Strona 1 z 2

SWAP PF--->2E

: pn mar 16, 2009 23:53
autor: kaereczek
Witam
Robimy z kumplem przekładke 2E z Passka B3 do Mk2 z PF-em... Mam kilka wątpliwości i byłbym wdzięczny gdyby Ktoś znający sie na rzeczy wytłumacz mi to...
A mianowicie:
1. Do przekładki idzie silnik ze skrzynia, nic nie bedzie rozpinane, wyczytałem gdzieś na forum, że mocowania każdego silnika w Mk2 i Mk3 były takei same (bodajże z wyjątkiem VR-a). Czy to prawda? Nie trzeba przerabiać łap??
2. Druga sprawa, czy flansze w GTI(mowa o MK2), są takei same co w GTI w Mk3?? Chodzi konkretnie o 2E, ADY nie ABFa bo to prawdopodobnie będzie się różnić...
3. Elektryka, a dokładnie wiązka silnika... PF jest z 91r więc po zmianie elektryki w 89...Czy wiązka głowna z 2E podejdzie bez rzeźby do skrzynki z Mk2???
4.Co ze sprzęgłem?W Passku jak wiadomo na linki, lepiej zostawić tak jak jest i wszystko przełożyc do MK2 czy może spiąć to ze skrzynią i sprzęgłem oryginalnym z PF-a?
5.Na co powinienem zwrócić szczególną uwagę podczas Swapu, czemu się szczególnie przyjrzec:) Jest to nasza pierwsza przekładka, dlatego będe wdzięczny za wszelkie informacje...pozdrawiam

: wt mar 17, 2009 08:37
autor: TAZ
Ad 1. Mocowania silnika są takie same z wyjątkiem łapy tylnej od strony rozrządu. Albo sam wózek przełóżcie z lepszą według chyba wszystkich poduszką, albo odkręćcie łapę od silnika z MK2 i załóżcie ją zamiast tej z passata.
Ad 2. PF powinien mieć flansze 100mm, tak jak i ABF, ADY czy 2E.
Ad 3. Elektryka będzie pasować idealnie ale pamiętaj o zmianie przekaźników lub dołożeniu brakujących ze skrzynki z passata.
Ad 4. Skrzynię zepnijcie tą z PFa bo będzie krótsza, a sprzęgło 210mm i tak sobie z tym poradzi. Jeżeli chce wam się dłubać to zawsze możecie montować skrzynię na linki ale albo kupicie wysprzęglik mechaniczny z transportera lub ibizy albo przekładacie hydro sprzęgło z paska i rzeźbicie pedały i dziurę w grodzi na pompkę sprzęgła.
Ad 5. Zwróć uwagę na lakier żebyście go nie poobijali :grin: Ewentualnie jeszcze posprawdzaj wszystkie śruby drugi raz żeby mieć pewność.

: wt mar 17, 2009 08:53
autor: kaereczek
TAZ, wielkie dzięki za fachowe wytłumaczenie i pomoc...O takie coś mi właśnie chodziło...Wielkie dzięki, punkcik poleciał.

: wt mar 17, 2009 10:42
autor: toffic
TAZ pisze:Mocowania silnika są takie same z wyjątkiem łapy tylnej od strony rozrządu. Albo sam wózek przełóżcie z lepszą według chyba wszystkich poduszką, albo odkręćcie łapę od silnika z MK2 i załóżcie ją zamiast tej z passata
Albo kupić dobrą poduszke pasującą pod sanki z MkII :bigok:

: wt mar 17, 2009 12:22
autor: TAZ
Tylko ta poduszka jest dość droga i nawet taniej wyjdzie dać wózek z passata.

: wt mar 17, 2009 12:35
autor: toffic
Taniej tak ale czy szybciej i łatwiej :chytry:

: wt mar 17, 2009 20:24
autor: kaereczek
Witam ponownie, dziękuję za porady, znalazłem jeszcze ciekawy temat http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=221998 , czyli identyczną sytuacje jak moja....Zainteresowało mnie, czy faktycznie moge zostawic oryginalna wiazke i kompa z mojego PFa??Bedzie to działało poprawnie??

: śr mar 18, 2009 15:19
autor: bugalon
Będzie działało poprawnie. Trzeba tylko porzezbić z krańcówkami przy przepustnicy. 2E ma inną przpeustnicę. Trzeba zdjąć krańcówki z przpeustnicy z PFa i zamontować je na przpeustnicy z 2E.

SWAP PF--->2E

: pt sie 12, 2011 16:20
autor: zeton88
Przy 2E na przepsutnicy jest kostka na 3piny a w PF na 2 wiec co zrobić zeby przepustnica działała ?

Re: SWAP PF--->2E

: pt sie 12, 2011 17:21
autor: spawacz
Juz sobie bulgaton zamontowales, 2E ma TPS , krancowek nie ma wogule! Chyba ze dorobisz, zeby sobie oszczdzic przerobki , mozesz lekko przerobic przepustnice z abf gdzie owa krancowka jest... , lub zalozyc org. kolektor ssacy PF bo pasuje na 2E. A te 3 piny to jest wlasnie TPS , a FP na 2 pinowa krackowe ktora dziala przy 0 i max gaz.

SWAP PF--->2E

: sob sie 13, 2011 09:52
autor: zeton88
Czyli moge założyc kolektor od PF'a bedzie pasował i działał poprawnie? bo z tego co wyczytałem nie da rady podepjąc przepustnicy przy 2E na instalacji z PF'a

SWAP PF--->2E

: sob sie 13, 2011 17:29
autor: slonek69
spawacz, możesz mi powiedzieć w jaki sposób chcesz założyć kol. z PF`a do 2E, jest srobna różnica w głowicach która to skutecznie uniemożliwia. możesz zmajstrować sobie przejściówkę pod kolektor z 2E i przepustnicę PF. w PF i PB gniazda wtryskiwaczy są wkręcane w głowice a w 2E w kolektor dolotowy :kac:

Re: SWAP PF--->2E

: pn sie 15, 2011 21:35
autor: bugalon
spawacz pisze:Juz sobie bulgaton zamontowales, 2E ma TPS , krancowek nie ma wogule! Chyba ze dorobisz, zeby sobie oszczdzic przerobki , mozesz lekko przerobic przepustnice z abf gdzie owa krancowka jest... , lub zalozyc org. kolektor ssacy PF bo pasuje na 2E. A te 3 piny to jest wlasnie TPS , a FP na 2 pinowa krackowe ktora dziala przy 0 i max gaz.
Czytaj uważnie co napisałem - trzeba porzeźbić, p&p nie pasuje. Ściagasz TPS, ośke zostawiasz, dorabiasz krzywke mocując ją na ośce. Mocujesz krańcówki i ustawiasz je tak żeby je krzywka odpalila. Dokładnie w taki sposób mam zamontowane krzywki z digiego w przepustnicy z audi S2.

A kolektora ssący z PF nie podejdzie do 2E, chyba że zrobisz w nim otwory na gniazda wtryskiwaczy :)

SWAP PF--->2E

: wt sie 16, 2011 08:51
autor: zeton88
Panowie a komp z PF'a nie bedzie wchodził w tryb awaryjny po odpaleniu silnika mapy sa takie same ?