SWAP - info na temat wyboru silnikow w VW[UPDATE..sprzeglo]

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

anaba255
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 611
Rejestracja: śr lut 27, 2008 22:46
Lokalizacja: SCZ
Auto: mk3
Silnik: 1Z
Kontakt:

SWAP - info na temat wyboru silnikow w VW[UPDATE..sprzeglo]

Post autor: anaba255 » pn paź 15, 2012 23:14

Skrzynke masz pewnie V, ale zakładaj z mk2, przeguby zostaja z mk1, machanizm sterowania tez, mogą różnic sie wodziki długością, przynajmniej ja tak miałem przy 4T, może trzeba bedzie skrucic wodzik i wszystko wyregulowac. Potrzebujesz łapę od strony rozrządu z diesla z mk1, reszta łap zostaje, rozrusznik, chłodnica, pod klekota z mk2. Bak zostaje, u siebie przerobiłem smoka, bo ropa jest gęstrza. Puszka filtra powietrza może nie wejśc pod maske, były podobna dwa rodzaje, spasowałem z toledo mk1, 1.6b, ładnie sie mieści. Wydech do wyrzeźbienia, sam poczatek reszta może zostać z benzyny, Elektryka to plus ze stacyjki na elektromagnes pompy, tylko nie może zanikac przy kreceniu i grzanie świec, mozna wstawic w ori miejsce w skrzynce, tylko pociągnąć kable. To w skrócie tyle.



Awatar użytkownika
skibus_2006
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: pt paź 12, 2012 10:07

SWAP - info na temat wyboru silnikow w VW[UPDATE..sprzeglo]

Post autor: skibus_2006 » śr paź 17, 2012 21:03

o takie info mi chodziło ;) dzieki wielkie. a jeździ sie tym w miare ?



anaba255
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 611
Rejestracja: śr lut 27, 2008 22:46
Lokalizacja: SCZ
Auto: mk3
Silnik: 1Z
Kontakt:

SWAP - info na temat wyboru silnikow w VW[UPDATE..sprzeglo]

Post autor: anaba255 » pt paź 19, 2012 20:32

Dlaczego nie, jak wszystko zrobisz jak należy, bedzie jak ori i zawsze można podkrecić.



Darecki_Gdynia
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: wt wrz 21, 2010 14:31

SWAP - info na temat wyboru silnikow w VW[UPDATE..sprzeglo]

Post autor: Darecki_Gdynia » wt lis 13, 2012 00:43

Siema, mam ibize 6k z silnikiem 1.0 i na dniach bedzie wkładany 1.4 (skromnie :P ) i chodzi mi o to czy łapy podpasuje pod 1.4 bez przeróbek ?



Awatar użytkownika
skibus_2006
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: pt paź 12, 2012 10:07

SWAP - info na temat wyboru silnikow w VW[UPDATE..sprzeglo]

Post autor: skibus_2006 » czw lis 29, 2012 21:46

nastąpiła mała zamiana. bede miał mk2 1.6 GTD na oragny do mojego mk1 cabrio :D. teraz pytanie czy przekładać wszystko ? tj zawieszenie, półośki, bak, belke tylna ?



Awatar użytkownika
EnejVW
Diesel Master
Diesel Master
Posty: 746
Rejestracja: czw cze 30, 2011 14:49
Lokalizacja: SCI

SWAP - info na temat wyboru silnikow w VW[UPDATE..sprzeglo]

Post autor: EnejVW » czw lis 29, 2012 21:49

ile się da to przełóż



anaba255
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 611
Rejestracja: śr lut 27, 2008 22:46
Lokalizacja: SCZ
Auto: mk3
Silnik: 1Z
Kontakt:

SWAP - info na temat wyboru silnikow w VW[UPDATE..sprzeglo]

Post autor: anaba255 » pn gru 03, 2012 01:01

Zawias, bak, półoski, belka tył - nie podejda, z belki mozesz wykorzystac same hamulce, jak wieksze bębny czy tarcze, reszta jak wyżej.



kicaii
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: sob gru 04, 2010 16:31

Re: SWAP - info na temat wyboru silnikow w VW[UPDATE..sprzeg

Post autor: kicaii » ndz gru 16, 2012 16:48

Witam wkladam 1.8 PF (z mk2) do mk1 (aktualnie 1.1 benz) laik ze mnie troche wiec pare pytan do tych ktorzy sie znaja.. Post wyjasnil sprawe uchwytów pod poduszke na podluznicach to juz rozumiem, mam kompletnego swapa ze wszystkim co tylko mozna miec ale zastanwia mnie czy polosie z mk2 podejda do piast z mk1 ? i nastepa sprawa to hebel jako ze troche mocy przybedzie to aktualny niezbyt dobrze to wyhamuje i czy jesli przeloze kompletny hamulec z mk2 to polosie powinny pasowac ? czekam na odpowiedzi



anaba255
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 611
Rejestracja: śr lut 27, 2008 22:46
Lokalizacja: SCZ
Auto: mk3
Silnik: 1Z
Kontakt:

SWAP - info na temat wyboru silnikow w VW[UPDATE..sprzeglo]

Post autor: anaba255 » pn gru 17, 2012 00:58

Półosie z mk2 maja inny wymiar, jak masz przeguby wewnetrzne w skrzyni z mk2 90mm, to ładujesz przeguby z mk1 bez przerubki, jak wieksze to przynajmniej u siebie(100mm) musiałem podszlifować, ze tak to nazwe, bo przeguby nie wchodziły.
Hamulce w mk1 masz teraz pewnie na mały klocek, chyba to sie nazywa VW l czy Gering, jakos tak, to jak masz zaciski VW ll na 239mm, zakładasz zaciski z mk2, tylko potrzebujesz jazma z mk1 pod te zaciski, tarcze zostaja. Albo zaciski z Opla, czy jakies adaptery i wieksze, to juz musisz poczytac, pełno o tym. Serwo dawaj z mk2, razem z pompa pewnie wieksze, troche rzeźby jest z dzwignią do pedała. Czujnik stopu musisz zamontowac do pedałów, ładnie podchodzi z Poldka, gdzieś o tym pisałem, ciagniesz kabelki do starej wtyczki przy pompie z mk1 i chula. A tył to co tam chcesz(teraz jest standard 180mm, tłoczek 14mm), wieksze bebny, tarcze z mk2, jest o tym pełno. Najprostrza opcja to tłoczki z 14mm na 17mm i juz lepiej chamuje.



barto125
Powered by MTDI
Powered by MTDI
Posty: 1493
Rejestracja: śr kwie 27, 2011 14:12

SWAP - info na temat wyboru silnikow w VW[UPDATE..sprzeglo]

Post autor: barto125 » sob kwie 13, 2013 23:45

Panowie, jakie narzędzia potrzebuję do wyjęcia silnika z mk2?
Mam wyciągarkę, klucze płasko-oczkowe, z grzechotką, w rozmiarach 6-24, wkrętaki wszelakie. Co potrzeba jeszcze?
Do odkręcenia przegubów są spliny, czy torksy? Jakie?
Silnik 1.6 benzyna.



Awatar użytkownika
EnejVW
Diesel Master
Diesel Master
Posty: 746
Rejestracja: czw cze 30, 2011 14:49
Lokalizacja: SCI

SWAP - info na temat wyboru silnikow w VW[UPDATE..sprzeglo]

Post autor: EnejVW » ndz kwie 14, 2013 08:41

barto125, spline i mocne 30 do półosi



Awatar użytkownika
KoguT
I am the Stig
I am the Stig
Posty: 2048
Rejestracja: wt lis 14, 2006 21:07
Lokalizacja: Dębica
Auto: VW Golf MK4 Cabrio
Silnik: ABF
Kontakt:

SWAP - info na temat wyboru silnikow w VW[UPDATE..sprzeglo]

Post autor: KoguT » ndz kwie 14, 2013 11:22

barto125, 30 do przegubów, w mk2 są na przegubach wewnętrznych torksy (czasami też imbusy jak były już kiedyś wyeminiane. W mk3 są spline), 13 do sworzni, 21 (czasami 22) do mocowania mcpersonów, 19 do gałek, 13 do pasa przedniego, ściski do opasek na wężach do chłodnicy, 19 do śruby mocującej wąż wspomagania, 16,17,18 do śrub na poduszkach silnika, 13 do wydechu (jeśli chcesz odkręcać przy katalizatorze. Ewentualnie możesz zrzucić prętem blaszki na kolektorze i wyjdzie łatwiej), 17 do belki na której wspiera się silnik z przodu, śrubokręty płaskie i krzyżakowe do opasek. No i w ciul motywacji i odrobinę siły :bigok:



barto125
Powered by MTDI
Powered by MTDI
Posty: 1493
Rejestracja: śr kwie 27, 2011 14:12

SWAP - info na temat wyboru silnikow w VW[UPDATE..sprzeglo]

Post autor: barto125 » ndz kwie 14, 2013 14:17

Wiesz to z głowy, czy masz jakieś magiczne notatki? :pub:
Tak się zastanawiam, czy konieczne jest odkręcanie mcpersonów i wachaczy?
Miałem zamysł taki, że odkręcam przeguby przy skrzyni, rozłączam wszystkie węże i kable, wybieraki od skrzyni, linki gazu i sprzęgła, odkręcam na poduszkach, wydech i wychodzi, czy zapomniałem o czymś?



Awatar użytkownika
KoguT
I am the Stig
I am the Stig
Posty: 2048
Rejestracja: wt lis 14, 2006 21:07
Lokalizacja: Dębica
Auto: VW Golf MK4 Cabrio
Silnik: ABF
Kontakt:

SWAP - info na temat wyboru silnikow w VW[UPDATE..sprzeglo]

Post autor: KoguT » pn kwie 15, 2013 19:17

robulem to u siebie a teraz jestem w trakcie swapu w mk2 brata :bigok:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 30 gości