z osiem lat temu to tak bywały. Tylko po co taki SWAP robić by go zaledwie softowo liznąć? Przy takich swapach to się raczej wyłącza immo i wtedy to ci nie potrzebna przekładka licznika i połowy gratów. Tak jak mówiłem chcesz 170 km pod maską to weź alh asv. Zapodaj wtryski 216 lub 230 turbo asz fmic itd i po sofcie będzie okej. I będzie auto którym kule ziemska okrazysz pięć razy. Arl to dobry jak będziesz robił furę na 250 koni lub więcej ale licz się z tym że trzeba będzie pewnie pompki robić za prawie dwa patyki jakieś big turbo za tyle samo itd. ale taki SWAP to i tak dziś bezsens nobile kosztuje golf czy Leon z takim silnikiem?

Tak wiem że nie wszystkie ale raczej zdecydowana większość. Zawsze bezpieczniej dorwać ASV i już mieć spokojną głowę co nie. Nr sterownika i już wiadomo czy idzie po obd czy nie idzie ale nie oto tu chodzi.

Re: MK 2 SWAP ARL? CZY AFN?

: pn sie 27, 2018 18:41
autor: Garrison
wesol pisze:
pn sie 27, 2018 18:34

Tak wiem że nie wszystkie ale raczej zdecydowana większość. Zawsze bezpieczniej dorwać ASV i już mieć spokojną głowę co nie. Nr sterownika i już wiadomo czy idzie po obd czy nie idzie ale nie oto tu chodzi.
Najbezpieczniej to się dowiedzieć właśnie o numer sterownika, bo z tymi silnikami to różnie bywa. Spotkałem AJM, który musiał mieć lutowane :D

Re: MK 2 SWAP ARL? CZY AFN?

: wt sie 28, 2018 00:22
autor: Hans-Hans
Hmm to ja jusz sam nie wiem ASV jest ok. ARL MOC ale części też mają mocne ceny . Chyba wybiorę jednak ASV jakiś chip na 130km i na razie starczy . Muszę się dobrze zastanowić . A spalanie ASV Soft wtryski turbo ile by palił jak wiadro ropy na 100km to nie wchodzę w to. . Bo ARL spali mniej bez modzenia fakt wydatek większy pszy swap ale na dłuższą metę wychodzi ekonomiczniej. Jusz sam nie wiem.

Re: MK 2 SWAP ARL? CZY AFN?

: wt sie 28, 2018 06:59
autor: wesol
Jeszcze raz. Jeśli nie celujesz w moce po 300 koni tonarl jest ci zbędny. Nawet gdyby to powiem szczerze nie szedlbym w ta technologie. Jeśli już nawet to bym zapodali jakiegoś 2.0 TDI ale CR. Wtedy robisz ewentualnego chipsa i też ponad 200 koni wyciskasz. Mniej awaryjna, świeższy silnik, nie zajechany itd.b

Re: MK 2 SWAP ARL? CZY AFN?

: wt sie 28, 2018 09:22
autor: Hans-Hans
Masz racje kolego . Pszemyslałem to w nocy i w sumie ja nichce rakiety na 4 kołach to poco sie pchac w ARL . jak z ASV spokojnie sie zrobi 150 czy 170km kture mi wystarczą. A pozatym pszy takiej masie mk2 😀. Dzięki Wesol .Powiec mi jeszcze jedno czy musze znac numer sterownika silnika pszed zakupem dawcy . Pszeciesz jak kupie dawce to wpakuje wszystko z niego i musi chulac . Chyba że cos zle mysle.