1.8 RP i turbo z 1.6 TD

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

<NeRo>
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: ndz sie 15, 2010 21:41
Lokalizacja: RKR

1.8 RP i turbo z 1.6 TD

Post autor: <NeRo> » śr sty 19, 2011 14:43

Witam! Na wstepie prosze o nie pisanie postów w stylu : nie ma sensu, nie oplaca sie itp itd.. A wiec mam silnik 1.8 RP 90KM (monowtrysk) i chce do niego dolozyc turbo z 1.6 TD . Odrazu mowie ze jest to eksperyment i nie do jazdy na co dzien bo wiem że to dlugo nie wytrzyma. Ale ma byc to soft turbo. Chce zobaczyc czy to ma prawo jezdzic. Mam zamiar wystroic to na regulatorze cisnienia paliwa z FMU. Mam pare dylematów odnosnie tego czy wejdzie mi turbo z kolektorem od 1.6 TD ? Czy nie bedzie kolidowalo z wtryskiem? Do tego doloze tez intercooler z mk2. Czy ma to prawo dzialac? Byłbym zadowolony gdyby to wogule dzialalo . Z góry dzieki :grin:



Awatar użytkownika
Dansli
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 198
Rejestracja: czw lut 25, 2010 15:27
Lokalizacja: Wisła
Auto: GOLF4 4mot. ARL; GOLF 6R CRZA

1.8 RP i turbo z 1.6 TD

Post autor: Dansli » śr sty 19, 2011 15:41

widziałem gdzieś na forum cały zestaw turbo do KR'a
nie wiem czy w RP'ku czy da się i czy to pójdzie..
na pewno w benzynach jest problem ze spalaniem stukowym z powodu za duzego ciśnienia i problem bedzie z dawka paliwa podczas doładowania


Montaż i serwis ogrzewań postojowych WEBASTO. Adaptacje, kodowania itd.

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

<NeRo>
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: ndz sie 15, 2010 21:41
Lokalizacja: RKR

1.8 RP i turbo z 1.6 TD

Post autor: <NeRo> » śr sty 19, 2011 15:42

dawke bedzie regulowal regulator cisnienia paliwa



Awatar użytkownika
Dansli
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 198
Rejestracja: czw lut 25, 2010 15:27
Lokalizacja: Wisła
Auto: GOLF4 4mot. ARL; GOLF 6R CRZA

1.8 RP i turbo z 1.6 TD

Post autor: Dansli » śr sty 19, 2011 15:43

jeśli jest tak jak mówisz to chyba nie bedzie problemu z innymi rzeczami... :-k
hmm a co z przepływomierzem???


Montaż i serwis ogrzewań postojowych WEBASTO. Adaptacje, kodowania itd.

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

<NeRo>
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: ndz sie 15, 2010 21:41
Lokalizacja: RKR

1.8 RP i turbo z 1.6 TD

Post autor: <NeRo> » śr sty 19, 2011 15:46

tam nie ma przeplywki. To jest na monowtrysku



jeryk10
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2745
Rejestracja: śr maja 27, 2009 22:31
Lokalizacja: pomorskie

1.8 RP i turbo z 1.6 TD

Post autor: jeryk10 » śr sty 19, 2011 16:53

Turbo w RP sie nie oplaca


Swap instalacji z grupy VAG .

Posiadam schematy elektryczne 1.8 T AUM,AUQ,AGU,APP,BAM,AWT
1.9 TDI ASV,AHF,ALH,AWX,ATD
Posiadam przerobione instalacje od 1,8T AGU,AUM do MK2,MK3
Posiadam na sprzedaż kompletna instalacje do R32

Awatar użytkownika
stonebridge69
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 549
Rejestracja: śr sie 20, 2008 23:33
Lokalizacja: MORDOR
Kontakt:

1.8 RP i turbo z 1.6 TD

Post autor: stonebridge69 » śr sty 19, 2011 17:46

Na wstepie prosze o nie pisanie postów w stylu : nie ma sensu, nie oplaca sie
wiedzialem,ze ktos i tak to napisze.Dzialac to bedzie na bank.Tylko jak to bedzie smigac to nie wiadomo.A turbina od diesla nie ma czasami innej charakterystyki pracy od turbiny od benzyniaka? :bajer:



bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

1.8 RP i turbo z 1.6 TD

Post autor: bugalon » śr sty 19, 2011 18:55

ja proponuje najpierw przeczytac podwieszony u góry temat o przygotowaniu silnika pod turbo. Przeczytaj cale 38 stron i znajdziesz tam odpowiedzi na swoje pytania (wielokrotnie były już na forum postawione i wielokrotnie udzielono na nie odpowiedzi)


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

<NeRo>
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: ndz sie 15, 2010 21:41
Lokalizacja: RKR

Re: 1.8 RP i turbo z 1.6 TD

Post autor: <NeRo> » śr sty 19, 2011 21:15

Czytalem juz to. Ale to ma byc soft turbo a do tego nie trzeba modyfikowac silnika. Juz mowilem ze nie zalezy mi na zywotnosci tej jednostki. Chodzi mi o to czy w takiej specyfikacji bedzie to dzialalo??



Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

1.8 RP i turbo z 1.6 TD

Post autor: marcinas1983 » śr sty 19, 2011 23:44

stonebridge69 pisze:A turbina od diesla nie ma czasami innej charakterystyki pracy od turbiny od benzyniaka? :bajer:
gdzieś kiedyś był wykres takiego silnika z turbo od TD i miał max moment obrotowy przy 2.5 tys obr/min jak w dieslu ( tak mi się wydaje ) a mocy koło 110KM... przy 4 tys obr/min wykres się załamywał w dół... ten silnik był w audi jakimś...
<NeRo> pisze:Chodzi mi o to czy w takiej specyfikacji bedzie to dzialalo??
jakoś to będzie działać... :helm:


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

<NeRo>
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: ndz sie 15, 2010 21:41
Lokalizacja: RKR

1.8 RP i turbo z 1.6 TD

Post autor: <NeRo> » czw sty 20, 2011 00:02

Wlasnie o to chodzi zeby wogóle dzialalo. Jakby bylo ze 110 KM to bym byl zadowolony :D



bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

1.8 RP i turbo z 1.6 TD

Post autor: bugalon » czw sty 20, 2011 17:43

Żeby bylo tam 110 koni to musiałbyś to jakoś wystroić. Jak chcesz to zrobić nie mając możliwości technicznej (bo silnik RP tego nie ma) zbadania ani ciśnienia w dolocie ani ilości zasysanego powietrza (bo przeplywki brak).

Ja proponuje, żebyś to poskladal skoro tak sie uparłeś. Spalił motor po pierwszych kilkuset kilometrach (bo tak na pewno będzie) i zdał tutaj obszerną relację co by w koncu takie tematy przestały się pojawiać :)

No i kto Ci powiedzial ze do soft turbo nie trzeba modyfikować silnika? A większe lub dodatkowe wtryski, a olejenie turbiny ze spływami, a włączniki jakieś podcisnieniowe to co? Same sie tam znajdą?


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

1.8 RP i turbo z 1.6 TD

Post autor: evolution » czw sty 20, 2011 18:29

<NeRo>, dla 110 ps uturbiac rp'ka???? :panna: :panna: :panna: :panna: :panna: :panna: :panna:
zaloz sobie dol 2.0 bedzie to samo taniej bezawaryjniej i napewno wiecej koni w odroznieniu od uturbienionego rp'ka na dmuchawce 1,6 td
jakbys cokolwiek przeczytal ten temat podwieszonyto wiedzialbys ze turbo od 1,6 td nie podniesie mocy w aucie ktore jest mocniejsze w serii jako wolnossace...


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

<NeRo>
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: ndz sie 15, 2010 21:41
Lokalizacja: RKR

Re: 1.8 RP i turbo z 1.6 TD

Post autor: <NeRo> » czw sty 20, 2011 22:55

dzieki evo.
Ostatnio zmieniony pn gru 26, 2011 15:18 przez <NeRo>, łącznie zmieniany 1 raz.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości