Strona 36 z 39

SWAP - info na temat wyboru silnikow w VW[UPDATE..sprzeglo]

: pt lut 21, 2014 09:38
autor: KoguT
DamianoItaliano88, niema nawet sensu się bawić w takie coś... jedzie to baaaaardzo podobnie a wszystko do wymiany. Wiązka, silnik, skrzynia, lewarek zmiany biegów...

SWAP - info na temat wyboru silnikow w VW[UPDATE..sprzeglo]

: sob kwie 05, 2014 08:42
autor: Sebo142
witam ma ktoś może zdjęcia jak zrobione są poduszki w mk1 na silnik 1.9 TDI 90KM? I czy warto kombinować ze wstawieniem całej kołyski ponieważ mam całego dawcę? Z Góry Dzięki :) dzisiaj wkładam tylną belkę :)

SWAP - info na temat wyboru silnikow w VW[UPDATE..sprzeglo]

: sob kwie 05, 2014 19:49
autor: mlodociany
jeśli to z mk3 to siada na ori łapach od diesla z mk1, tylko przy montażu skrzyni 02A(na linki) konieczna jest rzeżba łapy lewej i tylnej, rzeźba sanek jest bez sensu jak dla mnie,

SWAP - info na temat wyboru silnikow w VW[UPDATE..sprzeglo]

: ndz kwie 06, 2014 17:19
autor: Sebo142
No tak wchodzi na ori łapy ale na zawieszeniu z mk3 będzie się chyba lepiej prowadził i będzie szerszy. I wszystko pasuje bez przerabiania wystarczy kołyskę wmontować. Takie moje zdanie

SWAP - info na temat wyboru silnikow w VW[UPDATE..sprzeglo]

: pn kwie 14, 2014 19:22
autor: anti_tank
Cześć panowie, może ktos mi coś doradzi.

Mam aktualnie pod maską PF, jednak poddała mi sie uszczelka pod głowicą i prawdopodobnie pierścienie też zakwalifikują sie do wymiany, ponadto dojdzie do tego nowy olej i przy okazji rozrząd.. Tak więc koszta wzrosną, mechanik krzyknął mi 1000 zł za głowice i pierścienie, dobra cena?

Jak proponujecie, wyremontować PFa czy zrobić SWAP?

Myślałem nad ABF, 9a lub KR, mam też widzimisię na TDI z mk3 lub passata
. Chciałbym aby SWAP był jak najprostszy. Mam fajną opcję na 9a, jednak sprzedający mówił coś o nawalającym wtrysku, to jest to samo co PF czy można rozkminić jakąs 'hybrydę' z tych dwóch silników?

Szukać silnika z osprzętem czy rozbitego dawcę?
Proszę o jakieś porady :pub:

SWAP - info na temat wyboru silnikow w VW[UPDATE..sprzeglo]

: pn kwie 14, 2014 20:56
autor: mlodociany
anti_tank pisze:Chciałbym aby SWAP był jak najprostszy. Mam fajną opcję na 9a, jednak sprzedający mówił coś o nawalającym wtrysku, to jest to samo co PF czy można rozkminić jakąs 'hybrydę' z tych dwóch silników?
W 9A masz K-Jetronic lub Ke-motronic, prawie to samo, wtrysk mechaniczny, delikatnie mówiąc nie najszczęśliwsza opcja
W PF ma Digifant 2, "wtrysk elektroniczny" sporo lepszy od tego wyżej.

Dobrą opcją byłoby do 9A wszczepić wtrysk z PF, co prawda nie jest to plug&play ale jeśli masz trochę chęci i samozaparcia to po przeczytaniu tego tematu dasz sobie radę
-->> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=672" onclick="window.open(this.href);return false;
Do mechanika bym raczej nie dawał żeby wykonał taką zmote bo raz że pewnie zaśpiewa nie mało, a dwa że raczej nie chętnie się tego podejmie...
Poczytaj i zdecyduj...

Byłaby jeszcze opcja zakupu słupka 2.0 8V np. 2E i przełożenia wszystkiego od Ciebie praktycznie P&P...

GOLF MK II 1991r 1.6 51kW 70 KM (PN!)

: pt maja 09, 2014 23:10
autor: orzehul
VW GOLF MK II 1991r 1.6 51kW 70 KM (PN!)

Witam serdecznie

Bardzo możliwe, że temat ten był już wcześniej poruszony, jednakże przeczytałem już 36 stron tego działu, i albo nie zauważyłem odpowiedzi na moje pytania, albo ich po prostu nie ma. W razie czego z góry przepraszam, jeśli pytanie ponawiam.

Golf jest dopieszczany w miarę możliwości czasowych oraz finansowych. Nie mówię tutaj o tuningowaniu(nie-TUMANINGOWANIU), bo niestety nie posiadam garażu i nie mam tak na dobrą sprawę gdzie przy samochodzie pogrzebać w okresie zimowym. Zbliża się lato więc pewnie będzie możliwość wyjazdu do któregoś z kolegów i podłubania. Rzecz w tym, że nie mam pojęcia od czego zacząć chcąc wymienić silnik na:

-1.8 GTI (82 kW- 112KM) Wtrysk (PB)

-1.8 GTI 16V (95 kW- 129KM) Wtrysk, katalizator (PL)

-1.8 GTI 16V (102kW- 139KM Wtrysk (KR)

-2.0 16V GTI 110 kW (150 KM) ABF

Z gaźnikiem o dziwo wszystko jest u mnie w porządku. Chodzi za mną jednak zmiana silnika na jeden z wyżej wymienionych. Byłem dzisiaj u mechanika i odradził mi zabieg przekładania ostatniego z wymienionych silników ze względu na inny rozmiar półosi itp itd.
Zapytałem go więc jak miałaby się sprawa z przekładaniem silnika z golfa 2-również nie był zachwycony, ale wyraźnie zaznaczył, że jest to lepsze rozwiązanie.

Jestem laikiem także byłbym wdzięczny za zrozumiałe dla laika odpowiedzi.
Jak wyglądałaby wymiana samego silnika w komorze-sprzęgło, poduszki, półosie. Co z wtryskami. Posiadam instalację elpidżi I generacji-co z nią. Pytania pewnie są powielane, jednakże pewnie nie potrafię do końca czytać między wierszami ;/

Z góry dziękuję za wszelką pomoc!

SWAP - info na temat wyboru silnikow w VW[UPDATE..sprzeglo]

: ndz maja 11, 2014 12:42
autor: vw-maniak92
Witam!
Panowie pare pytan mam vento z 93r. 1.9aaz i szykuje sie do swapa silnika 1.9tdi AFN. Mam juz dawce jest to mk3 gt afn 97r. Teraz moje pytanie.
1. Czy sanie mocowanie silnika podpasuje z aazta pod afna p&p?
2. Jak sie ma instalacja duzo z nia kombinacji i czy musze przekladac cała od skrzynki bezpiecznikow do komory silnika?
3. Czy przeguby zewnetrzne podejda ze skrzyni CHD do ASD? bo wiem ze wewnetrzne napewno nie bo sa wieksze
4. Moze pare cennych wskasowek z waszych doswiadczen by sie przydalo.
Napewno lewarek i pedały beda przekladane czy cos jeszcze? Dzieki z gory za odpowiedz :bajer:

SWAP - info na temat wyboru silnikow w VW[UPDATE..sprzeglo]

: czw maja 15, 2014 00:20
autor: weri16
Witam. Posiadam Golfa MKI 1.1 i zamierzam dowiedziec sie paru istotnych rzeczy na temat swapa. W chwili obecnej poszukuje dawcy i mam na oku golfa 3 z 2.0 8v silnikiem. Jakie czekaja mnie przeróbki? Chailbym dowiedzie sie paru istotnych rzeczy w tej sprawie. Z góry dzieki;)

SWAP - info na temat wyboru silnikow w VW[UPDATE..sprzeglo]

: pn lis 10, 2014 18:17
autor: zdzisio8704
witam
Posiada ktoś jakies info, materiały, zdjecia na temat przekładki silnika 1.8t od MK4 do MK4 1,4 lub 1,6.
Inetresuje mnie to ponieważ chce tak zrobic ale nie wiem czy nie bedzie z tym zbyt dużo problemów, czy łapy pasuja, hamulce, pólośki i inne?
Chce tak zrobić ponieważ mieszkam w holandii i tutaj opłacał bym tylko podatek drogowy na auto z Polskimi numerami. a płaci sie tutaj w zależności jakie paliwo oraz od masy auta wiec w dowodzie jak bym miał 1,4 lub 1,6 to mieściło by sie to w innym progu podatkowym niż 1.8T.
chyba ze ktoś poprostu ma albo wie kto ma autko tak przerobione. :rozpacz:

Re: Odp: SWAP - info na temat wyboru silnikow w VW[UPDATE..s

: ndz lis 30, 2014 11:41
autor: DrDrewniany
Lupo swap 1.0 na 1.4 z polo i na odwrót.
Witam. Sprawa wygląda tak, że mam lupo 1.0, w którym chciałbym zamontować 1.4 (75km) z polówki, a do polówki wyłożyć 1.0 i ew. zagazowac. Polo chce mieć jako dojazd do pracy, tanim kosztem, a lupo chciałbym mieć jako zabawkę, która może stać jak jest nie potrzebna, przy której można coś dłubać.

Jest ktoś w stanie mi powiedzieć jakie będą mnie więcej koszta samego swapa (2), oraz jaka jest drogą prawna (koszta) do zarejestrowania nowego silnika w samochodach?

Polo nie mam, zastanawiam się czy jest sens takiej zabawy.

Wysyłane z mojego GT-I8160 za pomocą Tapatalk 2

SWAP - info na temat wyboru silnikow w VW[UPDATE..sprzeglo]

: ndz lis 30, 2014 11:55
autor: barto125
Koszta to przegląd 180 zł + nowy dowód 50. Czy pasuje, nie mam pojęcia.

SWAP - info na temat wyboru silnikow w VW[UPDATE..sprzeglo]

: ndz lis 30, 2014 13:02
autor: loko1167
Witam ciekawe tematy.Mam pytanie kupiłem golfa mk1 z silnikiem 1.1 rok produkcji 1978.Chce włożyć do niego silnik 1.8 gt z i vw golf mk2 mam już wszystko brakuje mi tylko łap i wybieraka ponieważ w swoim aucie mam skrzynie 4 biegową a kupiłem z 5. i teraz mam pytanie jak zrobić takie łapy Podjął się ktoś takiego zadania. jak tak proszę bardzo o opisanie tego zabiegu. Jak wykonać i jak mają wyglądać łapy bardzo proszę o pomoc i z góry Dziekuje

SWAP - info na temat wyboru silnikow w VW[UPDATE..sprzeglo]

: wt gru 02, 2014 22:33
autor: mlodociany
barto125 pisze:Koszta to przegląd 180 zł + nowy dowód 50.
skad takie koszta wziales? Robiłem w tym roku zmiane i za sam kwit o zmianie silnika od diagnosty z OSKP 50zł chyba że robisz też przegląd to +100zl
DrDrewniany, co do pasowania to 1.0 i 1.4 to małe bloki także powinny wejść zamiennie bez problemu kwestia osprzetu w danym modelu ale raczej bez problemów, co do kosztów to mając jakieś pojęcie zrobisz sobie sam a jak ma to wykonać ktoś to może być różnie...