Jakie turbo do 9a ?? 2.0 16v + Turbo

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
SmokE88
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 445
Rejestracja: śr gru 31, 2008 18:30
Lokalizacja: Długomiłowice Woj.Op

Jakie turbo do 9a ?? 2.0 16v + Turbo

Post autor: SmokE88 » pn lut 08, 2010 17:06

Witam!

tak jak w temacie! Mam dylemat bo posiadam turbo Garrett t3 tylko ze ma juz delikatne lyuzy <w osi i poprzeczne> ale nic nie obciera jeszcze... i boje sie go montowac i chce kupic jakies nowe... osobiscie mysle iz t3 nie jest zle ale 300km to raczej z niej nie wyciagne... :( i mam na oku Garretta GT3076R. Co o tym sądzicie ?? Albo co innego proponujecie ??
Ps. blok został rozwiercony pod tloki 83,5mm wiec pojemnosc troche wzrosła :D

BIG THX ZA POMOC :pub:
Ostatnio zmieniony pn lut 08, 2010 19:09 przez SmokE88, łącznie zmieniany 1 raz.


JADĄC Z PRĘDKOŚCIĄ 280KM/H...
TO CO JEST PRZED TOBĄ...
JEST JUŻ PRZESZŁOŚCIĄ...

bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » wt lut 09, 2010 13:00

Moim zdaniem GT3076 to bardzo duża turbina. Jesli nie masz kutych korbowodow to lepiej ją omijać. Bardzo wysoko będzie wstawać. Ja polecam do 300+ koni GT28RS. Szybko wstanie i dużo dmuchnie. Do 350+ ja bym wstawił GT2871R.

Są jeszcze tańsze alternatywy. Do 290+ K24, do 310+ K26 (chłodzona wodą), do 350+ K24-7200.

Zostają jeszcze holsety z rodziny HY35, ewentualnie do większych mocy HX35, ale tutaj dobieranie pod kątek mocy i osiągów jest troche bardziej skomplikowane (sporo typów turbin jest, na streetracingu ładnie jest opisany temat o tych turbinach)


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
SmokE88
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 445
Rejestracja: śr gru 31, 2008 18:30
Lokalizacja: Długomiłowice Woj.Op

Post autor: SmokE88 » wt lut 09, 2010 16:01

GT2871R a to turbo szybko wstaje ?? dzieki za profesjonalną odp.!!


JADĄC Z PRĘDKOŚCIĄ 280KM/H...
TO CO JEST PRZED TOBĄ...
JEST JUŻ PRZESZŁOŚCIĄ...

Awatar użytkownika
olozwirski
2 SLOW 2 PLAY
2 SLOW 2 PLAY
Posty: 1628
Rejestracja: wt lut 22, 2005 21:49
Lokalizacja: WKZ

Post autor: olozwirski » czw lut 11, 2010 16:08

GT2871R a to turbo szybko wstaje ??
3000 0.5 bara
3800 pelne doladowanie
Te turba tez sa rozne, ja pisze o takim z potencjalem na 350+



Awatar użytkownika
SmokE88
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 445
Rejestracja: śr gru 31, 2008 18:30
Lokalizacja: Długomiłowice Woj.Op

Post autor: SmokE88 » pt lut 12, 2010 00:59

A GT28RS kiedy wstaje ?? bo chce juz zamowic i sie wacham...


JADĄC Z PRĘDKOŚCIĄ 280KM/H...
TO CO JEST PRZED TOBĄ...
JEST JUŻ PRZESZŁOŚCIĄ...

Awatar użytkownika
olozwirski
2 SLOW 2 PLAY
2 SLOW 2 PLAY
Posty: 1628
Rejestracja: wt lut 22, 2005 21:49
Lokalizacja: WKZ

Post autor: olozwirski » pt lut 12, 2010 10:37

28RS bedzie wstawac o 200 - 400 rpm wczesniej niz 2871R.



Awatar użytkownika
SmokE88
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 445
Rejestracja: śr gru 31, 2008 18:30
Lokalizacja: Długomiłowice Woj.Op

Post autor: SmokE88 » pt lut 12, 2010 11:31

no to teraz rebusa mam... a co byscie polecili ?? bo nie wiem teraz ktora kupic... :)


JADĄC Z PRĘDKOŚCIĄ 280KM/H...
TO CO JEST PRZED TOBĄ...
JEST JUŻ PRZESZŁOŚCIĄ...

imperfectCell
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 497
Rejestracja: śr gru 05, 2007 00:29
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: imperfectCell » pt lut 12, 2010 11:42

GT28RS



luckash
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 317
Rejestracja: czw gru 08, 2005 19:55
Lokalizacja: Bartniczka
Kontakt:

Post autor: luckash » pt lut 12, 2010 21:52

A kiedy wstanie turbo co ma duży A/R? np. HX50, GT45 ?? albo z A/R dochodzącym do 1.8 ??


SmokE88, nie chciałem zakładać tematu
pzdr



Awatar użytkownika
olozwirski
2 SLOW 2 PLAY
2 SLOW 2 PLAY
Posty: 1628
Rejestracja: wt lut 22, 2005 21:49
Lokalizacja: WKZ

Post autor: olozwirski » sob lut 13, 2010 14:50

luckash pisze:A kiedy wstanie turbo co ma duży A/R? np. HX50, GT45 ?? albo z A/R dochodzącym do 1.8 ??


SmokE88, nie chciałem zakładać tematu
pzdr
Zartujesz? Nie wiem czy bys samymi spalinami rozbujal takie turbo 1000 rpm przed odcinka :chytry:



luckash
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 317
Rejestracja: czw gru 08, 2005 19:55
Lokalizacja: Bartniczka
Kontakt:

Post autor: luckash » sob lut 13, 2010 16:34

olozwirski, dlaczego mam żartować?
Gdy turbina jest za mała to jest napisane jakie nastepstwa sa z nią związane.
Ale gdy jest za duża to mało co pisze po za tym że wysoko wstaje i przeładowywuje.
Można po A/R wyliczyć kiedy turbina wstanie w danej pojemności jakoś?



bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » sob lut 13, 2010 17:34

luckash pisze:olozwirski, dlaczego mam żartować?
Gdy turbina jest za mała to jest napisane jakie nastepstwa sa z nią związane.
Ale gdy jest za duża to mało co pisze po za tym że wysoko wstaje i przeładowywuje.
Można po A/R wyliczyć kiedy turbina wstanie w danej pojemności jakoś?
Można wyliczyć po charakterystyce strony gorącej. Po charakterystyce strony zimnej liczysz jakie cisnienia da przy Twojej pojemnosci i w jakim zakresie obrotow utrzyma doladowanie.

HX35 to juz wielkie wiaderka. Wstają wysoko przy silnikach 2-2,5 litra (okolo 4k RPM). Jak zapodasz HX50 to wystarczająca ilość gazów wydechowych zeby ją napędzić pojawi się w okolicy pewnie z 6-6,5k rpm. Po co komu turbo ktore daje wymagane cisnienie w zakresie 500-700 obrotow?


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

luckash
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 317
Rejestracja: czw gru 08, 2005 19:55
Lokalizacja: Bartniczka
Kontakt:

Post autor: luckash » sob lut 13, 2010 19:12

bugalon, ok no fakt troche mało tego zakresu obrotów. Ale przecie 16v można wyżej pokręcić.
A o tej charakterystyce.... wiesz może gdzie znajdę mapy holsetów?



bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » ndz lut 14, 2010 02:01

luckash pisze:bugalon, ok no fakt troche mało tego zakresu obrotów. Ale przecie 16v można wyżej pokręcić.
A o tej charakterystyce.... wiesz może gdzie znajdę mapy holsetów?
Z mapami holsetow jest problem, w samych hx35 bylo kilka roznych wirników. Nie wiadomo ktora mapa jest do ktorej turbiny. Mam jeszcze pytanie - jeździłeś kiedys doładowanym autem(16v) w ktorym turbo wstawalo powyzej 5k ? Frajda z jazdy dość słaba. Zapomnij o tym hx50, jest za duza, nie napędzisz jej.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 49 gości