pofalowanie krzywych momentu i mocy na hamowni

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
Demoniq
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 210
Rejestracja: czw paź 23, 2008 12:39
Lokalizacja: 3-miasto

pofalowanie krzywych momentu i mocy na hamowni

Post autor: Demoniq » pt wrz 11, 2015 12:24

Cześć

Wyjaśnijcie mi taką oto kwestię.
Skąd się biorą i co dokładnie ma wpływ na pofalowanie krzywej momentu i mocy na wykresach z hamowni ?

Często jest tak, że wjeżdżają dwa podobne samochody ale jeden ma te krzywe stabilne i gładkie a drugi mocno sfalowane (najczęściej falowanie jest większe w górnym zakresie). I samo to jeszcze mnie tak nie dziwi ile fakt, że często po chipie przybywa mocy i momentu ale brak jest wyraźnej zmiany w pofalowaniu tych krzywych. Do tej pory byłem przekonany, że tuner ma wpływ na to pofalowanie i może je bardziej lub mniej skorygować (wygładzić), co jest porządane. Niestety ostatnio patrząc na różne wykresy mam coraz większe wątpliwości...
A odrębną kwestią jest to, np. na wykresach v-techu krzywe momentu oraz mocy są zawsze ultra gładziudkie - jakie auto by nie było hamowane.

Czy to jest kwestia urządzeń pomiarowych ? Może na nich można ustawiać czułość czy coś w tym stylu i stąd te różnice ?

Prosze o wyklarowanie tej kwesti ;) Dzięki

Przyklad:
Obrazek


The quality of the car depends on how good the driver manipulates it

Awatar użytkownika
wojtek646
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 158
Rejestracja: śr paź 13, 2010 21:29
Lokalizacja: Łódź

pofalowanie krzywych momentu i mocy na hamowni

Post autor: wojtek646 » pt wrz 11, 2015 19:20

To nie jest tak, "pofalowanie" tych krzywych wynika z dokładności pomiaru i sposobu generowania wykresu. Jedna firma wygeneruje ci gładziutki wykres, inna pozakrzywiany. U mnie też wyszedł pofalowany jak u ciebie. Dodatkowo myśle że w górnych partiach jest to bardziej widoczne, bo auto ma już sporawą prędkość na kołach wtedy i mogą wystąpić równe zakłócenia, drgania wynikające z obrotu rolek itp.


Golf -> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=578468" onclick="window.open(this.href);return false;

ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 40 gości