Strona 1 z 1

SWAP MKIV 1.4 -> 2.3 v5

: czw mar 21, 2013 20:26
autor: ProgrameR
Witam
Posiadam golfa z silnikiem 1.4, demonem prędkości on nie jest, a przy tym paliwa też nie oszczędza.
Rozważam swap silnika na 2.3 v5 (dobrze pracuje z lpg) w którym moc była by wystarczająca a spalanie nie aż tak bardzo obciążające portfel.
Oczywiście nie planuje kupować samego silnika na przekładkę ale całego golfa z tym silnikiem (najprawdopodobnej anglik).
Czy taka przekładka nie stworzy jakiś wielkich problemów? I w ogóle czego mam się spodziewać przy swap'ie?
Z góry dzięki za odpowiedzi :pub:

SWAP MKIV 1.4 -> 2.3 v5

: sob mar 23, 2013 23:09
autor: Kamel
ProgrameR pisze:I w ogóle czego mam się spodziewać przy swap'ie?
Wszystkiego :bigok:
ProgrameR pisze:Oczywiście nie planuje kupować samego silnika na przekładkę ale całego golfa z tym silnikiem (najprawdopodobnej anglik).
Jeśli masz zamiar kupić kompletnego angola to teoretycznie będziesz miał wszystkie potrzebne graty.
Teoretycznie bo jak to w używkach bywa nigdy nie wiesz czy wszystko będzie 100% sprawne, czy coś przy przekładce się nie uszkodzi.
No i jak już przekładać to od razu warto dokonać stosownych wymian eksploatacyjnych (płyny, filtry, rozrząd), wtedy masz spokój na dłuższy czas.

Pamiętaj, że oprócz silnika zadbaj też o hamulce, bo w 1,4 to jest bida.
No i jeśli będziesz wszystko robił sam to poniesiesz jedynie koszta angola i ewentualnych części, ale jakieś tam graty będziesz mógł posprzedawać, więc coś tam odzyskasz.

SWAP MKIV 1.4 -> 2.3 v5

: pn mar 25, 2013 09:00
autor: KoguT
ProgrameR pisze:I w ogóle czego mam się spodziewać przy swap'ie?
tego że wiązka silnika będzie tak ulepiona że będzie pasowała do skrzynki bezpieczników po prawej stronie samochodu :kac:

SWAP MKIV 1.4 -> 2.3 v5

: pn mar 25, 2013 09:11
autor: Kamel
KoguT pisze:tego że wiązka silnika będzie tak ulepiona że będzie pasowała do skrzynki bezpieczników po prawej stronie samochodu :kac:
W angolu wiązka do kabiny wchodzi po prawej stronie, więc nie tylko skrzynki bezpieczników będzie to dotyczyło :bigok:
Ogólnie jest z tym trochę zabawy, ale trochę chęci i czasu i wszystko da się ogarnąć :hmm:

SWAP MKIV 1.4 -> 2.3 v5

: pn mar 25, 2013 09:42
autor: ProgrameR
Kamel pisze:No i jak już przekładać to od razu warto dokonać stosownych wymian eksploatacyjnych (płyny, filtry, rozrząd), wtedy masz spokój na dłuższy czas.
To jest sprawa oczywista :bigok:
Kamel pisze:Pamiętaj, że oprócz silnika zadbaj też o hamulce, bo w 1,4 to jest bida.
Wszystko co będzie lepsze nie tylko hamulce będę przekładał.
Kamel pisze:KoguT napisał(a):
tego że wiązka silnika będzie tak ulepiona że będzie pasowała do skrzynki bezpieczników po prawej stronie samochodu

W angolu wiązka do kabiny wchodzi po prawej stronie, więc nie tylko skrzynki bezpieczników będzie to dotyczyło
Ogólnie jest z tym trochę zabawy, ale trochę chęci i czasu i wszystko da się ogarnąć
Z tego wnioskuje że najlepszą opcją jest kupienie elektryki silnika z kierownica po lewej stronie.

SWAP MKIV 1.4 -> 2.3 v5

: pn mar 25, 2013 22:23
autor: rysiektr
ProgrameR pisze:Z tego wnioskuje że najlepszą opcją jest kupienie elektryki silnika z kierownica po lewej stronie.
ja bym przerobił i się nie bawił w szukanie

SWAP MKIV 1.4 -> 2.3 v5

: wt mar 26, 2013 08:27
autor: ProgrameR
rysiektr, bez problemu znalazłem kilka wiązek w cenie około 100zł więc to chyba będzie lepsze rozwiązanie niż przerabianie.

SWAP MKIV 1.4 -> 2.3 v5

: wt mar 26, 2013 13:44
autor: rysiektr
ProgrameR pisze:rysiektr, bez problemu znalazłem kilka wiązek w cenie około 100zł więc to chyba będzie lepsze rozwiązanie niż przerabianie.
Jeśli znajdziesz z takim samym wyposażeniem jakie masz zamontowane (uwzględniając zmiany modelowe) to owszem masz rację nie warto rzeźbić.

Re: SWAP MKIV 1.4 -> 2.3 v5

: pt cze 03, 2022 09:51
autor: maniakus10
Cześć. Jestem w trakcie swapa z 1.4 ape na elektronicznej przepustnicy auto 2000r z canem już. Na 2.3 aqn i mam problemy z wiązkami pod maską jedna wiązkę podpiąłem i wszystko gra. A druga co jest z tymi kolorowymi wtyczkami co wpina się ją w podszybiu to wgl jest więcej kabli. Ma ktoś jakieś schematy jak to ogarnąć albo najlepiej z małopolski i to zrobi?

Re: SWAP MKIV 1.4 -> 2.3 v5

: śr lip 13, 2022 09:33
autor: rysiektr
maniakus10 pisze:
pt cze 03, 2022 09:51
Cześć. Jestem w trakcie swapa z 1.4 ape na elektronicznej przepustnicy auto 2000r z canem już. Na 2.3 aqn i mam problemy z wiązkami pod maską jedna wiązkę podpiąłem i wszystko gra. A druga co jest z tymi kolorowymi wtyczkami co wpina się ją w podszybiu to wgl jest więcej kabli. Ma ktoś jakieś schematy jak to ogarnąć albo najlepiej z małopolski i to zrobi?
Jeśli jeszcze nie ogarnąłeś to moge Ci przerobić wiązkę tak że będzie plug and play