Strona 1 z 3

Duzo ciekawych rzeczy o Digifancie

: śr sty 26, 2005 20:52
autor: cyarnz
w wykonaniu Userow z naszego forum pod adresem:

digifant

Zapraszamy do odwiedzin....... :hmm:

: śr sty 26, 2005 22:14
autor: evolution
ja sie deklaruje i spisze wszystko co wiem na temat digi , tzn jak ustawiac zmieniac parametry pracy itp

: śr sty 26, 2005 22:35
autor: cyarnz
bedzie milo widziec jakies konkrety :bigok:

: ndz lut 27, 2005 21:56
autor: MAREK 74
te gumy sie różnią miedzy sobą
sto kilkadziesiąt w ASO

: ndz maja 08, 2005 19:55
autor: evolution
evolution pisze:ja sie deklaruje i spisze wszystko co wiem na temat digi , tzn jak ustawiac zmieniac parametry pracy itp
Panowie wywiazuje sie:D
zaczne od parametrow zadanych........
czujniki:
temperatury plynu chłodzącego rezystancja przy temperaturze
+20...+40 stopni celcjusza 2,5.....1,3 kiloomów
+80 stopni 280...........360 omow (im wyzsza temperatura tym bardziej zwarty)

temperatury powietrza zasysanego z nastawnikiem skladu:
pin3 wspolny
pin2,3 czujnik temperatury powietrza zasysanego temperatura
+20.....+40 stopni 2,5.........1.3 kilooma
pin1,3 potencjometr skladu mieszanki wartosc od 100 omow do 2 kiloomow w zaleznosci od ustawienia.....
i tu nadmienie ze w przypadku braku tego elementu mozna go zastapic dwoma innymi tzn czyjnikiem plynu chlodzacego (niebieski) piny 2,3 oraz potencjometrem 2 kiloomy z dolutowanym opornikiem 100 omow (koszt nie wiekszy niz 5zl) dostepnym w jakimkolwiek sklepie elektronicznym

nastawnik biegu jalowego opornosc 2.........10 omow

wtryskiwacze pojedynczo 15...20 omow
dwa 7,5.....10 omow
trzy 5....6,6 omow
cztery 3,75.....5 omow
szczelnosc dwie krople na minute kazdy
dlaczego podalem wartosci opornosci 1 2 3 i 4 wtryskiwaczy??? otoz latwo sprawdzic czy wszystko jest sprawne a jezeli nie to ile wtryskiwaczy nie ma przejscia(spalony uszkodzone polaczenie...)

przelacznik cisnieniowy wybiegu pompy paliwa
rezystancja przy cisnieniu :
>1,2 bar 0 omow
<1,2 bar przerwa ( nieskonczona liczba omow)

cewka zaplonowa
uzwojenie pierwotne 0,6....0,8 omow
wtorne 6.9....8,5 kiloomow

punkt zaplonu
wartosc kontrolna 4.....8 stopni przed GMP
wartosc nastawcza 5....7 stopni przed GMP
wartosc przesuniecia 20.... 30 stopni:
warunki sprawdzania:
punkt zaplonu:
silnikzagrzany (min 80stopni) wtyczka czujnika temperatury plynu odlaczona obroty silnika 2500 rpm zmierzyc wartosc lampa stroboskopowa ewentualnie ustawic podpiac czujnik i trzykrotnie nacisnac pedal gazu do oporu, sprawdzic predkosc biegu jalowego

wartosc przesuniecia: zagrzany silnik (min 80 stopni) odpiac czujnik temperatury plynu chlodzacego podniesc obroty do 2500 rpm sprawdzic wartosc i zanotowac, po czym podpiac spowrotem czujnik i ponownie sprawdzic wartosc przy 2500 rpm. roznica tych wartosci jest przesunieciem zaplonu.... brak roznicy oznacza usterke w ukladzie czujnika temperatury plynu (czujnik polaczenia....itp)

: ndz maja 08, 2005 21:35
autor: evolution
regulacja biegu jałowego i wartosci zadane:
obroty 800 +/- 50 RPM
wartosc CO w spalinach przed katem 0,3...1,1 %
regulacja biegu jalowego:
odpiac przewod odpowietrzajacy komore korbowa od dolotu powietrza do silnika, uruchomic silnik i pozostawic na biegu jałowym, po uplywie okolo 1 minuty odpiac czujnik temperatury plynu chłodzącego, 3 krotnie nacisnac pedal gazu do oporu przy czym obroty podczas tego nie moga spasc ponizej 3000 RPM pozostawic na biegu jalowym i ustawic wartosci zadane wkretem skladu mieszanki przy czujniku temperatury powietrza i wkretem regulacji obrotow na przepustnnicy. ponownie podpiac czujnik temperatury plynu oraz ponownie nacisnac 3 krotnie gaz do oporu przy obrotach>3000 RPM, jezeli wartosc CO rozni sie od zalecanej uszkodzona jest regulacja lambda (sonda, polaczenia, sterownik)
test sprezarki w g60
podpiac manometr do kolektora ssacego zagrzac silnik po czym nacisnac gaz do oporu i trzymac na odcieciu (silnik piluje) wartosc zadana to 0,6 bar
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
UWAGA SA STEROWNIKI NIE POSIADAJACE FUNKCJI ODCIECIA WIEC MOZE BYC SUPRISE
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
wiec lepiej sprawdzic to podczas jazdy na 3 lub 4 biegu

teraz co zrobic gdy zwiekszylo sie cisnienie doladowania lub tez zamontowalo ostry walek zeby dawal wiecej paliwa????
otoz podczas ustawiania biegu jalowego nalezy ustawic obroty na minimum 1800 RPM najlepiej do 2200 przy CO minimum 2% (wszystko zalezy od cisnienia doladowania i innych elementow zastosowanych w silniku) po podpieciu czujnika sterownik wchgodzi w stan w ktorym po pewnej chwili pracy na obrotach wyzszych od 1800 (okolo) odcina zasilanie silnika paliwem oraz zmienia zaplon i po spadnieciu ponizej tych obrotow zaskakuje spowrotem i tak w kolko. z tym ze sterownik nie zmieni skladu mieszanki poniewaz z sondy odczyta w miare poprawny sygnal skladu mieszanki bogata- uboga (silnik chodzi -zostaje odciety)

: ndz maja 08, 2005 21:36
autor: evolution
prosilbym o skopiowanie tego do info gdyz ja tam wejsc nie moge:(

: pn maja 09, 2005 12:45
autor: cyarnz
my sie wykazalismy ale na www.digifant.info ;) to forum jest poswiecone temu tematowi, a ten watek tylko o ym przypomina

: pn sie 01, 2005 02:23
autor: Krzylu
mi niedziala ta strona :(

: pn wrz 05, 2005 12:38
autor: wilk
Nie działa ta strona :(

: pn paź 17, 2005 21:02
autor: GTO

: czw sty 19, 2006 14:03
autor: luqaswagen
Witam.
Posiadam Golfa II 1.8 8V PB 112PS
I mam problem z nim , to znaczy nie wiem czy z bardziej z silnikiem czy z komputerem bądź tzw. silniczkiem krokowym.
Mam taki objaw że jak odpalę auto zimne rano to obroty natychmiast są bardzo wysokie 2500 - nawet więcej , i nie schodzą do momentu kiedy auto się nagrzeje osiągnie pewną temperaturę (już to sprawdziłem) , podczas jazdy bardzo jest to wkurzające bo auto samo chce jechać a na skrzyżowaniu wyje jak głupie. Nie wiem co mam robić, mechanicy u mnie rozkładają ręce. Sprawdzałem na własną ręke ten silinczek krokowy i on chodzi - działa, czyli jego można wykluczyć. Pytam tu , na tym forum bo widzęże tu jest sporo osób wiedzących o co chodzi i znających się na rzeczy. Może uda wam się rozwiązać ten problem, ja odpadam- brak pojęcia w tych sprawach. Z góry bardzo dziękuję i pozdrawiam

pewno stara śpiewka :)

: pn maja 14, 2007 04:59
autor: McGyver
Jak znam zycie to silniczek tu nie jest winny , szukaj lewego powietrza za przepustnica, napewno będzie to, albo od serva albo któres podcisnienia. sprawdz

: śr sie 08, 2007 22:26
autor: toffic
A ktoś moze tak po "chłopsku" wytłumaczyć gdzie podpiąć pin23 w DIGI I??