O swapie gaźnika na 4xMIKUNI lub pochodne - słów kilka :)
: wt mar 24, 2009 18:04
				
				Zgodnie z zapowiedziami zdecydowałem sie na otwarcie nowego tematu na temat swapa gaznika, tym razem na gazniki od motocyklow, czyli potocznie mowiac MIKUNI.
Nie od dzis wiadomo, ze jest to mozliwe i silnik zdobywa kilka nowych konikow a do tego koszt takich gaznikow waha sie w granicach 200-300 zl wiec nie jest to jakos bardzo duzo.
 a do tego koszt takich gaznikow waha sie w granicach 200-300 zl wiec nie jest to jakos bardzo duzo.
temat powstaje w celu wymiany spostrzezen no i opracowania mozliwie jak najlatwiejszego systemu swapa.
Wszelkie uwagi, pomysly i propozycje prosze zglaszac do tematu.
Ja zaczne od nakreslenia mniej wiecej jak to wyglada...
4 gazniki mikuni, z ktorych kazdy zasila 1 cylinder... wsystkie gazniki sa ze soba zsynchronizowane i zgrane tak, zeby dzialaly identycznie na kazdym cylindrze.
na moje oko taki swap wiaze sie z wywaleniem kolektora ssacego i zamontowaniem gaznikow bezposrednio... moze ktos podzieli sie pomyslem za samo zamontowanie tego do silnika?
A jaki jest cel takiego swapa? oczywiscie poprawa osiagow, wzrost mocy, lepsze wkrecanie sie na obroty i wydaje mi sie ze wiekszy zakres obrotow silnika, pozostaje jeszcze niezbadana kwestia poboru paliwa, ale nie liczylbym na zmniejszenie spalania w tym przypadku 
 
Tak wiec wszystkich lubiacych pogrzebac przy silniku zapraszam do debaty

			Nie od dzis wiadomo, ze jest to mozliwe i silnik zdobywa kilka nowych konikow
 a do tego koszt takich gaznikow waha sie w granicach 200-300 zl wiec nie jest to jakos bardzo duzo.
 a do tego koszt takich gaznikow waha sie w granicach 200-300 zl wiec nie jest to jakos bardzo duzo.temat powstaje w celu wymiany spostrzezen no i opracowania mozliwie jak najlatwiejszego systemu swapa.
Wszelkie uwagi, pomysly i propozycje prosze zglaszac do tematu.
Ja zaczne od nakreslenia mniej wiecej jak to wyglada...
4 gazniki mikuni, z ktorych kazdy zasila 1 cylinder... wsystkie gazniki sa ze soba zsynchronizowane i zgrane tak, zeby dzialaly identycznie na kazdym cylindrze.
na moje oko taki swap wiaze sie z wywaleniem kolektora ssacego i zamontowaniem gaznikow bezposrednio... moze ktos podzieli sie pomyslem za samo zamontowanie tego do silnika?
A jaki jest cel takiego swapa? oczywiscie poprawa osiagow, wzrost mocy, lepsze wkrecanie sie na obroty i wydaje mi sie ze wiekszy zakres obrotow silnika, pozostaje jeszcze niezbadana kwestia poboru paliwa, ale nie liczylbym na zmniejszenie spalania w tym przypadku
 
 Tak wiec wszystkich lubiacych pogrzebac przy silniku zapraszam do debaty


 ktory wymyslilem w taki sposob: w mk1 jest wiecej miejsca w okolicy serwa wiec mozna zebrac 2 rury alu oczywiscie z rysami w srodku zeby paliwo odparowywalo ;P o srednicy takiej jak otwory w glowicy,  pospawac uchwyty do przykrecania i w ten sposob mamy zamontowane rury do glowicy, w kierunku serwa oczywiscie trzeba bedzie je podgiąc pod odpowiednim kątem i najlepiej zeby je razem ze soba polaczyc mniej wiecej jakos po srodku jakims wspornikiem
 ktory wymyslilem w taki sposob: w mk1 jest wiecej miejsca w okolicy serwa wiec mozna zebrac 2 rury alu oczywiscie z rysami w srodku zeby paliwo odparowywalo ;P o srednicy takiej jak otwory w glowicy,  pospawac uchwyty do przykrecania i w ten sposob mamy zamontowane rury do glowicy, w kierunku serwa oczywiscie trzeba bedzie je podgiąc pod odpowiednim kątem i najlepiej zeby je razem ze soba polaczyc mniej wiecej jakos po srodku jakims wspornikiem 

