szybko, mocno, niepozornie i home made czyli niedrogo

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7258
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

szybko, mocno, niepozornie i home made czyli niedrogo

Post autor: cowboy » sob paź 11, 2008 15:03

Hej

jesienne przemyslenia coraz bardziej sie urealniają :)

mam taką opcję że może wezmę sobie z firmy dupowoza, sprzedam golfika, a na weekendy przydałaby się mocna turbobenzyna na cztery łapy w mysl zasady:

Obrazek

autko ma dawać fun z jazdy, dobrze żeby trzaskało jakieś średnie 13stki, wnętrze wybebeszone tylko kubełek :)

założenia 300KM, mniej niz 1100kg, 4x4, budżet tak z 15-17 kPLN na początek żeby to jakoś jeździło, potem można bedzie stopniowo inwestować w felgi, opony, malowanie, super zawias, super heble itd

1. BUDA - chyba trzeba kupić bude mk2 synchro - mam nadzieje ze napęd to wytrzyma
z lekkich to jeszcze audi b2 quattro z silnikiem 2.2 - wazy 1200kg

jakies inne propozycje ?

2. SILNIK - tu chyba tez nie ma wyboru 1.8T, temat obcykany na milion sposobów..
można kombinować z uturbieniem ABF-a ale wole przetarte sciezki
moge kupić w USA jakies graty, wiec fajnie byłoby gdyby ktoś podał mi linki do polecanych firm mających dobra renome w tym temacie
podejrzewam że turbo kity to jakaś chińszczyzna
jaki silnik kupować, ten 150 konny ?

może ktoś coś doradzi, co kupić żeby sie nie narobić

czy w mk2 były budy synchro z G60 ? czy da sie kupić taką wersje żeby skrzynia podpasowała z montażem i przełożeniami ?

a może nie iść w 4x4 tylko rozważyć szpere ?

zaznaczam że to są baaardzo odległe plany ale może ktoś coś mądrego dopowie..

proszę darować sobie posty, że 17 kPLN to mało, bo może być wiecej, powoli cisnienia nie ma, ale chciałbym sobie powoli rozpocząć poszukiwania gratów typu turbo, kolektory, FMiC, może silnik itd



Awatar użytkownika
djtom
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 32127
Rejestracja: wt sty 10, 2006 14:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: djtom » sob paź 11, 2008 15:09

czy w mk2 były budy synchro z G60 ?
m.in. okog60 ma taką

[edit] błąd - oko miał oś

pewny jesteś że sam chcesz dziechcić? w tym pieniądzu zawrzesz deala np z jankiem, ml2211...

[ Dodano: Sob Paź 11, 2008 15:14 ]
w pruszkowie taki jest :hmm:

http://cultstyle.pl/forum/viewtopic.php?t=8517&start=0
Ostatnio zmieniony sob paź 11, 2008 15:36 przez djtom, łącznie zmieniany 1 raz.



bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2358
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » sob paź 11, 2008 15:24

To jest dobra rada. Troche dolozysz i masz mk3 z kompresorem i do tego jeszcze 4x4 (mysle ze za 18-19k go pogoni). Auto mocne i dobrze jedzie ale mysle ze 13 nie zrobi. Ja proponuje mk2 syncro na skrzyni biegow z passata g60 syncro + do tego 1.8T AGU lub AEB (te mają szersze kanały dolotowe w głowicach). Do tego porządniejsza sprężarka typu T3/T4, duże wtryski, customowy kolektor wydechowy i bedzie ok.

Cenowo to widze tak:

1. Mk2 syncro ze zdrową budą okolo 2,5k
2. 1,8T z pełnym osprzętem 4,5k
3. Skrzynia z passata 0,8k
4. Nowe sprzęgło porządne - 1,2k
5. kolektor wydechowy - 1,5k
6. Wtryskiwacze dobre - 0,7k
7. Porządna turbina - 3k
8. Customowy FMIC + dolot 1,5k
9. Strojenie setupu - 1,2k
10. Wężyki, pierdołki i inne rzeczy dodatkowe do swapa - 1k

Daje nam to łącznie 17,9k PLN przy założeniu że wszystko zrobisz sam :) Czyli sam swapujesz, sam podpinasz elektryke do 1,8T, sam składasz wszystko do kupy na tyle aby auto o własnych siłach po wymianie skrzyni i innych *#cenzura#* wyjechalo z garazu. FMIC zalozylem ze zrobisz sam, ale na spawanie dolotu pojedziesz do jakiejs profi firmy.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7258
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » sob paź 11, 2008 15:57

bugalon pisze:To jest dobra rada. Troche dolozysz i masz mk3 z kompresorem i do tego jeszcze 4x4
wolałbym mk2 no i silnik z turbiną, nie chce VR-a

chetnie bym zakupił jakiś projekt do dokończenia :)
bugalon pisze:1.8T AGU lub AEB
o takim wstepnie myslałem ze względu na głowice i ma chyba mniej tych sond w wydechu..
bugalon pisze:Ja proponuje mk2 syncro na skrzyni biegow z passata g60 syncro
czyli obojetna silnik może być 1.8 (taki chyba był w synchro)

a dlaczego skrzynia biegów z paska - jest mocniejsza, ma inne przełożenie inny typ ?

rozumiem że podejdzie przełozeniami i dzwonem pod silnik 1.8T ?
bugalon pisze:sprężarka typu T3/T4, duże wtryski, customowy kolektor wydechowy
te graty chciałbym sobie kupić w USA - możesz polecic jakąś firme ?

czy brać np GT28RS Eliminator kit od ATP ?

jakie wtryski itp ? chyba jeszcze pompa paliwa by sie przydała ?
bugalon pisze:Daje nam to łącznie 17,9k PLN przy założeniu że wszystko zrobisz sam
gra gitara :)
bugalon pisze:FMIC zalozylem ze zrobisz sam, ale na spawanie dolotu pojedziesz do jakiejs profi firmy.
mam profi spawacza, zrobi sie :)

a tłoki korby, warto zmieniać, gdzie jest ta granica w 1.8T ?
Ostatnio zmieniony sob paź 11, 2008 16:09 przez cowboy, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3842
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » sob paź 11, 2008 16:22

cowboy pisze: a dlaczego skrzynia biegów z paska - jest mocniejsza, ma inne przełożenie inny typ ?
krótsza
cowboy pisze: jakie wtryski itp ? chyba jeszcze pompa paliwa by sie przydała ?
Wtryski bugalon napisał a pompe jak dobrze poszukasz to z VAGa dobierzesz



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7258
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » sob paź 11, 2008 17:28

krótsza
to chyba nie ma sensu przy mocach rzędu 280-300KM ?
toffic pisze:Wtryski bugalon napisał
bugalon pisze:Wtryskiwacze dobre
ja wiem że dobre ale jakie 380cc, 440cc a moze 550cc ?

turbo powiedzmy GT28 ale teraz pytanie co podejdzie do poprzecznego i to jeszcze synchro.. hybryda K04 ?

raczej chciałbym kupić jakiś silnik do remontu i zapodać nowe korby i tłoki lekko odpręzające, w razie gdyby sie zachciało 2 Bary pompować

tak jak mówie projekt jest na lata, a w zime nie ma co robić... silnik to moge nawet w swojej kanciapie robić :) a i graty sobie po kolei kompletowac

cały czas się łamię nad tym 4x4... a zamiast FWD i szpera... wiecej opcji w kwestii budy :)



Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3842
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » sob paź 11, 2008 17:35

cowboy pisze: cały czas się łamię nad tym 4x4... a zamiast FWD i szpera... wiecej opcji w kwestii budy :)
tylko skąd trakcje brać :helm: jak chcesz FWD to może mojego kup??



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7258
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » sob paź 11, 2008 18:22

toffic pisze:jak chcesz FWD to może mojego kup??
no własnie chce 4x4 :) żeby auto dawało rade na krótkich ulicznych sprintach, i tak rzadko się jeździ szybciej niż 160 km/h :P :helm: :grin:

oraz żeby dawało fun a nie paliło lacza pierwsze dwa biegi :)

mam wątpliwości co do tego synchro z mk2 czy ta wiskoza (czy co tam jest) da rade
Ostatnio zmieniony pn paź 13, 2008 08:59 przez cowboy, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
golfiarz1
Forum Master
Forum Master
Posty: 1293
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 20:02
Lokalizacja: Niemce

Post autor: golfiarz1 » sob paź 11, 2008 21:14

wisko daje rade evo mial cos kolo 300 km i pisal ze napedy wytrzymywaly zagadaj do niego powie ci jak jest z wytrzymaloscia syncro najlepiej sprawdzil na wlasnym autku


mk2 16vt 325KM 353 NM
1/4 mili best et 12.7

Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » ndz paź 12, 2008 11:40

powim wam cos a propo mk2...z bazy cl 90 ps zrobienie 1.8 turbo na takim zestawie:
silnik 16v t
turbo to4e
skrzynia z paska, ktora defacto nie jest krotsza od fabrycznej a jest mocniejsza i dluzsza, reszta napedu seria mk2
do tego klatka, kpl dywanikow, brak tylko kanapy i i w koncowce sezonu butli lpg

spowodowalo mase parcha 1410 wazone z butla do tego 303 ps i byla niska 13 przy spokojnym starcie. wiec od razu informuje ze masa 110 kg jest sporo optymistyczna. co do samego kupna silnika 150 ps nie polecam. szukaj innnego z inna glowica.... co do samej turbo t3 spokojnie wystarczy

napedy w takim setupie "prawdopodobnie" wytrzmymuja do okolo 500 ps bez zadnych szkod. jak sie okazuje najslabszym elementem wbrew wszystkim opiniom nie jest wiskoza a wal napedowy i oski. co do samej ceny, jesli bedziesz budowac takie auto sam caly czas robiac dokladnie wszytsko zmiescisz sie w 17 k inaczej nie ma szans.
Ostatnio zmieniony ndz paź 12, 2008 11:41 przez evolution, łącznie zmieniany 1 raz.


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7258
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » ndz paź 12, 2008 14:14

evolution pisze:mase parcha 1410 wazone z butla
to tyle ile wybebeszone mk4 GTI z haldexem i swapa nie trzeba robić :)

strasznie duzo Ci to mk2 wazyło, ile wazy mk2 3D synchro ?



Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » ndz paź 12, 2008 14:57

nie wiem ile wazy 3d, co do mojego wez pod uwage ze mialem gaz i klatke a jedyne co wyjalem to tylna kanape i deskez bagaznika


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » ndz paź 12, 2008 19:42

na vagtreffen 2008 bylo mk2 1.8t w ośce, wystrojone na megasquircie i tez latalo 13s,
syncro 3d bedzie ciezko znalezc

za 17kpln moznaby juz cos konkretnego zrobic :)
Ostatnio zmieniony ndz paź 12, 2008 19:44 przez zaprzal, łącznie zmieniany 1 raz.


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2358
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » ndz paź 12, 2008 20:22

cowboy pisze: ja wiem że dobre ale jakie 380cc, 440cc a moze 550cc ?
Wtryski dobiera się w zależności od tego ile chcesz dmuchać, jaką moc planujesz i jakiego regulatora cisnienia paliwa masz zamiar użyć. Jeśli chcesz mieć zapas to ładuj jak największe (nawet 800). Więcej zabawy ze strojeniem będzie na małych mocach ale zapas będzie. Na moce okolo 300 koni 440 powinny wystarczyć.
cowboy pisze: turbo powiedzmy GT28 ale teraz pytanie co podejdzie do poprzecznego i to jeszcze synchro.. hybryda K04 ?
Turbo to podejdzie każde :) Wszystko zależy od kolektora wydechowego jaki masz zamiar użyć. O seryjnym zapomnij. Kolektory żeliwne SPA są nawet niezle. Za 300 dolcow mozna taki kupić z dowolną flanszą w sumie (taką jaką sobie zażyczysz). Ja osobiscie wybrałem do 16V turbinkę K24. Po pierwsze dlatego ze 300PS uciągnie, po drugie dlatego ze jest tania a po trzecie dlatego ze podchodzi mi bez rzezby do 16v pod obcięty kolektor wydechowy z audi s2.
cowboy pisze: raczej chciałbym kupić jakiś silnik do remontu i zapodać nowe korby i tłoki lekko odpręzające, w razie gdyby sie zachciało 2 Bary pompować
Jak chcesz dmuchać 2 bary to zapomnij o kosztach rzędu 17k :) Żeby tyle zapompować kucizna musi być. Seria uciągnie do 1,4-1,5 bara a i to nie zawsze (wszystko zależy od tego w jaki sposób tuner wysteruje doładowanie)
cowboy pisze: tak jak mówie projekt jest na lata, a w zime nie ma co robić... silnik to moge nawet w swojej kanciapie robić :) a i graty sobie po kolei kompletowac

cały czas się łamię nad tym 4x4... a zamiast FWD i szpera... wiecej opcji w kwestii budy :)
Cowboy, ja w tej chwili jestem na takim projekcie (tylko turbię 16V, nie ide w 1.8T). Idzie wszystko powoli bo ma być cycek i megadokładnie. Rzeźbię już od ponad roku. Na razie mam silnik, mam tłoki z korbami, mam zrobiony wlasnorecznie cały układ ssący (kolektor, wtryski, listwa, przepustnica, krańcówki itd). Mam zakupioną i przygotowaną skrzynię G60 syncro, komplet pedałów i pompek do hydraulicznej skrzyni i jeszcze kilka pomniejszych detali. Jak dobrze pojdzie to w przyszłym roku w wakacje poskładam wszystko na wolnossaku na tyle zeby wyjechalo o wlasnych silach :)
cowboy pisze: strasznie duzo Ci to mk2 wazyło, ile wazy mk2 3D synchro ?
Kompletne syncro 3D z silnikiem 1P gotowe do jazdy ważyłem i miało 1100kg (troche smieci w bagazniku itd). Potem jak wsadzilem tam heble 280 + 16V na pewnot rochę przytyło ale go nie ważyłem pozniej. Ładną budę syncro 3D nie jest wcale ciezko znaleźć. Ja np mam dwie z czego jedna na opchnięcie z resztą auta w gratisie :)

Tak czy siak zyczę Ci powodzenia i wytrwałości bo na pewno jedno i drugie będzie bardzo potrzebne :)


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Zablokowany

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Majestic-12 [Bot] i 5 gości