SWAP - info na temat wyboru silnikow w VW[UPDATE..sprzeglo]

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

barto125
Powered by MTDI
Powered by MTDI
Posty: 1493
Rejestracja: śr kwie 27, 2011 14:12

SWAP - info na temat wyboru silnikow w VW[UPDATE..sprzeglo]

Post autor: barto125 » pn kwie 15, 2013 19:19

A jak z dalszą częścią mojego pytania? :P



Awatar użytkownika
KoguT
I am the Stig
I am the Stig
Posty: 2048
Rejestracja: wt lis 14, 2006 21:07
Lokalizacja: Dębica
Auto: VW Golf MK4 Cabrio
Silnik: ABF
Kontakt:

SWAP - info na temat wyboru silnikow w VW[UPDATE..sprzeglo]

Post autor: KoguT » pn kwie 15, 2013 19:23

wyjdzie



barto125
Powered by MTDI
Powered by MTDI
Posty: 1493
Rejestracja: śr kwie 27, 2011 14:12

SWAP - info na temat wyboru silnikow w VW[UPDATE..sprzeglo]

Post autor: barto125 » śr kwie 17, 2013 21:03

Kilka rad ode mnie, co do wyciągania:
1. Odkręcając przeguby, śrubokrętem/gwoździem wybierzcie ze środka śrub brud, torx/spline lepiej wejdzie.
2. Przy odkręcaniu przegubów nie leżcie/stójcie pod nimi - olej leci ;D
3. Przedniej belki nie odkręca się przed podparciem silnika :banghead:
4. Jak odkręcamy przeguby na podnośniku - dobrze jest zablokować pedał stopu, tak w 3/4 możliwości wciśnięcia + wrzucenie biegu, leżąc można obracać kołem.
5. cdn.

Rady przy składaniu:
1.Założyć nowe, dobre śruby do wydechu, strasznie dostają od temperatury
cdn.
Będę uzupełniał :)



afrus18
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: ndz kwie 21, 2013 11:25
Lokalizacja: jaworzno (śląskie)

Re: SWAP - info na temat wyboru silnikow w VW[UPDATE..sprzeg

Post autor: afrus18 » ndz kwie 21, 2013 14:28

Sorry że się wcinam ale mam podobny problem tyle że dotyczy on golfa3 gti, mam silnik 2.0 v8 który padł i kupiłem 2.0 16v, wraz ze skrzynią,kompem i chłodnicą,jakie częsci muszę jeszcze dokupić lub co przerobić żeby to auto śmigało? pozdro dla wszystkich :pub:



Awatar użytkownika
KoguT
I am the Stig
I am the Stig
Posty: 2048
Rejestracja: wt lis 14, 2006 21:07
Lokalizacja: Dębica
Auto: VW Golf MK4 Cabrio
Silnik: ABF
Kontakt:

SWAP - info na temat wyboru silnikow w VW[UPDATE..sprzeglo]

Post autor: KoguT » ndz kwie 21, 2013 15:00

afrus18, masz wiązkę? opisz dokładnie co kupiłeś? Jakie oznaczenie tego 16v?



afrus18
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: ndz kwie 21, 2013 11:25
Lokalizacja: jaworzno (śląskie)

SWAP - info na temat wyboru silnikow w VW[UPDATE..sprzeglo]

Post autor: afrus18 » ndz kwie 21, 2013 15:46

nawet nie wiem co to jest ta wiązka i nie pamiętam oznaczenia :? ale po kolei... silnik jest z 1989,chodził w passacie kombi b3, do niego mam osprzęt (rozrusznik,przepływomierz,wszystkie przewody od czujników w tym cewka wysokiego napięcia i kable,sprzęgło,skrzynia biegów,alternator,chłodnica,pół osie,przeguby,chłodnica i pompka paliwa do zbiornika,ale z tego co wiem to nie podejdzie bo jest za wysoka. czegoś brakuje?



Awatar użytkownika
KoguT
I am the Stig
I am the Stig
Posty: 2048
Rejestracja: wt lis 14, 2006 21:07
Lokalizacja: Dębica
Auto: VW Golf MK4 Cabrio
Silnik: ABF
Kontakt:

SWAP - info na temat wyboru silnikow w VW[UPDATE..sprzeglo]

Post autor: KoguT » pn kwie 22, 2013 06:56

afrus18, wiązka to przewody, kable. Z tego co wyczytałem to kupiłeś 9a. Jest to 2.0 16v na wstrysku mechanicznym (sterownik możliwe że motronic). Taki sam SWAPuje właśnie do mk2 brata.

Niema sensu żebyś go zostawiał na mechanicznym wtrysku jak masz 2.0 8v obecnie w budzie które jest na digi (elektroniczny wtrysk).

Co dokładnie stało się z twoim obecnym motorem? Bo jeśli nic z elektroniką to wymień sam silnik bez okablowania. Sprzęgło możesz zostawić od obecnego (będzie lżejsze i nie będziesz musiał wymieniać skrzyni bo z passka jest napewno na linki). Dokup tylko listwe wtryskową od 1.8t z mk4 i wkładaj 16v na elektronice z 8v. Pompe paliwa masz 3 barową w baku to masz spokój. Wywalasz jeden z czujników stukowych bo w osprzęcie od 8v jest tylko jeden. Na koniec napisz na forum że potrzebujesz zrobić program do 2.0 16v na digi to forumowicze Cię pokierują do któregoś speca z forum zajmującego sie mapami w ecu. i cieszysz się 16v na elektronice. Bo osobiście bym sie nie pchał we wkładanie mechaniczego wtrysku do mk3 :crazy: kupa kasy by była potrzebna... Ale oczywiście jest to wykonalne :hmm:



Awatar użytkownika
EnejVW
Diesel Master
Diesel Master
Posty: 746
Rejestracja: czw cze 30, 2011 14:49
Lokalizacja: SCI

SWAP - info na temat wyboru silnikow w VW[UPDATE..sprzeglo]

Post autor: EnejVW » sob maja 04, 2013 13:58

cześć a morze mi ktoś powiedzieć jak to wyglądałoby w KR gdybym chciał do niego założyć osprzęt z Paska B4 2.0 8V?



Awatar użytkownika
vurion
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 120
Rejestracja: wt kwie 07, 2009 11:21
Lokalizacja: LBN
Kontakt:

SWAP - info na temat wyboru silnikow w VW[UPDATE..sprzeglo]

Post autor: vurion » sob cze 01, 2013 19:46

A ja mam takie pytanie, czy do Golfa III pasował by silnik od Audi V8 4.2 ABH i co do przerobienia?


Obrazek
! x3 V x2 W <3 !

Awatar użytkownika
EnejVW
Diesel Master
Diesel Master
Posty: 746
Rejestracja: czw cze 30, 2011 14:49
Lokalizacja: SCI

SWAP - info na temat wyboru silnikow w VW[UPDATE..sprzeglo]

Post autor: EnejVW » sob cze 01, 2013 22:08

vurion, :helm: oczywiście że się da tylko musisz troszeczkę łapy przerobić :rotfl: tu masz coś takiego tylko że w mkii



Awatar użytkownika
vurion
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 120
Rejestracja: wt kwie 07, 2009 11:21
Lokalizacja: LBN
Kontakt:

SWAP - info na temat wyboru silnikow w VW[UPDATE..sprzeglo]

Post autor: vurion » sob cze 01, 2013 22:31

Wiem wiem, widziałem go już jak w środku wygląda i jak się zbiera ta MK2. Ja chciałbym go mieć pod maską, a nie w środku i dlatego się pytam czy udało by się go jakoś wsadzić do MK3?

http://www.auto-motor-i-sport.pl/forum/ ... -v8-turbo/" onclick="window.open(this.href);return false;


Obrazek
! x3 V x2 W <3 !

Awatar użytkownika
KoguT
I am the Stig
I am the Stig
Posty: 2048
Rejestracja: wt lis 14, 2006 21:07
Lokalizacja: Dębica
Auto: VW Golf MK4 Cabrio
Silnik: ABF
Kontakt:

SWAP - info na temat wyboru silnikow w VW[UPDATE..sprzeglo]

Post autor: KoguT » pn cze 03, 2013 00:20

EnejVW, wyglądał by tak samo jak KR tylko na osprzęcie z 2e

Ogólnie to dobre rozwiązanie tylko musisz mieć komplet osprzętu (elektryki) do przełożenia.
Do tego wtryski, przedłużki do wtrysków, listwa z 1.8T i kryza na przepustnicę, bo w KRce jest prostokątna na dwie łopatki a w 8v masz kwadratową na jedną łopatką (niektórzy polecają brać z VRa bo jest większa ale i tak trzeba robić kryzę).

Poskładanie do kupy to już pryszcz. A później program.


vurion, kolego w dzisiejszych czasach przy odrobinie, no może przesadziłem z tą odrobiną... jeśli masz w ch*j chęci i pieniędzy to się da :hmm:
Tylko kwestia zapytania po co? Czy dla siebie? Czy dla zabawy żeby się ścigać?



Awatar użytkownika
JakPodglosnisz
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 175
Rejestracja: sob lis 13, 2010 11:12
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie

Re: Odp: SWAP - info na temat wyboru silnikow w VW[UPDATE..s

Post autor: JakPodglosnisz » pt wrz 13, 2013 10:32

Panowie chciałbym zrobić swapa z mojego ABU na ABS i mam kilka pytań. Czy stara wiązka może zostać? Czy półosie, poduszki i łapy są takie same? Jeśli o czymś zapomniałem to napiszcie. Pozdrawiam i proszę o pomoc, JakPodglosnisz

Wysłane z mojego GT-I8160 za pomocą Tapatalk 2



Awatar użytkownika
KoguT
I am the Stig
I am the Stig
Posty: 2048
Rejestracja: wt lis 14, 2006 21:07
Lokalizacja: Dębica
Auto: VW Golf MK4 Cabrio
Silnik: ABF
Kontakt:

SWAP - info na temat wyboru silnikow w VW[UPDATE..sprzeglo]

Post autor: KoguT » pt wrz 13, 2013 12:02

JakPodglosnisz, standardowo jak do wyższych silników.
Ja wcześniej miałem ABU. Czyli slnik, skrzynia, lewarek z dłuższym drążkiem (takim pod wodziki), łapy, poduszki zostają stare, wiązke i ECU musisz wymienić, pompa paliwa zostaje stara bo wydoli. Dla bezpieczeństwa warto zmienić chłodnicę na większą.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości